Vinn nätagg från Seasonic

Computersalg.se Snabb leverans!

Permalänk
Medlem

Computersalg.se Snabb leverans!

Hej.

Jag har ingen samröre med ovanstående butik men måste berätta!

Jag bor i Stockholm och beställde en SSD från https://www.computersalg.se/ kl 14:44 igår. Nu fick jag SMS att den finns att hämta ut på Ica. Mindre än 24h och den kommer dessutom från Danmark!

Snabbaste leverans jag någonsin fått

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Hej.

Jag bor i Stockholm och beställde en SSD från https://www.computersalg.se/ kl 14:44 igår. Nu fick jag SMS att den finns att hämta ut på Ica. Mindre än 24h och den kommer dessutom från Danmark!

Finns redan en tråd om denna butik: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490980-butiken-comput...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kom på att det e ju lördag idag till och med! Har beställt därifrån förut och det gick inte så här snabbt. Måste varit dom bästa förutsättningarna ever! =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd

Jag har varit med om samma sak ett flertal gånger, från både Computersalg och Proshop. Danskarna är helt enkelt bättre, av någon konstig anledning.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Leveranserna har jag aldrig haft anledning o klaga på.
När det kommer till kundtjänst o dylikt så är dom riktigt sega dock.
Har själv bara behövt skicka en fråga över email till proshop som tog över en vecka att besvaras.

Men tittar man runt på nätet så har rätt många problem med båda butikerna när det kommer till
kundtjänst o då särskilt garanti/rek/ångervecka o liknande frågor.
Där dom oftas tar lång tid på sig svara i bästa och enstaka fall på en fråga åt gången trots att fler ställts, förhalar/osv under förhoppningen att kunden ska ge upp, dvs ungefär som tex Cdon.

Dvs jag handlar ifrån dom om det är markant billigare/inte finns i vettigare butik och om det inte är nåt för dyrt!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Jag har varit med om samma sak ett flertal gånger, från både Computersalg och Proshop. Danskarna är helt enkelt bättre, av någon konstig anledning.

Jag har börjat att få leveranser på Lördagar från Svenska företag.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Deras omdömen på Prisjakt verkar säga annat.

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=31588

Förutom de tusentals fakeomdömen från Computersalg själva.

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: Från vad jag kan se är det få som klagar över leveranstiden? (utöver att de är besvikna att det tar tid att få saker från "fjärrlager")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

@Exiphi: Från vad jag kan se är det få som klagar över leveranstiden? (utöver att de är besvikna att det tar tid att få saker från "fjärrlager")

Så att vara besviken över att det tar tid att få saker från fjärrlager är inte att klaga på leveranstiden?

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från dem flertalet gånger och alltid varit supernöjd, även haft ett RMA ärende gällandes DDR4 RAM som dom skötte utmärkt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: Nej? Företaget själv anger att det tar tid med leveranser från "fjärrlagret", blir man besviken över att detta visar sig vara sant är det missriktat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

@Exiphi: Nej? Företaget själv anger att det tar tid med leveranser från "fjärrlagret", blir man besviken över att detta visar sig vara sant är det missriktat.

När jag beställde en vara ifrån dom så stod det att den fanns i lager, de nämnde inget om fjärrlager förrän efter jag beställt. Efter nästan en hel vecka får jag mail om att varan inte finns på fjärrlager heller. Så jag fick alltså vänta en vecka pga att de ljuger om lagersaldo, känns väldigt seriöst. Så länge man kan spara några hundralappar så verkar folk skita i att de blir grundlurade. Synd när det finns företag som faktiskt bryr sig om sina kunder men som tappar de till lurendrejbutiker som Computersalg.

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: Hur länge sedan var detta? Det står på produktsidan om varan finns i "fjärrlager", dvs innan man ens lagt varan i varukorgen. Kan för övrigt förtydliga att "fjärrlager" betyder att det är deras leverantörs lager.
Det kan ju såklart vara så att de hade lagersaldofel och försökte beställa nytt av leverantören ("fjärrlager").

Men det låter som att du har mer agg mot Computersalg än vad som kommer från några arbetsdagars väntan och en annullerad order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

@Exiphi: Hur länge sedan var detta? Det står på produktsidan om varan finns i "fjärrlager", dvs innan man ens lagt varan i varukorgen. Kan för övrigt förtydliga att "fjärrlager" betyder att det är deras leverantörs lager.
Det kan ju såklart vara så att de hade lagersaldofel och försökte beställa nytt av leverantören ("fjärrlager").

Men det låter som att du har mer agg mot Computersalg än vad som kommer från några arbetsdagars väntan och en annullerad order.

Jo det kan nog säkert ha stått att varan fanns i fjärrlager när jag tänker efter, men de ljuger fortfarande om lagersaldo för att locka kunder. Jag verkar inte vara den enda som varit med om det.

