3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Jag beställde vid 20 igår och fick bekräftelse direkt, står även som bekräftad men har ej fått nått datum eller något mer mail, så man var väl för sen på bollen igen, genomgående trend med dessa jävla kort ....

Beställde ett gigabyte gaming oc den 24e september på Dustin och fick samma bekräftelse mail direkt om beräknad leverans igår men har inte hört något mer om det, så ta det med en nypa salt

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Ett utav de bästa skrev jag

Sen så har jag förstått det som att det här med 3x8pin är mer en marketing stunt om man inte håller på med Ln2 kylning. Kortet kan dra tillräckligt med ström från enbart 2x8pins så att det räcker och blir över. Inte för att det spelar någon roll nu när Nvidia ändå strypt strömtillförseln.

kan teoretiskt dra ja men de har satt en lägre powerlimit på korten med 2x8

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

nä nu blir det trollingfiske till söndag istället.. detta förstör en psykiskt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Jag beställde vid 20 igår och fick bekräftelse direkt, står även som bekräftad men har ej fått nått datum eller något mer mail, så man var väl för sen på bollen igen, genomgående trend med dessa jävla kort ....

Jag förstår frustrationen. Jag har jagat sedan release 17 september innan jag (förhoppningsvis) lyckades knipa ett Aorus igår kväll.

Skrivet av Larakiri:

Beställde ett gigabyte gaming oc den 24e september på Dustin och fick samma bekräftelse mail direkt om beräknad leverans igår men har inte hört något mer om det, så ta det med en nypa salt

Fick du utöver bekräftelse mail ytterligare mail om beräknad leverans? I morse fick nämligen ett par av oss som köpte under gårdagen mail om beräknad leverans den 14 oktober.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Jag fick idag ett EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra från Dustin, troligtvis första leveransen av just det kortet till Sverige.
För er som inte är insatta i kortet, EVGA delayade launchen iom. hela POSCAP/MLCC historian och korten som skickades till recensenter hade en array med 6 MLCC kondensatorer. Kortet jag har i handen nu har 2 POSCAP och 4 MLCC så den är definitivt reviderad.

Gällande beställningen, jag pratade med kundsupporten på Dustin förra veckan och de berättade att jag hade köplats 1 på kortet, men även att det enbart var 10 personer på kö. Så om FTW3 korten börjar dyka upp nu så är inte kön på dom korten jättelång.

Visa signatur

Intel I7 6700K | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra | Asus Maximus VIII Alpha | 32GB Corsair CL16 Vengeance LED DDR4 | Corsair HX750i | NZXT S340 Elite | Be quiet! Silent Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oberheim:

Jag fick idag ett EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra från Dustin, troligtvis första leveransen av just det kortet till Sverige.
För er som inte är insatta i kortet, EVGA delayade launchen iom. hela POSCAP/MLCC historian och korten som skickades till recensenter hade en array med 6 MLCC kondensatorer. Kortet jag har i handen nu har 2 POSCAP och 4 MLCC så den är definitivt reviderad.

Gällande beställningen, jag pratade med kundsupporten på Dustin förra veckan och de berättade att jag hade köplats 1 på kortet, men även att det enbart var 10 personer på kö. Så om FTW3 korten börjar dyka upp nu så är inte kön på dom korten jättelång.

https://i.imgur.com/8iRbqCk.jpg

Det där är väl 2 MLCC och 4 POSCAP/SP-Cap

Hittar bara en recension ifrån 2a Oktober där den har samma uppsättning som ditt. Men på produktbilder sitter det 6 POSCAP. Och det hade ju flera tillverkare gjort, men senare ändrat på korten som faktiskt tillverkades. Så tror inte de gjort någon revidering.

Asus TUF vet jag har fel bild på kartongen

Permalänk
Medlem

Jorå, nu kom kortet hem till sin rätta plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Jag förstår frustrationen. Jag har jagat sedan release 17 september innan jag (förhoppningsvis) lyckades knipa ett Aorus igår kväll.

Fick du utöver bekräftelse mail ytterligare mail om beräknad leverans? I morse fick nämligen ett par av oss som köpte under gårdagen mail om beräknad leverans den 14 oktober.

Ja det fick jag :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av suqoria:

Jag chattade nyss med Inets kundservice. Låter inte som man har en stor chans att få det på ett tag.

