3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Det märks att väntandet tär på folk. Jisses vilken dålig stämning det har blivit i den här tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är det verkligen så svårt att läsa?

"Ej i lager (<10 st på väg)"

Det betyder "färre än 10".

Det har det dock stått på Gigabyte X570 AORUS XTREME också, men ingen uppdatering på minst 10 dagar. Nog antar man att det är kort på inkommande inom rimlig tid, frågan är vad som är rimlig tid? 14 dagar eller mer känns som ganska lång tid, jag menar, hur långt hinner man inte åka på två veckor?

För min del spelar det mindre roll, bara moderkortet hinner komma i runda slängar när 5950x hamnar i postlådan.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt strix 3090 oc från webbhallen 15:02 och har ännu inte fått det. Hade vart gott att veta vilken köplats man har iaf!!!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det har det dock stått på Gigabyte X570 AORUS XTREME också, men ingen uppdatering på minst 10 dagar. Nog antar man att det är kort på inkommande inom rimlig tid, frågan är vad som är rimlig tid? 14 dagar eller mer känns som ganska lång tid, jag menar, hur långt hinner man inte åka på två veckor?

För min del spelar det mindre roll, bara moderkortet hinner komma i runda slängar när 5950x hamnar i postlådan.

Nu står det dock på produktsidan i ett eget fält ett datum ihop med inkommande datum och vi går inte ut med antal.

Gällande X570 AORUS XTREME så ber jag om ursäkt för den väntan och dåliga informationen, det är brist hos Gigabyte och vi hoppas få tilldelning i november på den. Att den visar inkommande är korrekt då jag har lagt order men det är ej en bekräftad tilldelning och bör ej synas på sidan som "strax i lager". Det är nu åtgärdat hur som helst

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Får jag mitt strix 3090 oc från webbis innan BF6 släpps hösten/vinter 2021 så är jag nöjd... 😂. Sjukt liv dock att inte äga ettt grafikkort.. *rip. Det har nog inte hänt sedan typ 1998 då jag satt och väntade på ett Voodoo2 kort.

Haha shit, tack för den trippen down memory lane 🤣🤣🤣

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Funderar på att göra en ny beställning på en Asus Strix OC, efter som att Non OC aldrig dyker upp hos någon. Vilket ställe tror ni man kommer få vänta minst tid hos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Funderar på att göra en ny beställning på en Asus Strix OC, efter som att Non OC aldrig dyker upp hos någon. Vilket ställe tror ni man kommer få vänta minst tid hos?

Sitter i samma sits. Undrar dock om det är värt det, förmodligen får du det i januari/februari om du beställer nu.

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel1:

Sitter i samma sits. Undrar dock om det är värt det, förmodligen får du det i januari/februari om du beställer nu.

Det är den, men man vill ju inte lägga en order på varje butik haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Det märks att väntandet tär på folk. Jisses vilken dålig stämning det har blivit i den här tråden!

Klagomuren.

Jag har gett upp nu, väntar på AMD eller kanske en 3070 men vill verkligen inte ge Nvidia mina pengar efter det här. Vi får se om 2 dagar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Nej. 3090 är en ersättare till 2080 Ti. Titan har för tillfället ingen ersättare.

Varken Titan eller 2080Ti har några ersättare skulle jag väl vilja påstå..

Närmaste ersättaren för RTX 2080 Ti i dagsläget är RTX 3080 men som alltid så dyker det väl upp ett Ti till våren/sommaren och då har vi väl en naturlig eller onaturlig ersättare för 2080 Ti men tanke på hur mycket bättre 3080 presterar mot ett 2080ti så lär väl 3080 Ti motsvara en rabies smittad tjur på steroider i jämförelse *skojar*

Med RTX 3090 lägger Nvidia bara till ytterligare en nivå (av förvirring) och ersätter egentligen ingen av befintliga kort idag men den hamnar ändå under Titan kategorin med ett nytt namn, en ulv i fårakläder helt enkelt Sett till prislapp och minnesmängd så ligger väl ändå Titan RTX närmast till hands. Att 3090 inte säljs in som ett workstation kort är bara ett PR trick av Nvidia för att locka till sig bredare publik och inte stänga dörren helt för Titan och som det ser ut så lyckas Nvidia ganska bra ändå, jag menar vem f*n gamear i 8K idag

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

3090 känns mer som en Titan än en TI men det är väl lite identitetskris på det kortet. otroligt blekt ti kort om man jämför med 2080ti i vilket fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vaaad är Oddsen 😜

Men ja har kunnat känna av ett rytm nu som stämmer överens med Palit/Gainward så mina datum bör stämma lite bättre framöver.

