3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Siddi:

Undrar hur fördelningen är bland de nordiska länderna på dessa 1000+ kort som Asus skeppar nästa vecka.

Sverige 99%, övriga länder delar på vad som blir över får man hoppas.

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Sitter i exakt samma tankar:D
Vad siktar du på för kylare?

Jag köpte samma saker för någon månad sedan medans dom fortfarande gick att få tag på. Fick tag på en Schyte Fuma 2 på Amazon, som påstås ska vara dem största/tystaste kylaren som passar i NR200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spännande! Tvivlar på att det räcker till mig som beställde mitt ASUS TUF OC 21 september. Men bara bra om köerna börjar kortas av oavsett.

Vad har du för beräknat datum på det? Har ett icke OC beställt samma datum på inet med beräknad leverans 3 November. Man vill ju inte börja hoppas på att det är sant för det känns verkligen inte realistiskt...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Vad har du för beräknat datum på det? Har ett icke OC beställt samma datum på inet med beräknad leverans 3 November. Man vill ju inte börja hoppas på att det är sant för det känns verkligen inte realistiskt...

3 november även här, haft datumet sedan slutet av september och alltid visat samma datum. I övrigt ingen info hur det ser ut så spännande att se hur det ser ut den dagen. 3e november är före Cyberpunk 2077 men segt att kanske få ett kort köpt i september i november. Men det är ju som det är samtidigt förstås.

Edit: 3080 TUF OC, såg nu att jag glömde skriva mer exakt vilken det var. Och texten i fråga är "Förväntad leveransdag 3 november". Denna du har med alltså? Spännande att se vilken som dyker upp först då.

Permalänk
Skrivet av Bryna:

Har du någon insyn på det företag som beställer till Elgiganten. Kan du svara på om Elgiganten fått/får in några Asus kort? Förstår om du inte kan svara men skadar inte att fråga! Eller väntar de på större batcher?

Skrivet av mellanslag:

Jag har, som de flesta andra som beställt från fuskmedlagersaldo-giganten, fått ett sms om att det är januari som gäller för leverans. Dessvärre nämner de inte om det är januari 2021 eller 2022, men det får väl tiden utvisa.

Det jag tycker är lite extra trist är att de redan har dragit hela beloppet och tänker behålla det ända fram till leverans sker. Jag kan tycka att de borde kunna släppa tillbaka pengarna eftersom de skjutit upp leveransen med nästan ett halvår, när jag beställt saker från andra butiker som har ett långt senare leveransdatum har de släppt reservationen och dragit pengarna på riktigt vid den riktiga leveransen. Inte så kul att ligga ute med dessa pengar resten av året.

Jag blir extra irriterad när de skriver "Som kommunicerat vid köpet så har den en beräknad leverans i januari". Tyvärr har jag inget screenshot på produktsidan från beställning, men jag är rätt säker på att det stod att leveranstiden kunde vara uppåt två månader i vissa fall. Inte nästa år. Är mycket nära att avbeställa av ren princip om inte felgiganten kan erbjuda någon typ av kompensation för att de vilselett oss alla, men det är nog föga troligt att det kommer ske.

Jag anmälde Elgiganten till Konsumentverket i samband med att det uppdagades att lagersaldona inte stämde. Min bedömning är att det faller under kategorin "Deras säljmetod är olämplig".

Saxat från https://www.konsumentverket.se
"Om du anser att ett företag har en oschysst säljmetod kan du anmäla det till oss, till exempel om företaget:

• medvetet ger felaktig eller vilseledande information vid säljtillfället
• har aggressiv eller påstridig säljare
• skickar en vara utan att du beställt
• skickar en faktura utan att du har beställt
• medvetet riktar sig till utsatta grupper, till exempel äldre och sjuka."

Har även funderat på att kontakta Nvidia och dela med mig av min upplevelse kring både Elgigantens säljtekniker och deras service och dåliga kommunikation i ärendet.

Om fler här som beställt från Elgiganten anmäler kan det hända att Konsumentverket undersöker Elgiganten, vilket väl i alla fall skulle ge oss lite rättvisa.

Eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Jag anmälde Elgiganten till Konsumentverket i samband med att det uppdagades att lagersaldona inte stämde. Min bedömning är att det faller under kategorin "Deras säljmetod är olämplig".

Saxat från https://www.konsumentverket.se
"Om du anser att ett företag har en oschysst säljmetod kan du anmäla det till oss, till exempel om företaget:

• medvetet ger felaktig eller vilseledande information vid säljtillfället
• har aggressiv eller påstridig säljare
• skickar en vara utan att du beställt
• skickar en faktura utan att du har beställt
• medvetet riktar sig till utsatta grupper, till exempel äldre och sjuka."

Har även funderat på att kontakta Nvidia och dela med mig av min upplevelse kring både Elgigantens säljtekniker och deras service och dåliga kommunikation i ärendet.

Om fler här som beställt från Elgiganten anmäler kan det hända att Konsumentverket undersöker Elgiganten, vilket väl i alla fall skulle ge oss lite rättvisa.

Eller vad tycker ni?

Kör på tycker jag, jag menar sälja varor som inte existerar.. Det är ju förjävligt.. Jag hade själv drivit detta om jag brydde mig tillräckligt mycket.

Permalänk
Skrivet av LastNinjas:

Kör på tycker jag, jag menar sälja varor som inte existerar.. Det är ju förjävligt.. Jag hade själv drivit detta om jag brydde mig tillräckligt mycket.

Jag har alltså redan anmält. Min uppfattning är dock att det behövs fler anmälningar för att Konsumentverket ska ta det på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

3 november även här, haft datumet sedan slutet av september och alltid visat samma datum. I övrigt ingen info hur det ser ut så spännande att se hur det ser ut den dagen. 3e november är före Cyberpunk 2077 men segt att kanske få ett kort köpt i september i november. Men det är ju som det är samtidigt förstås.

Edit: 3080 TUF OC, såg nu att jag glömde skriva mer exakt vilken det var. Och texten i fråga är "Förväntad leveransdag 3 november". Denna du har med alltså? Spännande att se vilken som dyker upp först då.

Håller med dig, har ju redan "konsumerat" ett kort (DOA) och kommer AMD med något vettigt nu kommer jag nog känna mig ganska missnöjd. Har precis som dig haft samma förväntade datum sen jag la beställningen men mitt är ju icke-OC och av tråden att döma verkar prion lägre. Ska återrapportera om det faktiskt blir något skickat men just nu känns det lite visset alltså.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Jag har alltså redan anmält. Min uppfattning är dock att det behövs fler anmälningar för att Konsumentverket ska ta det på allvar.

Bra idé, jag skickade också in en anmälan.

Permalänk
Medlem

Fasen när man läst några sidor i den här tråden så känns inte min beställning på WH så hott. Den lades 2020-09-24 15:30. Lär ju få mitt kort av av jultomten eller 2022...*rip

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsgustavarvid:

Jag anmälde Elgiganten till Konsumentverket i samband med att det uppdagades att lagersaldona inte stämde. Min bedömning är att det faller under kategorin "Deras säljmetod är olämplig".

Saxat från https://www.konsumentverket.se
"Om du anser att ett företag har en oschysst säljmetod kan du anmäla det till oss, till exempel om företaget:

• medvetet ger felaktig eller vilseledande information vid säljtillfället
• har aggressiv eller påstridig säljare
• skickar en vara utan att du beställt
• skickar en faktura utan att du har beställt
• medvetet riktar sig till utsatta grupper, till exempel äldre och sjuka."

Har även funderat på att kontakta Nvidia och dela med mig av min upplevelse kring både Elgigantens säljtekniker och deras service och dåliga kommunikation i ärendet.

Om fler här som beställt från Elgiganten anmäler kan det hända att Konsumentverket undersöker Elgiganten, vilket väl i alla fall skulle ge oss lite rättvisa.

Eller vad tycker ni?

Mycket bra i mitt tycke!

Viktigt att visa att detta verkligen inte är okej att göra som ÅF. Verkligen inget beteende iallafall jag vill se att andra ÅF'ar tar efter. Elgiganten borde aldrig ha åtagit sig att sälja dessa grafikkort. Med tanke på att nästan inget skickats, hur mycket deras kundtjänst lär fått arbeta så bör det ändå vara en ren förlust. Samt all badwill detta orsakat.

Personligen har jag strykit Elgiganten för framtida affärer. Men vi får se, minnet är emellanåt kort. Och saker kan förbättras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad har du för beräknat datum på det? Har ett icke OC beställt samma datum på inet med beräknad leverans 3 November. Man vill ju inte börja hoppas på att det är sant för det känns verkligen inte realistiskt...

Hade beräknad 21/10...... så ha inga större förhoppningar. Sorry to break your balls

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Håller med dig, har ju redan "konsumerat" ett kort (DOA) och kommer AMD med något vettigt nu kommer jag nog känna mig ganska missnöjd. Har precis som dig haft samma förväntade datum sen jag la beställningen men mitt är ju icke-OC och av tråden att döma verkar prion lägre. Ska återrapportera om det faktiskt blir något skickat men just nu känns det lite visset alltså.

