Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu när alla ledigheter i Kina är över och fabrikerna går på högvarv så känns det inte så avlägset! Håll hoppet uppe! våra större lass är yet to come!

/Patrik

Don’t do that... don’t give me hope...

Men skämt åsido så är tålamodet tunnskrapat nu. Som konsument får man känslan av att man beställt någonting som inte finns. Det är ju såklart inte erat fel på något sätt utan Nvidia skyndade ut en produkt de inte var redo att sälja i stor skala. Men jag hoppas innerligt att det du och David från Asus säger är sant för då kanske vi som beställde några timmar sent 17/9 har en chans att få kortet om några veckor.

Spelade Modern Warfare häromdagen för första gången på ett tag och dippade ibland under 60 fps. Då blev man ju inte direkt mer tålmodig 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu så har jag nya "kläder"

Har ställt frågan till Cablemod, förhoppningsvis kommer de med en bra lösning!

Jag verkar inte ha varit ensam med att försöka beställa massa extra corsair pcie kablar då mitt nästa beräknade datum är i slutet av november Så i värsta fall kanske man får rycka en ful kabel ur originalpåsen sålänge :/

/Patrik

Men välkommen tillbaka!
Sjyssta "kläder" du

Härligt! Vet dem har en bridged 8+8+8 Pin PCIE kabel, ska inte ljuga och säga att man inte är sugen!
Rätt saftigt pris dock på de (70 Euro + Frakt)
Skulle vara riktigt skoj om dem bakade in den kabeln i ett kit eller liknande.

Haha ja, jag har bara accepterat ödet tillsvidare och ska köra på kabel ifrån originalpåsen så länge och invänta en eventuell lösning

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadaver:

Som vanligt hade jag otur när jag stressad skulle bestämma mig vilket 3080 jag skulle beställa på release dagen. Jag klickade i STRIX kortet för jag antog att mindre bemedlade människor skulle köpa de lägre prissatta korten. Jag förutsåg inte att STRIX inte släppts vilket jag nu i efterhand är informerad om.

Är det någon som vet när STRIX korten kommer släppas?

Jag beställde kanske 15 minuter över (pga att sidan var som sirap). Köpte av inet, gjorde tyvärr samma blunder med 2080ti som tog en evighet från inet. De verkar ha för mycket kunder....

Om du beställt OC modellen hade du nog fått den nu, om du beställde vanliga icke OC får du vänta, verkar som asus binnar sina kort även fast priskillnaden är väldigt liten och låter de sämre gpu'erna gå till icke oc modellerna så enligt mig är det inte värt att köpa ett kort som inte är OC och riskera att få en jävligt dålig överklockare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zeddius:

Men välkommen tillbaka!
Sjyssta "kläder" du

Härligt! Vet dem har en bridged 8+8+8 Pin PCIE kabel, ska inte ljuga och säga att man inte är sugen!
Rätt saftigt pris dock på de (70 Euro + Frakt)
Skulle vara riktigt skoj om dem bakade in den kabeln i ett kit eller liknande.

Haha ja, jag har bara accepterat ödet tillsvidare och ska köra på kabel ifrån originalpåsen så länge och invänta en eventuell lösning

Den bridgeade har jag frågat om, hittar den dock inte på deras hemsida men de lösa 1x kablarna från CableMod är iaf 3 veckor bort för oss verkar det som, har du någon färg du spanat in redan nu? kommer försöka hålla sortimentet hyfsat tajt då det fanns en miljard färger att välja på

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den bridgeade har jag frågat om, hittar den dock inte på deras hemsida men de lösa 1x kablarna från CableMod är iaf 3 veckor bort för oss verkar det som, har du någon färg du spanat in redan nu? kommer försöka hålla sortimentet hyfsat tajt då det fanns en miljard färger att välja på

/Patrik

Hittar endast den bridgeade kabeln via deras CableMod Configurator via custom order så misstänker att den för stunden är exlusiv till den shoppen dem har för custom kits
https://eustore.cablemod.com/configurator/

Har spanat in Svart/Vit, Svart/Röd eller Svart
Sen måste jag erkänna att det vore lite coolt om det dök upp någon Svart/Guld combo eller dylikt med!

