Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

https://www.reuters.com/article/us-sony-playstation-5/sony-se...

PS5 verkar ha blivit förhandsbokat fler gånger inom 12 timmar än vad PS4 blev på 12 veckor, måste vara ett sjukt tryck efter PS5. Undrar när gemene man kommer få tag i en i hyllorna? April/Maj?

Jag hoppas jag inte ligger allt för långt bak i kön när jag bokade i juni.

Det kommer ju förhoppningsvis sjunka också eftersom att fler beställde på flera sidor.
Men innan ju är det nog kört, jag skulle gissa på februarie-mars typ.

Någon som har koll på när det gick att få tag i Wii?

Permalänk

Hoppas att det kommer finnas PS5 bundle kort efter releasen för jag lyckades få så en PS4 Killzone bundle efter 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något om tillgängligheten på själva kontrollerna?
Kommer det vara lika svårt att få tag i kontroller som själva konsolen? Hur har det sett ut tidigare releaser?

Permalänk

Enligt mediamarkt ska man i alla fall konsolen på releasedagen sen får man se om kundtjänst har rätt, tror de först när det händer

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Enligt mediamarkt ska man i alla fall konsolen på releasedagen sen får man se om kundtjänst har rätt, tror de först när det händer

Menar du/dom i butik?

Permalänk
Konsolgrävare

Introducing the new PlayStation App, redesigned to enhance your gaming experiences on PS4 and PS5

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag är så jäkla taggad.

Funderar på att ta kompledigt för att hämta direkt vid öppning på webhallen om jag får till release. Annars är väl risken att någon i butiken snor den och säger att det "skett en miss". Vore ju inte första gången.

Tror ni att det blir svårt att få tag i ett par extra kontroller vid release? Någon som läst något om ev brist på dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag är så jäkla taggad.

Funderar på att ta kompledigt för att hämta direkt vid öppning på webhallen om jag får till release. Annars är väl risken att någon i butiken snor den och säger att det "skett en miss". Vore ju inte första gången.

Samma här. Kommer troligtvis hänga på låset för att säkra mitt exemplar om jag har tur att få på releasedagen. Litar inte på utdelning i butik.

Permalänk
Medlem

Beställde 191108

Hoppas att de kan leverera då jag var rätt tidigt ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beorn77:

Hoppas att de kan leverera då jag var rätt tidigt ute.

vilka? om Webhallen så var du sent ute för leverans till release.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

vilka? om Webhallen så var du sent ute för leverans till release.

Mediamarkt. Finns det hopp?😀

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beorn77:

Mediamarkt. Finns det hopp?😀

Dom sa till mig för några veckor sedan att om man hade förbokat innan Sony gav ut pris (16e September om jag inte minns fel) så ska man få en på release hos Mediamarkt.
Så du har nog en.

Permalänk
Medlem

Hype!

Permalänk
Medlem

Alltså Bluepoint... sjukaste lirarna i branschen. Makalöst <3

Gör ont i själen att veta att jag inte kommer kunna spela detta på release.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte fått uppdateringen än? Har android

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av rednaluh:

Bara jag som inte fått uppdateringen än? Har android

Inte heller fått ännu men laddade ner APKn istället:

https://www.androidpolice.com/2020/10/29/sony-redesigns-the-p...

https://www.apkmirror.com/apk/playstation-mobile-inc/playstat...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att appen har uppdaterats på IOS heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Verkar inte som att appen har uppdaterats på IOS heller?

Jag uppdaterade till den nya imorse på min iPhone. Men fick leta upp den i appstore och välja "Uppdatera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Jag uppdaterade till den nya imorse på min iPhone. Men fick leta upp den i appstore och välja "Uppdatera"

Du hade rätt! Var tvungen att gå in på appen i App store för att det skulle synas att den gick att uppdatera

Permalänk
Medlem

Går att boka ps5 på cdon nu, dock med preliminär release februari... Bättre sent än aldrig? 😔 Kan ju hoppas på tidigare leverans iallafall.

Permalänk
Medlem

Slängde in en bokning på Cdon nu så får jag se vilka som levererar först av Webhallen, MM och Cdon sen avboka de andra.

Permalänk
Medlem

Unboxing av både Playstation 5 och XSX!

Permalänk
Medlem

Man blir ju inte mindre sugen av allt man ser om PS5 nu med adaptive triggers osv. Ångesten stiger att jag inte knep någon till release....

Är det någon som har något annat datum på inet på sin bokning än 19 november? Jag blev inte tilldelad men det står ändå 19 nov.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om inte annat kan man ju säkert ge någon jäkel på Tradera en eller två tusen extra för att få en vid release. Inte helt omöjligt att jag kör på den metoden om hypen blir för stor.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Om inte annat kan man ju säkert ge någon jäkel på Tradera en eller två tusen extra för att få en vid release. Inte helt omöjligt att jag kör på den metoden om hypen blir för stor.

Inte en chans att jag skulle göra så. Finns ingen hype i världen där jag är beredd att ge extra pengar till h**ungar som köper på sig för att sälja.

Permalänk

Vad menas med CDONs solid spelkonsol försäkring?Om jag inte checkar på den och får en trasig konsol så jag betalar extra för reparationen eller en ny?

Permalänk
Medlem

CDONs Februari bokning har funnits över en månad, skrev om den själv i tråden 25 september:

Skrivet av Entash:

CDON verkar ha tre PS5 förbokningar, den första vid release, en i december och en som de la till nyss som kommer i februari (Så antar att det är Q1 releasen Mediamarkt talar om). Release och december släppen är fullbokade, men februari är öppen. Tror ni det är värt att säkra den eller ska man vänta och se om man kan få på typ netonnet eller elgiganten tidigare (december?).

Skillnaden var att titeln på produkten var 'Playstation 5 - Release Februari 2021' medan den nu heter 'Playstation 5 - Release 2021' (Det står fortfarande att produkten kommer i februari i beskrivningen men skulle ej vara så säker på det)

Permalänk
Medlem

Än det någon annan här också som har svårt att välja en ny TV till sin PS5? Har redan sålt min gamle trotjänare, så står utan TV(så valet att vänta till 2021 existerar ju inte).

Nu är det inte långt kvar heller, riktigt taggad på att få sätta tänderna i en ny konsol.

Såg även att AC Valhalla kör 4k uppskalat på PS5, men native på XSX. Antar att vi redan nu ser skillnaden i prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Vad menas med CDONs solid spelkonsol försäkring?Om jag inte checkar på den och får en trasig konsol så jag betalar extra för reparationen eller en ny?

Nej, vanlig garanti och reklamationsrätt gäller ändå.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)