Microsoft Xbox Series X får specifikationer – åtta kärnor och bättre än RX 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Intressant drag av Microsoft att visa upp allt så här öppet redan nu. Rykten tyder ju på att PS5 blir svagare, kraftfullare känns osannolikt i alla fall. Så blir ju dålig PR för Sony från dag ett när de visar upp den. Kan ju se rubrikerna framför mig redan nu "Xbox X vs PS5, vilken är kraftfullast? " eller mer clickbait "Så mycket svagare är PS5 än Xbox X" osv. Det är väldigt laddat detta.

Många fokuserar ju på de exklusiva spelen och det är ju bra för dem. Men sanningen är att de flesta lägger mest tid i 3e-partspel. Dvs CoD osv. Så för många kommer ju prestandan väga tungt. Man vill ha bästa möjliga upplevelse i spelen man kommer lira majoriteten av tiden och då kan nog exklusiva titlar stryka på foten för många, och då framstår ju Xbox X som det uppenbara valet. Så jag tänker i varje fall. (Därför jag lirar på PC )

PS5 ligger antingen på 9TF eller 11TF och med snabbare lagring enligt ryckten.
Landar dom på 11TF så bör man inte märka någon större skillnad, 9TF är ju lite tråkigare.

Skrivet av Näbbdjuret:

Givet att denna prestanda kan levereras måste spelet ligga på intern nvme-lagring, hur många gig kommer de nya generationens spel att ligga på? 200 gb?

"I genomgångarna framkommer det också att det är möjligt att spela spel som lagras på en extern lagringsenhet, men inte Xbox Series X-spel."

Och sen "Digital Foundry says this custom NVMe drive system in the Series X can access data at a constant 2.4GB/s, compared to just 0.6 GB/s for a USB 3.0 hard drive or 0.75 GB/s for high-end SATA SSD drives. That allows "100GB of game assets stored to be instantly accessible by the developer," as Microsoft puts it (though the company's use of "instantly" is a bit squishy for our tastes, especially when compared with the system's much faster RAM access speeds)."
Från: https://arstechnica.com/gaming/2020/03/xbox-series-x-uses-pro...

Så vi kommer nog snart ligga på ca 200GB, men jag tror inte att det är så värst illa ifall man har en USB-HDD på 4TB som man kan swappa spel ifrån. Det kanske tar 33 minuter att föra över ett 200GB spel som dom största spelen kanske kommer ligga på snart, men med tiden så blir förhoppningsvis SSD billigare och tar vi T.Ex. en vanlig SSD nu med 500MB/s så är vi nere i ca 6,5min.

Så jag tycker att det här är bästa lösningen för dom nya konsolerna och jag hoppas att Sony kör på en liknande lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Enligt? Finns sådana som köper mobiltelefoner för 7 lakan men en spelkonsol med den senaste tekniken är för "dyr".

Har läst denna kommentaren så många gånger nu. En mobiltelefon ses ju lika viktig som luften vi andas nuförtiden så den liknelsen känns rätt irrelevant för mig iaf?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nästa generation. Har en någorlunda bra dator, men tycker det är skönare att spela på konsol. För mig är det något psykiskt med det, men kan slappna av mer när jag spelar på konsol (och ja, jag har kontroller till pc, så det är inte det det handlar om).

Hoppas ps5 ser bra ut, och att det inte blir alldeles för dyrt... *gråt i studentpengar*

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har svårt att tro att man kommer kunna kränga en massa av dessa om de kommer ligga på 8000 kronor. Räcker att titta på PS3 och hur bra den sålde innan de fick ner priset..

Men är detta inte den premium produkten MS pratat om ett tag nu?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Men är detta inte den premium produkten MS pratat om ett tag nu?

MS har inte uttalat sig, men det har spekulerats om det.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

PS5 ligger antingen på 9TF eller 11TF och med snabbare lagring enligt ryckten.
Landar dom på 11TF så bör man inte märka någon större skillnad, 9TF är ju lite tråkigare.

"I genomgångarna framkommer det också att det är möjligt att spela spel som lagras på en extern lagringsenhet, men inte Xbox Series X-spel."

Och sen "Digital Foundry says this custom NVMe drive system in the Series X can access data at a constant 2.4GB/s, compared to just 0.6 GB/s for a USB 3.0 hard drive or 0.75 GB/s for high-end SATA SSD drives. That allows "100GB of game assets stored to be instantly accessible by the developer," as Microsoft puts it (though the company's use of "instantly" is a bit squishy for our tastes, especially when compared with the system's much faster RAM access speeds)."
Från: https://arstechnica.com/gaming/2020/03/xbox-series-x-uses-pro...

Så vi kommer nog snart ligga på ca 200GB, men jag tror inte att det är så värst illa ifall man har en USB-HDD på 4TB som man kan swappa spel ifrån. Det kanske tar 33 minuter att föra över ett 200GB spel som dom största spelen kanske kommer ligga på snart, men med tiden så blir förhoppningsvis SSD billigare och tar vi T.Ex. en vanlig SSD nu med 500MB/s så är vi nere i ca 6,5min.

Så jag tycker att det här är bästa lösningen för dom nya konsolerna och jag hoppas att Sony kör på en liknande lösning.

Jo. Jag tror också att det kommer att vara rätt ovanligt med spel som är så stora som 200GB. Det är ju fortfarande BR som är det primära formatet liksom och det medger 50GB per skiva. Sen vet jag att det redan är en del spel som överstiger det en del, jag tror jag fick ladda ner närmare 80GB RRD2 exempelvis, men speltillverkarna är ju ganska bra på att passa in spelen på det utrymme som ges. Det var ju ingen direkt skillnad på spelen mellan 360 och PS3 exempelvis trots att 360 bara hade DVD och PS3 BR. Sen fanns det ju spel (Metal Gear) som verkligen använde mycket på PS3 för de hade möjligheten, men jag kan inte säga att det var positivt för spelet att ha typ 100 timmar cutscenes.

Boxen ska också ha någon form av hårdvara för komprimering, så det kanske får plats fler spel än vi tror. Kollar jag på min Xbone så har jag en 4TB extern disk som alla spel ligger på, och jag har typ 1,5TB ledigt med runt 250 spel. Men det är klart, GTA V, RRD 2, Nier och liknande tar ju upp en hel del, men över 50GB är ändå väldigt ovanligt.

Angående priset så funkar det ju inte som PC-komponenter riktigt, alltså att man kan ta det amerikanska priset, lägga på moms och lite till för att få priset här. Detta är en produkt, prissättningen beror på mycket mer än vad de olika komponenterna kostar och vi har heller inte koll på vad komponenterna faktiskt kostar då de i väldigt stor utsträckning är specialtillverkade och inte har någon direkt motsvarighet på PC-komponentmarknaden. Sen handlar det om segmentering. Om priset blir orimligt högt någonstans på grund av tullar, moms eller vad det nu kan vara (kemikalieavgift) så kan MS sälja de med (större) förlust på de marknaderna för att inte tappa andelar. Jag tror på ett pris i USA på ganska exakt $599, vilket hade blivit uppemot 7500-8000 här men jag tror snarare på 6500-7000 för att inte försäljningssiffrorna ska se helt katastrofala ut. Om de går dyrare än så i USA så lär det bli någon form av prenumeration, typ Gamepass + Guld (eller GP Ultimate) och konsolen för $15-20 i månaden i fyra-fem år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

MS har inte uttalat sig, men det har spekulerats om det.

One X var en uttalad premiumprodukt. X är uppenbarligen förbehållet "det lite finare".
Series X är garanterat dyrare att tillverka än One X.
Att döpa nått till "Series" och bara ha en (1) produkt är, ehm, rätt konstigt.

