Microsofts telefonåterkomst Surface Duo redo för lansering

Permalänk
Melding Plague

Microsofts telefonåterkomst Surface Duo redo för lansering

Vikbar telefon med två skärmar och Android kan vara veckor bort, menar The Verge som noterar spår som antyder lansering i närtid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom ska återkomma till marknaden med en produkt som är svindyr och knappt ingen köper??

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Dom ska återkomma till marknaden med en produkt som är svindyr och knappt ingen köper??

Jag är helt seriöst sugen på en vikbar telefon med två skärmar. Verkar vara precis vad jag behöver.

Hur vet du att den är svindyr och att ingen kommer köpa den? Är du lite medial?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Skulle jag välja på denna mobilen och de där andra mobilerna med vikbar skärm så hade jag lätt köpt denna före dom andras efrer att ha både sett och läst om diverse problem med vikbara skärmar. Jag brukar ha mina mobiler minst 3 år och dessa andra vikbara skärmarna verkar ha ett bäst före datum långt innan, iaf de första prototyperna som kom ut.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Dom ska återkomma till marknaden med en produkt som är svindyr och knappt ingen köper??

När de inte kör ett eget operativsystem behöver de inte sälja samma mängder. Android har tillräckligt många användare så att de viktiga apparna redan finns på systemet. Nu kan de hålla sig till hög marginals telefoner och sälja färre. Blir det lyckat kanske de släpper lite billigare också.

Detta konceptet är inget som lockar mig idag, kanske ifall det någonsin blir så att jag behöver byta min Ipad och telefon typ samtidigt. Oftast uppstår inte de behoven samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är en aning skeptisk till denna implementation. Skulle jag köpa en vikbar telefon så hade kravet varit en skärm utan sömmar. Så att man faktiskt kan använda den som en tablet, för hur ofta behöver man ha uppe två fönster samtidigt i det här formatet? Istället får men en telefon som är svår att använda med en hand, samtidigt som man har en söm om man skulle vilja dra nytta av skärmarna och se på film.

Permalänk
Medlem

runt jul kommer det vara kampanj på denna, sommaren 2021 så kommer det pratas om att den är nerlagd

// LZ

Permalänk
Medlem

Konceptet gillar jag, men utförandet är inte tillräckligt.
Hade det varit årets processor och mer skärm i förhållande till totalyta hade det varit högaktuellt.

Permalänk
Medlem

Sätter 100 spänn på flopp, hade varit intressant för 5 år sedan.
Framtiden är knappast 2 separata skärmar, titta på två pörrfilmer samtidigt verkar bara jobbigt.

Permalänk
Medlem

få hoppas att dom slänger in Android i den

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

få hoppas att dom slänger in Android i den

"Vikbar telefon med två skärmar och Android kan vara veckor bort,"
" en tvåskärmad lur med Android på mjukvarusidan."
"#android"
"En genomgång av Android-upplevelsen i Surface Duo"

Vad är det som får dig att tro att det inte skulle vara android?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

få hoppas att dom slänger in Android i den

Det har ju Microsoft redan presenterat att de gör Jag hoppas de får till god funktionalitet för de delade skärmarna. Samsung t.ex har ju en egen variant av att dela upp 1 skärm i 2 delar för multitasking, även om jag tycker den är värdelös. Men det är ju upp till Microsoft att lösa det på ett bra sätt då det inte finns ursprungligen i Android.

Jag personligen är väldigt sugen på denna telefon om det blir som jag hoppas. Jag skulle i princip vilja ha en uppsättning mjukvaruknappar på respektive skärm för multitasking-hem-bakåt likt Android alltid har. Så att de två skärmarna kan användas som om de vore två separata telefoner. Väldigt ofta jag använder och arbetar i två appar samtidigt, läser i en och skriver i en annan. Så för mig hade två fysiskt separerade skärmar varit drömmen

Edit: Läste lite på Tomsguide och det verkar bli precis så som jag hoppades på. Yabba dabba dooo Hoppas bara chefen inser att jag faktiskt kommer att bli dubbelt så effektiv med denna lur med tanke på priset...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Titta på två pörrfilmer samtidigt verkar bara jobbigt.

Grönis!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

För mig som läser mycket på telefonen är detta en dröm som besannas äntligen. Fold 1 var nice men ville vänta på tvåan. Så det blir denna eller Fold 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Äntligen en riktig jobbtelefon.
Kanske inte så sexig att flasha på staden, men ha med på möten osv. Riktigt trevligt
Känns inte som en leksak som böj-telefoner

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag är helt seriöst sugen på en vikbar telefon med två skärmar. Verkar vara precis vad jag behöver.

Hur vet du att den är svindyr och att ingen kommer köpa den? Är du lite medial?

jag drar den vilda gissningen att i och med att dagens vikbara mobiltelefoner är dom dyraste på marknaden så finns det inte mycket som talar för att denna kommer bli dramatiskt billigare än konkurrenterna. Sedan är andelen användare av vikbar smartphone extremt liten. Och vad menar du med att jag skulle vara medial?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Sätter 100 spänn på flopp, hade varit intressant för 5 år sedan.
Framtiden är knappast 2 separata skärmar, titta på två pörrfilmer samtidigt verkar bara jobbigt.

men om du är Bisexuell kan det vara en hit ….

Permalänk
Inaktiv

ÄNTLIGEN! En riktig Iphone dödare 😁

Permalänk
Medlem

Den där jäkeln väcker kraftiga villhöver-känslor. Jag vet inte vad jag ska ha den till och förmodligen skulle den mest visa sig något opraktisk, men vem bryr sig? Den är snygg och cool och vikbarheten är välgjord. Tyvärr lär den vara för dyr för att motivera ett köp.

Permalänk
Medlem

Om jag har överblivna pengar att bränna när den släpps i sverige så kommer jag nog inte tänka efter före, jag har haft min nuvarande Honor 10 för länge imho, dags för årsnytt chip och prestanda därefter.

Dual screens, foldable och multitasking är bara en bonus (plus att jag vill ha en ny leksak)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Förslag till bildtext:

"Kolla på den här! Tror ni det var såhär jag tänkte livet skulle bli?"

Permalänk
Medlem

Gillar Microsofts hårdvara sedan många år tillbaka och kör med deras 15" Surface Laptop 3 (samt Lumia 950XL...) nu. Hoppas på samma kvalitet även på telefonen men att de utvecklar integrationen med office paketet bättre.

Permalänk
Medlem

LG har redan några telefoner med en extra skärm i mobilskal som tillval. De är inte lika breda som Surface Duo så de verkar mer användbara som telefoner, tycker jag.
Videon nedan handlar mest om LG Velvet med andra skärm:

Microsoft Surface Duo är så bred ihopvikt att jag tycker att den är mer av en vikbar 8"-platta (3:2) som det också går att ringa med. Det mest intressanta med den tycker jag annars är utökningarna till Android för det vikbara formatet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Gillar Microsofts hårdvara sedan många år tillbaka och kör med deras 15" Surface Laptop 3 (samt Lumia 950XL...) nu. Hoppas på samma kvalitet även på telefonen men att de utvecklar integrationen med office paketet bättre.

De utvecklar ju inte ens Office för PC på en vettig nivå så skulle inte ha några större förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Framtiden är knappast 2 separata skärmar, titta på två pörrfilmer samtidigt verkar bara jobbigt.

... det är ju därför man har två skärmar till datorn?

OT: jag är taggad, får dock se exakta priset, och då jag flyttar snart och RTX står i dörren så måste jag nog prioritera

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Var sugen när jag Duon första gången jag såg den men det svalnade rätt kvickt med tanke på att:

• Den verkar ha en ensam kamera (medan konkurrerande telefoner som Iphone har 3).
• Den ser den lite väl bred ut för att hållas bekvämt i en hand.
• De enorma skärmkanterna är direkt fula och känns föråldrade.
• Utsidan är gjord i glas vad jag förstått, och jag kan inte se hur det ska funka att sätta skal på den, så den hade väl haft spräckt glas ganska snart i min ägo.

0 sug kvar alltså, tyvärr

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

De utvecklar ju inte ens Office för PC på en vettig nivå så skulle inte ha några större förhoppningar.

Vad är det du tycker är fel med Officepaketet?

Permalänk

Jag vill ha en surfplatta och en telefon i ett, men detta kanske är lite väl primitivt:/

Permalänk
Medlem

Tänk att ha den i "laptopläge" på buss/tåg/baksätet och titta YouTube på övre skärmen och typ skriva något eller läsa SweClockers under ser många användningsområden.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Avstängd

Tänk om den helt enkelt haft ett tangentbord istället för en andra skärm.