Permalänk
Medlem

Utöver min bokning hos MM som jag bokade i oktober 2020 (räknade aldrig med att få någon så vart inte överraskad), så har jag också en bokning på digitala hos Spelbutiken från den 17Sep-2020.

Kontaktade dem och frågade hur det ser ut och deras svar är:
” Alla som har lyckats boka den skall vara garanterad en vid release enlige den informationen vi har i dagsläget. ”

Så är bara att hoppas deras information stämmer!

Permalänk
Skrivet av QviW:

Beställde innan er men får mitt preliminärt Q1 2021...🤔 Iofs varianten men cd-läsare.

Det verkar ju konstigt när beställde du? Beställde också med skivläsare.

Permalänk
Medlem

Hur många här har egentligen flera ordar liggandes...?
Känns som i princip alla har minst två bokningar, det lär ju bli ett ras i kötiderna när alla börjar avboka i samband med release och veckorna efter...?
För även om några säkert tar leverans av flera stycken för att scalp'a vidare på Tradera så är det ju ändå en ganska saftig summa pengar att ligga ute med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Hur många här har egentligen flera ordar liggandes...?
Känns som i princip alla har minst två bokningar, det lär ju bli ett ras i kötiderna när alla börjar avboka i samband med release och veckorna efter...?
För även om några säkert tar leverans av flera stycken för att scalp'a vidare på Tradera så är det ju ändå en ganska saftig summa pengar att ligga ute med...

Har haft samma tanke jag med! Kanske tänker optimistiskt dock. Har själv haft tanken att stå i flera köer just för att försöka få den så snabbt jag kan och avboka den andra. Har man själv haft tanken är det säkert många andra som gjort det

Bara hålla tummarna att det blir en trevlig överraskning i mailen i slutet på November!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Skulle fan lätt betala typ 3k extra för att få en PS5 till release utan problem.... Bokade tidigt också men får ändå ingen till release heller

Kommer finnas gott om maskiner på Tradera, blocket m.m.
Så galna som folk har varit både i GPU- och CPU-releaser under hösten skulle allt annat vara konstigt.
Jag har sett folk som inte ens riktigt vet vad de säljer bara för att en kompis berättat att det finns en bra profit att göra genom att köpa produkt x p.g.a. rådande tillgängligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Hur många här har egentligen flera ordar liggandes...?
Känns som i princip alla har minst två bokningar, det lär ju bli ett ras i kötiderna när alla börjar avboka i samband med release och veckorna efter...?
För även om några säkert tar leverans av flera stycken för att scalp'a vidare på Tradera så är det ju ändå en ganska saftig summa pengar att ligga ute med...

Yep, därför jag har blivit mer optimistisk att jag får en innan jul trots Webhallen inte trodde det för några veckor sedan.
Avbokningar + enheter som skulle gå till fysiska butiker som nu blir till online istället = större chans för mig!!..... kanske... hoppas..

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Väntar med spänning hehe!

Vilken butik?

Fick svaret att det inte blev nån tilldelning till release för min del. Jag beställde varianten med skivläsare den 16:e juni i år.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Fick svaret att det inte blev nån tilldelning till release för min del. Jag beställde varianten med skivläsare den 16:e juni i år.

Jag fick heller ingen till release och bokade i slutet av maj. Men det vore kul o veta om man får en innan jul/nyår eller om det är helt kört. Isf får man ju börja jaga på andra ställen!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt digital version 12/6 från INET och fått bekräftat för leverans? Antalet på den versionen verksr Extremt få.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

NI som köpt digital edition, vad fick er att inte välja vanliga? Priset, estestiska, annat?

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

NI som köpt digital edition, vad fick er att inte välja vanliga? Priset, estestiska, annat?

Efterfrågan för min del, webhallen började ju förbokningarna tidigt på den med disk, så visste redan att de skulle vara kört att få tag på en sådan i år!

Permalänk
Inaktiv

Även om digital är en sämre deal så hade jag tagit en sådan ifall jag hade kunnat få i nov istället för dec. Men så vitt jag vet så har återförsäljare rapporterat att deras stock av ps5 är allt från 13-33% digitala. Så de är nog väldigt svåra att få tag i.

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Jag fick heller ingen till release och bokade i slutet av maj. Men det vore kul o veta om man får en innan jul/nyår eller om det är helt kört. Isf får man ju börja jaga på andra ställen!

Man behöver nog ha en del tur om man ska hitta en tidigare på annat håll. Men jag håller med om att det känns trist att inte ens ha ett ungefärligt datum. Inga ex säljs ju i butik vid lansering heller, annars minns hysterin kring Wii och att det knappt gick att få tag på eftersom det var slut i varenda kedja. Då knallade jag in på den lokala leksaksbutiken och kollade, å där fanns det minsann

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Enligt recommended settings videon kan man på system nivå välja performance eller resolution setting för spelen (som implementerar det antar jag). Och även svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Enligt recommended settings videon kan man på system nivå välja performance eller resolution setting för spelen (som implementerar det antar jag). Och även svårighetsgrad.