Så det är knappt spekulation, snarare att det enda logiska här är att X flankeras av fler produkter. Sen kan ju MS fortfarande agera ologiskt men, men...

Det är mkt fokus på prestanda men jag tror snarare det är så att om Series X är MS enda produkt för nästa generation så är de rökta. Med tiden slår $ högre än TF. Men frågan är snarare, har Sony en eller flera produkter för nästa generation? Det är först i den kontexten som PS5 prestanda (eller "prestandor") kan bedömas på allvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

One X var en uttalad premiumprodukt. X är uppenbarligen förbehållet "det lite finare".
Series X är garanterat dyrare att tillverka än One X.
Att döpa nått till "Series" och bara ha en (1) produkt är, ehm, rätt konstigt.

Så det är knappt spekulation, snarare att det enda logiska här är att X flankeras av fler produkter. Sen kan ju MS fortfarande agera ologiskt men, men...

Det är mkt fokus på prestanda men jag tror snarare det är så att om Series X är MS enda produkt för nästa generation så är de rökta. Med tiden slår $ högre än TF. Men frågan är snarare, har Sony en eller flera produkter för nästa generation? Det är först i den kontexten som PS5 prestanda (eller "prestandor") kan bedömas på allvar.

Jag tror snarare man får se detta lite som slutet på generationer av den typen vi har haft. De har redan Xbone S och X som kommer att kunna köra alla nya spel nu ett tag framåt, så de har redan produkter under Series X. Sannolikt kommer det väl en Series S så småningom också, men det lär ju komma en Series X II eller liknande också som har samma spelstöd men lite förbättrad prestanda gentemot första Series X. Sen förstås fler produkter, med eller utan optisk läsare exempelvis, kanske utan den här konstiga minnesexpansionsporten beroende på om det blir en hit eller ej. Det vi inte kommer att få är en förfinad produkt med exakt samma prestanda men i ett mindre och tystare format, alltså ingen "slim"-variant, utan istället ökar man prestandan vid varje förfining av hårdvaran.

Permalänk
Skrivet av Teval:

MS har inte uttalat sig, men det har spekulerats om det.

Aha... ganska säker på att Phil Spencer sagt det, inget jag orkar gräva i dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det vi inte kommer att få är en förfinad produkt med exakt samma prestanda men i ett mindre och tystare format, alltså ingen "slim"-variant, utan istället ökar man prestandan vid varje förfining av hårdvaran.

Vore en rätt dum strategi. Slim betyder ofta lägre tillverkningskostnad = lägre butikspris möjligt = fler potentiella köpare = mer intäkter; eftersom konsolekonomin bygger på att kontinuerligt få in pengar (via tjänster/spel/tillbehör) från så många användare som möjligt.

Permalänk
Avstängd

Jäklar vilken trevlig konsol

Permalänk
Medlem

Överraskande bra specs. Nuvarande generations konsoler var ju extremt klena vid release 2013, speciellt på CPU sidan. Testat The Witcher 3, Alien Isolation, Control m.fl hos en kompis på hans ps4 och inga av dessa flöt särskilt bra. Inte ovanligt med dips ner till 20 fps (och ibland ännu lägre) i konsolspel om man kollar tester på youtube.

Denna maskinen verkar onekligen riktigt bra, tror spelen kommer att flyta på fint och det blir dessutom intressant att se hur multiplattforms-titlar kommer att arta sig när så pass kraftfulla konsoler ligger som grund. Systemkraven kommer sannolikt att höjas en del.

Blir att bygga ny dator i slutet av året / början av nästa.

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

One X var en uttalad premiumprodukt. X är uppenbarligen förbehållet "det lite finare".
Series X är garanterat dyrare att tillverka än One X.
Att döpa nått till "Series" och bara ha en (1) produkt är, ehm, rätt konstigt.

