2020 års TV-modeller och den kompletta guiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ]P[:

Q80T 75" reas på Elgiganten nu för 19990kr. Har köpt en med leverans om två veckor, så man kan avvakta om det dyker upp något bättre erbjudande nästa vecka.

28k på giganten?

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Medlem

@laxpudding Såg att rtings precis bara för nån dag sen uppdaterat att dom fått Q70T och G-sync att fungera samt 4k120Hz. Så iaf nån/några av storlekarna har den kapaciteten.

"Update 11/18/2020: We've retested the VRR with an HDMI 2.1 source and firmware version 1403. It can now display 120fps at 4k with VRR enabled, and it also works with NVIDIA's G-SYNC."

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q70-q70t-qled

Permalänk
Medlem

Folk pratar om att köpa Lg C9, vars hittar ni ens den?
@laxpudding Lg Cx verkar ha problem med raised blacks och flickering(vilket i mina ögon är horribelt, Flickering alltså) när vrr används, såg att HDTVTest testat en beta mjukvara där flickering tycks vara fixat, är detta något du kan varifiera?, kanske även raised blacks är fixat?

Permalänk

Hallå!
Klickade hem denna till sovrummet
https://www.webhallen.com/se/product/321333-Philips-2020-43-T...
Och vill ha en soundbar(utan extern subba) till den
Skulle det funka med denna?
https://www.komplett.se/product/1129507/tv-ljud-bild/hemmabio...
?
Med tanke på att det är en Philips tv och en Sony soundbar?
Tänkte på hur dom går ihop!
Mvh Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ]P[:

Q80T 75" reas på Elgiganten nu för 19990kr. Har köpt en med leverans om två veckor, så man kan avvakta om det dyker upp något bättre erbjudande nästa vecka.

hmmm ser inget sådant, kan du länka?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Folk pratar om att köpa Lg C9, vars hittar ni ens den?
@laxpudding Lg Cx verkar ha problem med raised blacks och flickering(vilket i mina ögon är horribelt, Flickering alltså) när vrr används, såg att HDTVTest testat en beta mjukvara där flickering tycks vara fixat, är detta något du kan varifiera?, kanske även raised blacks är fixat?

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/24385/lg-55- (Förväntas i lager 27/11)
Den finns dock i lager på CDON, men köper hellre via Elgiganten

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tBiorrith:

Är det inte lite som att säga "allt utom Samsung"? Enbart Samsung (och några budgetmodeller), som kör med sitt egna HDR10+, saknar Dolby Vision. Men vad är egentligen skillnaden på HDR10 och Dolby Vision? Saknar Netflix och Disney+ stöd för HDR10+?

HDR10 är grundstommen för allt när man talar om HDR. Det finns HLG också för broadcast men det används inte i någon större utsträckning. En del satellit och en del youtube-klipp. Alla TV idag som jag sett här i guiden hanterar HDR10 och HLG. Även utbudet av enkla ful hd-modeller som jag hoppar över i guiden hanterar HDR10 och HLG.

Dolby Vision och HDR10+ bygger på HDR10 och adderar dynamisk HDR. Ljusinnehållet kan ändras per scen snarare än per film. HDR10 är statiskt och en film, en karaktär. Dessa två format är bakåtkompatibelt med HDR10. Saknas en matchning av DV och HDR10+ hos källa och display faller det tillbaka på HDR10.

Dolby Vision adderar 12-bitars YCbCr 4:2:2-precision (tunnlat genom 8-bit RGB) där man normalt kör 10 bitar YCbCr 4:2:0. DV bygger på att det finns ett utbyte av metadata mellan display och källa som gör att DV-algoritmen styr över tonemappingen baserat på TV:n faktiska förmåga att alstra ljus och färg. Därför behålls HDR-bilden mer intakt, ingen information klipps bort och man undviker bild som är för mörk eller för ljus. Det vill säga att man undviker att det blir fel med HDR-bilden där det vanligaste är att nivåerna klipper.

