Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Man måste tänka på att inga erbjudanden med rabattkod, eller medlemserbjudanden kommer upp på Prisjakt. Tex så kan Ica ha "Stammispris" på högtalaren, och då hamnar inte priset på Prisjakt och liknande sidor.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Dags att släppa Harman/kardon Onyx 4-prisjaktsdiskussionen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Och där vart den slutsåld

Ni som lade en beställning, hojta gärna till om ni får hem ett Gigabyte RTX 2080 Super för detta super-pris eller inte!

Hämtade precis ut mitt kort

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Hämtade precis ut mitt kort

Pics or it didn't happen

Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Skämt åsido - grattis till vad jag skulle klassa som månadens fynd! Funderade också på att slå till men var tyvärr lite för stort för mitt chassi (och mitt RTX 2080 FE rullar på fint fortfarande, om än liite för högljutt)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

RTX 2060 som fyndvara med samma produktgaranti och öppet köp, för 2514 kr i Stenungsund och 3003 kr i Göteborg på Elgiganten. Kan alltså bara köpas på plats.

https://www.elgiganten.se/product/outlet/datorer-tillbehor-fy...

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5084452 (Hittar bara denna genom Prisjakt och inte genom hemsidan).

Riktigt prisvärt imo, aldrig sett dem så billiga.

OBS. Kryssa i "Begagnad produkt" på prisjakt, så syns den.

Bokade Gigabyte kortet, skall hämta ut det o se hur det ser ut samt ljudnivå osv. Tack för tipset.

Hade gärna tagit ASUS istället för billigare slant, men lite för långt bort.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Var det nån mer som beställde lenovo smart screen från lenovos sida och fått sitt paket?
Mitt paket skickades med UPS, som tydligen har försökt leverera 8-9 april på random tider och 14 april antagligen när man jobbar utan att kontakta innan. Ringer lenovos support som ska va på "skandinaviska". Får prata med någon som pratar engelska med brytning. Och nu får jag vänta en vecka eller nått på att för att få tillbaka pengarna. Är det inte sjukt konstigt att UPS förväntar sig att jag sitter hemma en vecka och väntar på paketet...

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

WD Elements 14TB som med 'Youth Discount' ger er 15% rabatt. Landar på €272 fri frakt och vad jag förstår ingen korrigering för Svensk moms. Kan ha fel där. Med tanke på dagarnas rabalder med WDs fulspel med SMR diskar så kan jag berätta att detta är 'White Label' HGST Ultrastar DC HC530 Enterprise diskar som går lite långsammare. Inget SMR tjoller alltså.
https://shop.westerndigital.com/en-ie/products/external-drive...

https://documents.westerndigital.com/content/dam/doc-library/...

Det ni gör är att regga er som student alternative 55+ så får ni rabatten.

Du får gärna skriva hur man reggar sig så man kan få rabatten Jag lyckas då inte.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Bokade Gigabyte kortet, skall hämta ut det o se hur det ser ut samt ljudnivå osv. Tack för tipset.

Hade gärna tagit ASUS istället för billigare slant, men lite för långt bort.

Kul att det var av värde, grattis!

Permalänk
Skrivet av rbt:

Du får gärna skriva hur man reggar sig så man kan få rabatten Jag lyckas då inte.

Är du 55+ eller student?

55+, använd passet. Annars blir det via universitetsmailen. Jag är reggad på ett par uni och över 55 så jag kan välja lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Är du 55+ eller student?

55+, använd passet. Annars blir det via universitetsmailen. Jag är reggad på ett par uni och över 55 så jag kan välja lite..

Ok, sorry men för mig blir det lite... sök anställning på Coca Cola, du får dricka GRATIS produkter under arbetstid. <länk till arbetsförmedlingens annons>

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

Ok, sorry men för mig blir det lite... sök anställning på Coca Cola, du får dricka GRATIS produkter under arbetstid. <länk till arbetsförmedlingens annons>

Nej, där hänger jag inte med. Har du en studentmail får du tillgång till rabatter. Givetvis ser de ett värde i att påvisa sin existens till snart ingenjörer and what not.

Permalänk
Hedersmedlem

***Utbruten diskussion***

Gav "Huawei P30 Pro inkl. Telenor-abonnemang, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?" en egen tråd som ni hittar här

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Nej, där hänger jag inte med. Har du en studentmail får du tillgång till rabatter. Givetvis ser de ett värde i att påvisa sin existens till snart ingenjörer and what not.

Har du passerkort får du tillgång till produkter 😉

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Spännande! 2080 Super till priset av 2070 Super, ett riktigt fynd!

@johanandersson: Det tackar man för! Det är otroligt tyst, ligger på ca 60° med fläkt @ 60%.

Riktigt fynd minsann!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brainsplitter:

@johanandersson: Det tackar man för! Det är otroligt tyst, ligger på ca 60° med fläkt @ 60%.

Riktigt fynd minsann!

Grymt kort, jag och grabben tog ett var.
Kunde inte låta bli.

