Silverstone kombinerar SFX-L och 1 000 watt

Permalänk
Melding Plague

Silverstone kombinerar SFX-L och 1 000 watt

SX1000 är Silverstones och världens första nätdel i SFX-L-format att kunna leverera 1 000 watt till törstiga komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag nog någonsin behöver än datornätdel på 1000W, men ändå imponerande och grymt jobbat!

Finns nu ingen anledning att köra med gammaldags stora klumpiga ATX-nätagg. Inte ens för den mest effekthungrige.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Precis vad vi behöver, fler nätagg som aldrig är i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte för att jag nog någonsin behöver än datornätdel på 1000W, men ändå imponerande och grymt jobbat!

Finns nu ingen anledning att köra med gammaldags stora klumpiga ATX-nätagg. Inte ens för den mest effekthungrige.

Möjlighet till lägre ljudnivå?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Tror personlig att att min kommande AMD/Radeon build klara sig med 750W (Corsair SF 750)
Förresten har inte Anandtech rapporterat om detta sedan juli?
https://www.anandtech.com/show/14556/silverstones-1000w-sfxl-...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av darrenj:

Tror personlig att att min kommande AMD/Radeon build klara sig med 750W (Corsair SF 750)
Förresten har inte Anandtech rapporterat om detta sedan juli?
https://www.anandtech.com/show/14556/silverstones-1000w-sfxl-...

Artikeln du länkar är sedan juni 2019 och handlar om när nätdelen i tidigt skede visades på Computex. Då talades om lansering Q1 2020, men med facit i hand blev det nu istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Möjlighet till lägre ljudnivå?

Vi får avvakta tills tester.

SFX-L-agg brukar vara ungefär lika tysta som vanliga ATX-agg, så jag har inte haft några som helst problem med det (har ett Silverstone SFX-L och ett Corsair SFX), men vi får se var detta hamnar när SweC får in för test.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Äntligen ett psu som tillåter mig att testköra mitt R9 295x2 i Mitx burkar :D, skämt åsido intressant teknik.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tufft, Silverstone flyttar fram gränserna för små nätagg åter igen, de har slitit på bra i det området!

Skrivet av martinot:

Finns nu ingen anledning att köra med gammaldags stora klumpiga ATX-nätagg. Inte ens för den mest effekthungrige.

Lite svårt för ett SFX-L-agg att hålla lägre ljudnivå än ett ATX-agg som har högre potentiell kylningskapacitet pga mer utrymme, större fläkt med lägre varvtal och som håller fläkten avstängd upp till åtminstone medelhög belastning.

Och för övrigt, platinum? Pffft. Titanium ska det vara.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se ett minisystem med Nvidia 3000. Hur det nu ska få plats. Och undgå att värmethrottla.

Custom loop är väl lösningen kanske?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tufft, Silverstone flyttar fram gränserna för små nätagg åter igen, de har slitit på bra i det området!

Lite svårt för ett SFX-L-agg att hålla lägre ljudnivå än ett ATX-agg som har högre potentiell kylningskapacitet pga mer utrymme, större fläkt med lägre varvtal och som håller fläkten avstängd upp till åtminstone medelhög belastning.

Och för övrigt, platinum? Pffft. Titanium ska det vara.

Rubidium är det senaste. 😎

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen denna produkt? Kan en dator verkligen dra så mycket och behöva SFX-L samtidigt?

Alltså jag menar det är verkligen att det är häftigt att det går att skapa en sådan här produkt, men just för datorbyggen ser jag ingen stor poäng...

En dator i SFF-format har ju inte threadripper och bara ett grafikkort, då behövs ju ’bara’ 500-650w?

Permalänk

Nu blev Jonas glad 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Behövs verkligen denna produkt? Kan en dator verkligen dra så mycket och behöva SFX-L samtidigt?

Alltså jag menar det är verkligen att det är häftigt att det går att skapa en sådan här produkt, men just för datorbyggen ser jag ingen stor poäng...

En dator i SFF-format har ju inte threadripper och bara ett grafikkort, då behövs ju ’bara’ 500-650w?

Jag skulle säga ja, kolla bara på vad ett 3080 kort drar just nu. Och jag gissar på att den trenden kommer fortsätta. Jag ska köra ett 3080 i mitt ncase med 10900k och då känns det skönt att ha mer än 750w för att kunna köra lite oc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Jag skulle säga ja, kolla bara på vad ett 3080 kort drar just nu. Och jag gissar på att den trenden kommer fortsätta. Jag ska köra ett 3080 i mitt ncase med 10900k och då känns det skönt att ha mer än 750w för att kunna köra lite oc.

Men går det att kyla så många watt i ett så litet chassi? Är det värt det? Hur mycket ska du klocka?

Jag förstår absolut charmen och e-pennan, men inte behovet på riktigt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tizzue:

Jag skulle säga ja, kolla bara på vad ett 3080 kort drar just nu. Och jag gissar på att den trenden kommer fortsätta. Jag ska köra ett 3080 i mitt ncase med 10900k och då känns det skönt att ha mer än 750w för att kunna köra lite oc.

Samma lika kör ett 850w får duga så länge.

Permalänk
Medlem

Äntligen dyker det upp krafitga SFX nätagg. Kanske blir nåt för min Obsidian 1000D om jag i framtiden vill köra dubbla system eller ett Dual-PSU system.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men går det att kyla så många watt i ett så litet chassi? Är det värt det? Hur mycket ska du klocka?

Jag förstår absolut charmen och e-pennan, men inte behovet på riktigt...

Jag kommer köra custom loop med externa radiatorer om jag behöver extra prestandan annars kommer den hållas underclockat, Men bara att ha chansen att ha det i ett så litet chassit är ju nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Jag kommer köra custom loop med externa radiatorer om jag behöver extra prestandan annars kommer den hållas underclockat, Men bara att ha chansen att ha det i ett så litet chassit är ju nice.

Externa radiatorer kan vara snyggt och effektivt, men många skulle då hellre välja ett större chassi istället. Men visst, alla som kör custom loop och sff, är det någon mer som är kunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Behövs verkligen denna produkt? Kan en dator verkligen dra så mycket och behöva SFX-L samtidigt?

Alltså jag menar det är verkligen att det är häftigt att det går att skapa en sådan här produkt, men just för datorbyggen ser jag ingen stor poäng...

En dator i SFF-format har ju inte threadripper och bara ett grafikkort, då behövs ju ’bara’ 500-650w?

Det var min första tanke också när jag såg artikeln att det känns lite poänglöst att bygga ett såpass biffigt nätagg för småburkar.
Kör själv ett SFF på 450W som driver en i7-8700 med ett 2070 Super. Man ska dra på med rejält effekthungrig hårdvara för att behöva mer än det dubbla.

Permalänk
Medlem

Hur blev det med iden att bara mata med 12 volt & låta moderkorten sköta transformering till 3,3 & 5v osv?
Har talats om det ett bra tag ,men ej sett det ännu, förutom på några server kort.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Hur blev det med iden att bara mata med 12 volt & låta moderkorten sköta transformering till 3,3 & 5v osv?
Har talats om det ett bra tag ,men ej sett det ännu, förutom på några server kort.

Kommer troligen kunna slå en del på OEM-sidan, men inte ännu

Permalänk
Inaktiv

Kör ett 3090 tillsammans med 9900K. Ibland blåser nätagget (sf750) igång som en jäkla hårtork. Så jo, det här behövs nog