Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd Dt 990 eller AD700x

Permalänk

Köpråd Dt 990 eller AD700x

Hej,

Har idag HyperX Cloud II men har tröttnat på alla dessa gaming headset som finns idag. Så min plan är att uppgradera mitt ljud lite. Just nu så spelas det mycket wow, film och musik i lurarna. Kan bli en csgo match ibland. Har hur som helst kollat runt lite på olika lurar och kommit fram till 2st.

Audio Technica ATH-AD700X

Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm

Sen lite vilken typ av förstärkare/dac. Har tittat runt lite och har hittat:
FiiO E10K Olympus 2
FiiO K3

Pris: ca 2500kr

P.S Har inget behov av mic efter som jag kör med en blue yeti och har inget ljudkort.

Mvh Holmarn

Permalänk
Medlem

@Holmarn92:
Hmm, två bra lurar, men för min del skulle jag gå på ATH lurarna för ljudets skull, men för komfort hade jag valt DT lurarna. I slutändan, ingen av dem då jag inte gillar DT ljudet och ATH hörlurarna sitter inte bra på mitt huvud.

Jag skulle i samma veva rekommendera Philips Fidelio X2HR. Brukar finnas på Amazon.de mm för hyfsade priser.

Angående DAC:arna, jag har ägt en E10K och gillade den. INte testat den andra men oavsett tror jag att du får något som duger till dessa om du inte går upp i ohm.

Permalänk
Medlem

Kan personligen rekommendera fx-audio x6 som dac/amp. Finns på amazon och det är svårt att slå priset för prestandan, särskilt om du uppgraderar opamp:en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

@Holmarn92:
Hmm, två bra lurar, men för min del skulle jag gå på ATH lurarna för ljudets skull, men för komfort hade jag valt DT lurarna. I slutändan, ingen av dem då jag inte gillar DT ljudet och ATH hörlurarna sitter inte bra på mitt huvud.

Jag skulle i samma veva rekommendera Philips Fidelio X2HR. Brukar finnas på Amazon.de mm för hyfsade priser.

Angående DAC:arna, jag har ägt en E10K och gillade den. INte testat den andra men oavsett tror jag att du får något som duger till dessa om du inte går upp i ohm.

Tack för snabbt svar. Kommer kolla över och se med vilken dac som ska köpas. Angående dem lurarna du nämnde så vill jag helst undvika beställa utomlands.

Permalänk
Skrivet av tankjunior:

Kan personligen rekommendera fx-audio x6 som dac/amp. Finns på amazon och det är svårt att slå priset för prestandan, särskilt om du uppgraderar opamp:en

Skickades från m.sweclockers.com

Ska se om jag hittar något här i sverige som säljer den för ett rimligt pris och se om det är inom min prisklass

Permalänk
Avstängd

Gillar inte någon av dem, lämnade tillbaka 990 och gick till AKG Studio 273 Pro istället, mycket mer neutral ljud även om 990 är mer bekvämt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lite sent svar, men sitter och kollar runt på forumet för att få idéer på vad jag själv ska köpa.
Så tack för ett bra inlägg.

DT990 kan ha en väldigt "elak" diskant. Som många inte gillar. Dessutom så vill du gå i minst 250ohm version på dom, och med det köpa en förstärkare.

Själv tycker jag Philips Fidelio X2HR är väldigt klumpiga och tunga att ha på sig, för lång tids lyssning. Även fast dom har väldigt sköna kuddar på kopparna. Dom har väldigt fin bas och rätt balanserat ljud.

Skulle vara kul och veta vad du valde till sist och om du köpte dac/förstärkare till och i så fall vilka?

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare haft Pioneer HRM-5, dom var sköna och bra ljud om du har ett bra ljudkort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil