Permalänk
Medlem

fick precis ett mail från Netonnet att PS5 har skickats, fast jag hade fått mail i måndags om att jag inte får till release utan i mitten av december, denna beställdes i fredags, vilken överraskning haha.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Sitter i chatten och väntar på netonnet nu. Beställde i fredags, hoppas på någon typ av uppdatering

Permalänk
Medlem

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Nu har Elgiganten vaknat!

Äntligen så har dem skickat leveransbekräftelse!

Nice! Nu hoppas jag det kommer här med snart

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Sitter i chatten och väntar på netonnet nu. Beställde i fredags, hoppas på någon typ av uppdatering

Jag gjorde precis samma sak och fick detta svaret:
Den är inte skickad än, men du bör få leveransbesked idag om inget oförutsett sker. Jag ber dig avvakta lite till!

Så hoppet lever Dock tveksam i och med det senaste mailet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

fick precis ett mail från Netonnet att PS5 har skickats, fast jag hade fått mail i måndags om att jag inte får till release utan i mitten av december, denna beställdes i fredags, vilken överraskning haha.

Hm vilken tid fick du din orderbekräftelse?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

NU KOM MIN ORDERBEKRÄFTELSE, WOOPWOOP

Permalänk
Medlem

Följt denna tråd ivrigt senaste veckan och jag beställde Netonnet i fredags som många av er men fick aldrig nått mail att de va tekniskt fel och min order på sidan stod mottagen hela helgen med såo jag vågade inte kontakta supporten då kanske de skulle ställa till nått men hur som helst fick jag nyss ett mail att min ps5 var skickad och även den statusen på hemsidan!

Så min teori är att ni som beställde i fredags och fick de där mailet får i december men att systemet hann inte med och tog mot mer bokningar än vad de hade i lager helt enkelt.

Någon fler av er som beställde i fredags den korta stunden som fått sin skickad?

Permalänk
Medlem

Alla som väntar på leverans från EG. Var redo på att man kanske inte får PS5an imorgon. Som det ser ut just nu så skulle det inte förvåna mig om dom misslyckas igen som dom gjorde med XSX. Har man inte fått leveransbekräftelse idag så är nog chansen stor att det inte skickats något oavsett vad kundservice säger. XSX skickade dom iväg på release så man fick konsolen dagen efter istället och det hände även för dom som hade expressleverans. Status "reserverad" kommer ändras strax efter att konsolen har skickats. Vi får hålla tummarna att leveransbekräftelse kommer senare ikväll kanske. Just XSX fick jag och många andra leveransbekräftelse på release strax efter 09:00 och kunde hämta ut dagen efter release.

Permalänk

Hej! Hur ska jag göra för att maximera mina chanser att beställa en PS5? Vilken sida ska jag gå in på och vilken tid?

Permalänk
Medlem

Hur går era tankar kring eventuellt inköp av skärm att para ihop ps5an med?

Jag kommer att spela på monitor och har problem med att välja ifall jag ska köpa en 4k 60hz och vara nöjd med det eller ev. vänta in nya kommande skärmar med HDMI 2.1 etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

Var beställde du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Hm vilken tid fick du din orderbekräftelse?

13 november 11:14.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

OMG! Min order hos Komplett Behandlas 🥳

När bokade du?

Visa signatur

P4 2.8Ghz, 2*512 + 2*256 HyperX, Asus 6800GT, 300Gb + 4*120 Gb

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Hur går era tankar kring eventuellt inköp av skärm att para ihop ps5an med?

Jag kommer att spela på monitor och har problem med att välja ifall jag ska köpa en 4k 60hz och vara nöjd med det eller ev. vänta in nya kommande skärmar med HDMI 2.1 etc..

