Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Litenskit:

Efter 13 mail med Telenor så "gav de goodwill" och gav mig priset 2269 (98kr för två pappersfakturor).
Ja det var besvärligt men det var värt det 😁

Klockrent, verkar det som det är via Telenor och inte Elgiganten man ska gå för att få telefonerna för det rätta priset (Även vid ARN-anmälan). Även om det nog egentligen är Elgiganten som är ytterst skyldiga.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Cenorida:

Klockrent, verkar det som det är via Telenor och inte Elgiganten man ska gå för att få telefonerna för det rätta priset (Även vid ARN-anmälan). Även om det nog egentligen är Elgiganten som är ytterst skyldiga.

Jag påtalade att Telenor är den som skickat ut den felaktiga fakturan och att jag kan inte bestrida en faktura från Telenor till elgiganten. Det är som att klaga åt skatteverket för att bilprovningen ger en körförbud på bilen.

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Liljeholmen
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Discharged:

Nyfiken, hur har det löst sig för folk? Någon som orkat driva det vidare och som fått varan till utlovat pris?

Jag fick min iphone SE för totalt 2500, inklusive abbkostnaden. Körde abbet en månad, sen avslutade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Litenskit:

Jag påtalade att Telenor är den som skickat ut den felaktiga fakturan och att jag kan inte bestrida en faktura från Telenor till elgiganten. Det är som att klaga åt skatteverket för att bilprovningen ger en körförbud på bilen.

Väldigt bra argument må ja säga

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hbg
Registrerad
Aug 2003

Fick sluträkningen för iPhone SE igår. Totalt blev det 251+408+3499 (startavgift+1 månadskostnad(inkl. adm.avgift)+23*150(inkl. adm.avgift)) = 4158 dvs. nästan dubbelt upp.

Undrar om jag var för eftergiven?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Trebor:

Fick sluträkningen för iPhone SE igår. Totalt blev det 251+408+3499 (startavgift+1 månadskostnad(inkl. adm.avgift)+23*150(inkl. adm.avgift)) = 4158 dvs. nästan dubbelt upp.

Undrar om jag var för eftergiven?

Har du bråkat något?

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hbg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Litenskit:

Har du bråkat något?

Nej, inte något utöver lite "gnäll" som resulterade i erbjudande om sänkt abonnemangskostnad så att totalen inkl. telefon, över 24 månader, skulle hamnat nära MTK (~2500:-). Dock ingår ju inte möjligheten att spara surf i något av deras abonnemang varför jag avslog deras erbjudanden. (Sparad surf är guld värt när familjen är på resande fot och inget wifi finns att tillgå)