3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Stod 9 när jag bokade...😪

Tid? Försöker få ett hum om hur man ligger då siffrorna uppdateras så pass sällan.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPLUBLIC OF GAMERS:

Beställde ett Asus RTX3090 STRIX OC 15:07 från komplett.
Står förväntas i lager 1 November, får hoppas det stämmer.
Jag accepterar inget annat kort utan än STRIX.
Måste jag vänta så får jag göra det.

Jag beställde 15:04 och har datum 17/10 just nu.

Permalänk
Medlem

Ett EVGA 3090 FTW3 säkrat från Inet nyss (14:05) och konfirmerat av kundtjänst. Spårningsnr skickat redan och lev på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Ett EVGA 3090 FTW3 säkrat från Inet nyss (14:05) och konfirmerat av kundtjänst. Spårningsnr skickat redan och lev på måndag.

Om du bor i " Stockholms-, Göteborgs- och Malmöregionen." så kommer du nog få kortet redan imorgon.
Postnord har lördagsleveranser där

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Ännu bättre då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Tid? Försöker få ett hum om hur man ligger då siffrorna uppdateras så pass sällan.

Jag bokade 01.45 och jag vill minnas att det stod 3. Eller 4.

Kanske 8 då minnet sviker

Permalänk
Medlem

Fick sms nyss:

"Din order (xxxxx) håller nu på att plockas.
Inga ändringar kan längre göras på ordern."

Skönt att slippa stressen.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av REPLUBLIC OF GAMERS:

Beställde ett Asus RTX3090 STRIX OC 15:07 från komplett.
Står förväntas i lager 1 November, får hoppas det stämmer.
Jag accepterar inget annat kort utan än STRIX.
Måste jag vänta så får jag göra det.

Är du Asus.Davids andra konto

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Hur funkar ditt kort? Mitt förra var ett Palit som jag aldrig hade problem med. Hade planen att ta ett sådant denna gång också men det sket sig när det stora debaclet med lanseringen startade... Gillar inte de nya Gamerock-korten, men det hade spelat mindre roll eftersom jag har sluten låda.

Funkar alldeles utmärkt, överklockat den med 100mhz och kortet ligger runt 65-70 grader när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPLUBLIC OF GAMERS:

Beställde ett Asus RTX3090 STRIX OC 15:07 från komplett.
Står förväntas i lager 1 November, får hoppas det stämmer.
Jag accepterar inget annat kort utan än STRIX.
Måste jag vänta så får jag göra det.

Det ska vara ROG 😍

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Grattis till den butiken (typ Elkjop Stavanger gissningsvis?) som fått alla dessa 25% NON-OC kort då, för tyvärr är det svårt för mig att inte ta argumentet "25% av korten till Norden är NON-OC" som ren BS. Tänker ur min och flera andras perspektiv som väntat på våra beställningar som lades första kvarten efter release och vi ser tydligt att flera ÅF har fått in noll NON-OC kort. Men visst, fair, i grund och botten är det Nvidias fel antar jag. Ursäkta om jag är bitter men inte trodde jag att jag som fick en beställning den 17e 15.01 på Komplett skulle behöva vänta tills november, då hade jag bokat Gigabyte och MSI vars kort flyger in nu successivt.

Exakt, skönt att det finns en person som kan plussa ihop 1 & 1 här Det är 100% bullshit att 25% varit non oc lol

Permalänk
Medlem

Du måste väl inse att problemet inte ligger hos återförsäljarna eller tillverkarna utan högre upp i leveranskedjan? Alla tillverkare har problem med att få ut kort och att klaga hos dem är rätt meningslöst. Jag tror känslan av vanmakt är likadan oavsett när man har beställt eller vilken modell man än har beställt.

Snart går det inte att ens att beställa några av de billigaste korten någonstans, det är väl bara Elgiganten som tar beställningar nu till introduktionspriset för dem.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

SMS från Inet 13:50 om att ordern håller på att plockas.

RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA. Står att den skickats nu, så leverans till måndag, antar jag? Osäker på om jag behåller det, dock. Ligger ute med en order hos Komplett på Rog strixen OC, vill hellre ha den.

Permalänk
Medlem

Webhallen har ändrat bokningsantalet för ASUS TUF OC nu. Det ser ut som att 10st har skickats ut och vi är nu nere på 711 från 721.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YesilTerra:

SMS från Inte 13:50 om att ordern håller på att plockas.

RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA. Står att den skickats nu, så leverans till måndag, antar jag? Osäker på om jag behåller det, dock. Ligger ute med en order hos Komplett på Rog strixen OC, vill hellre ha den.

Haha jag kan ta den xD Lite kul att alla bara beställer saker i lager och tänker sen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Och om någon från Webhallen läser detta, så kan ni ta och ändra "förens" till "förrän".

Hälsningar från en kund med lite lätt OCD xD

Permalänk
Skrivet av Nayiki:

Webhallen har ändrat bokningsantalet för ASUS TUF OC nu. Det ser ut som att 10st har skickats ut och vi är nu nere på 711 från 721.

Man har uppdaterat Strix OC nu också det minskade med 18st. Så i den här takten ungefär <100kort i månaden.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Man har uppdaterat Strix OC nu också det minskade med 18st. Så i den här takten ungefär <100kort i månaden.

Den som väntar på något gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Och om någon från Webhallen läser detta, så kan ni ta och ändra "förens" till "förrän".

Hälsningar från en kund med lite lätt OCD xD

JA TACK! Stör mig också på det.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Tid? Försöker få ett hum om hur man ligger då siffrorna uppdateras så pass sällan.

vilket av korten pratar ni om? beställde palit non-oc vid 01 när det stod att 3 va bokade. hoppas man kan få när det kommer nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Haha jag kan ta den xD Lite kul att alla bara beställer saker i lager och tänker sen

Tror nog folk gör det för att gardera sig mot att få grafikkortet så "sent". Känner många som uppgraderar inför CP2077, så folk vill väl försänra sig om att ha ett kort tills dess.

Lite kul att du vill ha kortet när du redan gjort en beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Man har uppdaterat Strix OC nu också det minskade med 18st. Så i den här takten ungefär <100kort i månaden.

Vad hände med resterande 12? Fick inte Webhallen in ca 30 kort senaste shipment? Personalrabatt?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

vilket av korten pratar ni om? beställde palit non-oc vid 01 när det stod att 3 va bokade. hoppas man kan få när det kommer nästa vecka.

Jag beställde OC åtminstone.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

vilket av korten pratar ni om? beställde palit non-oc vid 01 när det stod att 3 va bokade. hoppas man kan få när det kommer nästa vecka.

Icke OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Tid? Försöker få ett hum om hur man ligger då siffrorna uppdateras så pass sällan.

typ 06,45

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat ut mitt kort ifrån Webhallen!
Här är några bilder på monstret som tar över mitt Asus Strix 1080

Litet klipp som visar storleken
https://file.randomz.org/swec/peterd88/IMG_3716.MP4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Webhallen har ändrat bokningsantalet för ASUS TUF OC nu. Det ser ut som att 10st har skickats ut och vi är nu nere på 711 från 721.

Hahahahahsha. Om 10 år lär alla få sina kort

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterD88:

Nu har jag hämtat ut mitt kort ifrån Webhallen!
Här är några bilder på monstret som tar över mitt Asus Strix 1080

https://file.randomz.org/swec/peterd88/IMG_3709.JPG
https://file.randomz.org/swec/peterd88/IMG_3712.JPG
https://file.randomz.org/swec/peterd88/IMG_3727.JPG

Litet klipp som visar storleken
https://file.randomz.org/swec/peterd88/IMG_3716.MP4

Jag är inte det minsta avundsjuk! *Knyter näven i fickan*

Haha nä men shit vad snyggt det är. Grattis!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Vad hände med resterande 12? Fick inte Webhallen in ca 30 kort senaste shipment? Personalrabatt?

Ska inte svära på att jag helt 100% men rätt säker det var 386 igår och 368 idag.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Ska inte svära på att jag helt 100% men rätt säker det var 386 igår och 368 idag.

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC 10390 386 2020-10-07 15:26:22+0200

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC 10390 368 2020-10-09 15:38:57+0200

Så ja, det låter faktiskt så Om det inte är en justering av typo förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i