3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv

Själv sitter man still i båten numera är sugen på ett 3080 men mitt 2080 Super verkar få duga ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag fick mitt skickat idag. 15:06 hade jag. Äntligen!

Det hoppas jag att du INTE fick, då jag beställde 15:02

Edit: Eller du kanske beställde någon annanstans än Webhallen?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xermalk:

:'( skulle beställt Palit istället för Gainward Phoenix, vilket literally är samma kort (Palit äger Gainward) fast med marginell ändring på kylartoppen. När jag beställde var där färre bokningar på Palit än Gainward.

Beställt 2020-10-08 16:29

Patrik, hur ser det ut med Gainward korten? ni skulle fått in en leverans igår enligt produktsidan.

Inne och klara, sidor är uppdaterade

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vill bara kasta mig i ett dike för jag beställde ett icke-oc TUF från KOMPLETT av alla inkompetenta ÅF med NOLL möjlighet att ge information om vare sig leveranser eller köplats. Stänger av mig från denna tråd nu, endast negativ energi av detta.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Måste vara en bugg, helt omöjligt att en skulle ha hamnat på sidan, och även om den hade lyst grönt och fått 1 bokning så hade den hamnat lägst bak i kön.
I call bug!

Yes ett av korten är tilldelat.
Ja detta är det luriga i det hela, vi har fått förslaget av ASUS och det är en minst sagt otrevlig sits vi har hamnat i.
Ska strax be vår markand knåpa ihop ett mail där vi uppmanar de som bokat non OC med lite alternativ.

1. Hålla kvar bokningen
2. Boka om till OC modell (hamna längst bak i kön men få ta del av intropriset)
3. Boka ett annat kort (ny kö osv)

Vårt kösystem går som sagt inte att manipulera och en "inshuffling" av non OC kö i OC kö blir både väldigt svår och även orättvis mot de i OC kön. Förstår givetvis att det är tråkigt för de med en non OC order men det finns ingen bättre lösning på detta

Som följd av detta kommer jag även markera upp alla RTX 3070 som finns i lager den 29e (samt de som har inkommande lager) så alla kan avväga sina risker inför bokningsdags.

Det betyder att det vi fick in har gått ut till kunder.

Det är väldigt många som har 15.11 som tid, men när mina förväntade leveranser från MSI kommer så täcker dom alla 15.11 MSI sa "innan november" så antingen denna vecka eller nästa

Det ser mörkt ut volymmässigt, det kommer att trilla in kort men inte alls i samma mängd som OC.

Yes det är tanken som sagt

Som min mantra har lytt sedan dag ett, står det på produktsidan så är det lika mycket som jag vet, sekunden jag får infon så uppdaterar jag den Men det är väldigt få volymer kontra OC modellen.

//Patrik

Tack för det snabba svaret.
Vad jag då menade var att nån som sitter ganska högt upp i webhallen har den infon om just leverans som du inte kan se

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem

Jaha när ändrar vi trådens namn till 3070/3080/3090 i lager? då hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Webhallen
Skrivet av eraydedemen:

Tack för det snabba svaret.
Vad jag då menade var att nån som sitter ganska högt upp i webhallen har den infon om just leverans som du inte kan se

Ingen vet mer än jag inom hela företaget på allokeringar som kommer

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Jaha när ändrar vi trådens namn till 3070/3080/3090 i lager? då hehe

30X0 i lager

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Det hoppas jag att du INTE fick, då jag beställde 15:02

Edit: Eller du kanske beställde någon annanstans än Webhallen?

Sorry såg ditt gällde 3090, jag beställde 3080 TUF OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Jaha när ändrar vi trådens namn till 3070/3080/3090 i lager? då hehe

Jag förstår att du inte är helt seriös men please no

Fick också igenom ett köp på Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC strax efter släpp men ingen grön bock så det blir avbokning. Kul att nästan få till det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Jag förstår att du inte är helt seriös men please no

Fick också igenom ett köp på Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC strax efter släpp men ingen grön bock så det blir avbokning. Kul att nästan få till det!

