Permalänk
Medlem

Nöjer mig med en pingvinstång.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Usch, inget av dera. Håller mig till Tony's Chocolonely när det gäller choklad och konfektyr. Avsevärt dyrare men så är smaken.

Den verkar ha blivit poppis, själv tycker jag inte den är något speciellt alls (mer än utseendet på chokladen) och därför inte värt den ganska höga kostnaden jämfört med annan choklad. Visst är den bättre än Cloettas choklad som finns i Center och Plopp men det är ju ingen större bedrift.

Permalänk

Både Plopp och Centermoset på insidan svider i gomen på mig när jag äter det, så får bli ett "none of the above"-svar från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Den verkar ha blivit poppis, själv tycker jag inte den är något speciellt alls (mer än utseendet på chokladen) och därför inte värt den ganska höga kostnaden jämfört med annan choklad. Visst är den bättre än Cloettas choklad som finns i Center och Plopp men det är ju ingen större bedrift.

Deras ordinarie choklad, den blåröda är delisicus.
Allt är olika vad man tycker om så klart, brukar köpa från typ apotea eller liknande för att få ner priset och beställer då flera istället för 1.
Brukar då kosta typ 32:- istället för 39: som i dom flesta butiker jag sett dom i.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Same same, but different.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Djöflar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Deras ordinarie choklad, den blåröda är delisicus.
Allt är olika vad man tycker om så klart, brukar köpa från typ apotea eller liknande för att få ner priset och beställer då flera istället för 1.
Brukar då kosta typ 32:- istället för 39: som i dom flesta butiker jag sett dom i.

Tja smaken är förstås som baken. Jag tyckte bara inte de var så mycket bättre än något annat, även om formen förstås är intressant. Sen är det ju trevligt att de har tagit den väldigt kontroversiella ståndpunkten att vara emot slaveri förstås.

Själv brukar jag köra på Valrhona om jag vill lyxa till det. Känner jag inte det behovet så duger vanlig skitchoklad rätt bra, Marabou passar min smak bra exempelvis, sannolikt på grund av att jag är uppväxt med den, eller Lindt. Rekommenderar ett besök i någon av Lindts butiker om man har vägarna förbi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja smaken är förstås som baken. Jag tyckte bara inte de var så mycket bättre än något annat, även om formen förstås är intressant. Sen är det ju trevligt att de har tagit den väldigt kontroversiella ståndpunkten att vara emot slaveri förstås.

Själv brukar jag köra på Valrhona om jag vill lyxa till det. Känner jag inte det behovet så duger vanlig skitchoklad rätt bra, Marabou passar min smak bra exempelvis, sannolikt på grund av att jag är uppväxt med den, eller Lindt. Rekommenderar ett besök i någon av Lindts butiker om man har vägarna förbi.

Har inte smakat eller ens sätt Valrhona faktiskt, ja jag har fastnat för deras smaker. Var väl egentligen endast den ljusgula med honung (tror jag det var?) som inte riktigt föll mig i smaken. Annars är den orangea caramel eller nåt riktigt ljuvlig.
Lindt är definitivt bra grejer, även Anton Berg är gott ibland också.
Dock är mitt förstahandsval still Tonys

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om jag tvingas välja är det Center som får min röst, båda två är dock alldeles för söta för att jag ska köpa dem idag, men smaken hos Center kan jag mer "stå ut" med. Tror att ätande av mycket 85%+ choklad förstört njutning av söt mjölkchoklad i alla varianter för mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har inte smakat eller ens sätt Valrhona faktiskt, ja jag har fastnat för deras smaker. Var väl egentligen endast den ljusgula med honung (tror jag det var?) som inte riktigt föll mig i smaken. Annars är den orangea caramel eller nåt riktigt ljuvlig.
Lindt är definitivt bra grejer, även Anton Berg är gott ibland också.
Dock är mitt förstahandsval still Tonys

Det var Jan Hedh, konditorn, som fick mig att testa Valrhona. Han kan vara ganska kategorisk i sina recept eller kokböcker, exempelvis tycker han inte att den mandelmassa som konsumenter kan köpa är värd att använda typ utan man måste köpa "äkta" via någon bakgrossist. Man måste göra sitt egna vaniljsocker osv. Han menade att om man inte får tag i Valrhona så kan man lika gärna köpa Marabous mörka choklad typ. Så jag testade Valrhona och blev rätt imponerad. I övrigt bryr jag mig inte så mycket om hans tankar, recepten är väldigt bra men de blir goda även om man köper vaniljsocker eller mandelmassa eller inte kokar egen hallonsylt till mazarinerna liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det var Jan Hedh, konditorn, som fick mig att testa Valrhona. Han kan vara ganska kategorisk i sina recept eller kokböcker, exempelvis tycker han inte att den mandelmassa som konsumenter kan köpa är värd att använda typ utan man måste köpa "äkta" via någon bakgrossist. Man måste göra sitt egna vaniljsocker osv. Han menade att om man inte får tag i Valrhona så kan man lika gärna köpa Marabous mörka choklad typ. Så jag testade Valrhona och blev rätt imponerad. I övrigt bryr jag mig inte så mycket om hans tankar, recepten är väldigt bra men de blir goda även om man köper vaniljsocker eller mandelmassa eller inte kokar egen hallonsylt till mazarinerna liksom.