Svårighetsgrad??????
Är du säker?
Måste kolla om klippet sen när jag kommer hem igen.
Låter helt sjukt

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Hittade en butik (Inte Sverige) som kommer få in i lager på release och det har inte haft några förbokningar. De öppnar köp knappen kl 09.00! Jag som trodde jag skulle få vänta tills nästa år!! 😃 Hoppas det går för mig! 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Svårighetsgrad??????
Är du säker?
Måste kolla om klippet sen när jag kommer hem igen.
Låter helt sjukt

Det flashar förbi extremt snabbt runt 2:27 in i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det flashar förbi extremt snabbt runt 2:27 in i videon.

Tack. Ska kolla sen.
Undrar varför dom valt att lägga in det så :/

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Tror någon är lite tidigt ute i farten: Metro.co.uk - PS5 console review – a positive start to a new generation

Några bitar jag tyckte var bra

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Tack. Ska kolla sen.
Undrar varför dom valt att lägga in det så :/

Ser inte problemet? Det är ju förmodligen bara vad som kommer vara förvalt i spelet, bör ju gå att ändra per spel inne i spelet.

Permalänk
Medlem

Vill ha en men har inget bokat så räknar inte med att få tag på någon närmsta månaderna.
Men är ganska avslappnad till det ändå då det inte finns något release-lir jag måste spela nu.

Mina nuvarnade planer som jag vet om för PS5 är:
-Cyberpunk, hade tänkt vänta till "nextgen" uppdateringen ändå.
-Last of us 2, räknar med att det blir en "next gen"-utgåva av denna.
-Red dead redemption 2, har sparat denna tills next gen, räknar med att R* släpper en "next gen" version.
-Diablo 4
-Darkest dungeon 2 om det kommer till PS5
-Days gone

Men surt ändå, hade ju hellre haft konsollen på release än inte

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ser inte problemet? Det är ju förmodligen bara vad som kommer vara förvalt i spelet, bör ju gå att ändra per spel inne i spelet.

Det är inte frågan om att jag inte gillar/ogillar det.
Utan att det aldrig varit något bekymmer att välja svårighetsgrad i spel innan. Och att det känns som en väldigt konstig funktion att ha allternativ för det bland system inställningar.
Det måste ju ta mer tid att navigera sig in där än att bara välja det i spelet själv...

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Det är inte frågan om att jag inte gillar/ogillar det.
Utan att det aldrig varit något bekymmer att välja svårighetsgrad i spel innan. Och att det känns som en väldigt konstig funktion att ha allternativ för det bland system inställningar.
Det måste ju ta mer tid att navigera sig in där än att bara välja det i spelet själv...

Standardinställningen verkar vara "game default". Så du kan nog lugna ner dig nu

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av stocken:

Det är inte frågan om att jag inte gillar/ogillar det.
Utan att det aldrig varit något bekymmer att välja svårighetsgrad i spel innan. Och att det känns som en väldigt konstig funktion att ha allternativ för det bland system inställningar.
Det måste ju ta mer tid att navigera sig in där än att bara välja det i spelet själv...

Mer alternativ är ju bara positivt. För dom som vet vilka settings dom vill ha behöver då bara köra igång vid varje nytt spelsläpp.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Mer alternativ är ju bara positivt. För dom som vet vilka settings dom vill ha behöver då bara köra igång vid varje nytt spelsläpp.

Absolut, mer alternativ är alltid bättre.
Men detta känns så udda, jag får inte redigt ihop logiken...

Många spela har ju följande "uppstart":

  1. Starta spelet.

  2. Välj "New Game"

  3. Välj Svårighetsgrad "Easy/Normal/Hard"

  4. Spela spelet

Vi pratar om en 1-2 sekunders process för att välja svårighetsgrad i spelet.

Och det är ju inte så att man startar nytt game flera gånger om dagen heller.
Så på ett helt år pratar vi om att ha sparat kanske 2-3min på att att ha svårighetsgrad förvalt bland systeminställningarna.

De jag kan tänka mig ha nytta av detta är speedrunners (men även där brukar man börja tiden efter man fått kontroll över sin karaktär i spelet)

Större nytta hade det varit om det fanns ett "tävlings/turneringsallternativ" bland systeminställningarna.
Något som gör att all blåtandsdata stängs av, och att vissa förvalda inställningar i spelet är låsta/förinställda.
Detta hade sparat sjukt mycket tid och frustration vid tex. offline turneringar.

Jag är inte bitter.
-Tony Rickardsson

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 backwards compatibility tested - and it's fantastic https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-playst...

https://www.youtube.com/watch?v=bKQ6NeTjccA&feature=youtu.be

Marvel's Spider-Man: Miles Morales is the perfect kick-off for the next generation https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-marvel...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

PlayStation 5 backwards compatibility tested - and it's fantastic https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-playst...

https://www.youtube.com/watch?v=bKQ6NeTjccA&feature=youtu.be

Marvel's Spider-Man: Miles Morales is the perfect kick-off for the next generation https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-marvel...

Underbara nyheter! Hoppades verkligen på att kunna köra Sekiro i 60 fps, verkar som att mina drömmar infrias : )

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Snyggt tycker jag och färga om konsolen https://youtu.be/7yjea4JxBX8

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från inet att de inte har en aning om när det kommer in fler ps5. Det ser ju inte bra ut...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inet verkar har fått tag i extra enheter till release.

Jag fick tidigare i år mail att det inte blir någon tilldelning vid release, men idag kom nya bud och tydligen har jag numera en konsol till releasen

Förbokade den 16 april och står i kö för varianten med optisk läsare.