Permalänk

Problem med skruvar

Jag har ett problem. Jag har fått ett phanteks p400a chassi men jag kan inte få bort bakpanelen. Skruvarna sitter som berget! Några tips?

Permalänk

Värme/kyla kan funka.

Ibland kan man faktiskt få skruvar att släppa genom att dra åt dem ännu lite till för att sedan lossa dem.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Viking

Bakpanelen? Det är väl det ända som inte ska gå att öppna?
Sidopanelerna och frontpanelen brukar ju gå att öppna, men inte i bak. Eller menar du något som jag inte tänker på?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Om du kollar ifrån temperd glass sidan så blir det bak.

Permalänk

Men det funkar fortfarande inte, de sitter hårt som berget!

Permalänk
Medlem

Har du en bild?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Är det tumskruvar kan man ta tag med en polygrip och vrida. Är det sexkantiga skruvhuvuden så pröva en fast nyckel. Är det helt runda små skaruvskallar så blir det svårare.

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masseman:

Är det tumskruvar kan man ta tag med en polygrip och vrida. Är det sexkantiga skruvhuvuden så pröva en fast nyckel. Är det helt runda små skaruvskallar så blir det svårare.

Då får man använda skruvmejsel.

Efter alla år med mekande av bilar, mopeder, maskiner osv så har jag svårt o se hur ett par skruvar på ett datorchassi skulle kunna sitta så hårt..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Då får man använda skruvmejsel.

Efter alla år med mekande av bilar, mopeder, maskiner osv så har jag svårt o se hur ett par skruvar på ett datorchassi skulle kunna sitta så hårt..

Jag utgår ifrån att han prövat skruvmejsel. Det är lite för svårt med naglarna. Ganska vanligt att folk drar sönder spåren så där inte finns några kvar dock.

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk

JAG har prövat skruvmejsel men inte en stjärnskruvmejsel som skruven är gjord för. Vi hade våra bästa skruvmejslar ute i stugan men ska testa med dem.

Permalänk

Men jag har inte dragit sönder spåren

Permalänk
Medlem

Har du exakt rätt skruvmejsel så är det nog inga bekymmer. Spårmejsel i stjärnskruv är ingen hit om skruven sitter minsta lilla..

Ett tips, t ex biltema har små fina mejselsattser med olika storlekar som man har nytta av hemma, billigt, med tex väggfäste. Hängde upp en sån sats i en garderob här hemma, väldigt bra o ha. Har mycket vtg men då vet man att de är rena utan olja på osv.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Ok. Tack så mycket! Ska testa!