Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Läs länken jag la till längst ner i inlägget

Svenska vilkoren:
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Jag är lite sugen, men hört blandade erfarenheter av Stadia och är inte helt i behov av en Ultra...

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Svenska vilkoren:
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Jag är lite sugen, men hört blandade erfarenheter av Stadia och är inte helt i behov av en Ultra...

Det är samma länk som jag hade i inlägget

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det är samma länk som jag hade i inlägget

NVM, jag är blind och blandar ihop inläggen

Lång arbetsvecka okej.....

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mille666:

Svenska vilkoren:
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Jag är lite sugen, men hört blandade erfarenheter av Stadia och är inte helt i behov av en Ultra...

Jag tänkte också att det var en riktigt bra deal först, men insåg sen att Cyberpunk kommer jag självklart inte spela på Stadia ändå, och den nya versionen av Chromecast kostar inte så mycket mer... Så jag avstod

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tänkte också att det var en riktigt bra deal först, men insåg sen att Cyberpunk kommer jag självklart inte spela på Stadia ändå, och den nya versionen av Chromecast kostar inte så mycket mer... Så jag avstod

Sweclockerare är förmodligen inte den målgrupp som Stadia riktar sig till, men tänkte att erbjudandet mest var en bonus om man ändå var på jakt efter en Chromecast Ultra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Sweclockerare är förmodligen inte den målgrupp som Sweclockers riktar sig till, men tänkte att erbjudandet mest var en bonus om man ändå var på jakt efter en Chromecast Ultra.

Så vilken målgrupp riktar sig Sweclockers till?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Så vilken målgrupp riktar sig Sweclockers till?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Länken i fyndtråden går till de amerikanska villkoren när jag klickar på den, kanske uppdatera med den till de specifikt svenska?

https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Edit: Nu när jag klickade på den igen hamnade jag på de svenska villkoren, skumt. Kanske för att jag valt de svenska innan?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Länken i fyndtråden går till de amerikanska villkoren när jag klickar på den, kanske uppdatera med den till de specifikt svenska?

https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Edit: Nu när jag klickade på den igen hamnade jag på de svenska villkoren, skumt. Kanske för att jag valt de svenska innan?

Kanske är så att ditt Google konto är amerikansk? Men uppdaterade länken så att alla oavsett land kommer åt den svenska.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Vill bara skriva en snabb recension av Stadia då jag använt det flitigt i ett par dagar. Jag har halvdant internet som blir mindre bra under kvällar. Det duger för casual spel där du kan ha råd med att det hackar, men rätt sällan. Det var inte bra för snabbare spel som t.ex Destiny 2. Bilden var väldigt suddig i just det spelet men den är skarpare i andra spel. Det positiva är att kontrollen kändes alltid responsiv i alla spel. Spelutbudet kändes väldigt magert och ger inget bra intryck. Skulle aldrig lägga ner pengar på Stadia eftersom Google är ökända för att lägga ner saker när dom vill. Skulle t.ex. aldrig köpa ett spel som Cyberpunk på Stadia där man förväntas lägga när många timmar.

+ Bra för casual spel, bra responsiv kontroll
- Måste ha stabilt internet, suddig bild i vissa spel, tjänsten kan läggas ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Svenska vilkoren:
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Jag är lite sugen, men hört blandade erfarenheter av Stadia och är inte helt i behov av en Ultra...

Själv är jag lite bitter över att jag köpte en Chromecast Ultra för någon månad sedan :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Fick mina Adidas hörlurar från STYLEBY idag, väldigt bra kvalitet och sitter väldigt bra i öronen, perfekt för träningen. Tackar för tipset.

Gäller det erbjudandet än?
Länk...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Gäller det erbjudandet än?
Länk...?

Yes!

https://kampanj.bonniermag.se/c/styleby_1_18?step=1

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Gäller det erbjudandet än?
Länk...?

Verkar finnas uppe fortfarande.
https://kampanj.bonniermag.se/c/styleby_1_18?step=1&fbclid=Iw...

Kommer mejl efter några timmar, kolla skräp eller övrigt. Används prenumerationsnummer för att skapa ett konto och säga upp direkt. Gjorde det själv. Beställde 11e och fick den idag efter 9 dagar, så mycket snabbare än det stod.
https://kundservice.bonniernewslifestyle.se/create-account?fb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Fick mina Adidas hörlurar från STYLEBY idag, väldigt bra kvalitet och sitter väldigt bra i öronen, perfekt för träningen. Tackar för tipset.

Vilken färg fick du? De skrev i mailet att man inte fick välja så jag försöker få en uppfattning om hur stor chans det är att få rosa..

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Vilken färg fick du? De skrev i mailet att man inte fick välja så jag försöker få en uppfattning om hur stor chans det är att få rosa..

Fick den i helgrå, visste inte att det fanns i rosa också, den ser snyggare ut.
Trevlig USB C kabel, hade kunnat vara lite längre kanske, men det har flesta liggande ändå.
Fin väska och massa olika storlekar för olika öron och kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

https://i.imgur.com/vSPqVrS.jpg
https://i.imgur.com/W5BIdNA.jpg

Fick den i helgrå, visste inte att det fanns i rosa också, den ser snyggare ut.
Trevlig USB C kabel, hade kunnat vara lite längre kanske, men det har flesta liggande ändå.
Fin väska och massa olika storlekar för olika öron och kanaler.

Det där ser väldigt rosa ut i mina ögon?
Eller har du tagit bilder från internet på den rosa färgen?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Det där ser väldigt rosa ut i mina ögon?
Eller har du tagit bilder från internet på den rosa färgen?

Hahaha, Samsung s20 -> Google Photos -> Imgur
Mycket komprimering på vägen antar jag, ser knappt ut som den bilden jag har på mobilen. Men den är samma grå som deras träningsbyxor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Det där ser väldigt rosa ut i mina ögon?
Eller har du tagit bilder från internet på den rosa färgen?

Lite bättre bild med annan bakgrund.
Finns magneter i dem så dem fastnar på varandra när man vill hänga dem som ett halsband. Slipper man oroa sig att dem ramlar.

Permalänk
Jubileumsmästare

Hej, såg denna i tipstråden och undrar om någon som har erfarenhet av den?
https://www.webhallen.com/se/product/323640-Svive-Gemini-Gami...
Var bra pris och de recensioner jag sett ser lovande ut

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Hej, såg denna i tipstråden och undrar om någon som har erfarenhet av den?
https://www.webhallen.com/se/product/323640-Svive-Gemini-Gami...
Var bra pris och de recensioner jag sett ser lovande ut

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1612752-gamingstol-svi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GratZ:

Hur är det - går det fortfarande att lägga till en Personal-kod till ett Family/Home-abonnemang och få ut 3/4 av tiden?

Skrivet av Masen666:

Svar: JA!!

Gjorde detta för ca 2 timmar sen.

Kolla din orderhistorik på Elg. sen klicka på "Ladda ner" under raden "Points to a Microsoft website to redeem the token provided. - Points to a Microsoft website to redeem the token provided."

Voilà!!

Enligt @Masen666 ovan så verkar det gå utmärkt! Min fråga är om du Masen666 köpte en månads Family för att byta abonnemang eller laddade du på med 1 år Family efter att du lagt till en/några personal?

Jag har svårt att hitta officiell information om detta på MS svenska sida, men här beskriver dem hur det fungerar, på en relativt ny sida eftersom de använder "Microsoft 365" istället för äldre "Office 365":

Klicka för mer information

How to switch subscription plans
How it works:

You buy the Microsoft 365 subscription that you want to switch to using the same Microsoft account as your current subscription.

The remaining days on your current subscription are automatically added to your new subscription.

Here's an example:

Current subscription: You have 6 months left on your Microsoft 365 Personal subscription.

New subscription: You buy a 12-month subscription to Microsoft 365 Family using the same Microsoft account as your Microsoft 365 Personal subscription.

Result: Your subscription is converted to Microsoft 365 Family and will renew in 18 months, not 12.

Visa mer

https://support.microsoft.com/en-us/office/switch-to-microsof...

Och det verkar ju som att det ganska tydligt omvandlas enligt dem själva..

Skrivet av snajk:

Det ska fortfarande fungera. Märk dock att detta fanns ännu billigare häromdagen på Webhallen om man var medlem (runt 250-260 beroende på nivå) så det lär komma fler erbjudanden när vi närmar oss BF.

Skrivet av tomle:

Inte helt säker på detta, Webhallens BF-pris på 365 Personal är högre än Elgigantens. Inget öppet köp på digital nerladdning dock så det är ju en chansning men Elgigantens pris gäller bara den här veckan.

Ja, Webhallen hade faktiskt medlemserbjudande förra veckan som var riktigt bra (245 kronor för mig som lvl 15-medlem, som är relativt högt). Dock tvivlar jag på att du kommer att få så mycket bättre än 299 kronor under BF - kanske Webbis (har dock slut i webblagret atm) eller annan butik går ner till ~250 kronor för Personal. Så jag tror inte man ska dra sig för att betala 299 kronor just nu på Elgiganten.

Dessutom har du öppet köp även på dessa från Elgiganten är jag relativt säker på, så länge du inte väljer att visa produktnyckeln. Jag tog precis denna print på ett Office som jag har köpt där digitalt, men ej löst in.

