Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cooler Master lanserar processorkylaren Hyper 212 Evo V2

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar processorkylaren Hyper 212 Evo V2

"Harmoni och kaos" möter koppar och aluminium när kylarmästaren begåvar klassikern Hyper 212 med ny monteringsanordning och fläkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint med en uppdatering! Enda kylaren jag ägt i hela mitt datorliv är olika Hyper 212'or.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Har en sådan i min förra dator. Sjukt mycket kylning för pengarna. Går dessutom att välja att köra push n pull med extra fläkt om man önskar än mer kyleffekt.

Permalänk

Trots lägre varvtal går den tystare? Är inte det ganska normalt? Eller menast det 200 rpm MER?

Permalänk
Medlem

212 Evo måste vara en av de mest prisvärda kylarna på marknaden. Kul att de förbättrar den.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Hoggaforfan:

Trots lägre varvtal går den tystare? Är inte det ganska normalt? Eller menast det 200 rpm MER?

Jepp, det är nu korrigerat.

Permalänk
Medlem

Kul. Har en 212 evo med 2 noctua fläktar till min R7 1700. Tyst och fint när resten är semipassivt.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevliga kylare, har haft själv och stoppat i flera datorer åt andra. Hoppas att monteringen blivit lite mindre bökig, vill minnas att den var betydligt jobbigare jämfört med annat.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

349 kr låter bra!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hoppas prestandan levererar bara!

Permalänk
Inaktiv

212 evo är det jag använt de senaste ptja...6 åren?

haha trot eller ej men 4mm kortare gör faktiskt att jag åter kan börja använda mitt favvo chassi där tyvärr v1 trycker lite för hårt mot chassiväggen. Är kylningen därtill förbättrad och priset ligger på samma goa nivå så blir det ett givet köp till nästa databygge.

Permalänk
Medlem

Jag använder ofta CM 212 EVO i budgetbyggen och tycker att den redan innan är en fin kylare. Om den kyler så mycket bättre som de själva säger även på lite äldre cpu'er vore det kanon och borde ge en del överklockningsutrymme för lite äldre intel cpu'er som jag ofta använder i dessa system

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Nice . Hade precis tänkt köpa en evo 212

Permalänk
Livsnjutare 😎

Och ett nytt, högre pris... eller ?

Brukar vara standard på v2 -utgåvor 😕

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En bra kylare blir bättre. Ja en tackar.

Tänk om AMD och Intel kunde sluta vara så jävla korkade och tänka på oss konsumenter och ha ett GEMENSAMT fäste på moderkorten.
Hur jävla svårt ska det vara?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Snusfri

Kanske får bli en att ersätta stockkylare på min Xeon 1230v2.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

155mm är ju precis på håret att den får plats i Cooler Masters NR200 chassi. Hoppas produktutvecklarna har pratat med varandra.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

hmm, någon som vet/kan se om den fortfarande passar på socket 775?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Budgetkungen, den har man använt i många byggen. Det kan inte gå fel med en 212a i byggen där priset är en viktig beståndsdel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av andreas_dock:

Och ett nytt, högre pris... eller ?

Brukar vara standard på v2 -utgåvor 😕

Ae! Samma prislapp, men bättre prestanda. Det syns inte, men jag ger mig själv en klapp på axeln.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

212 Evo är en budget-klassiker som jag även valde till mitt senaste bygge och även i båda barnens speldatorer.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Och ett nytt, högre pris... eller ?

Brukar vara standard på v2 -utgåvor 😕

Om artikelns info stämmer så är det ju samma pris (349kr) på V2 som exempelvis Inet tar för första utgåvan.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

BeQuiet!'s Pure Rock var ju bättre på allt för bara en småslant mer.
Kanske Cooler Master kan kloa tillbaka lite nu då, får se vad testerna säger.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av CM_Fredrik:

Ae! Samma prislapp, men bättre prestanda. Det syns inte, men jag ger mig själv en klapp på axeln.

Skrivet av Joppis:

Om artikelns info stämmer så är det ju samma pris (349kr) på V2 som exempelvis Inet tar för första utgåvan.

Det är ju bra jobbat Cooler Master !
För det brukar dessvärre ofta vara en prisökning för mindre revisions förändringar...

Hatten av.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ett riktigt vettigt budgetalternativ till kylare, hoppas den lever kvar än ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jepp,äger 212 RGB Black,i mitt tycke en riktigt snygg kylare,men som fick lämna plats åt en Aio kylare.

Permalänk
Medlem

Men är det verkligen värt byta från AMDs 3600x kylare?

Permalänk
Medlem

Oj, jag bytte i dagarna låda till min Ryzen 2700, och glömde givetvis att bry mig om högsta tillåtna höjd på kylaren, då de senaste 5 chassina jag har köpt har rymt allt o lite till.
Då fick jag ta bort min evo212 som jag använde till min 2700, och sätta på orginalkylaren :/

Det blir nog den här, när jag orkar byta ut orginalfläkten senare.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

155mm är ju precis på håret att den får plats i Cooler Masters NR200 chassi. Hoppas produktutvecklarna har pratat med varandra.

De hade nog räknat med att lansera den här kylaren lite tidigare. Mycket underligt annars att det chassit gjordes precis för litet för deras bäst säljande kylare 212 Evo. 😋

Permalänk
Medlem

Har föregångaren. Är nöjd men har lyckats bryta av fläktens fästen två gånger så den sitter rätt löst.