Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Undrar vilken speditör som kör här hemma.

Tråd med just den frågan. Låter som att majoriteten fick via UPS.
Dock ingen som jag kan läsa mig till som säger att deras kort har skickats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nu kan jag inte söka på min order via Nvidias sida... "Ett fel har uppstått, du kan fortsätta att handla."

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/izo0gh/tracking_3090...

Verkar vara fler med samma problem.

Råkade ut för samma men bara i mobilens Chrome läsare, testade i normala Chrome på Windows och där funkar det, verkar som de håller på att uppdatera kod för tillfället, de har lagt till captcha för en del moment

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nu kan jag inte söka på min order via Nvidias sida... "Ett fel har uppstått, du kan fortsätta att handla."

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/izo0gh/tracking_3090...

Verkar vara fler med samma problem.

Säkert bara tillfälligt.
Har samma här, och verkar som du själv länkar att det förmodligen är samma för alla och något strul med deras order system.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

Jag tackar! (7 oktober står det på mitt).

Hoppas ni får era kort i veckan. Hade lite förhoppningar att få min denna men känns som plan B, mitt senare 3080 TUF OC eller bara köpa något bättre om något hinner komma ut innan dess blir bättre. Bra sugen på att uppgradera så är fan inte helt hundra på att avbokning var rätt val.

Skrivet av askerone:

*rant*

Jag fick ju hem ett gigabyte eagle 3080 OC för några dagar sedan så hade sån himla tur... Trodde jag.
Släppte min parallella bokning på ASUS TUF OC för att inte scalpa och ta någon annans plats när jag redan fått...

3080-kortet fungerade inte, till butik för felsökning, går inte att lösa. Verkligen snälla och trevliga men kan inte lösa det och ersättningskort får jag, om jag orkar vänta, troligen i januari.

Inget nytt 3080, ingen köplats, inget gammal kort.

*slut rant*

Just ja! Funderat på vem det var som hade problemet men kom inte ihåg vem, när eller i vilken tråd. Sjukt trist att det inte gick att fixa! Kan dessutom tycka att butiken borde erbjuda ett nytt kort i nästa leverans i detta fall. Snacka om snuvad på godiset.

Skrivet av Kotten81:

Varför har folk så jävla bråttom, vet flera som sitter på 2080 kort och har 100 fps i dom flesta spel i 1440p, vad är poängen med att stressa hem ett 3080 som man inte ens vet recensioner på ?, jag förstår inte, förklara gärna

Alla sitter inte på 2080 kort, finns även en del entusiaster på forumet som längtat efter nytt eller vilken anledning som helst egentligen. Korten har recenserats för över en vecka sedan, ungefärlig prestanda och specifikationer har vi vetat i nästan en månad.

Permalänk
Medlem

Här kan ni se era orders hos Nvidia

https://www.findmyorder.com

Funkade för mig, och ordern ser bra ut. Dock ej skickad

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

@wargreymon: Runt 16 tiden tror jag,satt på inet och försökte länge men fick error hela tiden, sen fick jag panik och tryckte på första bästa på komplett haha:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Varför har folk så jävla bråttom, vet flera som sitter på 2080 kort och har 100 fps i dom flesta spel i 1440p, vad är poängen med att stressa hem ett 3080 som man inte ens vet recensioner på ?, jag förstår inte, förklara gärna

Alla sitter kanske inte på ett 2080?
En tanke.

Jag gör t.ex inte det

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krockmannen:

Hej!
Fick hem mitt 3080 i går. Ett Gigabyte OC från Inet. Härlig present på 50-årsdagen!
Hittar ingen kod till Watch Dogs Legions någonstans. Hur har ni andra fått den?

/En Grumpy Old Gamer

To redeem your promotional code for Watch Dogs: Legion, please follow the steps below:

Install your qualified graphics card.Update or install the latest version of GeForce Experience (Version 3.18 or higher).Open and log in to GeForce Experience.Go to the Account drop-down menu in the top-right and select "REDEEM".

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

*rant*

Jag fick ju hem ett gigabyte eagle 3080 OC för några dagar sedan så hade sån himla tur... Trodde jag.
Släppte min parallella bokning på ASUS TUF OC för att inte scalpa och ta någon annans plats när jag redan fått...

3080-kortet fungerade inte, till butik för felsökning, går inte att lösa. Verkligen snälla och trevliga men kan inte lösa det och ersättningskort får jag, om jag orkar vänta, troligen i januari.

Inget nytt 3080, ingen köplats, inget gammal kort.

*slut rant*

Ajaj... Den är tråkig
Bra reminder till en annan om inte annat att jag måste testa kortet först.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Ringde Elgiganten idag och frågade om mitt 3080 ROG Strix kort och han sa att det såg grönt ut att levereras 30e September!

Permalänk
Skrivet av askerone:

To redeem your promotional code for Watch Dogs: Legion, please follow the steps below:

Install your qualified graphics card.Update or install the latest version of GeForce Experience (Version 3.18 or higher).Open and log in to GeForce Experience.Go to the Account drop-down menu in the top-right and select "REDEEM".

Mvh

Stort tack!
Ska prova i morgon!

