Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Hoppas kunna hitta en Ryzen 3xxx till bra pris, men nu när 5xxx inte går att köpa så verkar 3xxx snarare gå upp i pris :/

3700x finns/fanns på komplett för 3k.

Permalänk
Skrivet av Zoke:

Är detta något att ha? Funderar på om man kan plocka ut diskarna och montera dem i en NAS. Verkar ju nice att få 14TB för 2400 kr...

Det går bra att plocka ut dem och använda. Har gjort det själv med en 8tb. Denna videon visar hur man går till väga: https://www.youtube.com/watch?v=4CwtxMV2YB0

Permalänk
Skrivet av Ber:

Proshop släpper erbjudanden 24.00

Vilken är bäst av dessa 2 svara innan 2345!
ASUS RT-AX56U
Asus RT-AC86U
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5214292,4467565?cate...

båda kostar lika!

Sen kan en cashbacka på två olika köp från samma person? är frågan....

AX56U ingår inte i cashback kampanjen! Själv köpte jag en AC86U samt en TP-Link AX50 och testade båda lite smått och Asus-routern presterade en bra bit bättre. Asusen snittade 360 Mbps jämfört med TPs 195 Mbps över 5 GHz-bandet till datorn (som har wifi 6) i sovrummet samt 254 Mbps mot 73 till luren (iPhone XS Max). Nu är ju jag inte så insatt i routers så något kan ju vara skevt i inställningarna men AC86U kändes som den solklara vinnaren

Permalänk
Medlem

Så, hur får vi tag i URLen till Inets Sweclocker erbjudanden? Dyker de upp ifall man är inloggad eller hur brukar det fungera?

Permalänk
Medlem

Produkt: Philips Hue LightStrip Plus Base (2m)
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_philips-light-ljussling...
Kategori: Smarta Hem
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5482687
Pris: 599kr

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Så, hur får vi tag i URLen till Inets Sweclocker erbjudanden? Dyker de upp ifall man är inloggad eller hur brukar det fungera?

Tidigare år har man fått mail om man har verifierat medlemskap och tackat ja till reklam.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Så, hur får vi tag i URLen till Inets Sweclocker erbjudanden? Dyker de upp ifall man är inloggad eller hur brukar det fungera?

Vissa brukar få mejl och sen beklagar sig resten att de inte får mejl.... (mig inkluderad i sistnämnda gruppen)

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZlatanAndCO:

AX56U ingår inte i cashback kampanjen! Själv köpte jag en AC86U samt en TP-Link AX50 och testade båda lite smått och Asus-routern presterade en bra bit bättre. Asusen snittade 360 Mbps jämfört med TPs 195 Mbps över 5 GHz-bandet till datorn (som har wifi 6) i sovrummet samt 254 Mbps mot 73 till luren (iPhone XS Max). Nu är ju jag inte så insatt i routers så något kan ju vara skevt i inställningarna men AC86U kändes som den solklara vinnaren

Alltså, när jag hör de här siffrorna så blir jag inte imponerad av någon av dem. Fan då. Har sagt upp Telia och behöver skicka tillbaka deras router. Så tittar på att köpa någon av de du listar men landade på TP lunk.

Jag snittar ju 400-655mbit med min Telia router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tidigare år har man fått mail om man har verifierat medlemskap och tackat ja till reklam.

Skrivet av Arthur Bongo:

Vissa brukar få mejl och sen beklagar sig resten att de inte får mejl.... (mig inkluderad i sistnämnda gruppen)

Ahh Kalas. Gick in och flaggade mig för reklam så får vi väl se ifall uppdateringen hinner gå igenom med tanke på att det bara är 15 min kvar. Annars kanske någon är snäll och postar länken här :P?

Permalänk
Medlem

Betalar Proshop returen vid ångerrätt? Vad kostar det att returnera till Danmark?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Betalar Proshop returen vid ångerrätt? Vad kostar det att returnera till Danmark?

"Via returformuläret kan du köpa en returfraktsedel. Prisen är vanligtvis 85 kr. inkl. moms."