Jag hade väntat, inte bara för att HDMI 2.1 skärmarna kommer vara bättre utan också för att det kommer medföra lägre priser på HDMI 2.0 skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

NHL kommer inte uppdateras men FIFA får PS5 release i början av december om jag inte missminner mig

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av WaldenKing:

Hej! Hur ska jag göra för att maximera mina chanser att beställa en PS5? Vilken sida ska jag gå in på och vilken tid?

Idag kommer Elgiganten gå ut med vilken tid/datum man kan köpa Playstation 5 från dom

F5 denna sida: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

På torsdag kommer Amazon börja sälja Playstation 5 vid 12.00 (rykten)

F5 dessa sidor:
https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

13 november 11:14.

2min ifrån min order nu, och jag fick också mailet. Håller tummarna!!

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Hur går era tankar kring eventuellt inköp av skärm att para ihop ps5an med?

Jag kommer att spela på monitor och har problem med att välja ifall jag ska köpa en 4k 60hz och vara nöjd med det eller ev. vänta in nya kommande skärmar med HDMI 2.1 etc..

Jag har en 4K 60Hz som jag kört min PS4 Pro på, kommer köra vidare med den tills det finns bättre alternativ. Alternativet idag är väl 1080p 120Hz men är inte riktigt beredd att gå ned så pass mycket i upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Vad kul för er... verkligen... en annan som beställde för över ett jävla halvår sedan lär ju få vänta till midsommar...

Samma här, beställde i början av juni och så är det folk som beställde i fredags som får konsolen imorrn...

Man blir ju fan ledsen på riktigt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

Du måste ha beställt från Netonnet i fredags runt lunchtid isf? Gick du bara in sporadiskt på sidan och såg att det gick att beställa? Kan meddela att du hade en obeskrivlig mängd tur isf Vinna 2 miljoner på lotto-tur.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Samma här, beställde i början av juni och så är det folk som beställde i fredags som får konsolen imorrn...

Man blir ju fan ledsen på riktigt.

Så jävla tröttsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

NHL kommer inte uppdateras men FIFA får PS5 release i början av december om jag inte missminner mig

Hmm, kanske värt det då? Får fundera och sedan kanske läsa recensioner för att se om de "fuskat" eller verkligen ansträngt sig.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Leveransbekräftelse i den elektriska postlådan från Elis! Nu kan man äntligen slappna av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

2min ifrån min order nu, och jag fick också mailet. Håller tummarna!!

Min är 11.16 så vem vet, olidlig väntan...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Haha, jag slog till med en beställning förra veckan och fick mail att den packats.

Dags att läsa på lite känner jag. Finns det ens vettiga spel? Har PS4 idag och för min del är det nog bara Fifa och NHL som är intressant och de verkar väl först bli "revolutionerande" till nästa upplagor?

Kanske finns några spel till sonen så att det är värt att behålla den?

Demon's Souls är (redan på PS3) vanvettigt bra och borde vara det naturliga valet för folk som vill uppleva bra spel som dessutom känns next-gen direkt. Men det är nog så långt ifrån FIFA och NHL man kan komma men aldrig fel att prova något nytt! Assassin's Creed och Spiderman kan nog vara mer lättuggat annars.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Idag kommer Elgiganten gå ut med vilken tid/datum man kan köpa Playstation 5 från dom

F5 denna sida: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

På torsdag kommer Amazon börja sälja Playstation 5 vid 12.00 (rykten)

F5 dessa sidor:
https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Ursäkta om jag frågar, men klockan 12.00, alltså på dagen? Det var ovanligt i så fall. Vart har du hört det ryktet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Nice! Nu hoppas jag det kommer här med snart

Jag håller tummarna!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av WaldenKing:

Ursäkta om jag frågar, men klockan 12.00, alltså på dagen? Det var ovanligt i så fall. Vart har du hört det ryktet?

#18731127

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Ursäkta om jag frågar, men klockan 12.00, alltså på dagen? Det var ovanligt i så fall. Vart har du hört det ryktet?

https://www.videogameschronicle.com/news/amazon-eu-confirms-i...