Haha ja nog har dem en hel drös med färger alltid

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den bridgeade har jag frågat om, hittar den dock inte på deras hemsida

/Patrik

Vill med ha!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zeddius:

Hittar endast den bridgeade kabeln via deras CableMod Configurator via custom order så misstänker att den för stunden är exlusiv till den shoppen dem har för custom kits
https://eustore.cablemod.com/configurator/

Har spanat in Svart/Vit, Svart/Röd eller Svart
Sen måste jag erkänna att det vore lite coolt om det dök upp någon Svart/Guld combo eller dylikt med!

Haha ja nog har dem en hel drös med färger alltid

Check då bör det inkluderas i omfånget jag tittar på

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Check då bör det inkluderas i omfånget jag tittar på

/Patrik

Härligt!
Kommer vara first in line dagen då ni slänger upp de rackarna! Cant wait.
Blir originalkablar tills dess😂

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

50+ påväg in i lager samt flera leveranser vecka 44, 45, 46. Nu händer det äntligen grejer gubbar! Det spratt änna till lite i kroppen

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

50+ påväg in i lager samt flera leveranser vecka 44, 45, 46. Nu händer det äntligen grejer gubbar! Det spratt änna till lite i kroppen

Men helt dött gällande icke-OC
Kul

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

50+ påväg in i lager samt flera leveranser vecka 44, 45, 46. Nu händer det äntligen grejer gubbar! Det spratt änna till lite i kroppen

Exellent

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den bridgeade har jag frågat om, hittar den dock inte på deras hemsida men de lösa 1x kablarna från CableMod är iaf 3 veckor bort för oss verkar det som, har du någon färg du spanat in redan nu? kommer försöka hålla sortimentet hyfsat tajt då det fanns en miljard färger att välja på

/Patrik

Bridge 8+8+8: https://imgur.com/a/PgaCcpw
Fortfarande inget kort dock 😫

Permalänk
Medlem

Någon med ett 3080 el 3090 strix som har problem med 0db läget? (dvs att fläktarna stannar helt under 55C) På mitt kort så stannar fläktarna i performance-läget, men slår jag på quiet-mode så går fläktarna aldrig under 50% fan-speed. (Har hänt någon enstaka gång att fläktarna stannat)
Finns en bios-uppdatering man kan köra från Asus supportsida för kortet man kan köra. (Körde det på perfomance-mode läget, så är möjligt att det är vad som fixade 0db). Men av rädsla att jag flasha om/bort quiet-mode bios har jag inte vågat köra det en gång till. Hur är det med era kort?

Permalänk
Medlem

Inet plockar mitt Strix 3080 nu, fick jag sms på.

Order enligt mail 15:23 på release (15:17 har jag fått för mej att jag blev klar på sidan)

Order nr: 97280xx där xx är under 50

Permalänk
Medlem

@Asus.David

Du pratade om att nästa vecka skulle det komma en stor leverans, troligen eran största hittills.
Samtidigt nämnde du att den skulle innehålla några "Icke-OC" 3080
Är det rimligt att anta att det kan börja ramla in lite Asus 3080 Strix Icke-OC i samband med denna leverans?

PS. Att lyckas tagga ditt namn var ett uppdrag i sig det bara

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeddius:

@Asus.David

Du pratade om att nästa vecka skulle det komma en stor leverans, troligen eran största hittills.
Samtidigt nämnde du att den skulle innehålla några "Icke-OC" 3080
Är det rimligt att anta att det kan börja ramla in lite Asus 3080 Strix Icke-OC i samband med denna leverans?

PS. Att lyckas tagga ditt namn var ett uppdrag i sig det bara

haha, ja det är på g men tyvärr kunde inte allt skeppas förra veckan ändå pga av fortsatt brist på GPU. Det kommer fortfarande leveranser men inte allt. Men nu verkar vi iaf börja kunna skeppa lite varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

haha, ja det är på g men tyvärr kunde inte allt skeppas förra veckan ändå pga av fortsatt brist på GPU. Det kommer fortfarande leveranser men inte allt. Men nu verkar vi iaf börja kunna skeppa lite varje vecka.

Vart är dessa 3080 non-OC strix som du pratar om, redan för några veckor sedan sade du att dessa var på g men så har det passerat en bra tid nu utan att några trillat in. I posten nedan.