Just ja! Du var ju en av de som fick sådanna.
Extra störande att behöva vänta då. Du fick alltså inget ersättningskort eller så? Eller blev det att du hamnade sist i kön trots RMA-ärende? Så grymt jävla frustrerande situation. Speciellt när man ändå väntat, fått hem kortet, installerat och... dött.

Ser man till de butiker som visat siffror, Webhallen och Proshop, så är det stora mängder icke-OC som beställts med. Så finns nog risk att dessa dröjer längre. Två veckor till 3 november. Med lite tur kanske det går fortare ändå.

Skrivet av Doorfen:

Fasen när man läst några sidor i den här tråden så känns inte min beställning på WH så hott. Den lades 2020-09-24 15:30. Lär ju få mitt kort av av jultomten eller 2022...*rip

3090 eller 3080? Om det är ett 3090 ligger du nog rätt bra till ändå, beroende på modell och tillverkare. Men ett 3080 så får du nog vänta. :/ Folk hade då kunnat boka i en vecka. Men Webhallen hör ju till de bästa butikerna och är mer transparanta än de flesta andra, så du bör på produktsidan få ett ungefär när du kan vänta dig order.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OrgJonis:

Hade beräknad 21/10...... så ha inga större förhoppningar. Sorry to break your balls

De har ju en dag på sig att leverera.

Mitt första kort jag beställde, på lanseringen, efter flertalet misslyckade försök att slutföra beställning på ett 3080 TUF OC var ett Zotac 3080 Trinity. Stod 26e september för leverans på dessa. Avbokade innan detta datum då jag tappat förtroende för modellen, ville hellre ha TUF OC som jag var ute efter från början.

Senaste jag sett så står det fortfarande leverans 26e september på dessa kort hos Komplett. Så datum är ju inte värt så mycket förstås. :/

Permalänk
Medlem

Fick hem ett 3090 Strix OC från Inet tidigare idag. Så ett och annat kort finns det uppenbarligen.

Permalänk
Medlem

Nvidia RTX 3080/3090 FE ...

US = Best Buy
UK = Scan UK
SE = ???

@webhallen något kommer din väg?

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/je0ofp/rtx_3080_and_...

Permalänk
Medlem

@anon5930

Det är ett ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Mm är äckligt nöjd med WH, köper allting i elektronikväg från dem. Personalen i mos butiken är sjukt trevliga med. Hoppas bara de blir tilldelade kort i kvantitet någorlunda snabbt från åf.

Annars får man väll impulsköpa typ en Nintendo Swish..eller vad skiten nu heter.... :D. *rip

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag gillar fortfarande Ncase M1 men den känns svår att motivera för någon nu. CM slår undan fötterna, men Ghost S1 står sig bra då det är en betydligt mindre lösning. Och galet läcker med. Storleken motiverar också priset där kan jag tycka.

Kan nog bli läge att fynda Ncase M1 framöver, ifall någon är på jakt efter ett billigt ex.

M1 va jag nära att slå till på flera ggr men tyckte till slut ändå att TG va en ball option att ha. Vad gäller S1an så kanske det blir ett framtida projekt när man tröttnat att se på sitt bygge genom fönstret 😁 håller med att storleken känns lockande. Mitt projekt började med att ersätta mitt Xbox men vuxit sig till något större och dyrare 😂

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FAZZA:

Nvidia RTX 3080/3090 FE ...

US = Best Buy
UK = Scan UK
SE = ???

@webhallen något kommer din väg?

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/je0ofp/rtx_3080_and_...

Scan SE kanske? Kan vara värt att kika efter Gefärs i charken.

Kanske skulle ta med privata laptopen till jobbet imorrn för att effektivisera F5'andet kanske.

Skrivet av Doorfen:

@anders190

Det är ett ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Mm är äckligt nöjd med WH, köper allting i elektronikväg från dem. Personalen i mos butiken är sjukt trevliga med. Hoppas bara de blir tilldelade kort i kvantitet någorlunda snabbt från åf.

Annars får man väll impulsköpa typ en Nintendo Swish..eller vad skiten nu heter.... :D. *rip

Du borde ju ligga rätt skapligt till då iallafall, fast samtidigt har ordrar rullat in i en halvtimme vid det laget. Får hålla tummarna!

