Permalänk
Medlem

Har också haft jättemycket problem med att byxor spruckit i grenen. Kör sedan ett drygt år tillbaka uteslutande "Shaping new tomorrow"-byxor till vardags (jobbyxor). Kan rekommendera dessa.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

1) Tvätta jeans oerhört sällan, tvätta helst utan tvättmedel eller med specialtvättmedel i låg/kalltvätt. Är man orolig för bakterier eller dålig lukt så går det utmärkt att frysa jeansen, lägg i en påse, låt vara i frysen 48 timmar.

2) Nudie Jeans erbjuder gratis reparationer av deras jeans. Fungerar riktigt bra och ser riktigt snyggt ut också. Det tar väl i snitt 1-2 veckor om det är lite kö, men jag brukar lämna in 2-3 par jeans varje gång så får man det fixat kostnadsfritt.

Cyklar man till jobbet så går det ju utmärkt att byta byxor när man väl är framme tänker jag? Inte ovanligt att en arbetsplats ger tillgång till skåp, omklädningsrum och liknande. I annat fall kanske de köper in skåp eller ordnar så att det går att hänga ombytet någonstans.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Musikälskare

Grym hoodtröja som tål mycket, har köpt några stycket själv och är mycket nöjd

https://billiga-arbetsklader.se/clique-basic-hoody-full-zip-h...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

1) Tvätta jeans oerhört sällan, tvätta helst utan tvättmedel eller med specialtvättmedel i låg/kalltvätt. Är man orolig för bakterier eller dålig lukt så går det utmärkt att frysa jeansen, lägg i en påse, låt vara i frysen 48 timmar.

2) Nudie Jeans erbjuder gratis reparationer av deras jeans. Fungerar riktigt bra och ser riktigt snyggt ut också. Det tar väl i snitt 1-2 veckor om det är lite kö, men jag brukar lämna in 2-3 par jeans varje gång så får man det fixat kostnadsfritt.

Cyklar man till jobbet så går det ju utmärkt att byta byxor när man väl är framme tänker jag? Inte ovanligt att en arbetsplats ger tillgång till skåp, omklädningsrum och liknande. I annat fall kanske de köper in skåp eller ordnar så att det går att hänga ombytet någonstans.

Jag tycker det är extremt ironiskt med dessa skötseltips som kommer för jeans, ofta från de som säljer dem.
Särskilt när lösningen egentligen är att de borde sluta sälja skit och börja sälja kvalité.

Förr höll jeans för att tvättas.

Och andra kläder också för den delen.

Köpte en skönt tunn tröja, den krympte i tvätten, på 40 grader!

Samtidigt håller många av mina gamla arbetströjor för tvätt efter tvätt i 90 grader.

Kläder man bär nära kroppen luktar illa om man inte kan tvätta dem varmt ibland, de är fulla med bakterier och skit.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Gallerikonnässör

Lär dig laga kläder med nål och tråd så kommer du långt med hållbarheten.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Köper typ bara jeans från Jack Jones. Ett par som jag bär två dagar i veckan håller i ca 5 år. Har tre par som jag alternerar mellan. Priserna är runt 500-800kr. I slutet av byxornas livslängd brukar dom bli härligt slitna och blekna och håliga, inget fel med det imo.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Expertgissare

Har också tänkt på det här med tvättmedel som några tagit upp, att det sliter på kläderna.
Har börjat kolla efter alternativ och hittat sidan jordklok som säljer lite olika tvättmedel, tänker att en sida som värnar om vår jord borde sälja tvättmedel som är bra för planet och kläder.
Men har inte hunnit forska allt för mycket i det dock.
Tex..
https://m.jordklok.se/sv/articles/2.92.1651/ecover-tvattmedel...
https://m.jordklok.se/sv/articles/2.92.3065/sonett-ekologiskt...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Har också tänkt på det här med tvättmedel som några tagit upp, att det sliter på kläderna.
Har börjat kolla efter alternativ och hittat sidan jordklok som säljer lite olika tvättmedel, tänker att en sida som värnar om vår jord borde sälja tvättmedel som är bra för planet och kläder.
Men har inte hunnit forska allt för mycket i det dock.
Tex..
https://m.jordklok.se/sv/articles/2.92.1651/ecover-tvattmedel...
https://m.jordklok.se/sv/articles/2.92.3065/sonett-ekologiskt...

Tjusigt! Kikade på ingredienslistan och det är inget som jag direkt reagerar negativt på. Jag skulle nog faktiskt våga tvätta mina kläder i båda de där medlen (var för sig såklart), om det säger något.

Permalänk
Medlem

Köper mina jeans på Iron Heart ett par höll 3 år varje sen höst och lätt vinter.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Inaktiv

Har helt och hållet slutat med jeans till vardags, använder enbart skalbyxor/allround byxor typ Haglöfs, Fjällräven, Peak Performance och dom håller i evigheter, har ett par zip off byxor från Peak Performance som jag haft i typ 7-8 år, är i lika fint skick nu som då dom var nya.
Dom brukar kosta runt 1200-1800 kr men som sagt man sliter inte ut dom i första taget.

Sedan använder jag finare kostym byxor om man ska på fest eller middagar, och jag har flera par jeans men de var nog ett par år sedan jag hade dom sist.

Skalbyxor är mjukare och skönare att använda en jeans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214822:

Är det dam-modell vi pratar om?

Kollade och det visar sig att det är helt olika priser på dam- och herr-modellerna. Av någon knepig anledning så skiljer det en faktor 2x eller mer.

Nej herrmodeller är det.

Köpte dock dammodell av Lee-jeans för några år sedan då det inte fanns någon herrmodell som hade lika bra passform.