Om jag ser den i butik nån gång ska jag testa 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har nu införskaffat både Plopp och Center. Plopp har en fyllning som är lite tunnare och känns nästan lite sträv, center har en lite tjockare fyllning som är lenare och lite mer intensiv i smaken. Nu när jag äter dem sida vid sida så tycker jag Plopp är något surare och Center något mörkare... Det är i alla fall ord jag vill använda i avsaknad på vad det egentligen är jag menar då jag har svårt att sätta tungan på det. All in all så föredrar jag Center nu när jag testat. Har dock redan avstått röst sedan innan så... eh.

Permalänk
Vila i frid

Även jag har både Plopp och Center i mitt kylskåp. En rulle Center tar slut fortare än en kaka Plopp så jag förmodar att Center är det godare godiset.

Permalänk
Medlem

Varför börjar alla fäktas för sin chocklad? Tråden handlar bara om Plopp och center, som förresten är samma sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zipparn:

Varför börjar alla fäktas för sin chocklad? Tråden handlar bara om Plopp och center, som förresten är samma sak.

Varför börjar alla säga att Plopp och Center är samma? Tråden handlar om skillnaden mellan dem så känner ni inte skillnad så...

Permalänk
Medlem

Plopp alla dagar i veckan.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Gillade nog Plopp mer när jag var yngre, men nu tar jag hellre Center. Det är något med Plopp som gör att det liksom bränner lite i halsen, mycket socker antar jag.

Har exakt samma erfarenhet. Plopp var överlägsen när jag var runt tjugo. Idag tycker jag det smakar socker bara.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

så...... vart är alternativet för båda??

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pavl1sh:

Hej,

Nu tar jag initiativet och ställer en av de viktigare frågorna i våran existens.

Plopp eller Center? Vilken tycker ni är godare? Motivera gärna.

Jag föredrar Center, mer smörkolasmak på den tycker jag medans Plopp enbart smakar som någon sorts sockerröra utan nyans.

centern är mycket sötare än plopp.
Så plopp är godare.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har utfört ett empiriskt test. Då jag som tidigare nämnts hade dåliga erfarenheter av Center i yngre ålder, och därefter endast kört Plopp. Det var inte längre hållbart efter denna tråd, och dess påverkan på ett av mina livs grundvalar.

En långsmal kaka av vardera Plopp och Center införskaffades. Den senare var först till rakningen och... Nämen, hörni, det kan nog vara så att Center är godare trots allt. Den segare konsistensen och faktiskt mindre skarpa sötman ger en godare upplevelse.

Ingendera är fortfarande den där första man sträcker sig efter. Men ibland blir man ju riktigt sugen på bräcklig och söt choklad med karamellfyllning. Då vinner Center hädanefter.

Mvh
En f.d. fanbärare av Cloetta-Ordern Plopp

Permalänk
Medlem

Plopp alla dagar i veckan, är bara seriemördare och vänsterpartister som får för sig att center är bättre.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag har börjat köpa Center istället för Plopp på grund av (eller tack vare?) denna tråd.

Permalänk
Medlem

Plopp är godare än Center, men det är hårfint skulle jag säga.

Bäst var ändå Special Nougador, så goda att det var motiverat att åka över halva stan för att hitta en butik där dom fanns.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Zipparn:

Tråden handlar bara om Plopp och center, som förresten är samma sak.

Hädare där! Center skall inmundigas från rulle, Plopp - who gives a crap!

Permalänk
Medlem

Plopp och Center är ungefär lika lika som Pepsi och Coca Cola.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Expertgissare

Jahopp, tack, eller vad man ska säga...
Blir att beställa en låda Center inför helgen, har lyckats avstå frestelsen att äta för mycket (kan man det??) Center sedan man slutat med plockgodiset efter coronans intåg.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Usch för bägge skulle jag säga.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Gillar Plopp mera.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag äter plopp betydligt oftare, det ingår liksom oftare i olika blandningar, det är oftare det blir bjudet på osv.
Så jag tycker Center är lite extra god när jag äter den, men om det beror på att den faktiskt är godare eller att den bara känns lite mer speciell då jag äter den så sällan är svårt att svara på.

Permalänk
Medlem

Jag saknar Minter