Var även i kontakt med deras support där de var helt omöjliga, svarade kort och var inte alls tillmötesgående. Kändes inte ens som de läste mina mail utan korta svar och inte ett försök till att lösa problemet.

Det som är intressant är att alla omdömena på Prisjakt som har full pott kommer från butiken, och alla negativa kommer utifrån från Prisjakts användare, mycket märkligt.

Permalänk
Medlem

NetOnNet hade ju i alla fall tidigare expressfrakt där man kunde beställa före 22:00 och få paketet dagen efter, hos mig brukar det vara runt 10-11 på förmiddagen.

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: Produktsidan är rätt plottrig så jag kan förstå om man missar det.

Skall ärligt säga att jag själv inte hänger upp mig på att det skiljer i betyg mellan de som kommer från nätbutiken och direkt från prisjakt, det verkar vara så på de stora företagen jag sett.
Kan också säga att personligen är jag betydligt mer benägen att lämna ett omdöme om jag är missnöjd än om jag är nöjd (eller om det är en liten aktör). När företagen påminner folk att lämna betyg i e-mail (med länk) sjunker nivån av engagemang som krävs för att lämna ett omdöme - och fler nöjda kunder (som är i absolut majoritet, annars går de i konkurs) kommer då synas i betygen. Det sagt, de kanske rensar bort dåliga betyg från sin egen kanal? (men jag antar att prisjakt själva skulle ha något emot det beteendet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

@Exiphi: Produktsidan är rätt plottrig så jag kan förstå om man missar det.

Skall ärligt säga att jag själv inte hänger upp mig på att det skiljer i betyg mellan de som kommer från nätbutiken och direkt från prisjakt, det verkar vara så på de stora företagen jag sett.
Kan också säga att personligen är jag betydligt mer benägen att lämna ett omdöme om jag är missnöjd än om jag är nöjd (eller om det är en liten aktör). När företagen påminner folk att lämna betyg i e-mail (med länk) sjunker nivån av engagemang som krävs för att lämna ett omdöme - och fler nöjda kunder (som är i absolut majoritet, annars går de i konkurs) kommer då synas i betygen. Det sagt, de kanske rensar bort dåliga betyg från sin egen kanal? (men jag antar att prisjakt själva skulle ha något emot det beteendet)

Jo det finns säkert förklaringar på det mesta, och jag kanske är överdrivet negativ. Men plussar jag ihop allt så får jag en rätt negativ bild av det här företaget, känns inte helt reko.

Men folk får själva avgöra i slutändan om de vill handla härifrån, jag hade inte gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Jo det finns säkert förklaringar på det mesta, och jag kanske är överdrivet negativ. Men plussar jag ihop allt så får jag en rätt negativ bild av det här företaget, känns inte helt reko.

Men folk får själva avgöra i slutändan om de vill handla härifrån, jag hade inte gjort det.

Computersalg liksom Proshop ligger på normal Dansk standard vad gäller kundvård. Vi i Sverige har blivit lite bortskämda med vissa saker mycket tack vare Elgiganten som drivit på en högre nivå generellt i stora delar av branschen av kundvänlighet vad gäller garantier, öppet köp etc.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Hej.

Denna gång beställde jag på tors em. Nu var det nått jag faktiskt ville ha snarast. Då står det såklart beräknad leverans 4 dagar Zzz.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Denna gång beställde jag på tors em. Nu var det nått jag faktiskt ville ha snarast. Då står det såklart beräknad leverans 4 dagar Zzz.....

Bli väl det dubbla i leveranstid, och när den väl kommer fram får du fel vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Jag har också varit med om att det tagit mer än 2 veckor för Proshop att leverera trots att allting skulle finnas på lager och skickas inom 2-3 arbetsdagar. Bör dock påtalas att detta var omkring 7 år sedan och de kan ha blivit bättre.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Jorå! Dom höll måttet igen! 08:52 Din order finns nu att hämta ut på Ica!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Jorå! Dom höll måttet igen! 08:52 Din order finns nu att hämta ut på Ica!

Gött! Då hoppas vi på att du fått rätt vara då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Gött! Då hoppas vi på att du fått rätt vara då

Jorå det va rätt! Så nu håller jag tummarna att den funkar! =D

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Jag har också varit med om att det tagit mer än 2 veckor för Proshop att leverera trots att allting skulle finnas på lager och skickas inom 2-3 arbetsdagar. Bör dock påtalas att detta var omkring 7 år sedan och de kan ha blivit bättre.

Jag har samma erfarenhet för c:a 1,5 år sedan.
Även om det var Black Friday så är nästan 2 veckor för långsamt för något som finns i lager.

Har handlat en gång av Computersalg i höstas och det gick ganska snabbt (2-3 dagar).

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

@prpx: Samma här, 12-13 timmar är mer acceptabelt. Gällde även leverans till dörren