Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Någon annan som märkt att bilden på quest 2 är väldigt skarp precis i mitten, men åt sidorna så är det ganska så suddig. Speciell längst ut i kanterna!

Rör på skallen mer
Kallas fixed foveated rendering och är till för att spara på prestandan.

Problemet finns mer eller mindre på alla headsets, löses i framtiden när eyetracking blir standard förmodligen

Det är än mer tydligt på Quest 1 då man rent ut sagt såg en tydlig gräns där det blev lägre upplösning

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Byter ni ut "headstrapen" mot något stabilare? Är det bättre?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vart köpte du den vinklingen då?
Så du har alltså den lilla förstärkaren på headsetet någonstans?

Känns konstigt att köpa adapter, förstärkare och allt knas för att få till Link, enklast hade ju varit USB C hela vägen

Nää, det är inte så, utan det är som att jag vore ha parkinsons eller något när jag vrider på vapnet, det jittrar hela tiden, det blir ingen känsla överhuvudtaget när den håller på så
Det känns inte som det är något med själva grafiken/FPSn att göra
När jag rör mig runt känns det jättebra, men så fort jag grejar med vapnet blir det skit just med hanteringen av det, typ som trackingen är off

Det låter som dator, spel eller SteamVR relaterat fel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Byter ni ut "headstrapen" mot något stabilare? Är det bättre?

Jag kopte med Elite-strappen och headsettet sitter RIKTIGT skont på skallen. Har bestallt en powerbank som jag tankte fasta dar bak for att motverka att headsettet ar lite framtungt, precis som någon tipsat om tidigare.

Kommer man att spela mkt så misstanker jag att Elite-strappen ar en god investering.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Jag kopte med Elite-strappen och headsettet sitter RIKTIGT skont på skallen. Har bestallt en powerbank som jag tankte fasta dar bak for att motverka att headsettet ar lite framtungt, precis som någon tipsat om tidigare.

Kommer man att spela mkt så misstanker jag att Elite-strappen ar en god investering.

Vilken kabel köpte du till powerbanken?
Jag tänkte köpa denna:
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/powerbank/linocell-...

Enda alternativ för kabel verkar vara denna:
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/kablar-adaptrar/usb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vilken kabel köpte du till powerbanken?
Jag tänkte köpa denna:
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/powerbank/linocell-...

Enda alternativ för kabel verkar vara denna:
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/kablar-adaptrar/usb...

Precis den som jag har på vag hem

Kabel.... I mitt stilla sinne tankte jag att det foljer med en kabel i paketet men det kanske det inte gor??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Precis den som jag har på vag hem

Kabel.... I mitt stilla sinne tankte jag att det foljer med en kabel i paketet men det kanske det inte gor??

Jo det står ioförsig "Kan laddas genom Micro-USB-porten via medföljande kabel eller genom USB-C-porten för Quick Charge- och PD-laddning."

Då antar jag att kabeln som medföljer är... Micro USB? Eller USB C?

Blir galen

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jo det står ioförsig "Kan laddas genom Micro-USB-porten via medföljande kabel eller genom USB-C-porten för Quick Charge- och PD-laddning."

Då antar jag att kabeln som medföljer är... Micro USB? Eller USB C?

Blir galen

Jag avvaktar tills jag får hem paketet. Saknas "ratt" kabel så får man val bestalla det då

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Jag avvaktar tills jag får hem paketet. Saknas "ratt" kabel så får man val bestalla det då

Hörde precis med supporten, det är från USB-A till Micro-USB, så det kommer inte passa per automatik på VR headsetet (den har ju USB C hona)

Men man kan ju använda kabeln som medföljde VR headsetet! Tänkte inte på det, dock väldigt lång kabel för att ha typ 10cm ifrån uttaget

Permalänk
Medlem

Det känns som att link-kabeln kan börja att glappa lite i framtiden. Har märkt lite redan nu att kabeln glappar emellanåt om man rör sig snabbt och den har t.o.m tappat kontakten en gång.