Permalänk
Medlem

@Grimhall: Fick samma svar när jag snackade med kundtjänst hos Elgiganten ang samma kort. Men enligt vissa här på forumet stämmer det inte. Får väl se om man blir positivt överraskad på onsdag

Permalänk

@Sgart:

jag gjorde.. nu sitter jag helt utan kort o endast en laptop till förfogande...

desperat?? JA!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

@Grimhall: Fick samma svar när jag snackade med kundtjänst hos Elgiganten ang samma kort. Men enligt vissa här på forumet stämmer det inte. Får väl se om man blir positivt överraskad på onsdag

Vi får se, mitt skulle komma på fredag enligt han jag snackade med på Elgiganten så känns ändå som att de bör ha koll. Men trots att jag vill ha kortet är det ingen superbrådska, för 1440p duger mitt RTX 2080 mer än väl fortfarande och för 4K måste jag ändå vänta på att LG ska fixa HDMI 2.1.

Permalänk
Medlem

Om man beställt ett 3080 Strix den 19:e, när skulle ni tro på ett ungefär att man kan få sitt kort? Förstår att ingen vet, men vad skulle ni tippa? Inte är det väl först 2021? Låter helt sjukt att det ska vara tokslut på kort - även fast köpte två dagar sent samt valt ett Strix som är lite efter i produktionen - resten av ÅRET?

Permalänk
Medlem

När trycker dom ut lite större batcher, så man slipper hänga på låset på diverse webshoppar?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Om man beställt ett 3080 Strix den 19:e, när skulle ni tro på ett ungefär att man kan få sitt kort? Förstår att ingen vet, men vad skulle ni tippa? Inte är det väl först 2021? Låter helt sjukt att det ska vara tokslut på kort - även fast jag valt ett Strix som är lite efter i produktionen - resten av året?

Uppskattade leveransdatum är sällan exakta alls utan väl tilltagna och kommer med hög sannolikhet levereras betydligt fortare än vad som står, hade samma sak med min 3900x när de släpptes, inet skrev att jag skulle få vänta i 2 månader men veckan därpå hade jag processorn och veckan där på hade de åter igen lager av den. Så här gör de flesta butiker och leverantörer, även i andra branscher som jag själv jobbar i, de tar i rätt ordentligt i överkant.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Det skulle såklart vara rätt surt om det snålats in på kondingar i filtrering som sedan orsakar problem.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag läste artikeln tidigare. Finns här för intresserade:

https://www.igorslab.de/en/what-real-what-can-be-investigativ...

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Här är 3090 korten jag hittat bilder på hitintills

ASUS Strix, 6st MLCC sektioner

MSI Gaming Trio X, 2st MLCC sektioner

Gigabyte Eagle OC, inga MLCC

Zotac trinity, inga MLCC

nVidia Founders Edition, 2st MLCC sektioner

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

asus tuf ska tydligen ha mlcc? den ja beställt iaf.

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

asus tuf ska tydligen ha mlcc? den ja beställt iaf.

Ja dom verkar inte ha snålat på komponenterna.

Från Igors lab:
"By the way, you also have to praise a company here that recognized the whole thing from the start and didn’t even let it touch them, as the Asus TUF RTX 3080 Gaming consequently did without POSCAPs and only used MLCC groups. My compliments, it fits!"

Men övriga? Detta kommer bli kaotiskt har jag en känsla av......

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Här är 3080 kort

MSI Gaming Trio, 1st MLCC sektion

ASUS TUF, 6st MLCC sektioner

Zotac Trinity, inga MLCC

Palit Gaming Pro OC, 1st MLCC sektion

nVidia Founders Edition, 2st MLCC sektioner

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Rog Strix ser ut att ha 6st MLCC också(Lågupplöst bild från deras hemsida):

Permalänk
Medlem

ASUS STRIX RTX 3080 10GB OC Edition Review:
Väldigt fattig recension.

https://www.gadgetvoize.com/2020/09/24/exclusive-review-asus-...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt avgörande i val av kort enligt mig. Minst 2st MLCC behövs för stabil OC. Det utesluter ju lite alternativ, så då blir valet av kort lite enklare. Synd, eftersom jag gillade Gigabyte kortet, med det får bli att vänta på TUF leveransen. Mitt PNY lär jag skicka tillbaka, kanske, fördelen med online beställning är ju att man faktiskt kan prova grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Rog Strix ser ut att ha 6st MLCC också(Lågupplöst bild från deras hemsida):

https://www.asus.com/media/global/gallery/aowygyi7o5sr3oms_setting_000_1_90_end_500.png

3080 tuf gaming

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Phew, beställde 3090 Strix och igår. Var uppenbarligen ett bra val. (Tuf förmodligen ännu bättre med tanke på priset.. men men) Det lär ju som Jay sa komma nya firmwares som sänker hastigheten så de blir stabila.. tråkig lösning dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

Phew, beställde 3090 Strix och igår. Var uppenbarligen ett bra val. (Tuf förmodligen ännu bättre med tanke på priset.. men men) Det lär ju som Jay sa komma nya firmwares som sänker hastigheten så de blir stabila.. tråkig lösning dock

Ja det kommer troligtvis läggas ett tak på en viss frekvens för gpu boost för att komma tillrätta med problemet om det nu är som det påstås vara. Det är lite av en non issue dock då vi pratar om 2GHz+ vilket inte är helt lätt att nå i vart fall och om det cappas för dessa kort i 2GHz så lär det inte märkas i annat än syntetiska tester men även där pratar vi mycket liten skillnad. För de som pysslar med max OC däremot så är det lite tråkigt men då kanske man inte köper de billigaste korten i vart fall med VRM sektioner som ändå inte orkar att höja effekt gränser.

Edit: Sen kan man tycka att de flesta kunde gjort som ASUS med sin TUF modell som är mycket välgjord på alla sätt, uppenbarligen går det att bygga billiga kort som också är välbyggda så det blir lite svårt för de övriga och skylla på för lågt MSRP

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::