Vi har en ny musmatta, en favorit i repris – och en ny omröstning

Permalänk
Medlem

Köpte en QPAD i hårdplast för över 10 år sen som lär hålla i evighet men gamla skulle jag köpa om jag behövde ny.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

1an (Arthsorop) är väl fin men jag har sett bud/frakt lastbilar körandes med nästan exakt samma mönster på så undra hur "egenpåhittad" den är.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Nja, gamla såg bäst ut, såg ingen koppling till Sweclockers med de andra alternativen. Borde väl egentligen inte göra det med den gamla heller men där är i alla fall Sweclockers-färgerna integrerade i mönstret.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det handlar snarare bara om att typ 50% av alla inlägg i omröstningen var ”kan ni inte trycka gamla mattan igen”.

Och efter att förra omröstningen var avslutad så tillkom ytterligare ett alternativ som såg fint ut så då tänkte vi att vi slänger in det också.

7 poster av 58 nämnde att dom ville ha/föredrog den gamla mattan istället, om det blir "typ 50% av alla inlägg" kan ju diskuteras
Sen att där var många negativa om årets bidrag är ju en anna sak.

Sen förstår jag att ni vill trycka en matta som säljer, men det skadar aldrig att vara rak i kommunikationen.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av MacAllan:

7 poster av 58 nämnde att dom ville ha/föredrog den gamla mattan istället, om det blir "typ 50% av alla inlägg" kan ju diskuteras
Sen att där var många negativa om årets bidrag är ju en anna sak.

Sen förstår jag att ni vill trycka en matta som säljer, men det skadar aldrig att vara rak i kommunikationen.

Jo det var bildligt talat men också en kombination av alla kontaktmeddelanden som kom in i samband med artikeln. De syns inte utåt förstås.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Damir2d:

Tja, kanske rätta till namnet @Arthrosop. I omröstningen står det annat samt i 2:a stycket

Röstade på @Arthrosop bidrag, clean look på mattan. 10p

Tror jag lyckades fixa det på samtliga ställen nu! Tackar för att du sa till!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fina mattor allihop,
men personligen gillar jag när det är stilrent. Hade gärna sett en helsvart med sweclockergubben som enda logga, diskret längst ned i ett hörn.
Avstod min röst.

Skrivet av Mellis:

Håller med. Kan tyvärr inte tänka mig någon av dessa på mitt skrivbord.

Skrivet av griid:

Tror inte vi är ensamma. En musmatta blir lite som en inredningsdetalj på bordet. Gillar när det är stilrent och smälter in i omgivningen.

Skulle vilja säga att samtliga av dessa mattor är stilrena, däremot inte avskalade eller minimalistiska

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag minns gamla musmattan som något mörkare, men minnet är uppenbarligen bra men kort!

Och jag röstade också på den gamla mattan, egentligen enbart för att mönstret i sig är något man kan relatera till sweclockers gamla hexagon-vägg.
Övriga var också snygga, men det var bara själva loggan som kopplade dem till swec.

Edit: Av den anledningen gillar jag bilden på den gamla stenväggen som "special edition"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hucke:

Jag minns gamla musmattan som något mörkare, men minnet är uppenbarligen bra men kort!

Och jag röstade också på den gamla mattan, egentligen enbart för att mönstret i sig är något man kan relatera till sweclockers gamla hexagon-vägg.
Övriga var också snygga, men det var bara själva loggan som kopplade dem till swec.

Den kommer ha samma färger som förra versionen. Kan vara min mjukvara som ställde till det med färgerna, men ska vara fixat när/om det blir dags för produktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Den kommer ha samma färger som förra versionen. Kan vara min mjukvara som ställde till det med färgerna, men ska vara fixat när/om det blir dags för produktion

Kommer det bli sydda kanter på denna version också? Köpte den första utgåvan av den gamla modellen. Blir dock inte använd pga just sydda kanter. Skulle vara smutt om det gick att få utan det men förstår givetvis om det blir allt för komplext.

Kanske skulle haft en poll om det också?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av KLIONE:

Kommer det bli sydda kanter på denna version också? Köpte den första utgåvan av den gamla modellen. Blir dock inte använd pga just sydda kanter. Skulle vara smutt om det gick att få utan det men förstår givetvis om det blir allt för komplext.

Kanske skulle haft en poll om det också?

Korrekt att det blir sydda kanter nu också. Vi har dessvärre inte kapacitet att göra en utan sydda kanter heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Korrekt att det blir sydda kanter nu också. Vi har dessvärre inte kapacitet att göra en utan sydda kanter heller

Misstänkte det, får hoppa denna omgång! Tack för svar

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Snälla gör den 4-5mm tjock istället för 3mm. Gör underverk för kvalitetskänslan.