Är det någon som har ett knep för att förhindra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hörde precis med supporten, det är från USB-A till Micro-USB, så det kommer inte passa per automatik på VR headsetet (den har ju USB C hona)

Men man kan ju använda kabeln som medföljde VR headsetet! Tänkte inte på det, dock väldigt lång kabel för att ha typ 10cm ifrån uttaget

Ah, well, då får man ju hitta en kabel att kopa, kanns orealistiskt att anvanda den medfoljande quest-kabeln aven om man rullar ihop den...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag kopte med Elite-strappen och headsettet sitter RIKTIGT skont på skallen. Har bestallt en powerbank som jag tankte fasta dar bak for att motverka att headsettet ar lite framtungt, precis som någon tipsat om tidigare.

Kommer man att spela mkt så misstanker jag att Elite-strappen ar en god investering.

Hur fäster man Powerbanken?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@totte1015 - en sak till. Om du bestaller kabeln du lankade till ovan,.. Ar vi sakra på att du kan anvanda den som bara ar 0,2 meter? Nasta steg ar 0,5 meter och aven om det kanske ar overkill så vetetusan om 0,2m racker? Ar inte hemma nu så kan inte mata avståndet men spontant kanns det som 0,2m ar for kort?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur fäster man Powerbanken?

Jag tankte anvanda kardborreband!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

@totte1015 - en sak till. Om du bestaller kabeln du lankade till ovan,.. Ar vi sakra på att du kan anvanda den som bara ar 0,2 meter? Nasta steg ar 0,5 meter och aven om det kanske ar overkill så vetetusan om 0,2m racker? Ar inte hemma nu så kan inte mata avståndet men spontant kanns det som 0,2m ar for kort?

Tänkte sticka iväg och köpa så jag får se!
Går ju att lämna tillbaks om det inte räcker, men 20cm borde räcka, den medföljande kablen är ju 0,5m, iallafall min och den är på tok för lång

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Tänkte sticka iväg och köpa så jag får se!
Går ju att lämna tillbaks om det inte räcker, men 20cm borde räcka, den medföljande kablen är ju 0,5m, iallafall min och den är på tok för lång

Rapportera tillbaka

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Kan meddela att den som vill köra cardio eller inte vill svettas ner original interfacet så passar dom gamla Silicon interface man använde till Quest 1 (från Amazon och Wish tex).
ingen perfekt passform men det hålls kvar och när man har på sig headsetet så märks ingen skillnad. Skönare mot ansiktet och lätt att torka av

Dessutom stänger det ut ljuset vid näsan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag tankte anvanda kardborreband!

Posta gärna en bild hur du gjort så kan fler spara in med att köpa en vanlig elite strap ist för elite battery

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan meddela att den som vill köra cardio eller inte vill svettas ner original interfacet så passar dom gamla Silicon interface man använde till Quest 1 (från Amazon och Wish tex).
ingen perfekt passform men det hålls kvar och när man har på sig headsetet så märks ingen skillnad. Skönare mot ansiktet och lätt att torka av

Dessutom stänger det ut ljuset vid näsan.

Det råkar inte vara exakt den här du har? https://www.amazon.com/Eyglo-Silicone-Sweatproof-Waterproof-R...

Permalänk
Medlem

Hallå!
Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet.

Jag har runt 68 i IPD. Så ytterläget borde funka bra.
Köpte en 64GB och en 256GB. En till tjejen och en till mig
Dock hade jag svårt att fokusera i 256GB versionen, och jag får ont i huvudet och kan inte fokusera på håll. I 64GB versionen ser jag perfekt även på håll, och djupet blir tydligare.
Jag skickar returnerar den och hoppas på att få ett bättre ex. Men slutsatsen är att de verkar vara små variationer på dom tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag kopte med Elite-strappen och headsettet sitter RIKTIGT skont på skallen. Har bestallt en powerbank som jag tankte fasta dar bak for att motverka att headsettet ar lite framtungt, precis som någon tipsat om tidigare.

