Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Fel graverad iPad

Haft min iPad på service (dåligt batteri)
Fick en ny efter drygt en vecka med gravyr som på min gamla
Men de hade missat P i min namn och e-post.
Får till svar att antingen får jag leva med det eller skicka in igen för justering och bli utan iPad i två veckor igen.
Skall jag bara acceptera eller.

Permalänk
Avstängd

Ja det är en orimlig kostnad för dem att ha en extra ipad de inte kan sälja till någon annan.

Däremot borde man ju få någon slags kompensation kan man ju tycka.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hör av dig till dem och fråga, enklaste saken i världen? Hade du gjort det direkt istället så hade du inte ödslat tid på att fråga här Upp till dig om du vill acceptera eller inte dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja det är en orimlig kostnad för dem att ha en extra ipad de inte kan sälja till någon annan.

Däremot borde man ju få någon slags kompensation kan man ju tycka.

Fast det är ju pga att de har gjort fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Fast det är ju pga att de har gjort fel.

Absolut. Förväntar vi oss 100 % perfektion från alla, konstant?

Shit happens.

Plus vad spelar det för roll vad vi sitter och tycker här Oväsentlig frågeställning från början.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Absolut. Förväntar vi oss 100 % perfektion från alla, konstant?

Shit happens.

Plus vad spelar det för roll vad vi sitter och tycker här Oväsentlig frågeställning från början.

Så man ska helt enkelt acceptera att det man betalar för inte stämmer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypermode:

Så man ska helt enkelt acceptera att det man betalar för inte stämmer?

Ingenstans har någon skrivit det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Så länge de fixar kostnadsfritt har jag svårt tro ARN skulle säga något. Bara skicka in och försöka se glad ut

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Administrativ avgift

@systerper: Skicka in den igen på deras bekostnad så de kan korrigera felet? vad vill du ha svar på? Vill du ha svar på om du har rätt till ersättning? Vad de kunde gjort annorlunda? De erbjuder ju en lösning på problemet så jag förstår inte vad som faktiskt är "Ditt problem" eller vad vi ska diskutera?

Alla gör fel , maskiner kan göra fel, kanske var någon stackare som på måndagmorgonen glömde skriva in ett P och sedan helt enkelt inte kollade noggrant? alla har vi gjort måndagstabbar.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av systerper:

Haft min iPad på service (dåligt batteri)
Fick en ny efter drygt en vecka med gravyr som på min gamla
Men de hade missat P i min namn och e-post.
Får till svar att antingen får jag leva med det eller skicka in igen för justering och bli utan iPad i två veckor igen.
Skall jag bara acceptera eller.

Vad vill du att vi skall göra? Skicka in den och låt de fixa det. Vi kan inget göra. Du kanske kan be om någon form av ersättning, men tänk på att alla kan göra fel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det du kanske skulle kunna göra om du är trevlig mot dom är att få en låne-ipad under tiden som dom åtgärdar sitt fel. Men det vore kundservice och inte ett måste, så se till att ta med en påse gifflar och ett leende när du ber om det.

I övrigt så tycker jag ditt inlägg är konstigt skrivet
Du lämnade in en ipad på service för dåligt batteri - hur gammal är ipaden?
Du säger sen att du fick en ny efter en vecka med gravyr som din gamla. Fick du en helt ny ipad?

Du säger också att det hela tog drygt en vecka men nu riskerar du bli "utan ipad i 2 veckor igen", baserat på vad du sagt tidigare i inlägget så handlade det om en vecka, inte två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Du säger också att det hela tog drygt en vecka men nu riskerar du bli "utan ipad i 2 veckor igen", baserat på vad du sagt tidigare i inlägget så handlade det om en vecka, inte två.

Beror ju på hur mycket dem har att göra, Det rör sig nog om "Upp till 2 veckor" sen lär den väl troligtvis på klar tidigare

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Sen är det ju stor skillnad om OP fick en felgraverad iPad eller fel graverad iPad som det står i rubriken ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman