Stå upp vid "Sittskrivbord" - ställ för tangentbord + mus

Permalänk

Stå upp vid "Sittskrivbord" - ställ för tangentbord + mus

Hej! Pluggar just nu hemifrån pga Corona och har då upptäckt att min kropp + sittandes hela dagen = inte bra. Skulle därför vilja stå upp vid mitt skrivbord hemma. Har skärmarna rätt högt redan så skulle egentligen bara vilja ha något sorts ställ för tangentbord + mus.
Har hittat detta:
https://gyazo.com/ab6db5dd062fcc0f85af2681df93b9e6

Men det känns lite väl dyrt + behöver inte fläktarna osv, gillar annars att man kan fälla ihop den och slänga in bakom soffan eller dylikt haha.

Är det någon här som vet om det finns någon billigare lösning, gärna smidig att ta fram / bort. Bor i en liten korridorslägenhet så vill inte att den tar för mycket plats heller hehe. Har försökt googla utan någon större framgång så jag tänkte slänga ut frågan här för att se hur andra löst det! Som sagt, vill helst inte lägga för mycket pengar på det heller!

MVH Nils.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

O passar inte måtten är det lätt att bygga själv.
Köp lite plankor, skruv, sandpapper och någon olja o vips så har man en bänk i precis de mått man önskar.
Kostar en liten slant och lite tid, det är väl allt.
Vill man ha saken ihopfällbar löser man det enkelt för några tior till.

Permalänk

@jocke92: Det är en idé! Kanske får bli en sväng till Ikea för att kika på den där! Har rätt litet tangentbord så borde kunna fungera. Man vill ju kunna använda musen ändå

Permalänk

@Calma: Tanken har slagit mig, men det blir nog både dyrare och har egentligen inte tillgång till verktygen som behövs!