@Asus.David

" #18660724 "

Permalänk
Medlem

Någon som hör något mer från Inet om Asus strix 3080 OC? Någon som fått något senaste två veckorna?
Verkar som.senaste leveransen var den 23 oktober.

@Asus.david har Nvidia leveranserna blivit bättre eller är det fortfarande stor brist på gpu?
Måste vara segt för er att ha kapacitet till mer men inte få tillräckligt :/ kul att du är aktiv så man får en inblick i hur det går till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Någon som hör något mer från Inet om Asus strix 3080 OC? Någon som fått något senaste två veckorna?
Verkar som.senaste leveransen var den 23 oktober.

@Asus.david har Nvidia leveranserna blivit bättre eller är det fortfarande stor brist på gpu?
Måste vara segt för er att ha kapacitet till mer men inte få tillräckligt :/ kul att du är aktiv så man får en inblick i hur det går till!

Själv håller jag koll på Webhallen, 26 Okt var det 292st beställningar på Strix 3080 OC (beställningar gjorda 17 sept) idag 2 nov kom senaste uppdateringen 240 beställningar kvar, så 52 kort har dom fått in mellan 26 okt - 2 nov.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Själv håller jag koll på Webhallen, 26 Okt var der 292st beställningar på Strix 3080 OC (beställningar gjorda 17 sept) idag 2 nov kom senaste uppdateringen 240 beställningar kvar, så 52 kort har dom fått in mellan 26 okt - 2 nov.

Man ka ske borde söka jobb som utredare efter detta 😂 det är drygt att vänta, hade gärna haft alla uppgifter tillgängliga så man kunde räknat själv. Jag tror mig kommit fram till en ungefärlig köplats hos inet. Så länge jag kan ha koll på hur många kort som kommer in vet jag ungefär när jag får. Men är ju så oregelbundet.
Verkar ju bara komma varannan eller var tredje vecka.

Såg nu i andra tråden att Inet fått in leverans idag. Nu levererat asus strix 3080 OC till och med minst 15:41. Verkar få in mindre partier. Första leveransen 5 okt var 42 kort enligt foto på sociala medier. Frågan är om det varit färre eller lika många 23 okt och nu 3 okt. Isåfall har de fått in 126 kort. Gått lite långsammare än jag förväntat nu. Trodde det skulle komma fler och fler varje vecka men verkar som Nvidia fortfarande inte kan leverera...

Permalänk

Hur ser det ut med strix 3080 icke oc? Har inte hört något alls på länge

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Alla får i turnordning på de högst belastade korten så kommer man fortfarande ha koll på kölistans tidspann då den kommer röra på sig

/Patrik

So I've been in the queue for two months, and there's been no updates on the product page regarding deliveries for the ASUS STRIX 3080 OC in the last two weeks. Are you guys overwhelmed with the console release or have you just not received stock?

I'm around 120th in the queue, and have no way of knowing how long the wait is going to be at this point. I understand the release was delayed by ASUS initially, then Golden Week delayed further production, but at this point I'd expect weekly deliveries to be rolling in and to have had my card by now. I'm quite curious what the hold up is, and I'd love some insight if possible.

Apologies for the English, I'll spare us all min mycket trasig svenska.

Visa signatur

Nvidia 1080Ti FE
Intel 10900k + NZXT Kraken X73 @ 5GHz
64GB Corsair Vengeance @ 3600Mhz
Samsung 970 EVO PLUS 2TB
ASUS ROG MAXIMUS XII HERO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SK83RJOSH:

So I've been in the queue for two months, and there's been no updates on the product page regarding deliveries for the ASUS STRIX 3080 OC in the last two weeks. Are you guys overwhelmed with the console release or have you just not received stock?

I'm around 120th in the queue, and have no way of knowing how long the wait is going to be at this point. I understand the release was delayed by ASUS initially, then Golden Week delayed further production, but at this point I'd expect weekly deliveries to be rolling in and to have had my card by now. I'm quite curious what the hold up is, and I'd love some insight if possible.

Apologies for the English, I'll spare us all min mycket trasig svenska.