Hehe, är ju Nvidia i de iallafall. Har 3st totalt själv, dock den senaste i form av en Switch Lite som används mest. Älskar handhållet, hade dock önskat att den kunde användas för att strömma från datorn officiellt. Har inte direkt ont om att spela på den oavsett, mer spel än tid att spela dessa. :/

Skrivet av mastrovious:

M1 va jag nära att slå till på flera ggr men tyckte till slut ändå att TG va en ball option att ha. Vad gäller S1an så kanske det blir ett framtida projekt när man tröttnat att se på sitt bygge genom fönstret 😁 håller med att storleken känns lockande. Mitt projekt började med att ersätta mitt Xbox men vuxit sig till något större och dyrare 😂

Hahaha, slippery slope!

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Mycket bra i mitt tycke!

Viktigt att visa att detta verkligen inte är okej att göra som ÅF. Verkligen inget beteende iallafall jag vill se att andra ÅF'ar tar efter. Elgiganten borde aldrig ha åtagit sig att sälja dessa grafikkort. Med tanke på att nästan inget skickats, hur mycket deras kundtjänst lär fått arbeta så bör det ändå vara en ren förlust. Samt all badwill detta orsakat.

Personligen har jag strykit Elgiganten för framtida affärer. Men vi får se, minnet är emellanåt kort. Och saker kan förbättras.

Tack. Jag har gjort det samma åtminstone närmsta tiden. Generellt tycker jag många av deras säljare haft en rätt nonchalant attityd även tidigare när jag handlat där, så det här är väl mest nån slags spik i kistan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just ja! Du var ju en av de som fick sådanna.
Extra störande att behöva vänta då. Du fick alltså inget ersättningskort eller så? Eller blev det att du hamnade sist i kön trots RMA-ärende? Så grymt jävla frustrerande situation. Speciellt när man ändå väntat, fått hem kortet, installerat och... dött.

Ser man till de butiker som visat siffror, Webhallen och Proshop, så är det stora mängder icke-OC som beställts med. Så finns nog risk att dessa dröjer längre. Två veckor till 3 november. Med lite tur kanske det går fortare ändå.

Asså jag räknade inte med att få ett ersättningskort snabbare än jag skulle få några av mina andra beställningar så gav helt enkelt upp och skickade tillbaka det. Fick ingen indikation på att jag skulle bli prioriterad och kände inte att det var värt att vänta på när det var en av de sämre modellerna dessutom. Jag var väl ändå ute förhållandevis tidigt så hoppas på det bästa från Asus helt enkelt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vet vi till vilken tid man kommit till med Strix 3090 OC?
(Ligger på 15:08 hos Webhallen)

Fortfarande på 15.01, avbokade min 15.01 order i fredags då Inet skickade mitt kort och ser inte ut som denna veckans leverans har kommit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns lätt som ett av de intressantaste byggena man kan göra just nu. Nu är jag partisk, älskar SFF-system men NR200P är så galet modulär, finns många intressanta möjligheter trots storleken. Kör en Ncase M1 sedan tidigare vilket varit ett av mina absoluta favoritchassin men NR200P tog utan bekymmer förstaplatsen.

Inte bestämt mig för kylare. Blir troligen något tillfälligt tills jag bestämt mig. Kör en Noctua D9L i min Noctua men den känns på tok för klen för att kyla min 3900X: https://noctua.at/en/nh-d9l
Har en urgammal Noctua NH-U12P LGA1336 utgåvan (släpptes för 11-12 år sedan) men osäker på hur denna passar. Tänkte göra ett försök iallafall. Nyare NH-U12A ska fungera riktigt bra men endast med plåtsida. Kylaren jag kommer använda bör fungera med glassidan också.

Noctuas NH-C14S känns intressant men då är det bara att glömma glassidan då den behöver ta in luft genom sidan:
https://www.youtube.com/watch?v=nSUK7p9qQnU

Inte så mycket för vattenkylning, föredrar luft, men har en Coolermaster MasterLiquid ML240L liggandes jag funderar på att prova också: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4523423

Sedan har Cooler Master en uppdaterad 212 Evo på gång, förhoppningen är att den fungerar fint med NR200P.

Jag är inte jättepåläst med chassit, jag tänkte invänta både ett nytt grafikkort (3080 TUF OC, eller något från AMD) och eventuellt 5900X men fick hem min NR200P i helgen och... kliar rejält i fingrarna. Får moderkort imorrn, blir eventuellt att montera ihop allt med en Corsair SF450 och ett 1070 istället för 1080Ti för att inte tokbelasta nätdelen i väntan på leverans. Men inte sugen på att tappa typ 50% av prestandan så får se.

Jo jag gillar också att det är så modulärt, man kan göra lite som man vill trotts den lilla volymen.

