Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

Är det någon som beställt från Amazon.se och kommit längre än "skickad" status?

Min har 2 streck kvar till Skickad.

The suspense -.-

Min ser likadan ut. Köpte vid midnatt.

Permalänk
Medlem

Lyckades klicka hem en från Power... 11:28. Gav upp mellan 1015-1030, sen hamrade jag på "Lägg i korg" ca 5 gånger per sekund tills den hamnade i korgen. Har bekräftelsemail och kan se ordern online, den syns dock inte bland mina beställningar (gjorde konto där). Men det är nog ett mindre problem, men ska slå dem en signal senare.

Fan vilket race. Ägd av Webhallen, ägd av extrasläpp på Amazon, NetonNet (bra att man bevakade sin mail som en hök..) och EG, sen trillar den jäveln in. 15 Dec dock, men vill mest ha den till julledigheten.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Håll utkik på Amazon! Sidan börjar lagga på PS5 sidan också
"Amazon customers in Spain and Italy also reported receiving the same message, saying stock will be available 12pm local time - which is 1pm CEST." https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1362032/PS5-st...

Klarar jag inte av att tampas med svenskar om en PS5 så ger jag mig inte in i kampen mot hela Europa!

Permalänk
Medlem

Nu ändrades min orderstatus från Behandlas till Reserverad. Beställde nu för ca en halvtimme sen från EG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nu ändrades min orderstatus från Behandlas till Reserverad. Beställde nu för ca en halvtimme sen från EG.

Vad står det under leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

När det gäller Elgigantens orderbekräftelse gällande datum eller inte. Tror det har med när man faktiskt beställde det.
Jag la en order 08:58 och fick en orderbekräftelse utan någon saldo. Tror alla som inte har någon saldo (förhoppningsvis) ska få den skickad ASAP, medan de andra som fick ett datum tyvärr kommer behöva vänta ett tag.

/M

Jag tror inte det är så enkelt. Jag har inget saldo i min orderbekräftelse som kom 12:14, och min status är "reserverad" på hemsidan vilket borde betyda att jag fått en enhet tilldelad i december då den annars borde stått kvar som "under behandling" tills den blir skickad. Någon hade också fått svar från kundtjänst att de som beställde vid 12 får i december.

Jag har dock en Amazon-order som jag hoppas blir skickad denna vecka, så då har jag gott om tid att avbeställa den från Elgiganten så någon annan lycklig själ får tag på en tidigare.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Nu ändrades min orderstatus från Behandlas till Reserverad. Beställde nu för ca en halvtimme sen från EG.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Håll utkik på Amazon! Sidan börjar lagga på PS5 sidan också
"Amazon customers in Spain and Italy also reported receiving the same message, saying stock will be available 12pm local time - which is 1pm CEST." https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1362032/PS5-st...

1pm CEST var ju klockan 12..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

Vad står det under leverans?

Leverans:Ekonomi - Paket. Leveranstiden för lagervaror är 3-5 vardagar.

På bekräftelsen till mail står de:
Lagersaldo: Kommer in i lager 2020-12-04

Menar du detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Förmodligen pga COVID, tror inte PS4 var såhär illa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Min ser ut sådär med, på sidan finns ordern med status "under behandling".

Lite sent nu men möjligen att du skulle få bort ordernummret från bilden. Tänker främst på risken för social engineering och liknande, men Elgiganten kanske har koll på sådant.

Mitt ordernummer är senare, 600-700 nummer vilket nog kanske säger en del om ordrar om varje ny order blir ordernummer+1 hehe.

Tack för varningen. Bilden och inlägget är borttagna nu för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

Vad står det under leverans?

Den ja fick på mailen står det "kommer in i lager 2020-12-04"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Många anledningar, men de mest uppenbara är att det tar tid att få fram så många konsoler. Sen är det även logistiskt nu under corona tider.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Endrow:

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Covid-19 antagligen. Inte lika många som jobbar ute i världen, ekonomin är mer ansträngd så man ser till att efterfrågan är högre än tillgången för att vara på den säkra sidan rent ekonomiskt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Min beställningsbekräftelse från Elgiganten kom 12.11. Tomt under leverans och står fortfarande som under behandling på min profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Detta står på Netonnets supportsida just nu. Men de nämner inget om vissa beställningar som lyckades slinka in 13/11. Försöker kontakta netonnet här om vi själar som lyckades få in en beställning 13/11. Är på plats 92. Uppdaterar här vad de säger. Förhoppningsvis står de för vad de skrev i mailet om att de som lade beställning 13/11 får förtur..

""Uppdatering gällande Playstation 5:
Vad gäller Playstation 5 så har det varit ett otroligt högt tryck från start. Vi hade en tidigare förhandsbokning i höstas med leverans inför releasedagen som blev fullbokad rekordsnabbt.
Under morgonen den 19/11 hade vi ytterligare ett släpp på produkten som vi fick stänga kort därpå pga det höga trycket. Beräknad leverans för detta släpp var den 8/12 men då trycket blev större än vad vi någonsin kunnat föreställa oss kommer vi inte ha möjlighet att leverera till alla som lagt en order just detta datum. Vi är såklart ledsna för detta och förstår att det skapar stor besvikelse.

De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma.

I dagsläget har vi ingen information om när vi kommer att ta emot fler ordrar på Playstation 5. Vi ber dig bevaka produkten på netonnet.se för att få informationen så snabbt som möjligt samt hålla koll på produktsidan där vi uppdater så snart vi har mer information.""