Så det är knappt spekulation, snarare att det enda logiska här är att X flankeras av fler produkter. Sen kan ju MS fortfarande agera ologiskt men, men...

Det är mkt fokus på prestanda men jag tror snarare det är så att om Series X är MS enda produkt för nästa generation så är de rökta. Med tiden slår $ högre än TF. Men frågan är snarare, har Sony en eller flera produkter för nästa generation? Det är först i den kontexten som PS5 prestanda (eller "prestandor") kan bedömas på allvar.

Allt som inte är bekräftat måste ju anses som spekulation. Sedan kan vi ju spekulera i hur troligt det är att Series X är den enda konsolen som MS släpper i år, jag ser det som långt från självklart att det släpps mer än en konsol samtidigt.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

jag ser det som långt från självklart att det släpps mer än en konsol samtidigt.

Jag tror som sagt att S släpps ca ett halvår efter X.

För i år klarar det sig säkert fint med bara X. Finns tillräckligt med entusiaster för att allt de kan tillverka ska gå åt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Vore en rätt dum strategi. Slim betyder ofta lägre tillverkningskostnad = lägre butikspris möjligt = fler potentiella köpare = mer intäkter; eftersom konsolekonomin bygger på att kontinuerligt få in pengar (via tjänster/spel/tillbehör) från så många användare som möjligt.

Jo fast samtidigt kommer de ju sannolikt ha en serie (S) som är billigare, om något år eller så, och tills dess har de ju dagens XBone. Om de nu väljer den vägen, men jag tycker det är mycket som talar för det. Mer inkrementella uppdateringar, två serier med olika prestanda och kanske ett par modeller i varje. Sen kanske man släpper uppdaterade varianter om sådär tre-fem år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo fast samtidigt kommer de ju sannolikt ha en serie (S) som är billigare,

Jo men en slim series S skulle ju kunna vara billigare än billigare.

Men du har rätt, vad som händer efter X och en ev. S är inte alldeles självklart.

Permalänk

minst 10k dom blir för dyra nu precis som mobilerna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Jo men en slim series S skulle ju kunna vara billigare än billigare.

Men du har rätt, vad som händer efter X och en ev. S är inte alldeles självklart.

Nej precis. Men slim-varianter kommer vanligtvis efter några år förstås, och jag tror att man nu kommer att uppgradera prestanda istället för att bara förminska storlek och förbrukning på ungefär samma tidsskala. Så att, om kanske tre-fyra år, så släpper de en Series X II och ett tag därefter en Series S II med mer prestanda till typ samma pris. Men det är förstås bara en killgissning som jag till stor del baserar på namngivningen till "Series". De behöver ingen slim-variant om de redan har en S-variant liksom.

Frågan är förstås hur de gör med spelens kompatibilitet om de väljer denna vägen. Kanske är det inte så svårt att utöka antalet targets för prestanda för spelutvecklarna, eller så kan ändringarna bara göra att saker flyter på bättre utan att koden behöver ändras liksom. Som det var med dagens S-modell som ju är aningen kraftfullare än original XBone, där spelen flyter aningen bättre utan några ändringar i koden.

Permalänk
Medlem

Idag ska ps5 presentera något, hoppas den är bättre (får gärna vara het och högljudd) så att xbox måste kontra med att pressa priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej precis. Men slim-varianter kommer vanligtvis efter några år förstås, och jag tror att man nu kommer att uppgradera prestanda istället för att bara förminska storlek och förbrukning på ungefär samma tidsskala. Så att, om kanske tre-fyra år, så släpper de en Series X II och ett tag därefter en Series S II med mer prestanda till typ samma pris. Men det är förstås bara en killgissning som jag till stor del baserar på namngivningen till "Series". De behöver ingen slim-variant om de redan har en S-variant liksom.

Fast varför skulle de hela tiden peta upp prestanda istället för att sänka priset? Det är en tämligen oviktig faktor i sammanhanget.

Citat:

Frågan är förstås hur de gör med spelens kompatibilitet om de väljer denna vägen. Kanske är det inte så svårt att utöka antalet targets för prestanda för spelutvecklarna, eller så kan ändringarna bara göra att saker flyter på bättre utan att koden behöver ändras liksom. Som det var med dagens S-modell som ju är aningen kraftfullare än original XBone, där spelen flyter aningen bättre utan några ändringar i koden.

One S petades upp en gnutta med motiveringen att ge lite headroom för HDR (som OG One inte supportar).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Fast varför skulle de hela tiden peta upp prestanda istället för att sänka priset? Det är en tämligen oviktig faktor i sammanhanget.

Jag tänker mig att de redan har ett lågprisalternativ i och med Series S om det nu blir någon sådan. Och i början täcks ju det segmentet av befintliga XBones då de ska vara kompatibla med allt, eller i alla fall det mesta. Och med tanke på namnet, Series, så kan det mycket väl komma mer än ett alternativ redan från start, exempelvis en "all digital" utan optisk läsare, kanske för både X och S. Det kan ju också sluta så att när XII kommer (eventuellt) så släpper de en S II som har samma prestanda som första series X, då blir det ju någon form av slim-variant. Men jag tror att de håller lite mer skillnad mellan S och X. Första S kanske har runt 50% av prestandan hos series X. Sen kommer X II som har säg 150% av X I, och då kanske S II får 75% av prestandan hos X I eller 50% av X II.

Allt bara gissningar förstås.

Citat:

One S petades upp en gnutta med motiveringen att ge lite headroom för HDR (som OG One inte supportar).

Jo precis. Och därmed får man aningen bättre prestanda i spel som inte använder HDR, om än väldigt marginellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Intressant drag av Microsoft att visa upp allt så här öppet redan nu. Rykten tyder ju på att PS5 blir svagare, kraftfullare känns osannolikt i alla fall. Så blir ju dålig PR för Sony från dag ett när de visar upp den. Kan ju se rubrikerna framför mig redan nu "Xbox X vs PS5, vilken är kraftfullast? " eller mer clickbait "Så mycket svagare är PS5 än Xbox X" osv. Det är väldigt laddat detta.

Den källan som prickade Xbox series X tror jag hade uppgifter på att PS5 skulle ha högre klockat grafikkort 2,0GHz med 13TFlop.
PS5 ska väl presentera information idag kl17.
https://twitter.com/PlayStation/status/1239884910812450816

Skrivet av https://twitter.com/PlayStation/status/1239884910812450816:

Tomorrow at 9am Pacific Time, PS5 lead system architect Mark Cerny will provide a deep dive into PS5’s system architecture, and how it will shape the future of games.

Watch tomorrow at PlayStation Blog: https://blog.us.playstation.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Den källan som prickade Xbox series X tror jag hade uppgifter på att PS5 skulle ha högre klockat grafikkort 2,0GHz med 13TFlop.
PS5 ska väl presentera information idag kl17.
https://twitter.com/PlayStation/status/1239884910812450816

Intressant. Alla andra verkar ju tro att PS5 skulle vara klenare, åtminstone på GPU-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Den källan som prickade Xbox series X tror jag hade uppgifter på att PS5 skulle ha högre klockat grafikkort 2,0GHz med 13TFlop.
PS5 ska väl presentera information idag kl17.
https://twitter.com/PlayStation/status/1239884910812450816

Intressant, återstår att se vad det blir då

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag tror Xbox och PS5 inte fick gå ut med några specifikationer om AMD hårdvaran innan AMD täckt av Ryzen 4000 mobile.
Xbox gick ut med uppgifter samma dag och PS5 blir vi förhoppningsvis klokare på idag då Sony troligtvis väntade på att Microsoft skulle gå ut med sina specifikationer först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Som sagt, det här är ett duktigt kliv över 5700xt (och än mer så över 1080).
Mer än 20% högre compute, 25% högre minnesbandbredd(som förvisso delas med cpu) och RDNA2-optimeringar på det.

