Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Fråga om Plex

Fråga om Plex.

Säg att man har dubletter av alla avsnitt av Talespin/luftens hjältar: en fil där de pratar på engelska och en fil där de pratar svenska.

Hur gör man för att kunna ändra/välja om man vill se på svenska eller engelska?

Permalänk
Medlem

Är det en och samma fel med olika språk/texter så kan du välja det på samma sätt som du väljer uppspelningskvalité, Annars tror jag nog att du får dela upp avsnitten i olika mappar och synka om biblioteket.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Antar att det är olika filer, du kan välja vilken av dem som ska spelas, men är det samma upplösning/bitrate kan det vara lurigt att veta vilken som är vilken.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Antar att det är olika filer, du kan välja vilken av dem som ska spelas, men är det samma upplösning/bitrate kan det vara lurigt att veta vilken som är vilken.

Hur väljer jag vilken fil som ska spelas? Jag kan gå in på info och se de två filerna men hur gör jag för att välja vilken som ska spelas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur väljer jag vilken fil som ska spelas? Jag kan gå in på info och se de två filerna men hur gör jag för att välja vilken som ska spelas?

Varierar lite mellan olika klienter, men du kan välja vilken kvalitet du ska spela upp, där blir du få ett alternativ för varje fil.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Varierar lite mellan olika klienter, men du kan välja vilken kvalitet du ska spela upp, där blir du få ett alternativ för varje fil.

Hur går jag tillväga för att göra detta?

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Antar att det är olika filer, du kan välja vilken av dem som ska spelas, men är det samma upplösning/bitrate kan det vara lurigt att veta vilken som är vilken.

Har löst det! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Bästa lösningen om båda versionerna är samma (förutom ljudet då) är att ta ut ljudspåret ur en av versionerna och lägga in det i den andra (förslagsvis den med bättre video kvalité), då kan man välja ljudspår. Kan göras med ffmpeg eller mkvtoolnix förslagsvis.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P