Så om jag fått mail om att leveransen blir 8/12-15/12 kan jag sitta lugnt? Frågade deras chat och fick ngn copy/paste svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av radialus:

Jag pratade med Amazons kundtjänst precis. Jag beställde en konsol 23:55 som skulle få leverans imorgon, men eftersom pengarna inte hade reserverats på mitt kreditkort efter en timme och flera personer hade bekräftat att de hade reserverats för dom här i tråden så blev jag orolig och tillslut gick in för att ändra betalningsmetod och tog samma kort igen. Tyvärr ledde det till att det i princip blev som en ny beställning, trots att det är samma beställningsnummer och samma orderbekräftelse. Det gjorde att jag inte är garanterad att få en PS5 nu imorgon och eventuellt(troligtvis) får vänta till nästa leverans.

Men hon bekräftade att jag iaf kommer få en konsol vid nästa leverans ifall det inte blir nu, men hade ingen information alls om när deras nästa shipment är. Så ifall era beställningar säger "Förbereder för försändelse. Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." så kommer ni åtminstone få en konsol när nästa leverans sker.

Fyfan va segt... hoppas du får en nästa vecka
Står det leverans dag för dig? Utan att dom kommer skicka mejl när dom vet mer?

Permalänk
Inaktiv

Demons Souls köpt, fingrar på Dirt 5 och AC Vallhalla men Valhalla har jag köpt på PC redan, borde gott få duga. Sedan har jag nog fullt upp med Demons Souls och mina befintliga spel ändå.

Skrivet av HarryBee:

Jag kan bekräfta att det stod även så efter försäljningen vid 9 i morse.

Kanske inte helt kört då för de som blev utan nu. Släpp vid 9:00, 12:00 och... 15:00 kanske?

Min står inte som under behandling utan reserverad nu. Beställde så pass sent att jag lika väl kan bli utan. Men ser lugnt ut.

Permalänk
Medlem

Tack alla i detta forum!

Vill tacka er som ihärdigt legat i och informerat om diverse tillgängliga sidor.

Beställde via Webhallen den 12e december 2019 - och dom har varit otroligt klantiga i sin behandling av PS5 ordrar.
Skulle få leverans under 2021, tolkar det som JANUARI - MARS

Så satt jag här och lusläste, och lyckades knipa en BlueRay ps5 strax efter 12 !
EDIT: På Elgiganten alltså
Stod först på lager 2020-12-04
Kollade status = under bahandling

Och uppdaterade 13:05 , och då står det reserverad!!!!! Hoppas detta innebär leverans innan jul, Jag håller hårt i mina "julkulor" och hoppas på det bästa

TACK ALLA! Suveränt forum.

felskrivning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

Förmodligen pga COVID, tror inte PS4 var såhär illa?

Skrivet av Maddoxswe:

Många anledningar, men de mest uppenbara är att det tar tid att få fram så många konsoler. Sen är det även logistiskt nu under corona tider.

Låter logiskt att det kan vara Corona som är en del av anledningen men samtidigt så hade vi samma problem med ps4 för 6 år sedan nu.
Men men det kan vara som outrage säger, att det handlar förmodligen om tiden att tillverka så många enheter.. GAHHHH

Permalänk
Medlem

För de som hade fått en ny status på Inet så stämmer tydligen inte det.
Jag chattade precis med en och frågade om jag kommer att få nästa vecka i och med att det står "I lager 2020-11-26". (Detta har nu ändrats till "I lager 2020-11-27" av nån anledning)

Hans svar var detta:
"Jag tar detta vidare till vår ansvariga inköpare direkt, tyvärr ser det inte ut som attt det datumet stämmer Leveransdatum är obekräftat och beklagar verkligen den missvisande informationen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Japp, betyder att det är på gång. Jag har som dig. Beställde en annan vara från amazon och de var samma process 😁

Bra! Två streck kvar för mig men det står ”beställningen har skickats 19 nov...”

Beställde från svenska Amazon för en dryg vecka sen och då skickades varan på en söndag till och med.
Kom fram på onsdagen med postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Min beställningsbekräftelse från Elgiganten kom 12.11. Tomt under leverans och står fortfarande som under behandling på min profil.

Fick min bekräftelse också 12.11. Fortfarande "under behandling".

typo
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon259415:

Tack för varningen. Bilden och inlägget är borttagna nu för säkerhets skull.

Tanken har slagit mig, redan vid 3080/3090 lanseringarna och diskussionerna, att någon lika väl kan sitta och aktivt leta ordernummer att försöka kapa. I tider när folk sitter med script för att köpa är nog det mest omöjligt. :/

Övrig info är nog helt okej, men just info i form av namn/adress samt ordernummer är lite värre.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@BENPA: Grattis! Ja, alla deltagarna i tråden jobbar som djur för att dela med sig av härligheten. Sjukt kul att se! ❤️❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

Är det någon som beställt från Amazon.se och kommit längre än "skickad" status?

Min har 2 streck kvar till Skickad.

The suspense -.-

Samma här. Imorse var det bara ett streck

Permalänk
Medlem

Min teori är att strecken på Amazon inte betyder ett smack. Utan att de endast baseras på när de planeras att skickas och inte ändras något eftersom. Men jag kan ha fel

Permalänk
Medlem

Amazon här vid 13.00 verkar ha varit en skräll? Har F5at konstant sedan 11.58 och ingenting fanns.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är det ingen här som har köpt DE hos Inet? Min polare bokade sen 2019, ändrade kö från disc till digital och de sa att "Du kommer få en till release!"

Men nu är det tydligen så att Inet har inte beställt några digitala ALLS. Iaf inte i GBG.