Kommer man att spela mkt så misstanker jag att Elite-strappen ar en god investering.

Yes 100% elite strapen eller ett framtida halo strap är ett måste! Fick ont i ansiktet efter bara dryga 20 minuter med standard strapet... och kunde nu köra i mer än en timma utan några som helst problem med elite strapen! Tycker nog också att vr cover är ett måste för de som plannerar att använda det mycket. Läcker ju nämligen in hemskt mycket ljus från näs områdes och tycker inte att tyget är särkskilt bekvämt mot huden heller!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag har "kopian" från Wish, en bekant har den där och när vi jämförde så såg dom exakt likadana ut så jag gissar att passar den från Wish så passar den från Amazon

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grinnall:

Fick mitt i onsdags, förbokade från Oculus officiella hemsida..
So far är jag väldigt nöjd. Kommer från PSVR och tyckte det kändes bökigt med sladdar, lampor hit o dit. Otroligt mycket enklare med allt trådlöst. Sen är upplösning och vikt åt det bättre hållet på Questen vilket inte gör saken sämre. Kontrollerna känns gedigna och genomtänkta. Passar mina händer som handen i handsken men beror säkert på handstorlek. Har "lagom stora" händer skulle jag vilja påstå. Handtracking känns sådär än så länge. Mer som en gimmick än ett måste
Har kört Star Wars Squadrons samt Half Life Alyx via Virtual Desktop och det fungerar som en dröm. Trodde inte det skulle fungera så pass bra som det faktiskt gör. Vet att vissa som jämför med Link-kabel tycker tom trådlöst fungerar bättre. Kör 5ghz på en ASUS AC68U och har inte upplevt någon stuttering eller liknande. Får kanske ge det lite mer tid men som sagt, so far so good.
Batteritiden lämnar mer att önska men 2-3 timmar är lagom session ändå. Är man fler i hushållet som vill använda kan det nog va läge att köpa elite-remmen med batteri.
Som sagt, helnöjd efter ett par dagars användning

Intressant att det funkar så bra för dig!
Dela gärna med dig av dina streaming-inställningar i VD och liknande, då många inklusive mig har andra upplevelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Posta gärna en bild hur du gjort så kan fler spara in med att köpa en vanlig elite strap ist för elite battery

Raknar med att få batteriet efter helgen så kan posta en bild då om inte nån annan hinner fore

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Någon som säljer följande nu när ni uppgraderat, -
- Väska till Q1
- Handledsremmar till Q1

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Intressant att det funkar så bra för dig!
Dela gärna med dig av dina streaming-inställningar i VD och liknande, då många inklusive mig har andra upplevelser.

Funkar som en dröm för mig med, jag har en Asus AC87U. Jag har maxat alla inställningar i VD för kvalitet. Jag kör på 5 Ghz bandet, dator med sladd till router. Samtliga mobila enheter anslutna till samma wifi men funkar prima ändå. Däremot bor vi på landet så vi har inga grannar vars Wifi ställer till konflikter. Svårt att avgöra vad som skapar problemen för vissa

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Yes 100% elite strapen eller ett framtida halo strap är ett måste! Fick ont i ansiktet efter bara dryga 20 minuter med standard strapet... och kunde nu köra i mer än en timma utan några som helst problem med elite strapen! Tycker nog också att vr cover är ett måste för de som plannerar att använda det mycket. Läcker ju nämligen in hemskt mycket ljus från näs områdes och tycker inte att tyget är särkskilt bekvämt mot huden heller!

Kommer VR Cover täcka bättre nere vid näsan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av risby:

Kommer VR Cover täcka bättre nere vid näsan?

Var köper man VR-cover?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewed:

Vaaaaa? Sluta tränga dig före i kön.

Finns att hämta nu har du fått din?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Finns att hämta nu har du fått din?

Fortfarande inget nytt sen den var i Jönsköping igår.