Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tack för bekräftelsen, en fråga bara. När man säger upp, ska man ange det nya telefonnumret eller typ personnr? Har ej fått det nya numret ännu.

Du ska säga upp abonnemanget när du fått hem numret och abonnemanget har aktiverats, det finns inget att säga upp innan dess. Du kommer få betala någon dag - upp till 1 månad. Pers-nummer lär krävas, men också tel.nr.

Må mobilen komma snabnt så jag får större tangentbord på mobilen ock slipper skrivfa fel
Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Får bli att lägga en beställning då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Får bli att lägga en beställning då

Har en känsla av att Telenor helt plötsligt kommer få en väldig massa samtal med människor som vill säga upp sina abonnemang

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

Du ska säga upp abonnemanget när du fått hem numret och abonnemanget har aktiverats, det finns inget att säga upp innan dess. Du kommer få betala någon dag - upp till 1 månad. Pers-nummer lär krävas, men också tel.nr.

@moonblase

Perfekt, jag och min sambo samt ungarna la en varsin beställning.

Permalänk
Medlem

P30

Ifall man blir tvungen att skicka tillbaka den.
Hur mkt kommer man torska?
251+returfrakt? = Mao ca 500 spänn?

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhR0ZeN:

Ifall man blir tvungen att skicka tillbaka den.
Hur mkt kommer man torska?
251+returfrakt? = Mao ca 500 spänn?

Stod nåt på Telenors hemsida att dem betalar returfrakt ifall man brukar ångerrätt. Sen finns det väl alltid en risk med att köpa dessa deals så man bör vara försiktig kanske.

Permalänk

@Entash: står även:

Öppet köp gäller inte:
Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
dvs EG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dipacalypse:

Öppet köp gäller inte:
dvs EG?

Beställer du hem har du alltid distansköplagen att vila på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dipacalypse:

Öppet köp gäller inte:
dvs EG?

Elgigantens villkor gäller

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Telenors kundservice är den värsta jag varit i kontakt med
Dom tar inte sitt jobb på allvar, verkar totalt ointresserade. Så jag vet inte om jag orkar med allt problem.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur det kan bli en diskussion. Står klart o tydligt minsta möjliga kostnaden är 2k. Hur är det en diskussion? Ta en print o spara. Funkar det inte är det elgiganten som måste stå för det.

Permalänk

@lasseTM: visst, men deras formulering "extern återförsäljare" vilket EG är, kan skapa problem?

EG villkor visst, men mobilabonnemanget skall ev. avslutas hos Telenor inte EG

Permalänk
Inaktiv

Kan det bli så att om man säger upp abonnemanget så får man betala fullpris för telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

P30 pro verkar riktigt bra, speciellt för det priset. bara synd att den är så sjukt stor (precis som alla andra high end mobiler nu för tiden).
väldigt sugen på att upgradera men tveksam inför att köpa en tegelsten till mobiltelefon. förstår inte grejen med att mobiler ska vara så stora nu för tiden. inte så att jag har små händer eller så, snarare genomsnittliga. men om man inte når över hela skärmen med en hand är det ju bara otympligt.

Själv har jag stor händer men föredrar mindre mobiler. Dock vägrar jag köpa Iphone , så jag hoppas någon av Android tillverkarna gör som Iphone och tillverkar en mindre mobil typ 4.7 till 5 tum. Fast med en hel skärm och inte som Iphone se.
Då köper jag direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Kan det bli så att om man säger upp abonnemanget så får man betala fullpris för telefonen?

Alltså verkar ju ej som det från vad andra upplevt tidigare när de gjort dessa deals. Det blir nog en helg med lite stress över detta för oss alla :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Alltså verkar ju ej som det från vad andra upplevt tidigare när de gjort dessa deals. Det blir nog en helg med lite stress över detta för oss alla :/

Hehe det märker vi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

I så fall är det väl bara att hävda ångerrätten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag tänkte dra till en Telenorbutik imorgon bitti och kolla av med dem. Kan uppdatera här om så önskas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk

"Om du har tecknat ett abonnemang eller en produkt med abonnemang godkänner du både leverantörens villkor och Elgigantens villkor.
Vid utnyttjande av ångerrätten vid köp på Elgiganten.se behöver mobiltelefoner köpt tillsammans med abonnemang skickas i retur till Elgiganten. Inga returer tas emot i våra varuhus."

"Produkten skickas tillbaka till oss (med spårningsnummer), om möjligt i originalemballaget, tillsammans med ångerrättsblanketten"

"Eventuell fraktkostnad för returen betalar du själv."

ok så om Telenor tvingar dig att betala dessa 24mån, använd ångerrätten på EG. . .
enda kostnaden blir fraktkostnad på retur 200-300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Telenors kundservice är den värsta jag varit i kontakt med
Dom tar inte sitt jobb på allvar, verkar totalt ointresserade. Så jag vet inte om jag orkar med allt problem.