Dolby Vision gör också att SDR kan kodas om i HDR-omfånget med intakt resultat eftersom DV-algoritmen har koll på vad TV:n klarar av. Därför blir det en helt sömlös upplevelse med DV där du inte behöver tänka på ifall du kör SDR, HDR10 eller DV och växla inställningar, synka om bilden eller få olika resultat baserat på formatet. Detta är kanske den största fördelen med DV eftersom det blir så mycket smidigare och krångelfritt. Används med Netflix, Disney+ och AppleTV. Dolby Vision och AppleTV 4K är en väldigt lyckad kombination.

HDR10+ gör i grunden samma sak men utan att Dolby får licenspengar. Men det är heller inte lika spritt. Enda källan jag känner till på rak arm är Amazon Prime och enstaka UHD BD-filmer.

HDR10+ åstadkommer ungefär samma sak runt kvaliteten på HDR-bilden. Men vad jag märkt är det inte alls samma sömlösa upplevelse med olika material SDR och HDR. När man kör en HDR-film kickar HDR igång med HDR10+ och det blir rätt HDR-nivåer i bilden, bättre tonemapping etc. Men kör man en film i SDR går TV:n tillbaka till SDR-läge, synkar om, laddar andra inställningar och man kan landa på rätt så annorlunda bildkaraktär. Det blir aldrig en sömlös upplevelse.

Har man väl fått känna på detta med Dolby Vision är det ofta en funktion man verkligen behålla. Så ja, "All utom Samsung" säger en hel del. Att det saknas Dolby Vision kan vara Samsungs kanske svagaste sida just nu.

Edit: Kan ju tillägga att HDR10 utan vare sig HDR10+ eller Dolby Vision ger helt godtyckliga resultat. Nästan alla TV förutom toppklassmodellerna gör någon form av fel likt att de klipper nivåer. Samsungs TV är till exempel konsekvent för ljusa i HDR10-bilden. Enklare modeller med modest ljusstyrka är ofta för mörka. En kedja som kör DV eller HDR10+ hela vägen styr upp detta. Testbilder och testmaterial är då konsekventa även på väldigt enkla TV-modeller. Enbart HDR10 och det blir godtyckligt resultat.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av bluppblupp:

Jag vill bara säga, STORT STORT tack för denna ypperliga genomgång bästa @Laxpudding, vilken enorm insats och förklaringar av toppklass i djungeln av alla olika tv-modeller och tekniker. Jag tror vi är flera i communityt på SweC som verkligen uppskattar all kunskap och information du ger oss kring skärmar i tid och otid. GULDSTJÄRNA!

Tackar

Detta är bara "databasen" som kan ligga till grund för mer artiklar och jämförelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

vilken jungel alltså... Men står mellan Samsung QLED QE75Q80T och Sony Bravia KD-75XH9096 för mig , hoppas någon av dem hamnar på rea nu

Jag var inne på hifiklubben och frågade dom.
KD-75XH9096 kommer kosta runt 17990 på måndag, ner från 22990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

För mig är priset 27990kr. Kan du länka?

Skrivet av SweDan77:

28k på giganten?

Skrivet av Oneone:

hmmm ser inget sådant, kan du länka?

Lägg TVn i varukorgen och gå till kassan. Då ändras priset till 19990.

Permalänk
Medlem

Du skriver att artikeln ska uppdateras, kommer det tydliggöras på nåt sätt? 🙂

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av LightForz:

Klickade hem denna sak för 4 veckor sedan och saknar lite bas från tv´n.
Kan man få THX / Dolby Atmos ur 3,5mm utgången på tv´n med ett par Logitech z2300 THX högtalare
eller är det receiver och högtalare därifrån för att då lite mer tryck?

Logitech z2300 verkar vara ett par gamla datorhögtalare? Du kan alltid köra gammal hedenhös-stereo via 3,5 mm hörlur och det kan mycket väl låta bättre än en många apparaters bokstavligen tunna högtalare. För Dolby Atmos med mera behöver du mer moderna lösningar och system som arbetar med eARC.

Edit: Den Sony XH80 du köpt saknar eARC. Den har fortfarande ARC och kan köra Dolby Atmos men då genom Dolby digital vilket inte ger samma kvalitetsnivå. Detta brukar dock räcka för enklare system

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av omdull:

Du skriver att artikeln ska uppdateras, kommer det tydliggöras på nåt sätt? 🙂

Räkna med att den lyfts upp på hemsidan när det är dags för större uppdateringar. Annars är en sådan här "databas" av sin natur rätt levande. Information som finns om apparaterna är aldrig 100% komplett och jag kan säkert behöva förtydliga och komplettera beskrivningar under året som kommer.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av aholman:

Även efter att kollat igenom artikeln har jag lite svårt att förstå skillnader förutom OLED vs qled. Hur pass stor är bildkvaliteten egentligen.

Det är sådant som jag kommer komplettera med som egna artiklar.

Det går egentligen aldrig att fråga "OLED eller QLED?" eftersom det är helt olika produkter med olika egenskaper och kvalitetet. Poängen är att lista ut vilka egenskaper man söker baserat på behov och önskemål. Har dock inte hindrat hundratals artiklar och YT-videos med just denna rubrik, vilket nog stärker intrycket att man gör ett val mellan ditten och datten tekniken.

QLED är en typ av bakgrundbelysning på LCD-TV och dessa kan vara väldigt ljusstarka och kapabla til hög kontrast likt Samsung Q9- och Q8-modellerna, samt TCL X10. Med även Samsung mycket enklare Q6-modeller och "The Frame" är QLED-modeller och de har inte alla samma bildkvalitet och funktioner. Därav skillnader som Toppklass och Mellanklass. en QLED är bara LCD med en viss typ av bakgrundsbelysning. Det finns mängder av andra LCD:er som är minsta lika intressant, inte minst Sonys utbud.

OLED är en egen teknik och ger hög kontrast, framför allt med djup svärta samt en ljusstyrka som är i nivå (eller högre vid HDR) jämfört med LCD i mallanklass. OLED-modellerna bygger i grunden på samma paneler, men det skiljer sig ordentligt mellan TV-apparaterna från LG, Sony, Panasonic och Philips vilken typ av karaktär och vilka funktioner man får.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vilken bra och detaljerad guide! Du har överträffat dig själv denna gång! Stort tack för denna <3

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Äntligen en förklaring till vad som skiljer Philips PUS8-modeller åt, något som Philips själva inte kunde producera. Tack!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Dizzö:

@laxpudding

Tänkte skaffa en Panasonic GZ960 begagnat.

och köpte en https://www.komplett.se/product/1129507/tv-ljud-bild/hemmabio... precis att ha till den.

Dock ser jag nu att Panasonic GZ960 inte har eARC och bara ARC.

Däremot så hittar jag info att man kan få ut Dolby Atmos med bara ARC men antar man förorar en massa gentemot eARC?

Hur ska jag göra? Köpa en TV med eARC för bäst ljud och skippa Panasonic GZ960?

Tänkte köra med denna isåfall https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-a87-55-smart-andro...

Har A87 och Sony HT-X8500 något samarbete som LG och Samsung verkar ha mellan just deras soundbars och TVs om man har samma märke på båda?

Fördelen med att välja samma tillverkare på TV och ljudlimpa är att man ofta bygger apparaterna för att matcha varandra i designen. Plus att de är bättre säkrade för att fungera med varandra. ARC är verkligen inte den smidigaste av tekniker och det krånglar ofta.

Jag har själv inte testat och jämfört så ska inte säga bu eller bä. Det tvistas en del om hur viktigt det är med Dolby True HD för Atmos och ljudlimpor. Är kanske sak samma om det är Atmos via ARC med Dolby Digital eller TrueHD via eARC för en ljudlimpa som kostar ett par tusenlappar. Men kan ha en helt annan syn på saken när man sitter med sin nya 15.000-kronors Marantz-förstärkare och 7.1-högtalare.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av go64:

Äntligen en förklaring till vad som skiljer Philips PUS8-modeller åt, något som Philips själva inte kunde producera. Tack!

Nä, tillverkarna är helt hopplösa med info. Här lyckades jag pussla ihop skillnaderna tack vare en video från flatpanelshd.com från Philips presentation i våras där man lyckats fånga Philips egna presentation och där Philips egen person nämner att det är VA-paneler: https://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&i...