Har aldrig byggt nått sånt litet så är på jakt efter alla delar just nu.

Men ser svårt ut med PSU då jag försöker komma över ett 3080 FE så behöver jag nog ett 750 och dom är ju slut överallt.

Sedan siktar jag nog på nån av AMDs nya CPUer som kommer nu. Inte riktigt bestämt mig för vilken än.

Idag kör jag med en gammal AIO vattenkylning ifrån Corsair.
Men kan lika gärna köra luft om det är det som funkar bäst i ett så litet chassi.

Har kikat endel på Youtube på kylsre men blir inte riktigt klok på vad man ska ha:/

Skrivet av mastrovious:

Jag kommer köra en custom loop längre fram men inleder med Artic Freezer 240 AIO. Kommer ge mig på att invertera moderkort/psu sidan också för att ha radiatorn där uppe (mest för att det är kul att göra det). Jag va länge inne på Ncase M1 men NR200P är ju odiskutabelt mer prisvärt tycker jag.

Som sagt, lär väl ta ett kvartal innan man fått alla grejerna

Jaså okej najs.

Vad innebär det att invertera ditt mobo/psu?

Jag jagar en vit låda men ser brunt ut stt komma över en i närtid:(

Permalänk
Medlem

Mitt Zotac 3080 trinity OC blev flyttat från den 28:e oktober till den 24:e oktober. Det måste ju vara lite tur i dessa tider? hoppas hoppas.

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jaså okej najs.

Vad innebär det att invertera ditt mobo/psu?

Jag jagar en vit låda men ser brunt ut stt komma över en i närtid:(

Någon snubbe som tänkte till och roterade 180 grader) den sidan på chassit där du monterar mobo/psu som frigör plats i toppen på chassit, då kan du montera radiator + fläktar där istället för i botten på lådan. Med allt tjafs som varit sista tiden om att AIO kylare förstörs lättare när radiatorn ligger lägre än pumpen (samlar luftbubblor) så är det en bonus.

Här är en How-to guide:
https://m.imgur.com/a/xJNwgmf

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Någon som vill hjälpa mig att bli världens bästa Pappa?

Väntar på ett 3080 strix oc till sonen, förväntad leverans 1/11 men har ångrat mig och vill istället ha ett 3090 strix oc till honom

Så sitter du på förmånga beställningar eller ångrat dig och har ett 3090 Strix OC inkommande så tar jag gärna över det. Två flugor i en smäll, jag hjälper dig och du hjälper mig

Går det så går det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bryna:

Har du någon insyn på det företag som beställer till Elgiganten. Kan du svara på om Elgiganten fått/får in några Asus kort? Förstår om du inte kan svara men skadar inte att fråga! Eller väntar de på större batcher?

tyvärr, undviker gärna att kommentera enskilda kunders leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

@anders190

Det är ett ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC. Mm är äckligt nöjd med WH, köper allting i elektronikväg från dem. Personalen i mos butiken är sjukt trevliga med. Hoppas bara de blir tilldelade kort i kvantitet någorlunda snabbt från åf.

Annars får man väll impulsköpa typ en Nintendo Swish..eller vad skiten nu heter.... :D. *rip

Vad hade du för tid och var hämtade du ut det?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FAZZA:

Nvidia RTX 3080/3090 FE ...

US = Best Buy
UK = Scan UK
SE = ???

@webhallen något kommer din väg?

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/je0ofp/rtx_3080_and_...

I wish! i praktiken så vore det så enkelt som en knapptryckning hos ingram micro och tända upp produkten för mig. Men vågar inte ha för mycket hopp innan jag hört mig för med Nvidia.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Jo jag gillar också att det är så modulärt, man kan göra lite som man vill trotts den lilla volymen.

Har aldrig byggt nått sånt litet så är på jakt efter alla delar just nu.

Men ser svårt ut med PSU då jag försöker komma över ett 3080 FE så behöver jag nog ett 750 och dom är ju slut överallt.

Sedan siktar jag nog på nån av AMDs nya CPUer som kommer nu. Inte riktigt bestämt mig för vilken än.

Idag kör jag med en gammal AIO vattenkylning ifrån Corsair.
Men kan lika gärna köra luft om det är det som funkar bäst i ett så litet chassi.

Har kikat endel på Youtube på kylsre men blir inte riktigt klok på vad man ska ha:/

Jaså okej najs.

Vad innebär det att invertera ditt mobo/psu?

Jag jagar en vit låda men ser brunt ut stt komma över en i närtid:(

Kan vi hålla oss till ämnet?