Lite halvt seriös är man väl. 3070 kommer ju också garanterat sälja slut på torsdag och då sitter folk i samma sits även där

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

En sak är säker iaf, nästa gång jag lägger en beställning så blir det från @webhallen

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft orderstatus "Finns att hämta" sen i slutet av September? Har såklart varit i butiken jag beställde till och kollat men finns inget där och kundtjänsten säger att något buggat ur, men blev försäkrad om att allt är OK.

Nu börjar man ju får lite ångest när man ser att andra som beställt 3080 TUF OC runt samma tid (15:05) har börjat få OK i sina beställningar men min är fortfarande gul med samma status som jag haft i över en månad...

Beställning från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Fick precis sms från inet ang min order håller på att plockas.

3080 TUF OC från Inet. Beställde mitt kort: Thu, 17 Sep, 15:27

Perfekt timinig med AMDs release! Hinner läsa igenom först.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Plan B vinner!

Två kort skickt idag efter gröna bock igen.

Tack Webhallen för all bra information!
Grrr Nvidia! FE skulle aldrig bli min.

Plan A - Nvidia 3080 FE + 3090 FE
Plan B - Webhallen ASUS TUF 3080 OC (2020-09-17 15:05) + TUF 3090 OC (2020-09-24 15:01).

Jag har en annan TUF 3080 OC-order kommer att avbrytas (2020-10-15 13:14 @ 7990kr) men kommer att fråga vänner först (säkerhetskopia för 3090). Kanske kommer före 2020 är slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAZZA:

Plan B vinner!

Två kort skickt idag efter gröna bock igen.

Tack Webhallen för all bra information!
Grrr Nvidia! FE skulle aldrig bli min.

Plan A - Nvidia 3080 FE + 3090 FE
Plan B - Webhallen ASUS TUF 3080 OC (2020-09-17 15:05) + TUF 3090 OC (2020-09-24 15:01).

Jag har en annan TUF 3080 OC-order kommer att avbrytas (2020-10-15 13:14 @ 7990kr) men kommer att fråga vänner först (säkerhetskopia för 3090). Kanske kommer före 2020 är slut?

Det är helt ärligt inte så konstigt att det är klent lagersaldo på de få kort som kommer när entusiaster både förhandsbokar, extrabokar och tilläggsbokar för att säkerställa att de får sitt. Den vanliga konsumenten är körd och våra svenska återförsäljare måste ha ett rejält grisjobb framför sig att städa upp för vad som är en lansering utan tillräckligt med produkter.

Förtydligande med att det inte är kritik mot fazza utan lanseringen i sig.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinex:

Någon annan som haft orderstatus "Finns att hämta" sen i slutet av September? Har såklart varit i butiken jag beställde till och kollat men finns inget där och kundtjänsten säger att något buggat ur, men blev försäkrad om att allt är OK.

Nu börjar man ju får lite ångest när man ser att andra som beställt 3080 TUF OC runt samma tid (15:05) har börjat få OK i sina beställningar men min är fortfarande gul med samma status som jag haft i över en månad...

Beställning från Webhallen.

Webhallens "Finns att hämta" kan man inte lita på under denna lansering. Jag hade senast idag status "finns att hämta" på ett Ventus 3080 som visade sig vara felaktig (Hade även fått bekräftelse mail om att produkten kunde hämtas i butik) först efter att jag själv valde att få det bekräftat innan jag satte mig i bilen och åkte ut till Täby.

Nu slutade min saga positivt med tanke på att ca 15 min efter att Webhallen sjabblat släppte Komplett mitt drömkort (Aorus Xtreme) som jag lyckades norpa.

All in all, a pretty good day

Edit: Vill bara förtydliga, inga hard feelings mot Webhallen alls. Varit trogen kund i snart 15 år och den service som Patrik visat oss i detta forum är högs hedervärd.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk

Vet någon hur det ser ut med Asus Tuf rtx 3080 (inte OC) hos Komplett? Beställningen gick igenom vid 15:20 och leveranstiden har skjutits upp minst 6 gånger och nu säger den 7e November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Vet någon hur det ser ut med Asus Tuf rtx 3080 (inte OC) hos Komplett? Beställningen gick igenom vid 15:20 och leveranstiden har skjutits upp minst 6 gånger och nu säger den 7e November

Nej. Komplett själva säger inget heller. Min tid är 15:00 och jag har förväntat datum 1:a november (det har inte ändrats sedan den 19:e oktober nu). Men fortfarande gul plupp, jag tror inte det kommer något kort den 1:a. Och har du 15:20 så ser det nog tyvärr riktigt mörkt ut för dig, tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Har också Orderbekräftelse förväntad leveransdag med postnord: 30 oktober. Men under status står det "I lager 2020-11-30". Verkar vara lite tokigt.

Min order från i dag (!) kl. 14:10 på inets PNY 3080 har nu ändrats från "i lager i morgon" till "plockas".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahmoon:

Slängde iväg en beställning också. Nr. 7...

Fick precis SMS om att detta plockas! Kanske får ett kort trots allt.

Skrivet av dwd:

Min order från i dag (!) kl. 14:10 på inets PNY 3080 har nu ändrats från "i lager i morgon" till "plockas".

Undrar hur många kort de fick in? Verkar som minst två i alla fall

Permalänk
Medlem

LOL 36 st avbokade beställningen av asus 3080 tuf oc nu under presentationen av rdna2. (webhallen)

Permalänk
Skrivet av Warder:

Nej. Komplett själva säger inget heller. Min tid är 15:00 och jag har förväntat datum 1:a november (det har inte ändrats sedan den 19:e oktober nu). Men fortfarande gul plupp, jag tror inte det kommer något kort den 1:a. Och har du 15:20 så ser det nog tyvärr riktigt mörkt ut för dig, tror jag.

Ah.. tack det ger iallafall en bättre bild, deras kundtjänst är värdelöst. Hoppas folk börjar avbeställa så man hamnar före...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Vet någon hur det ser ut med Asus Tuf rtx 3080 (inte OC) hos Komplett? Beställningen gick igenom vid 15:20 och leveranstiden har skjutits upp minst 6 gånger och nu säger den 7e November

Jag har samma leveransdag på order 19e så det stämmer garanterat inte så länge det inte kommer in 30 pall Tuf innan dess. Vilket inte känns sannolikt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

3090 avbeställt.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

3090 avbeställt.

+1 på den!

Jag hoppas att 3080Ti inte kommer senare och slår ut 6900XT för samma pris. Säga vad man vill om nvidia, men de äger ännu tronen med raytracing påslaget.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Ah.. tack det ger iallafall en bättre bild, deras kundtjänst är värdelöst. Hoppas folk börjar avbeställa så man hamnar före...

Ja, var jag i din sits skulle jag nog överväga att lägga en beställning hos en annan butik också. Kanske Webhallen kan ta fram något sorts asylprogram för oss stackars Komplettkunder?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Warder:

Ja, var jag i din sits skulle jag nog överväga att lägga en beställning hos en annan butik också. Kanske Webhallen kan ta fram något sorts asylprogram för oss stackars Komplettkunder?

Tror bestämt att jag hade blivit hängd internt om det uppdagades 😂 självaste Emil sitter för nära för mitt eget bästa i ett sånt scenario 😅

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

LOL 36 st avbokade beställningen av asus 3080 tuf oc nu under presentationen av rdna2. (webhallen)

Ja jag klagar inte, försvann drygt 30 före mig i kön

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahmoon:

Fick precis SMS om att detta plockas! Kanske får ett kort trots allt.

Undrar hur många kort de fick in? Verkar som minst två i alla fall

Det värsta är att kort från denna batch direkt gått ut på blocket. Innan personen ens har varan i hand...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*