Samt då lite slutledning baserat på hur Philips traditionellt har gjort. En del av modellerna som säljs i Sverige finns inte listade på hemsidan och var heller inte med från början vid lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/24385/lg-55- (Förväntas i lager 27/11)
Den finns dock i lager på CDON, men köper hellre via Elgiganten

a kolla där, synd det inte finns 65 tums

Permalänk
Medlem

Tänker mellan Samsung Q80T på 75" mot LG CX 65", kommer använda den primärt för gaming med PS5 samt lite Netflix och sånt. Är det värt att skaffa LGn även om den är mindre bara för den bättre kvalitén eller är 75" mer värt det för att få ut så mycket av 4k som möjligt?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Zaltrip:

Tänker mellan Samsung Q80T på 75" mot LG CX 65", kommer använda den primärt för gaming med PS5 samt lite Netflix och sånt. Är det värt att skaffa LGn även om den är mindre bara för den bättre kvalitén eller är 75" mer värt det för att få ut så mycket av 4k som möjligt?

Beror på hur du resonerar. Jag skulle välja en TV med bättre kvalitet för du kan alltid sätta dig närmare en mindre men också bättre TV. Men du kan aldrig få en sämre TV att blir bättre än vad den är.

Frågan blir hur du (och kanske andra) prioriterar din användning, möblering etc.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Shinzou:

Kör du den som datorskärm då? Hur tycker du det funkar med ergonomi (nackont(?), distans till skärm etc)?

Inga problem sitter lite nära nu men runt 1.2 meter är perfekt tycker jag! den skall upp på väggen då får jag det precis!

Dator skärm och TV helt magiskt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inga problem sitter lite nära nu men runt 1.2 meter är perfekt tycker jag! den skall upp på väggen då får jag det precis!

Dator skärm och TV helt magiskt.

Skulle jag sitta så nära skulle jag personligen tycka 55 är nästan för stort 😄. Åtminstone när det kommer till filmer / serier med subtitles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ]P[:

Lägg TVn i varukorgen och gå till kassan. Då ändras priset till 19990.

Testat att det fortfarande fungerar, vilket det gör. Det är ju något skumt med Elgigantens rea. Först ramlade q80t-modellerna ut och in på deras sida över varor som var med på rean. Sen slutade det synas på produkten att den var rabatterad. Men det funkar fortfarande att lägga produkten i varukorg så dras rabatten i kassan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av omdull:

Skulle jag sitta så nära skulle jag personligen tycka 55 är nästan för stort 😄. Åtminstone när det kommer till filmer / serier med subtitles.

Ja film serie ligger jag ju i sängen haha

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

4K/120Hz vs ”bättre” bild, hur har ni andra tänkt här?
Jag tycker det finns flera exempel på detta, t.ex.

  • LG CX mot Sony A85/87/89

  • Sony XH90 vs Xh95

  • LG Nano90/91 vs Samsung Q80T (har HDMI 2.1 men bara på en port och verkar lite svajigt)

Jag tvekar mer och mer på hur viktigt 4K/120Hz kommer vara för mig. Visst är det nice med VRR och hög Hz, det märker man på datorskärmen. Men det ger inte så mycket när man spelar diverse RPG-spel. Inga höghastighets-FPS för mig, typ Destiny som ”värst” de senaste åren.

Så vad ska jag då med 4K/120Hz till? Visst hade VRR 40-60Hx varit nice i vilket fall. Men hur tror ni 4K/120Hz kommer utveckla sig? Särskilt om det är konsol som gäller... Man lär ju bli utan ögongodis för att nå dit även med PS5. Knappt att en framtida Pro version ens kommer vara i närheten... eller?

Har jag också fattat rätt i att VRR ofta kräver ALLM, som i sin tur påverkar massa bildegenskaper till det sämre?

Väljer ni supersnygga 60Hz över inte lika snygga 120Hz?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av shortleif:

4K/120Hz vs ”bättre” bild, hur har ni andra tänkt här?
Jag tycker det finns flera exempel på detta, t.ex.

