Tips på gratis Kanban Board?

Permalänk
Medlem

Tips på gratis Kanban Board?

Hej

Jag är inne i en stressig period på jobbet och måste få mig själv att inse att jag inte kan göra mer än en sak i taget. Jag har även svårt att prioritera saker och blir lätt snurrig när det blir för mycket saker samtidigt.

Behöver bygga upp något bra system för att underlätta stressen, och tänkte prova på att använda en kanban board. Är det något ni kan rekommendera, och i så fall vilken? Helst gratis, enkel, clean och utan någon reklam. Tänkte i så fall ha en dedikerad monitor för den.
Gäller alltså bara för mig och inte företaget.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du provat Trello?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Trello kanske fungerar, annars finns även https://kanbanflow.com/

Permalänk
Medlem

Skulle också rekomendera Trello om det är för eget bruk eller bruk av en mindre grupp. Kan då fås gratis osv. För lite mer rigida krav hade jag kanske rekommenderat något mera kompetent och integrerat system.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av naikon:

Hej

Jag är inne i en stressig period på jobbet och måste få mig själv att inse att jag inte kan göra mer än en sak i taget. Jag har även svårt att prioritera saker och blir lätt snurrig när det blir för mycket saker samtidigt.

Behöver bygga upp något bra system för att underlätta stressen, och tänkte prova på att använda en kanban board. Är det något ni kan rekommendera, och i så fall vilken? Helst gratis, enkel, clean och utan någon reklam. Tänkte i så fall ha en dedikerad monitor för den.
Gäller alltså bara för mig och inte företaget.

Om du har plats så ska du inte underskatta en vägg och en rejäl hög med post-it's. Mycket mer tillfredsställande att flytta en post-it till "Klar" än att dra en kort i Trello.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaren, då kanske jag ska börja med att prova Trello. Störst är bäst kanske stämmer i detta fallet.

Skrivet av vargeEEEEn:

Om du har plats så ska du inte underskatta en vägg och en rejäl hög med post-it's. Mycket mer tillfredsställande att flytta en post-it till "Klar" än att dra en kort i Trello.

Var helt inne på samma idé som dig först. Ibland jobbar jag dock hemifrån eller ute på fältet, och då kan det vara gött att ha den nåbar online.

Permalänk
Medlem

Själv kan jag rekommendera Kanboard. Den kanske inte är vackert för ögonen, men den är mycket kraftfull! Du kan även ladda hem och installera den på din egna webbserver om du så vill, köra den lokalt eller via din egna domän.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Jag har testat trello, Mindmeister, Jira i jobbet och av någon anledning gillar jag Trello även de andra också är väldigt bra!

tillsammans med det kör jag Miro.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem

ClickUp fick jag som rekommendation här om dagen, men jag använder främst Trello och har gjort detta i flera år. Funkar asbra!

Visa signatur

MacBook Air | iPhone