DDR3-minnen till X58 (3 eller 6 moduler) sökes med lykta!

Permalänk
Medlem

DDR3-minnen till X58 (3 eller 6 moduler) sökes med lykta!

Hej alla!

Jag håller på med ett hobbyprojekt och fått fart på en gammal X58-plattform och sitter med ledsna 2GB-moduler som skulle vilja vila lite. Så jag är på jakt efter ett kit om 3 eller 6 moduler med DDR3. Minst 4GB per modul - 8GB går också bra så klart. Alltså:

  • 3st 4GB-moduler

  • 6st 4GB-moduler

  • 3st 8GB-moduler

  • 6st 8GB-moduler

Pris beror ju på antal och storlek - men min ambition är att det ska kännas bra i magen för båda dig och mig

Så har ni något liggandes som ska få ett nytt liv så skicka mig gärna ett PM!

Tack på förhand och ha det fint!

(Har varit medlem sedan 2002 och ska nog finnas ett par köp/sälj-referenser i forumet)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 stycken olika 2x8 kitt på 2133 liggandes som behöver testas.
3700k mineskontrolen tror jag gick. Slänger inte Dom minnena om man säger så.
Vissa påstår att det synkar bättre med 2 bara per bus men låter tråkigt. Hör av dig senare om du inte hittar någon. Bor säkerligen inte alt för långt ifrån. beroende om vi ska träffas eller frakt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kör också ett x58, men mitt kort (Asus rampage III gene) stöder inte 8G moduler. Jag får nöja mig med mina 6st 2G. Lycka till i ditt sökande.

Permalänk
Medlem

@hACmAn, tack för ditt erbjudande! Har dig i åtanke.

@pery, jodå, dom kan vara lite kinkiga med single- och double-sided ram. Tror det kan spela in vilken cpu man har.

Fortfarande väldigt sugen på ett kit om tre så hojta gärna till här eller PM:a

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

I have 6 x 4GB Corsair Vengeance DDR3 1600 C9 on X58 that I was thinking of upgrading to 8GB modules, but I have to test some 8GB modules I have to see if it works before I decide to sell.
Two kits of 3 x 4GB, kit number CMZ12GX3M3A1600C9.

Permalänk
Medlem

@Super Älg: Ok! Let me know when you know

Sedan generellt, har man 4st 4GB-moduler till exempel så kan det absolut vara intressant, skadar ju inte att ha en "reserve" om någon skulle gå och bli dålig.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: However it would need to be both kits of 3 at once. It is not worthwhile to split a kit.

Permalänk
Avstängd

3X kingston HyperX Genesis 4Gb 1333Mhz 300:-. Kan leverera till stan.

Permalänk
Medlem

Tack för alla erbjudanden - men nu har jag vad jag behöver

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.