Permalänk
Medlem

Produkt: LG 65"4K OLED-TV i galleridesign med integrerat väggfäste
Länk: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/63-69tum/lg-oled65gx...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5303507
Pris: 24990:-

Lägsta pris på prisjakt: 31759:-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Najze:

Betalar Proshop returen vid ångerrätt? Vad kostar det att returnera till Danmark?

Från Proshops faq:

Citat:

Kan jag köpa en returfraktsedel hos Proshop?
Ja, via returformuläret kan du köpa en returfraktsedel. Prisen är vanligtvis 85 kr. inkl. moms.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Betalar Proshop returen vid ångerrätt? Vad kostar det att returnera till Danmark?

"Ja, man betalar själv frakten till Proshop om man använder sig av ångerrätten, både vid privata köp, eller om vi gör ett undantag vid företagsköp. Genom returformuläret kan du beställa en returfraktsedel från oss."

https://www.proshop.se/Returns.htm

Permalänk
Skrivet av Specias:

Alltså, när jag hör de här siffrorna så blir jag inte imponerad av någon av dem. Fan då. Har sagt upp Telia och behöver skicka tillbaka deras router. Så tittar på att köpa någon av de du listar men landade på TP lunk.

Jag snittar ju 400-655mbit med min

Well jag betalar för 300/10 så för mig var de siffrorna riktigt bra med AC86U haha

Tog lite tester med Comhems C1 router också och där låg siffrorna på 223 ner med datorn och 171 med mobilen så blev lite förvånad av TPn. Testade även hastigheten med mobilen i vardagsrummet där routern står och då snittade Comhems 376 Mbps, Asusen 372 Mbps och TPn 332 Mbps

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZlatanAndCO:

Well jag betalar för 300/10 så för mig var de siffrorna riktigt bra med AC86U haha

Tog lite tester med Comhems C1 router också och där låg siffrorna på 223 ner med datorn och 171 med mobilen så blev lite förvånad av TPn. Testade även hastigheten med mobilen i vardagsrummet där routern står och då snittade Comhems 376 Mbps, Asusen 372 Mbps och TPn 332 Mbps

Jo, jag betalar för 500mbit. Så att hamna på 655mbit är också väldigt bra för att vara en router de skickar med.

Men fan.. kanske skulle köra på den där asusen ändå då.

Permalänk
Medlem

Nu är det måndag!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Produkt: Random T-shirts med roliga tryck
länk: www.qwertee.com
Kategori: övrigt
Prisjakt: -
Pris: €4

De kör rea ibland, kvalitén är hyfsad och de har en hel del roliga tryck. Har köpt av dem i flera år.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Green Weekend hos webbhallen. "Vårens största rea". Våren kom snabbt i år?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Länken på black friday artikeln går till green week?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Green Weekend hos webbhallen. "Vårens största rea". Våren kom snabbt i år?!

Japp, inte bara julen som kommer tidigare och tidigare, nu börjar man även med våren innan julen är klar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Ahh Kalas. Gick in och flaggade mig för reklam så får vi väl se ifall uppdateringen hinner gå igenom med tanke på att det bara är 15 min kvar. Annars kanske någon är snäll och postar länken här :P?

Deras swecxklusiva rea brukar ju komma på fredagen så vi får nog vänta till dess.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

nu är cashback över!, han ni köpa?, Jag fixade en trevlig vän som köpte en till Asus Router till mig =D

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Nå, vad skulle komma vid midnatt?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

https://www.hifiklubben.se/black-friday/?at_gd=FC4FE3D8EDD019...
Fanns lite tv erbjudande på bra modeller. Men sämre än 40 års erbjudandet och ingen gåva

Permalänk
Medlem

Telenor öppnar sin black week 10.00.

Permalänk
Medlem

Proshop har fina priser på Varmilo tangentbord: https://www.proshop.se/Black-Friday-Hardware-Gaming?pre=0&b=v...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Green Weekend hos webbhallen. "Vårens största rea". Våren kom snabbt i år?!

Skrivet av mille666:

Länken på black friday artikeln går till green week?

Hmm, jag har pingat redaktionen. Blir en öm F5-finger samt ingen sömn inatt
Edit: Ska vara fixat nu!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

EDIT: Dubblett

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Skrivet av arganis:

G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 DC (AMD) - 32GB

Passar dom där bara till AMD?