We expected bigger and more frequent deliveries as well, but that has unfortunatley not been the case for all cards. RTX 3080 Strix OC is one of the cards that we however are expecting but still has not been received yet. As we are overwhelmed right now It's not really the time for me to ask our warehouse every day/every hour either, they know the RTX cards are prio, but trust me i'm doing the F5ing here every day checking incoming products so i can update you guys as soon as i know anything.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

We expected bigger and more frequent deliveries as well, but that has unfortunatley not been the case for all cards. RTX 3080 Strix OC is one of the cards that we however are expecting but still has not been received yet. As we are overwhelmed right now It's not really the time for me to ask our warehouse every day/every hour either, they know the RTX cards are prio, but trust me i'm doing the F5ing here every day checking incoming products so i can update you guys as soon as i know anything.

/Patrik

Understood, appreciate the reply in the meantime and I wish you luck with the upcoming holiday rush. Keep up the good work Patrik!

Visa signatur

Nvidia 1080Ti FE
Intel 10900k + NZXT Kraken X73 @ 5GHz
64GB Corsair Vengeance @ 3600Mhz
Samsung 970 EVO PLUS 2TB
ASUS ROG MAXIMUS XII HERO

Permalänk
Medlem

Det var ju ingen rolig läsning det här, förstod att något inte stämde då @webhallen inte uppdaterat sin info sedan 6 Nov, och kort skulle kommit in 13nov (Strix 3080 OC).

Personlig är jag väldigt nära och lägga ner det här med Strix RTX 3080 OC och köra vidare på mitt Strix 1070 OC som inget har hänt, och komma tillbaka när det finns ett Strix 3070 TI, och glöm det där med förbokning, det ska finnas i lager.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Får jag inte mitt till Cyberpunk så kan jag lika gärna avboka känns det som.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Får jag inte mitt till Cyberpunk så kan jag lika gärna avboka känns det som.

Japp håller med, hela tiden varit målet att få spela Cyberpunk med med allt ögongodis och raytracing.

Har även köpt på mig andra RTX titlar som jag avstått från att spela i väntan på mitt Strix kort.

En avbokning 10dec kanske inte vore så dumt, bara glömma bort RTX 3080, och invänta Ti korten och se vad dom erbjuder.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Landy:

Det var ju ingen rolig läsning det här, förstod att något inte stämde då @webhallen inte uppdaterat sin info sedan 6 Nov, och kort skulle kommit in 13nov (Strix 3080 OC).

Personlig är jag väldigt nära och lägga ner det här med Strix RTX 3080 OC och köra vidare på mitt Strix 1070 OC som inget har hänt, och komma tillbaka när det finns ett Strix 3070 TI, och glöm det där med förbokning, det ska finnas i lager.

Verkar ha rätt idé. Den här veckans leverans är också försenad... 🙄🙄

Visa signatur

Nvidia 1080Ti FE
Intel 10900k + NZXT Kraken X73 @ 5GHz
64GB Corsair Vengeance @ 3600Mhz
Samsung 970 EVO PLUS 2TB
ASUS ROG MAXIMUS XII HERO

Permalänk
Medlem

Slänger ut en krok i tråden och ser om någon nappar

Kommer det in några Strix RTX 3080 OC överhuvudtaget till sverige i november/december?

Webhallens info är 13nov leverans försenad, deras 20nov leverans har inte heller kommit, då antalet bokingar från 17 sept har legat still på 240 bokiningar sedan 2nov.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Landy:

Slänger ut en krok i tråden och ser om någon nappar

Kommer det in några Strix RTX 3080 OC överhuvudtaget till sverige i november/december?

Webhallens info är 13nov leverans försenad, deras 20nov leverans har inte heller kommit, då antalet bokingar från 17 sept har legat still på 240 bokiningar sedan 2nov.

So according to the ASUS Facebook group there were a large number of complaints about cosmetic damage to these cards due to poor packaging. Really minor stuff like slight scratches on plastic LED covers. It was said they were going to resolve these issues, and my assumption has been this is the reason for the delay...

Would be great to know for certain, but I suspect these delays are on ASUS' side. Given how quiet they were about the delays before... I doubt we'll get a straight answer.

Visa signatur

Nvidia 1080Ti FE
Intel 10900k + NZXT Kraken X73 @ 5GHz
64GB Corsair Vengeance @ 3600Mhz
Samsung 970 EVO PLUS 2TB
ASUS ROG MAXIMUS XII HERO