Hur många dubbelbokade kort har vi?

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

@FreddeY2K ställde frågan i den andra tråden, tyckte det var intressant

Så hur många kort har ni bokade/beställda totalt? Själv har jag "bara" två då jag avbokade ett imorse.

Skrivet av Lagerlöf:

Ja hittills har vi ca 224 bokade kort på 105 personer

Men...
Hur många 3080/3090 har du bokat?
... är inte samma sak som ...
Hur många dubbelbokade kort har dig?

t.ex. Vissa människor beställer delar för hela familjen. Vissa vill ha SLI. Vissa, till nackdel för alla andra, vill ha för att skalpa.

Vad som kan vara till hjälp att veta här är den andel avbokningar som sannolikt kommer att inträffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Läs mitt första inlägg i tråden igen så ska du få svar på det med. Det hade ingenting med konsumtion att göra. Det är en diskussion som dök upp senare.

Första inlägget skriver du ju:

Citat:

Så bara för att de gör något dåligt, så tycker du det är ok att bete sig dåligt själv?

Sådana som gör såhär förvärrar hela situationen, själviskt och dumt. Det är ju sånt här som gör att leveransdatumen blir ännu mer osäkra.

Så det första du skriver är ju att folk beter sig dåligt, förvärrar situationen, är själviska och dumma.

Nja, jag förstår inte vad du gör i tråden som handlar om hur många kort man bokat, när du inte ens bokat ett kort?

Men jag lägger mig, jag har sagt mitt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Super Älg:

Men...
Hur många 3080/3090 har du bokat?
... är inte samma sak som ...
Hur många dubbelbokade kort har dig?

t.ex. Vissa människor beställer delar för hela familjen. Vissa vill ha SLI. Vissa, till nackdel för alla andra, vill ha för att skalpa.

Vad som kan vara till hjälp att veta här är den andel avbokningar som sannolikt kommer att inträffa.

Jag antog bara att en väldigt stor majoritet endast köper till sig själv

Dessutom går det inte att köra SLI på 3080, och det bör vara extremt få som kör 3090 i SLI

Har man bokat 5 och tänkte scalpa 4 så är det så

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har inget bokat, och ångrar det lite. Hade tänkt mig det billigaste kortet, dvs Asus för 7825kr, men det går ju inte att boka längre..

Jodå, det går!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

1x 3090 via inet, hade tänkt boka från fler men såg rätt snabbt att det verkar som det kvittar då kortet inte ens existerade, när första batchen kommer får man ta förgivet att man får ett, var ju trotts allt bokat inom 30 sec efter launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

1x 3090 via inet, hade tänkt boka från fler men såg rätt snabbt att det verkar som det kvittar då kortet inte ens existerade, när första batchen kommer får man ta förgivet att man får ett, var ju trotts allt bokat inom 30 sec efter launch

Då är vi 2 men fick ändå 15.18 som bokning innan det va klart men vet dock ej hur många strix kort som kommer komma in första batchen, det återstår att se, sitter på 2080ti nu så ingen panik det kommer när det kommer hoppas innan jul bara..

Permalänk

att man dubbelbokar beror ju på att vissa kort har megakö o andra inte, hur ska man veta som konsument vilket man ska boka? såhär i efterhand vet man ju men nu sitter vi i skiten

har förresten avbokat 2 kort idag , ena elgiganten som typ aldrig lär skicka kort o ett xc3 kort på inet som va beräknad leverans idag men som aldrig skickades,de avbokade jag mest för de endast är 2 slots o lär gå ganska varmt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Avbeställde de två Holo korten jag beställde för några dagar sedan. Zotac verkar ha misslyckats totalt med deras 3080 kort, både när det kommer till mjukvara och hårdvara.
Det blir att tålmodigt vänta på ett TUF OC.

Permalänk
Medlem

Tack för Pollen @Lagerlöf! Statistiken säger just nu att mer än hälften har minst 2 kort bokade. Borde bli en jäkla massa avbokningar att hantera och kösiffrorna är missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Så bara för att de gör något dåligt, så tycker du det är ok att bete sig dåligt själv?

Vad är det som är "dåligt" om man avbokar för det första? Den genomsnittliga konsumenten är inte problemet här. Det är ett symptom du skyller på än självaste orsaken till problemet.

Permalänk
Hjälpsam

Bra poll!
Också intressant att se hur många medlemmar som bokat.
Avstod röst eftersom jag inte bokat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Avbokade mitt MSI Gaming 3080 kort på webhallen idag efter läst test resultaten, kör vidare på mitt 1080ti ett tag till.

Permalänk
Medlem

Avbokat 3090 TUF på Komplett

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop