3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Fan vad surt. Lider med dig. Känns som att vi har jagat detta kort tillsammans hur länge som helst.

Ja det känns som vi hoppat på samma saker och blivit snuvade var gång, grattis om du fick ett kort.
Mitt var grönt när ja köpte, blått i orderbekräftelsen med då datum 6nov, nu när jag loggar in på Komplett står det gul och 2 Dec .....
FML

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

De har ändrat så att de inte säljer korten direkt på nvidia.com. Istället överlåter de försäljningen till tredje-parts återförsäljare. I UK är det t.ex scan.co.uk som har hand om det. Sverige har ingen än.

Men kan inte vi beställa ifrån scan.co.uk då?
Eller är det låst till UK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catglider:

15.05 ? va inte första minuten 15.08 ?

15:08 är nog tidigaste beställningen av dem som är på kö nu för korten, alla som beställt innan dess har väl fått sina nu

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Går det att sälja spelkoderna? Jag har noll intresse för dem, så det är ju synd om nån som vill ha dem blir utan medan jag som inte vill ha dem får...

Du får gärna säga till om du bestämmer dig för att sälja eller dylikt, då jag redan fått hem mitt kort och tvekar starkt på att jag kommer få någon kod.
Enligt inets kundservice skulle jag inte få det iallafall för dom var slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Har inte ens fått ett mail gällande min beställning på Inet...

Fick ett standard mail från inet inget mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Så europa får fortfarande FE kort? som jag förstod det så har nvidia slutat sälja FE korten i europa eller har jag fel?

Jag är ute efter ett 3090 FE kort, dock kan jag inte köpa det i andrahand då det inte finns någon garanti som hänger med om man gör detta trots att kortet är spillans nytt

Ja, det har varit flera släpp av Nvidia FE kort i butiker i UK, FR och DE. Dessa butiker säljer till vissa andra länder också men ingen till Sverige vad jag vet. Kanske går det att använda mailbox.de?

Dock tror jag att Nvidias svenska site kommer att släppa alla FE kort i samband med säljstarten av 3070 imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

OT: är inte din pump till aio högre upp än kylaren? inte för att ja är en expert men de sägs att "slits" mer på pumpen om de inte får rinna tillbaka ovanifrån istället för att trycka upp kylvätskan, https://www.youtube.com/watch?v=BbGomv195sk&t=128s

OT:
Ser mest ut så eftersom jag har rören neråt precis som han förklarar är bäst i videon; https://i.imgur.com/5FHPtj5.png

Fläktgore ja, har 2st noctua och 2st stock nzxt kraken i push/pull, må vara fult men radiatorn syns ju inte i och med designen på R6 chassit

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Ja det känns som vi hoppat på samma saker och blivit snuvade var gång, grattis om du fick ett kort.
Mitt var grönt när ja köpte, blått i orderbekräftelsen med då datum 6nov, nu när jag loggar in på Komplett står det gul och 2 Dec .....
FML

Tack!

Fick mitt spårnummer för ett par minuter sedan. Jag håller tummar och tår för att även du ska få napp snart.

Avbokar nu mitt 3080 STRIX OC på Webhallen (17/9 15:18). Det absolut skönaste med det här är att jag nu kan avboka på Dustin!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bombs:

Du får gärna säga till om du bestämmer dig för att sälja eller dylikt, då jag redan fått hem mitt kort och tvekar starkt på att jag kommer få någon kod.
Enligt inets kundservice skulle jag inte få det iallafall för dom var slut

Är ju inte säkert att jag får några heller. Beror iofs på vad det är för spel, men av alla spelkoder jag fått hittills senaste åren har det bara varit ett jag hade nytta av: The Outer Worlds. Resten var (för mig) skräp som Borderlands 3, Battlefield V, Anthem och några till som jag inte ens minns just nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Några sekunder från ett rtx 3080🤬

Skrivet av Cequence:

Ja det känns som vi hoppat på samma saker och blivit snuvade var gång, grattis om du fick ett kort.
Mitt var grönt när ja köpte, blått i orderbekräftelsen med då datum 6nov, nu när jag loggar in på Komplett står det gul och 2 Dec .....
FML

Har tyvärr samma, är gult och 2 dec, hoppas bara att 2 dec inte är ett standard datum de sätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Bonk:

Har tyvärr samma, är gult och 2 dec, hoppas bara att 2 dec inte är ett standard datum de sätter.

Order tid ? sista nummren i ordern ?
Tror det var Bank id som fuckade mig och tog några extra sekunder

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Men kan inte vi beställa ifrån scan.co.uk då?
Eller är det låst till UK?

Inom EU kan butiker inte neka köpare från andra EU länder. Däremot så är de inte skyldiga att erbjuda fraktalternativ till ditt land så många butiker kommer runt det genom att inte leverera till boxaddresser exempelvis.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Order tid ? sista nummren i ordern ?
Tror det var Bank id som fuckade mig och tog några extra sekunder

Om det kan vara till hjälp så kan jag berätta att efter att min order var klar och bekräftad (12:10, betalade med kort via bankid) så fanns det 3 st kort kvar i lager.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Order tid ? sista nummren i ordern ?
Tror det var Bank id som fuckade mig och tog några extra sekunder

12:10 har jag som ordertid och order nr som slutar på 872, vad har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Dock tror jag att Nvidias svenska site kommer att släppa alla FE kort i samband med säljstarten av 3070 imorgon.

Så du tror att det kanske kommer finnas 3080/3090 kort i samband med säljstarten av 3070 via nvidia.se imorgon? Det vore ju toppen! Man får hoppas man tar sig förbi bottarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Bonk:

12:10 har jag som ordertid och order nr som slutar på 872, vad har du?

Fyfan! Verkar ha varit på sekunden mellan oss. Har samma ordertid som dig.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Blir det tronskifte i årets datorbutik tro?

Webhallen får min röst detta året! Förtjänar det verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Så du tror att det kanske kommer finnas 3080/3090 kort i samband med säljstarten av 3070 via nvidia.se imorgon? Det vore ju toppen! Man får hoppas man tar sig förbi bottarna

Vi kan bara hoppas förstås att Nvidia öppnar till försäljning till Sverige imorgon. Men bevisligen går det att få tag på FE kort för vanliga köpare också Finns flera medlemmar på Sweclockers som varit lyckosamma

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

15:08 är nog tidigaste beställningen av dem som är på kö nu för korten, alla som beställt innan dess har väl fått sina nu

jag är ganska säker på att första va 15.08 från release men jag tror att jag kanske är ute o cyklar gällande butik osv, för jag har beställt 3080 strix OC från webhallen men ser nu i ett tidigare inlägg att du ju jobbar på webhallen så det kanske förklarar saken ;D

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som missat eller fick inet plötsligt upp PNY 3080 med "i lager i morgon"? Beställde ett på faktura så får vi se.

Har inte hört mycket om kortet i övrigt. Någon som vet?

https://www.inet.se/produkt/5411706/pny-geforce-rtx-3080-10gb...

EDIT: Orderbekräftelse förväntad leveransdag med postnord: 30 oktober.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Är det bara jag som missat eller fick inet plötsligt upp PNY 3080 med "i lager i morgon"? Beställde ett på faktura så får vi se.

Har inte hört mycket om kortet i övrigt. Någon som vet?

https://www.inet.se/produkt/5411706/pny-geforce-rtx-3080-10gb...

Slängde iväg en beställning också. Nr. 7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahmoon:

Slängde iväg en beställning också. Nr. 7...

Var ser du nr?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Var ser du nr?

Misstänker att det är personens 7e liggande beställning

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Var ser du nr?

Skrivet av oneill:

Misstänker att det är personens 7e liggande beställning

Korrekt ( ) - min sjunde beställning, inte köplats hos Inet.

Permalänk
Webhallen

**Zotac**

Har uppdaterat produktsidor som berörs av denna veckas leverans, de skeppas idag till oss från levernatör, så allt beror på hur snabbt posten löser resten

Verkar även ha släppt rejält på
Zotac 3090
https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...
18st lediga i nästa leverans.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Glädjen och förvirringen när man helt plötsligt fått grön bock (3080 TUF OC) på webhallen.. Trodde dom fortfarande betade av 15:06? La min beställning 15:08. Kanske börjar det släppa på lite större sändningar?

Visa signatur

Burk: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit, PSU: ASUS ROG Strix 850W, CPU: Intel Core i9 9900K, MB: MSI Z390 MEG ACE, Lagring: Kingston KC2000 1TB x2, Barracuda 3TB, GPU: ASUS 3080 TUF OC, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB Kylning: Noctua NF-F12 iPPC-3000RPM x10st, Noctua NH-D9L, Ljud: ASUS ROG Theta 7.1 Skärmar: Samsung Oddysey G9 49", Asus VG279QM 27" 280hz x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatnBold9yo:

Glädjen och förvirringen när man helt plötsligt fått grön bock (3080 TUF OC) på webhallen.. Trodde dom fortfarande betade av 15:06? La min beställning 15:08. Kanske börjar det släppa på lite större sändningar?

Eller så är det så att AMD har sin presentation ikväll!

*Tar av foliehatten*

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Bonk:

12:10 har jag som ordertid och order nr som slutar på 872, vad har du?

Då är du före mig, 12:11 - 882

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FatnBold9yo:

Glädjen och förvirringen när man helt plötsligt fått grön bock (3080 TUF OC) på webhallen.. Trodde dom fortfarande betade av 15:06? La min beställning 15:08. Kanske börjar det släppa på lite större sändningar?

Har insett att denna kan blinka lite fram och tillbaka om man har en order mot postorder, pga alla flyttar osv som ska fördelas ut till butiker, kollade stickprover och ingen 15.08 ska ha tilldelning denna vända

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Eller så är det så att AMD har sin presentation ikväll!

*Tar av foliehatten*

Haha, ärligt talat så är det inget som skulle förvåna vid det här laget. Men just nu sitter jag på en Gigabyte 260 gtx OC som jag fått låna och det vore sjukt najs att kolla på något i högre upplösning än 480 utan att allt laggar ihop..

Visa signatur

Burk: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit, PSU: ASUS ROG Strix 850W, CPU: Intel Core i9 9900K, MB: MSI Z390 MEG ACE, Lagring: Kingston KC2000 1TB x2, Barracuda 3TB, GPU: ASUS 3080 TUF OC, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB Kylning: Noctua NF-F12 iPPC-3000RPM x10st, Noctua NH-D9L, Ljud: ASUS ROG Theta 7.1 Skärmar: Samsung Oddysey G9 49", Asus VG279QM 27" 280hz x2