Finns det några PS4 Legospel på svenska?

Permalänk
Medlem

Finns det några PS4 Legospel på svenska?

Ja, ni ser ju frågan. Lite av tjusningen med ett spel försvinner ju om ett barn som spelar inte kan engelska.
Hittar ingen info om språkinställningar när man kollar på spelen på olika nätbutiker och har gått bet på en par andra typer av spel förr.
Kan iofs förstå att det inte görs översättningar till alla möjliga språk, men vill fråga ändå utifall...

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är på PS4, men minns något spel som gick efter vilket systemspråk man hade på PS3. Så körde du svenska som systemspråk fick du svenska i spelet. Gick inte välja språk i spelet vad jag minns heller, kommer dock inte på vilket spel det var nu.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

@joa:

Skrivet av Ctrl:

Vet inte hur det är på PS4, men minns något spel som gick efter vilket systemspråk man hade på PS3. Så körde du svenska som systemspråk fick du svenska i spelet. Gick inte välja språk i spelet vad jag minns heller, kommer dock inte på vilket spel det var nu.

Ratchet and Clank spelen kör det systemet på PS3 och 4 av de jag spelat, tror även LittelbiggPlanet använder det kanske.

Så ja Lego spelen kan säkert använda samma system. Står det föresten inte sådant på fodralet eller i beskrivningen om det är svenskt tal eller bara text typ?

Edit: tog ett spel på måfå https://store.playstation.com/sv-se/product/EP1018-CUSA02122_... och i västra sidan i rutan Information står det. Så det är bara att börja kolla vilka som har svensk ljud

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.