  • LG CX mot Sony A85/87/89

  • Sony XH90 vs Xh95

  • LG Nano90/91 vs Samsung Q80T (har HDMI 2.1 men bara på en port och verkar lite svajigt)

Jag tvekar mer och mer på hur viktigt 4K/120Hz kommer vara för mig. Visst är det nice med VRR och hög Hz, det märker man på datorskärmen. Men det ger inte så mycket när man spelar diverse RPG-spel. Inga höghastighets-FPS för mig, typ Destiny som ”värst” de senaste åren.

Så vad ska jag då med 4K/120Hz till? Visst hade VRR 40-60Hx varit nice i vilket fall. Men hur tror ni 4K/120Hz kommer utveckla sig? Särskilt om det är konsol som gäller... Man lär ju bli utan ögongodis för att nå dit även med PS5. Knappt att en framtida Pro version enskoer vara i närheten... eller?

Har jag också fattat rätt i att VRR ofta kräver ALLM, som i sin tur påverkar massa bildegenskaper till det sämre?

Väljer ni supersnygga 60Hz över inte lika snygga 120Hz?

Det är högst diskutabelt vad 4K/120 Hz och framför allt VRR kommer tillföra till konsol. Bara någon enstaka titel har 120 Hz-kapacitet och verkar då sikta på 1080p där 1080p/120 fungerar på många fler TV. VRR är verkligen i dunklet. Plus att funktionerna i de fåtal 2020 års TV-modeller som har dem, verkar följa samma mönster som år 2020 i övrigt.

För PC med RTX3080/RX6800 etc, är det annan sak. Men konsol är verkligen en marknad som ur tillverkarnas (både Sony/MS och spelutgivarna) riktar in sig på TV-apparaterna i stort. PS5:n och Xboxen är inte lanserad för dem som vill köra 4K/120 och VRR. De har lite bredare perspektiv än så.

Du kan med gott samvete prioritera en TV med de bildegenskaper du eftersträvar. De makalösa spelen kommer fungera i 4K/60 på alla TV-apparater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

4K/120Hz vs ”bättre” bild, hur har ni andra tänkt här?
Jag tycker det finns flera exempel på detta, t.ex.

  • LG CX mot Sony A85/87/89

  • Sony XH90 vs Xh95

  • LG Nano90/91 vs Samsung Q80T (har HDMI 2.1 men bara på en port och verkar lite svajigt)

Jag tvekar mer och mer på hur viktigt 4K/120Hz kommer vara för mig. Visst är det nice med VRR och hög Hz, det märker man på datorskärmen. Men det ger inte så mycket när man spelar diverse RPG-spel. Inga höghastighets-FPS för mig, typ Destiny som ”värst” de senaste åren.

Så vad ska jag då med 4K/120Hz till? Visst hade VRR 40-60Hx varit nice i vilket fall. Men hur tror ni 4K/120Hz kommer utveckla sig? Särskilt om det är konsol som gäller... Man lär ju bli utan ögongodis för att nå dit även med PS5. Knappt att en framtida Pro version enskoer vara i närheten... eller?

Har jag också fattat rätt i att VRR ofta kräver ALLM, som i sin tur påverkar massa bildegenskaper till det sämre?

Väljer ni supersnygga 60Hz över inte lika snygga 120Hz?

Jag är inne på samma spår som dig,tror utvecklingen blir seg Men det är mycket annat som spelar in väl.
Tycker 10-12 k för en 65" är bra för en spel tv och där har man ju sony xh90 tex och då är frågan vart är nästa prisklass under för att få en tv som är bra att spela på som Inte har 2.1 hdmi?!
Q60?

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SweDan77:

Jag är inne på samma spår som dig,tror utvecklingen blir seg Men det är mycket annat som spelar in väl.
Tycker 10-12 k för en 65" är bra för en spel tv och där har man ju sony xh90 tex och då är frågan vart är nästa prisklass under för att få en tv som är bra att spela på som Inte har 2.1 hdmi?!
Q60?

Ifall valet står mellan Sony XH90 och Samsung Q60T så sak du så klart välja XH90 eftersom det är den bättre TV:n på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ifall valet står mellan Sony XH90 och Samsung Q60T så sak du så klart välja XH90 eftersom det är den bättre TV:n på alla sätt.

Håller med men q60 får du för 5k mindre.Är det värt 5k mer för xh90?

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W