@Asus.David vet du något mer?

Det vi får höra är att det successivt ska bli bättre från slutet Oktober till November. Så vi har fortfarande förhoppningen att kunna börja leverera större volymer inom snar framtid.
Vi skickade ut leveranser av 3080/3090 denna veckan och kommer skicka ut mer nästa även om det är små volymer.

Permalänk
Skrivet av Oberheim:

Jag fick idag ett EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra från Dustin, troligtvis första leveransen av just det kortet till Sverige.
För er som inte är insatta i kortet, EVGA delayade launchen iom. hela POSCAP/MLCC historian och korten som skickades till recensenter hade en array med 6 MLCC kondensatorer. Kortet jag har i handen nu har 2 POSCAP och 4 MLCC så den är definitivt reviderad.

Gällande beställningen, jag pratade med kundsupporten på Dustin förra veckan och de berättade att jag hade köplats 1 på kortet, men även att det enbart var 10 personer på kö. Så om FTW3 korten börjar dyka upp nu så är inte kön på dom korten jättelång.

https://i.imgur.com/8iRbqCk.jpg

När la du din beställning för att hamna på köplats 1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Det vi får höra är att det successivt ska bli bättre från slutet Oktober till November. Så vi har fortfarande förhoppningen att kunna börja leverera större volymer inom snar framtid.
Vi skickade ut leveranser av 3080/3090 denna veckan och kommer skicka ut mer nästa även om det är små volymer.

Har 3090 strix oc kort landad på svensk mark än? Det skulle ge en lite hopp att veta haha. Så man kan få bekräfat att korten faktiskt existerar 😄✌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larakiri:

Ja det fick jag :/

Jag pratade nyss med Dustin som bekräftade att jag var bokning nummer 2 under gårdagen som även var deras release för Aorus Master. Han kunde inte se antalet kort som kommer imorgon men det var garanterat minst 2! Jag kommer att få mitt kort denna vecka.

Happy fucking days!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Har 3090 strix oc kort landad på svensk mark än? Det skulle ge en lite hopp att veta haha. Så man kan få bekräfat att korten faktiskt existerar 😄✌

I Asus Facebookgrupp var det någon rackare som fått hem sitt STRIX OC 3090!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Jag pratade nyss med Dustin som bekräftade att jag var bokning nummer 2 under gårdagen som även var deras release för Aorus Master. Han kunde inte se antalet kort som kommer imorgon men det var garanterat minst 2! Jag kommer att få mitt kort denna vecka.

Happy fucking days!

Så två personer har fått bekräftade könummer men när man själv fråga var det sekretess, dra åt **** dustin.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Så två personer har fått bekräftade könummer men när man själv fråga var det sekretess, dra åt **** dustin.

Hade nog tur och hamnade hos rätt supportkille men jag förstår din ilska

Kommer att släppa min ena bokning på Webhallen som är en MSI Gaming trio X så fort kortet från Dustin ligger reggad i min postnord app.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oberheim:

Jag fick idag ett EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra från Dustin, troligtvis första leveransen av just det kortet till Sverige.
För er som inte är insatta i kortet, EVGA delayade launchen iom. hela POSCAP/MLCC historian och korten som skickades till recensenter hade en array med 6 MLCC kondensatorer. Kortet jag har i handen nu har 2 POSCAP och 4 MLCC så den är definitivt reviderad.

Gällande beställningen, jag pratade med kundsupporten på Dustin förra veckan och de berättade att jag hade köplats 1 på kortet, men även att det enbart var 10 personer på kö. Så om FTW3 korten börjar dyka upp nu så är inte kön på dom korten jättelång.

https://i.imgur.com/8iRbqCk.jpg

Står 4:e januari för nästa leverans på dem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Hade nog tur och hamnade hos rätt supportkille men jag förstår din ilska

Kommer att släppa min ena bokning på Webhallen som är en MSI Gaming trio X så fort kortet från Dustin ligger reggad i min postnord app.

Hade nog väntat en dag, en del verkar ha fått DOA-kort och det suger ju lite att vänta till januari 2021

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av kiffiboy:

Är det någon ensam själ som fått sitt TUF kort ännu? Asus säger väl att dem ska trappa upp denna vecka men hade varit intressant att veta om någon fått hem sitt kort ännu? Och från vart isåfall?