Vidare går att läsa i deras villkor:

Klicka för mer information

"Elgiganten lämnar 30 dagars öppet köp. För alla klubbmedlemmar som registrerar sitt köp på kundklubbskontot vid köptillfället erbjuder vi 50 dagars öppet köp. Produkter levererade av Elgiganten Aktiebolag kan returneras i butik. Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage till butiken, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett, ren och oskadd.

Undantag ärtjänster, kök, presentkort, på-köpet-produkter samt produkter med abonnemang. Mobiltelefoner, programvara, spel, film och hygiernartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar och bluetooth headset) återlämnas i obruten förpackning. För produkter som laddas ner digitalt är ångerrätten förbrukad när du har fått åtkomst till licensnyckeln."

Visa mer

Så du har ganska tydligt öppet köp enligt mig om du köper just nu på Elgiganten.

Sedan kan säkert Webhallen få in i lager och sänka priset igen när det är BF "på riktigt" eller liknande. Webhallens är fysiska licenser som skickas i posten btw (sitter med två bredvid mig just nu), så de har ju ett faktiskt mervärde då de går att sälja obrutna på tex Blocket/Tradera.

Sorry för Wall-of-Text!

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Vilken färg fick du? De skrev i mailet att man inte fick välja så jag försöker få en uppfattning om hur stor chans det är att få rosa..

Jag tror tyvärr inte man kan välja vilken färg man vill ha.

Dessutom ser det ut på bilderna på deras hemsida att de endast har EN färg och det är inte rosa iaf.

Men man kan alltid hoppas Den där rosa färgen var riktigt fin när jag googlade upp den!

Permalänk
Medlem

En kort till fråga kring Office-paketet. När börjar tiden ticka? Efter att man köpt produkten, visar produktnyckeln, eller inte förrän jag tryckt in produktnyckeln, installerat och aktiverat produkten? Anledningen till frågan är att om jag köper så vill jag inte starta 1års-tiden förrän om 6mån.

Brukar Google Drive ha något BF-erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

En kort till fråga kring Office-paketet. När börjar tiden ticka? Efter att man köpt produkten, visar produktnyckeln, eller inte förrän jag tryckt in produktnyckeln, installerat och aktiverat produkten? Anledningen till frågan är att om jag köper så vill jag inte starta 1års-tiden förrän om 6mån.

Brukar Google Drive ha något BF-erbjudande?

Det är när du aktiverar koden hos microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

En kort till fråga kring Office-paketet. När börjar tiden ticka? Efter att man köpt produkten, visar produktnyckeln, eller inte förrän jag tryckt in produktnyckeln, installerat och aktiverat produkten? Anledningen till frågan är att om jag köper så vill jag inte starta 1års-tiden förrän om 6mån.

Brukar Google Drive ha något BF-erbjudande?

Startar från att du skriver in koden.
Om du har ett abonnemang redan så läggs tiden till.

Jag är osäker på hur länge en oanvänd kod förblir giltig, men borde väl vara längre.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Jag tror tyvärr inte man kan välja vilken färg man vill ha.

Dessutom ser det ut på bilderna på deras hemsida att de endast har EN färg och det är inte rosa iaf.

Men man kan alltid hoppas Den där rosa färgen var riktigt fin när jag googlade upp den!

Allfiliatesidorna har slutat funka, så den som tänker sig FWD-01 för 257 spänn bör agera snart.

Permalänk
Medlem

Produkt: Svive Gemini Gamingstol

En sådan här "gaming stol", fungerar den bra som kontorstol? Någon som har något att säga om just den här modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Produkt: Svive Gemini Gamingstol

En sådan här "gaming stol", fungerar den bra som kontorstol? Någon som har något att säga om just den här modellen?

Det verkar så. Den verkar ju ha skumgummi som formas efter kroppen, vilket låter bra. Iallafall om jag ska dra en parallell till bäddmadrassen man har i sängen.

Den här ju fått väldigt gott omdöme såg jag när jag läste runt lite. Jag beställde faktiskt just precis en ljus variant. Synd att den mörka inte hade rabatten, då hade det nog blivit en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det verkar så. Den verkar ju ha skumgummi som formas efter kroppen, vilket låter bra. Iallafall om jag ska dra en parallell till bäddmadrassen man har i sängen.

Den här ju fått väldigt gott omdöme såg jag när jag läste runt lite. Jag beställde faktiskt just precis en ljus variant. Synd att den mörka inte hade rabatten, då hade det nog blivit en sådan.

Jo bra betyg har den fått Jag slog också till. Får hoppas man blir nöjd.