Dvs den typen av hopp som resulterar i 1000-tals kr högre pris, om vi hade pratat om pc-grafikkort.

Men iaf, kul att den blev som gissat. Tom med lite högre klockning på både cpu och gpu sidan. Återstår bara priset. 499 eller 599? 599 är det logiska med tanke på OneX launchpris men kanske har MS en annan subventioneringsvilja nu?

Min mening ovan var att även det tycker jag var en bra nivå att satsa på.
Att de får ännu mer, är ju bara plus, och frågan är då om det är värt priset. Men MS/Sony kan ju än välj att ha 2 olika "nivåer" på dem, precis som idag.

Skrivet av Jonas79:

Tror du också att du kan köpa en PC med R5 3600 + 5700Xt, 16 Gb ram, 1Tb Pcie 4.0 SSD , chassi, nätdel med stöd för HDMI 2.1.

För 6000 kr budget då hade alla sagt att det går inte.

Tror min gissning på 8000 kr är närmare men bara tiden lär utvisa detta men jag är hellre realistisk

Tror också högre pris på dyrare konsolen, men tänk på att vs en PC så kan MS och Sony tjäna in förlusten i hårdvara på mjukvaran. De får prenumerationer eller spel via deras stores... detta får ju inte PC hårdvaru affärer, så de måste få vinst direkt.

Sen kan de ju också pruta mer på deals med AMD, när de inte direkt köper 1-2 maskiner, utan miljontals i långa loppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Varför? Har inte Playstation historiskt sett betydligt fler exlusiva spel, något som talar för att det ändrar sig framöver? Dessutom verkar de ha samma prestanda, PS5 lockar mer.

Bara en generation (PS4). Tidigare var det XB360 som trumfade PS3 på speltitlar (ivf. utanför Japan).

Nästa generation är ett nytt kapitel.

Personligen så tror jag att det är allt mindre viktigt för både Microsoft och Sony att kränga många konsoler. De måste självklart ha det på marknaden, men vinstmarginalerna är små (och ibland tom. negativa).

Vinsterna finns i att sälja mjukvara (spel) och tjänster. Det är där (striden om tjänsterna och mjukvara) som nästa genrations "krig" kommer ske.

Dessutom med sidospelare som Google, Nintendo, Nvida och Apple som kan kanske ge lite tjuvnyp.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@ExcZist: inte playstation heller. Death stranding och Horizon till PC. Och fler lär ju dyka upp

Håller med. Microsoft har startat med sitt allt bättre stöd för PC, och verkar som Sony även testar vattnet, och provar att hänga på lite försiktigt. Tjänar de pengar på det så tror jag att vi bara kommer att få se allt mer av det även från Sony.

Vilket är bra för alla (oavsett om man föredrar konsol eller PC).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har hellre en Xbox speciellt nu när de flesta spelen fungerar på både PC och Xbox. Då behöver jag inte köpa samma spel två gånger om jag vill spela det med bra prestanda, samtidigt som det kan vara kul att spela splitscreen i vardagsrummet.

Om jag behöver köpa samma spel två gånger för den upplevelsen med ps5 och pc är det ju en rejäl nackdel.

Exakt. Har flera XBox i huset (7 stycken) och flera PC. Perfekt att kunna spela (och titta på TV) var man vill!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Undra vad den optiska läsaren kostar? Hade kunnat köpa utan om det var lite billigare.

Ganska säker på att Microsoft kommer med en utan (de har det ju redan nu idag), och tror att även Sony kommer hänga på med en sådan version.

Lanseringskonsolerna kommer nog dock fullsmetade med allt, inklusive optisk enhet (de vill mjölka marknaden med de som vill betala fullt direkt vid lansering).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/