Håller med. Enda som hindrar mig just nu...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seziuo:

Jag tänkte dra till en Telenorbutik imorgon bitti och kolla av med dem. Kan uppdatera här om så önskas.

@Seziuo

Ja tack, gör gärna det 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Gör så! Du får nog förklara lite utförligt för det hela är ju ganska komplicerat haha. Ta också upp det kundtjänsten sa, att det ska funka liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag kan ju inte direkt påstå att jag ligger sömnlös över det här (men det skulle också kunna bero på att vi just fått vårt andra barn och aldrig får sova mer än 2,5 h i sträck)

Funkar det så funkar det, funkar det inte så är det inte värre än några hundringar i returfrakt.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det nuför tiden, är alla telefoner upplåsta från fabrik eller är det risk att telefonen är låst till Telenor och att man måste betala för att låsa upp den?

Edit: Man kan förstås googla lite själv och då ser man ganska snabbt att telenor slutade sälja operatörslåsta telefoner 2014.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trunk:

Hur fungerar det nuför tiden, är alla telefoner upplåsta från fabrik eller är det risk att telefonen är låst till Telenor och att man måste betala för att låsa upp den?

Edit: Man kan förstås googla lite själv och då ser man ganska snabbt att telenor slutade sälja operatörslåsta telefoner 2014.

Det är dessutom numera olagligt för operatörerna att ta betalt för upplåsning.

Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation
15 c § Den som tillhandahåller allmänt tillgängliga elektroniska kommunikationstjänster och som har träffat avtal med en konsument om abonnemang med bindningstid, i kombination med tillhandahållande av terminalutrustning, ska efter den inledande bindningstiden på begäran av konsumenten ta bort operatörslås kostnadsfritt och utan dröjsmål.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Så att låsa utrustningen kommer bara att medföra högre administrationskostnader för operatören så alla operatörer utom 3 har slutat med det. (3 kanske också har slutat numera för det innebär ju endast mer administration och ingen möjlighet till ökade intäkter... )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit testa än vare sig detta fungerar eller inte ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Jag kan ju inte direkt påstå att jag ligger sömnlös över det här (men det skulle också kunna bero på att vi just fått vårt andra barn och aldrig får sova mer än 2,5 h i sträck)

Funkar det så funkar det, funkar det inte så är det inte värre än några hundringar i returfrakt.

Lite surt att slänga ut pengar i onödan men man får hoppas att allt går vägen.
Man binder ju upp sig 24 månader när man köper luren så hoppas det går att säga upp bara sådär.

Står ju att man betalar i 24 månader och sedan fortlöper det.
Kanske någon tjänst EG köpt av Telenor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hasson39:

Någon som hunnit testa än vare sig detta fungerar eller inte ?

@Hasson39

Verkar vara många som nappar iallafall så lurarna tar nog slut snart.
Vi har köpt några stycken.

Är ändå ett bra pris om man inte kan säga upp abonnemanget.
Då behåller jag lurarna ändå och säger upp nuvarande AB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Lite surt att slänga ut pengar i onödan men man får hoppas att allt går vägen.
Man binder ju upp sig 24 månader när man köper luren så hoppas det går att säga upp bara sådär.

Står ju att man betalar i 24 månader och sedan fortlöper det.
Kanske någon tjänst EG köpt av Telenor.

Telenor har inga abb med bindningstid. Att Elgiganten inte uppdaterat sin hemsida är anmärkningsvärt men knappast bindande, i orderbekräftelsen står det att det är ett "Telenor 8GB" och inget annat.

Skrivet av anon298854:

@Hasson39

Verkar vara många som nappar iallafall så lurarna tar nog slut snart.
Vi har köpt några stycken.

Är ändå ett bra pris om man inte kan säga upp abonnemanget.
Då behåller jag lurarna ändå och säger upp nuvarande AB.

Exakt. Jag betalar 80 kr/mån hos Vimla idag (mha referrals) och skulle det skita sig så ser jag det som att jag betalar 269 för luren istället (om inte Oneplus Z hinner komma ut och jag ångrar det här köpet).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Telenor har inga abb med bindningstid. Att Elgiganten inte uppdaterat sin hemsida är anmärkningsvärt men knappast bindande, i orderbekräftelsen står det att det är ett "Telenor 8GB" och inget annat.
Exakt. Jag betalar 80 kr/mån hos Vimla idag (mha referrals) och skulle det skita sig så ser jag det som att jag betalar 269 för luren istället (om inte Oneplus Z hinner komma ut och jag ångrar det här köpet).

@zarkov
I orderbekräftelsen står det ju, den jag fick i mailen.

"Huawei P30 Pro smartphone 128 GB (svart)

Telenor 8GB 24 Månader

Totalt pris null mån 2 171 Abonnemang: 269 /mån.
Telefon 80 /mån. Startavgift 250
Operatör Telenor"