Permalänk
Medlem

Bra gamingskärm

Är ute efter en bra gamingskärm som presterar som specen.
Spelar mycket CS:GO men även även andra titlar som är mycket mer krävande.
Vill minst ha 27" , helst välvd, riktiga 1ms utan nån lagg

Har tittat lite på Odessey g7 32" serien, men vad jag kan läsa så är responstiden på 1ms inte riktigt det dom beskriver.

Permalänk
Medlem

Responstiden på ingen skärm är 1 ms som tillverkaren beskriver.
Dina krav är ganska skrala, ingen prisklass nämnd. Odessey verkar vara mycket bättre än tidigare VA skärmar.
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_odyssey_g7_c27g7...

Permalänk
Medlem

De där "1ms" som anges på många skärmar har i princip ingenting med verkligheten att göra, utan är mest till för att inte se sämre ut än andra. Visst, skärmarna klarar säkert 1 ms i något fall, men inte generellt. Gäller alla skärmar.
Vad exakt menar du med "riktiga 1ms"?
Om du menar att alla färgövergångar för pixlar på skärmen tar maximalt 1 ms så vågar jag påstå att det inte finns en enda skärm som klarar det.

Permalänk
Medlem

Ja skärmar är inte min starkaste sida. kommer bara ihåg att jag för 3år sedan köpte ett 32" välvd 144hz skärm med 1ms som inte alls kändes som min tidigare 144hz, slutade med att jag sålde den 2 dagar senare.
jag refererar till detta test https://www.youtube.com/watch?v=Wi0mWrKclPM
budget mässigt så kan jag sträcka mig till max 6000:- för rätt skärm

Permalänk
Bildexpert 📺

@sushi84: "1 ms" är hittepå – alla spelskärmar marknadsförs som "1 ms" idag. Lagg är heller inga problem med spelskärmar idag.

Generellt är annars 240 Hz-skärmar som är den lämpligaste nivån att sikta på för rappa spel. Det är fortfarande 240 Hz TN-paneler med eftersläpsreducering som är den rappaste tekniken i fråga om efterläp, följt av IPS och sist VA där det med VA är stora variation med vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@sushi84: "1 ms" är hittepå – alla spelskärmar marknadsförs som "1 ms" idag. Lagg är heller inga problem med spelskärmar idag.

Generellt är annars 240 Hz-skärmar som är den lämpligaste nivån att sikta på för rappa spel. Det är fortfarande 240 Hz TN-paneler med eftersläpsreducering som är den rappaste tekniken i fråga om efterläp, följt av IPS och sist VA där det med VA är stora variation med vad man får.

tack för ett bra svar