Inte jag, inte. Beställde den 17:e september och inte ett knyst från Inet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fac31:

Har 3090 strix oc kort landad på svensk mark än? Det skulle ge en lite hopp att veta haha. Så man kan få bekräfat att korten faktiskt existerar 😄✌

Japp det har dem :)...flera skickas även denna och nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hade nog väntat en dag, en del verkar ha fått DOA-kort och det suger ju lite att vänta till januari 2021

Jag har inte hört något om att Aorus Master ska ha DOA problem. Hursomhelst så är ditt tips ett bra sådant.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Japp det har dem :)...flera skickas även denna och nästa vecka

Det känns rätt skönt att kunna få svar på den typen av frågor när återförsäljarna själva lägger locket på, ska det sägas.

Jag vet att vi är ett gäng som väntar på 3080 TUF icke-OC, kommer det såna också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://i.imgur.com/jXzxODj.jpg
Jorå, nu kom kortet hem till sin rätta plats

Hur är ljudprofilen/-nivån med FTW3 kylaren? Ingen verkar nämna något om denna kylaren, mer än att den kan hålla låga temps. Behöver veta ifall om jag kan bredda urvalet från MSI:s Trio X-kylare. Jag är för kräsen när det gäller ljudnivån

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Sjukt att 3090 hinner åka ut innan strix 3080 non OC kommer ut. man börjar ju undra om asus ännu producerat dessa kort, med tanke på att det är noll info kring detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

Det känns rätt skönt att kunna få svar på den typen av frågor när återförsäljarna själva lägger locket på, ska det sägas.

Jag vet att vi är ett gäng som väntar på 3080 TUF icke-OC, kommer det såna också?

Det lär komma men tyvärr ingen skeppning av TUF 3080 non-OC denna veckan utan endast TUF 3080 OC denna veckan. Men STRIX 3080 både OC och non-OC går ut denna veckan.
Beklagar att det är lite blandat och rörigt mellan när respektive modell skeppas, vi försöker bearbeta av våran backlog så gott det går.

Permalänk
Viking
Skrivet av Asus.David:

Det lär komma men tyvärr ingen skeppning av TUF 3080 non-OC denna veckan utan endast TUF 3080 OC denna veckan. Men STRIX 3080 både OC och non-OC går ut denna veckan.
Beklagar att det är lite blandat och rörigt mellan när respektive modell skeppas, vi försöker bearbeta av våran backlog så gott det går.

Vet du om Proshop får in några Strix non-OC?
Och i så fall, vet du ungefär hur många?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Det lär komma men tyvärr ingen skeppning av TUF 3080 non-OC denna veckan utan endast TUF 3080 OC denna veckan. Men STRIX 3080 både OC och non-OC går ut denna veckan.
Beklagar att det är lite blandat och rörigt mellan när respektive modell skeppas, vi försöker bearbeta av våran backlog så gott det går.

Du har inget att beklaga för, egentligen är det ju återförsäljarnas roll att hålla oss informerade men eftersom de inte gör det så är jag glad för den information jag kan få! Tack för svaret, jag håller tummarna på nästa vecka då (inte minst för att mitt nuvarande gamla STRIX 1080-kort börjat krångla...)!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Vet du om Proshop får in några Strix non-OC?
Och i så fall, vet du ungefär hur många?

Fördelning till respektive butik undviker vi att kommentera :)...det får man försöka höra med butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Det lär komma men tyvärr ingen skeppning av TUF 3080 non-OC denna veckan utan endast TUF 3080 OC denna veckan. Men STRIX 3080 både OC och non-OC går ut denna veckan.
Beklagar att det är lite blandat och rörigt mellan när respektive modell skeppas, vi försöker bearbeta av våran backlog så gott det går.

Hur ser det ut med RTX 3090 korten, har både beställt strix oc och tuf oc går det ut några i veckan ?:)

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

@Pliind Vet du hur det ser ut för Zotac 3080 Amp Holo korten just nu hos er på Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

@Pliind Vet du hur det ser ut för Zotac 3080 Amp Holo korten just nu hos er på Webhallen?

Varit i kontakt med zotac dock inte gällande webbhallen, dem säger att amp extreme kortet ska komma ut någon gång nu i oktober, dock inget specifikt datum.