Permalänk
Rekordmedlem

Är det någon som har en HK Onyx 4 och kan berätta om den går att talstyra utan att först behöva trycka på knappen på den ?
Jag undrar alltså om den går att använda "handsfree" på liknande sätt som en Google Nest fast med bättre ljudkvalitet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det någon som har en HK Onyx 4 och kan berätta om den går att talstyra utan att först behöva trycka på knappen på den ?
Jag undrar alltså om den går att använda "handsfree" på liknande sätt som en Google Nest fast med bättre ljudkvalitet ?

Visste inte ens att man kunde använda den till röststyrning så jag googlade lite.

På deras hemsida står det typ ”få åtkomst till siri/google now med en enkel knapptryckning”. Jag tolkar i alla fall det som att man måste trycka in knappen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trunk:

Visste inte ens att man kunde använda den till röststyrning så jag googlade lite.

På deras hemsida står det typ ”få åtkomst till siri/google now med en enkel knapptryckning”. Jag tolkar i alla fall det som att man måste trycka in knappen.

Ja det har jag hittat men jag vill alltså kunna ställa Onyxen där jag inte så lätt kan tycka på den, knappen verkar ju mest ha varit tänkt för att motsvara knappen som sitter på många headset som man ska trycka på för att ringa och det blir bökigt att bygga talstyrning om man måste aktivera funktionen med en knapp, det tar bort vitsen med att försöka använda Onyxen som en talstyrd köksradio om man måste para den med en Nest eller liknade för att få handsfree talstyrning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag har inte testat talstyrningen på min på länge då jag har en Nest i samma rum men är ganska säker på att det behövdes knapptryckning för att det skall funka.
Nest eller mobil behövs om du inte vill/kan trycka på knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Bokade Gigabyte kortet, skall hämta ut det o se hur det ser ut samt ljudnivå osv. Tack för tipset.

Hade gärna tagit ASUS istället för billigare slant, men lite för långt bort.

Har du hunnit kika på den? Om du kikat på den och den var kass så raderar jag gärna länken, vill inte tipsa andra om ett dåligt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Har du hunnit kika på den? Om du kikat på den och den var kass så raderar jag gärna länken, vill inte tipsa andra om ett dåligt kort

ASUS kortet existerar inte det är fel i deras system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

ASUS kortet existerar inte det är fel i deras system.

Ok, tar bort den (vad synd) Har du pratat med dem/varit där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Ok, tar bort den (vad synd) Har du pratat med dem/varit där?

Köpte den och dom ringde upp mig.

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Någon som har köpt på sig Luxor-tvn och kan berätta om den är jättedålig eller bara lite dålig? Är sugen på en billig tv och har inga jättehöga krav.

Har du hunnit plocka en och kan ge en snabbrecension? Sitter i samma sits nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Har du hunnit plocka en och kan ge en snabbrecension? Sitter i samma sits nämligen.

Nope, vågar inte riktigt.

Permalänk

Varför har så många röstat på Elgigantens telefonrea? Det är inga bra priser på abonnemangen och att man sedan tvingas vara bunden i 24 mån för 8gb. Alltså skitdålig deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Har du hunnit kika på den? Om du kikat på den och den var kass så raderar jag gärna länken, vill inte tipsa andra om ett dåligt kort

Köpte den, testade den men kändes som om fläktarna revvade upp lite hitt och datt så jag orkade inte hålla på o mecka med den.

Har dessutom redan 1070 så det var nog mer ett spontanköp för att det var en billig peng haha.

Hade definitivt sparat den om det var typ en MSI gaming Z modell istället.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför har så många röstat på Elgigantens telefonrea? Det är inga bra priser på abonnemangen och att man sedan tvingas vara bunden i 24 mån för 8gb. Alltså skitdålig deal!

OBS!

Finns en separat, utbruten tråd om abonnemang på telefoner sålda hos Elgiganten:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1593229-huawei-p30-pro...

Vänligen fortsätt denna diskussion där så vi slipper riskera få samma problem med Elgiganten-abonnemang-spam i denna tråd!

EDIT:

Citat av @Belzader's inlägg borttaget.

Dold text
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte:
Du kan ta bort angående mitt inlägg, då jag har raderat det, eftersom jag inte är intresserad av att skriva i den tråden.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Någon som har köpt på sig Luxor-tvn och kan berätta om den är jättedålig eller bara lite dålig? Är sugen på en billig tv och har inga jättehöga krav.

Köpte sista i Högsbo i torsdags
Tonåring mkt nöjd att få fler tum

Vet dock ej vilken tv jag fick...
Den hade 3 HDMI (stod 2 i spec på Ica), stort bonus för mig

Menyer lite tråkiga/spartanska

Kör Com Hem tv-hub som primär källa som funkar bra. Styr hub via tv fjärr (gör dock att jag inte når menyer i tv etc. så det får jag ta bort)

Ljudet något lågt, funkar för tal men inget ”bioljud” direkt

Har inte kollat själv på den direkt men den känns helt ok för de pengarna.