3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ingen vet mer än jag inom hela företaget på allokeringar som kommer

/Patrik

Då får jag nog ta och be så hemskt mycket om ursäkt för detta.

Kortet kommer väl när det kommer antar jag

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

LOL 36 st avbokade beställningen av asus 3080 tuf oc nu under presentationen av rdna2. (webhallen)

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Det värsta är att kort från denna batch direkt gått ut på blocket. Innan personen ens har varan i hand...

Surt när det verkar som att jag snubblat på mållinjen. Fortfarande ingen uppdatering på mitt PNY.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tror bestämt att jag hade blivit hängd internt om det uppdagades 😂 självaste Emil sitter för nära för mitt eget bästa i ett sånt scenario 😅

/Patrik

Har man ens någon chans att få i november om man avbeställer och beställer av er nu istället? Ni verkar sköta röran bäst vad jag kan se, gjorde stort misstag som gick med komplett

Permalänk
Skrivet av quader:

och jag beställde 11:33 :D, mitt är på väg. Ingen info om några spelkoder från Webhallen?! Står det något om det i era orders?!

Står ditt som att det är på väg fortfarande? Min beställning gick tillbaka till obekräftat leveransdatum..

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Webhallen

Nu är det väldigt hett att basha Nvidia förstår jag , men detta är faktiskt uppdaterat innan eventet även kölista är uppdaterad, kommer uppdatera imorgon när nästa våg når butikerna

Skrivet av Bossman02:

Har man ens någon chans att få i november om man avbeställer och beställer av er nu istället? Ni verkar sköta röran bäst vad jag kan se, gjorde stort misstag som gick med komplett

Har inga riktigt vassa tips just nu förutom att ha koll i tråden, kommer släppa obokade modeller här när de väl kommer men vart lite dåligt med sånt på sistone.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Det värsta är att kort från denna batch direkt gått ut på blocket. Innan personen ens har varan i hand...

Trist...

Mitt kort har skickats nu - så borde ha det om/när PostNord levererar.

Får tacka för tipset! Kommer spara många timmars F5 framöver...

Permalänk
Medlem

Blir väl en försäljning av sitt zotac 3080 oC för min del man är ju impad av AMD! Go team red!

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahmoon:

Trist...

Mitt kort har skickats nu - så borde ha det om/när PostNord levererar.

Får tacka för tipset! Kommer spara många timmars F5 framöver...

Glädjer mig att höra! Jag kommer fortsätta F5a vidare som en plan B för jag känner inte till PNY:s kort särskilt bra.

Efterlyser info eller benchmarks avseende PNY 3080. Verkar finnas två olika modeller, men identiska specs förutom mått

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Innan man hoppar av kön, speciellt om man sitter på ett intro pris. Tänk på att AMD också ibland kör med intropriser med väldigt begränsat lager, så man inte blint tittar på deras MSRP.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/327653-MSI-GeForce-RTX-3...

Jag vill gärna köpa själva men det får inte plats i mitt chassi. Hoppas någon annan kan ta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inne och klara, sidor är uppdaterade

Crud då missade jag denna leveransen med. Antar att jag vid det är laget liger *lagom* långt fram i kön nu med 08/10 16:29?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

https://www.webhallen.com/se/product/327653-MSI-GeForce-RTX-3...

Jag vill gärna köpa själva men det får inte plats i mitt chassi. Hoppas någon annan kan ta det

Medlemspris 14 905 kr

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G

Förväntat datum 2020-11-06 (kollade igår-ish, den var då "förbeställning")
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

"I lager 2020‑11‑16"
https://www.inet.se/produkt/5411692/gigabyte-geforce-rtx-3080...

KFA2 GeForce RTX 3080 SG 10GB
Förbeställning (tidigare idag hade den "förväntat datum 2020-11-04")
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Jag har båda beställda på netonnet sedan förra veckan, någon åsikt om vilket man ska behålla om båda trillar in?

Look, inet!
Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Medlemspris 14 905 kr

Haha, Japp! Orkar inte med allt bök som krävs för att trycka in det i mitt ITX-chassi dock >.<

Edit: nu är det sålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Det är helt ärligt inte så konstigt att det är klent lagersaldo på de få kort som kommer när entusiaster både förhandsbokar, extrabokar och tilläggsbokar för att säkerställa att de får sitt. Den vanliga konsumenten är körd och våra svenska återförsäljare måste ha ett rejält grisjobb framför sig att städa upp för vad som är en lansering utan tillräckligt med produkter.

hehe jag tar inte åt mig personligt av din kommentar.

3090 = för mig (du lever bara en gång!), 3080 = för frun.

Jag ville ha två 3080-tal men beställningarna var begränsade till 1 kort per kund. Jag ville också ha FE över alla andra kort men TUF var mitt nästa val för enkla rena utseende (plus erbjudande pris hjälpte).