Hehe, betyder det att det kommer en laddning kort denna veckan?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Haha shit, tack för den trippen down memory lane 🤣🤣🤣

Har aldrig hänt här. Det här är det närmaste jag vart dock. Har ett gammalt 1070 men det fungerar förvånansvärt bra ännu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Mitt MSI 3080 Ventus OC dök upp idag (beställde 15:15 ca från Komplett på releasedagen (eftersom sidorna kraschade hela tiden)). Nu hopparat med 10850K och MSI Z490 Ace (komplett ny dator). Ska bli kul att testa detta som inte haft en speldator på ca 15 år

Visa signatur

MSI RTX 3080 Ventus OC, i9 10850K, MSI Z490 Ace, Corsair 2x16gb 3200 mhz Vengeance LPX, Fractal Design Define 7 Compact, Noctua NH-D15 chromax.black

Permalänk
Medlem

Någon som beställt 3080 strix OC från webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Skulle vara intressant att veta var köplatsen ligger på just nu.
När beställde du och när fick du kortet?

Jag beställde mitt 15/10 kl.14 och kommer kanske få vänta tills januari, men kan ju alltid hoppas

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det känns verkligen för jävligt att bara få sitta här i mörkret utan någon info alls kring 3080 strix NON OC , inte ett ord kring när vi kommer börja bli prioriterade.

Permalänk
Skrivet av griid:

Någon som beställt 3080 strix från webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Skulle vara intressant att veta var köplatsen ligger på just nu.
När beställde du och när fick du kortet?

15:10 så jag är i första batchen av 55, men mitt kort ingår i ett komplett bygge. Men vad jag förstår har de inte fått hem ett enda av dessa kort ännu.

OOPS, fel av mig. Du skrev 3080 Strix men länkade till OC. Jag har beställt det vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Det känns verkligen för jävligt att bara få sitta här i mörkret utan någon info alls kring 3080 strix NON OC , inte ett ord kring när vi kommer börja bli prioriterade.

Skrivet av Asus.David:

haha, ja det är på g men tyvärr kunde inte allt skeppas förra veckan ändå pga av fortsatt brist på GPU. Det kommer fortfarande leveranser men inte allt. Men nu verkar vi iaf börja kunna skeppa lite varje vecka.

Detta är den senaste infon som är given kring 3080 Strix non-OC
Har själv beställt ett exemplar ifrån Webhallen som man inväntar.

Skrivet av At The Gates:

15:10 så jag är i första batchen av 55, men mitt kort ingår i ett komplett bygge. Men vad jag förstår har de inte fått hem ett enda av dessa kort ännu.

OOPS, fel av mig. Du skrev 3080 Strix men länkade till OC. Jag har beställt det vanliga.

Min beställning är lagd på 15:08 (non-OC)
Ingen info ännu.
Min order är inte tillsammans med ett komplett bygge.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Det märks att väntandet tär på folk. Jisses vilken dålig stämning det har blivit i den här tråden!

Hämtade mitt https://www.inet.se/produkt/5411692/gigabyte-geforce-rtx-3080... nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

15:10 så jag är i första batchen av 55, men mitt kort ingår i ett komplett bygge. Men vad jag förstår har de inte fått hem ett enda av dessa kort ännu.

Jodå, några har fått korten. Finns recensioner på folk som redan betygsatt dem för ~1v sedan.
Ah, jag lägger till OC i inlägget.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Det märks att väntandet tär på folk. Jisses vilken dålig stämning det har blivit i den här tråden!

Jag tror att väldigt många skulle vilja ha det innan Cyberpunk 2077-lanseringen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Någon som beställt 3080 strix OC från webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Skulle vara intressant att veta var köplatsen ligger på just nu.
När beställde du och när fick du kortet?

Jag beställde mitt 15/10 kl.14 och kommer kanske få vänta tills januari, men kan ju alltid hoppas

beställde 15.08 (alltså första minuten) den 17/9
och jag har ännu inte fått något tilldelat ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Det känns verkligen för jävligt att bara få sitta här i mörkret utan någon info alls kring 3080 strix NON OC , inte ett ord kring när vi kommer börja bli prioriterade.

Eller allmänt höra samma grej... "nästa vecka kommer batchen" eller "det blir den största hittills". Sedan är det knäpptyst och man får stirra på datumet 2020-11-30 Inet hänvisar till.