Permalänk
Medlem

Förra årets musmatta var ju fantastisk fin (hann dock tyvärr inte köpa den), så en ny variant känns som att gå över ån för att hämta vatten! Man kan ju erbjuda båda två. Kommer den gamla tillbaka så blir det ett köp för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Misstänkte det, får hoppa denna omgång! Tack för svar

Av ren nyfikenhet: Varför vill du inte har sydda kanter? Är det obekvämt?

(Musmatteförsäljarna åkte på en törn när jag upptäckte sydda kanter då de inte går sönder längre)

Permalänk
Medlem

Så.. för att prata klarspråk, har jag uppfattat det rätt att blir enligt följande:

Omröstning 1
Arthrosop vinner presentkort 2000 kr + får en egen uppsättning av sin design.

Omröstning 2
Vilken design av musmatta som kommer att massproduceras till försäljning.

Permalänk
Medlem

Min önskan hade varit gamla musmattan rent grafiskt men med samma känsla som en QPad från början av århundrandet, 4-5mm tjock och i den där tunga mjuka "skumgummit" med ovansida i tyg.
Alla musmattor nuförtiden har ju en sydd kant som är rejält obekväm, tyvärr går det helt bort för min del.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Av ren nyfikenhet: Varför vill du inte har sydda kanter? Är det obekvämt?

(Musmatteförsäljarna åkte på en törn när jag upptäckte sydda kanter då de inte går sönder längre)

Ja, känns obekvämt. Kan ju vara en vanesak också, kör en Steelseries QcK Heavy och har gjort många år utan sydda kanter.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Missade ju gamla musmattan. Går det ändra min röst?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se den här komma tillbaka. Kommer inte ihåg när den släptes men min börjar bli lite sliten.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Hej alla nya som läser kommentarerna Här är åter igen mitt bidrag till tävlingen lite tydligare med mus och tangentbord så man får en uppfattning om hur den faktiskt ser ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Jag skulle vilja se den här komma tillbaka. Kommer inte ihåg när den släptes men min börjar bli lite sliten. https://i.imgur.com/rolDb3v.jpg

Fin skapelse, bra mönster. Min är typ helt slut så den har fått gå i pension.
Sökte bland mailen och såg att jag beställde den 2012-01-26 så det var ett tag sedan.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bärplockaren:

Gamla mattan alla dar i veckan!

Ja, hade svårt att gilla de övriga motiven. Blev därmed en röst på den gamla.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ingen av dem är ju kul..... =/

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Valde den gamla musmattan. Missade den första gången och vill ha en repris

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jo det var bildligt talat men också en kombination av alla kontaktmeddelanden som kom in i samband med artikeln. De syns inte utåt förstås.

Om folk skriver in och vill köpa gamla musmattan kan ni väl fortsätta sälja förra årets också? Årets matta har korats och jag hoppades kunna få mig en uppsättning. Känns faktiskt som dålig stil att ta in sena bidgrag också - kan man inte förhålla sig till deadlines så får man vänta till nästa år. Vad händer när någon lämnar in ännu en bra design när denna omröstning stängts... en tredje omröstning?

Folk kommer ha åsikter. Stå ert kast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Neeeeeeeeeeej! Jag råkade trycka "Avstå omröstningen". Attans också!

Iallafall...jag tycker den gamla musmattan helt klart tilltalar mig bäst. De andra är fina de med men ja, den gamla blir vinnaren!

haha jag råkade också trycka avstå. Tänkte också rösta på gamla.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hej alla nya som läser kommentarerna Här är åter igen mitt bidrag till tävlingen lite tydligare med mus och tangentbord så man får en uppfattning om hur den faktiskt ser ut

https://i.imgur.com/yfx7Obv.jpg

https://i.imgur.com/K2IXncy.jpg

Hade du haft andra färger så hade jag röstat. Själva mönster och upplägg är bra (bättre än de andra). Men just färger blir väldigt "meh" för min del.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bara trycka gamla och vilken som får flest röster

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av canishha:

Om folk skriver in och vill köpa gamla musmattan kan ni väl fortsätta sälja förra årets också? Årets matta har korats och jag hoppades kunna få mig en uppsättning. Känns faktiskt som dålig stil att ta in sena bidgrag också - kan man inte förhålla sig till deadlines så får man vänta till nästa år. Vad händer när någon lämnar in ännu en bra design när denna omröstning stängts... en tredje omröstning?

Folk kommer ha åsikter. Stå ert kast

Hej. Jag är 100% med på att det här inte blev helt bra. Och helt och håller med på att folk har åsikter om det.
Säger inte emot något av det.

Vår förhoppning nu är att kunna erbjuda fler än en modell och vi tittar just nu på alternativa leverantörer.

Vi kommer inte att göra om samma stökiga procedur igen!

Visa signatur

240p är livet