Den extra 3080 ligger nära baksidan av kön, endast beställd på grund av att erbjudandepriset slutar och kändes inte riktigt att få en 3090 (men jag har nu ändrat mig). Jag kommer sannolikt att avbryta den andra 3080 som förkortar baksidan av ASUS TUF 3080 OC-kö.

Det känns bra att stänga alla mina webbläsarfönster för att hitta ett FE-kort, mer när mina svenska språkkunskaper suger. GLHF alla andra, jag kommer att hålla ett öga här men det är min tur att ”lämna båten” en gång efter PostNord leverans.

AMD-båten ser bra ut men de har alltid berusade förare (hehe ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Medlemspris 14 905 kr

Det kanske var jag som knep det för det, vi får se

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Glädjer mig att höra! Jag kommer fortsätta F5a vidare som en plan B för jag känner inte till PNY:s kort särskilt bra.

Efterlyser info eller benchmarks avseende PNY 3080. Verkar finnas två olika modeller, men identiska specs förutom mått

Inte jag heller - men bättre en fågel i handen... Har avbrutit alla mina mest "orealistiska" beställningar (TUF non-OC, allting hos Elgiganten etc.), men ska fundera på om jag behåller någon för att kunna lämna tillbaka PNY kortet eventuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Det kanske var jag som knep det för det, vi får se

Heja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonkan92:

Blir väl en försäljning av sitt zotac 3080 oC för min del man är ju impad av AMD! Go team red!

Vad sägs om 4500 :- ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Stort tack för tipset angående PNY kortet. Knep ett och det står som skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Stort tack för tipset angående PNY kortet. Knep ett och det står som skickat.

Jag med, mitt är skickat!

Men 6800XT känns rätt lockande nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu är det väldigt hett att basha Nvidia förstår jag , men detta är faktiskt uppdaterat innan eventet även kölista är uppdaterad, kommer uppdatera imorgon när nästa våg når butikerna

Har inga riktigt vassa tips just nu förutom att ha koll i tråden, kommer släppa obokade modeller här när de väl kommer men vart lite dåligt med sånt på sistone.

/Patrik

Angående eran leveranser och kö.

Jag fick höra av kundtjänst idag att min plats halkat ner pga jag bytt leveranssätt. Det är trots att jag frågade klart och tydligt när jag bytte om det skulle påverka kön. Svaret var att det inte skulle påverka alls. Hur är det sedan möjligt att det gör det ändå? Jag har alltså blivit flyttad ner 2 veckor? Är det bara köpa nån annanstans istället nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Angående eran leveranser och kö.

Jag fick höra av kundtjänst idag att min plats halkat ner pga jag bytt leveranssätt. Det är trots att jag frågade klart och tydligt när jag bytte om det skulle påverka kön. Svaret var att det inte skulle påverka alls. Hur är det sedan möjligt att det gör det ändå? Jag har alltså blivit flyttad ner 2 veckor? Är det bara köpa nån annanstans istället nu eller?

Vilka leveranssätt bytte du mellan ?
Har själv bytt från Hemleverans till Postombud och jag har ej bytt plats i kön vad jag vet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk

Det står: "2020-09-17 15:02 Leveransen inväntar följande produkter. 323402 transporteras till Webhallen Bredden (InfraCity). Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-10-30."

Betyder detta att jag kan komma att få min burk på fredag? Hoppas så hårt på att detta är en dum fråga men jag kan knappt tro mina ögon!

Tackar och bockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Vilka leveranssätt bytte du mellan ?
Har själv bytt från Hemleverans till Postombud och jag har ej bytt plats i kön vad jag vet.

Från budbee till vanligt postombud, jag vet inte varför det blivit fel. Kundtjänst meddelade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag med, mitt är skickat!

Men 6800XT känns rätt lockande nu..

Tyvärr känner jag det samma, då tanken är att det ska köpas en 59xx X nästa torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Från budbee till vanligt postombud, jag vet inte varför det blivit fel. Kundtjänst meddelade mig.

Känns som jag måste kolla upp min status också kring detta trots att dem sagt även till mig att det ej skulle påverka något.
Har inte hört något ifrån kundsupporten dock så misstänker att för min del är allt som de ska.

Eller mailade du in och kikade läget?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Det är helt ärligt inte så konstigt att det är klent lagersaldo på de få kort som kommer när entusiaster både förhandsbokar, extrabokar och tilläggsbokar för att säkerställa att de får sitt. Den vanliga konsumenten är körd och våra svenska återförsäljare måste ha ett rejält grisjobb framför sig att städa upp för vad som är en lansering utan tillräckligt med produkter.

Förhandsbokar? Var då!?
Extrabokar – alltså att man pressar in luft i köerna som när de sedan avbokas nollställs så att nästkommande får sitt kort i stället? Hur är det problematiskt?
Tilläggsbokar: vad innebär det?