Trodde ändå att Webhallen hade lyckats bättre än Inet men tydligen var det en användare som inte fått sitt 3090 Strix OC, som beställde 15.02. Verkar vara väldigt segt med leveranser av 3090 Strix OC.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Jag gjorde beställning på Webhallen 15:04 på release dagen på ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC och dom skickade mitt kort idag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Arnzeal:

Eller allmänt höra samma grej... "nästa vecka kommer batchen" eller "det blir den största hittills". Sedan är det knäpptyst och man får stirra på datumet 2020-11-30 Inet hänvisar till.

Trodde ändå att Webhallen hade lyckats bättre än Inet men tydligen var det en användare som inte fått sitt 3090 Strix OC, som beställde 15.02. Verkar vara väldigt segt med leveranser av 3090 Strix OC.

Vi har däremot inte skjutit på något och inte gett några falska förhoppningar hoppas jag. Allt jag har delat med mig leveransmässigt har slutat med en leverans. Det var väldigt många på 15.01 och på 15.02 så nu börjar nästa våg av avbetande för 15.02

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Eller allmänt höra samma grej... "nästa vecka kommer batchen" eller "det blir den största hittills". Sedan är det knäpptyst och man får stirra på datumet 2020-11-30 Inet hänvisar till.

Trodde ändå att Webhallen hade lyckats bättre än Inet men tydligen var det en användare som inte fått sitt 3090 Strix OC, som beställde 15.02. Verkar vara väldigt segt med leveranser av 3090 Strix OC.

Jag brukar kolla https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
De började i slutet av förra veckan att visa hur många kort de förväntar sig komma (antar att tidigare veckor är så många de faktiskt fick in?). Så det ser ju ljust ut med dubbelt av kort denna vecka.

Oftast när Scan sagt att de har fått in brukar även Komplett, Inet och Webhallen få in +/- någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har däremot inte skjutit på något och inte gett några falska förhoppningar hoppas jag. Allt jag har delat med mig leveransmässigt har slutat med en leverans. Det var väldigt många på 15.01 och på 15.02 så nu börjar nästa våg av avbetande för 15.02

/Patrik

Nej då! Detta var inte riktat mot Webhallen som jag för övrigt tycker varit väldigt duktiga och informativa, framförallt du Patrik här på Sweclockers. Jag har tyvärr ingen beställning hos er, men från vad jag sett externt så får man ordentliga svar. Inte minst om alla 3000 modeller och märken. Det jag belyste bara var att även Webhallen verkar ha tufft med just 3090 Strix OC. Vill knappt veta hur Inet kämpar då.

I mitt fall, med mina kommunikationsförsök till Inet så har svaren tillbaka varit väldigt generella. Ingen uppfattning om deras inkommande leveranser alls, inget om hur många som beställt inom första minuterna, ingen uppfattning om köplats (vilket jag kan förstå).

Allmänt tyst, ingen uppmaning om hur statusen ser ut. Det är bara genom användare här på Sweclockers jag kan bilda mig en uppfattning hur många kort Inet faktiskt betar av. Har inte sett så många skriva om Inet jämfört med andra återförsäljare.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har däremot inte skjutit på något och inte gett några falska förhoppningar hoppas jag. Allt jag har delat med mig leveransmässigt har slutat med en leverans. Det var väldigt många på 15.01 och på 15.02 så nu börjar nästa våg av avbetande för 15.02

/Patrik

Herregud! Ja då blir det inget kort innan jul för oss som bokade andra vågen 15/10

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av cant_feel:

@ Webhallen
Ngt nytt gällande "Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OC" jag har bokat i dagarna o hoppas på det bästa

Även jag klickade hem en av glitterbomberna i tisdags. Dock icke OC.
Känns ju lovande med 12st påväg och 16 bokningar!

Har du nån pejl på hur pass förväntansfull man bör vara med en beställning 15:36 den 20:e, Patrik? @Webhallen

Visa signatur

Intel i7 4790k @ 4.9Ghz, Asus z97-A, Palit RTX 2080 TI, 16 gb ram, O11 Dynamic, 750w PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har däremot inte skjutit på något och inte gett några falska förhoppningar hoppas jag. Allt jag har delat med mig leveransmässigt har slutat med en leverans. Det var väldigt många på 15.01 och på 15.02 så nu börjar nästa våg av avbetande för 15.02

/Patrik

Får man smyga in och fråga lite om msi 3080 gaming x trio ? Företaget beställde ett vid 15.11 som verkar vara första minuten det låg ute, ser att det kommer komma in löpande under veckan