Fått felaktig leverans, butiken visar inget intresse för att ta tillbaka grejerna, när kan jag anses ha rätten att förfoga över dessa?

Permalänk
Skrivet av perost:

Ja, men TS har ingen skyldighet att använda den, bara att hålla varan tillgänglig för upphämtning som GLaDER skrev tidigare i tråden. Det är rekommenderat att skicka tillbaka varan med hjälp av retursedeln för att vara hövlig, men tekniskt sett kan TS hålla varan tills butiken själv kommer och hämtar den.

Ah okej, i hans hem, exakt den tid när de passar honom också va?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av FlytPojken:

Ah okej, i hans hem, exakt den tid när de passar honom också va?

Man brukar skriva det som:
"Utan väsentlig olägenhet för köparen."

Det betyder självklart inte att man kan diktera till en specifik sekund men ett relativt snävt intervall är rimligt att be om det är otympliga grejer att bära till ombudet. Säg ett par timmar kvällstid, (17-19, inte 17-22).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har ändå fått en del vettiga svar, dessa tackar jag för!
Inser att jag förmodligen inte får rätt att förfoga över prylarna, känner mig också rätt säker på att det inte är min ensak att ordna ÅF's fraktdokument i pappersform. För den som är nyfiken så hade jag nyttjat min förfoganderätt till att kasta grejerna i soprummet eller skänka bort dom (jag har verkligen inget intresse av innehållet i paketet).
Eftersom jag inte kommer få någon förfoganderätt får jag väl slänga iväg ett syrligt mail till ÅF och påminna dom om att möjliggöra en retur.

Permalänk
Medlem

Jag var med om liknande med en något billigare vara, typ 500 kr. Fick en PDF. Svarade att dom får skicka en printad retursedel. Hörde inget mer och det var 9 månader sedan. Kastade kartongen häromdagen när jag städade.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Har ändå fått en del vettiga svar, dessa tackar jag för!
Inser att jag förmodligen inte får rätt att förfoga över prylarna, känner mig också rätt säker på att det inte är min ensak att ordna ÅF's fraktdokument i pappersform. För den som är nyfiken så hade jag nyttjat min förfoganderätt till att kasta grejerna i soprummet eller skänka bort dom (jag har verkligen inget intresse av innehållet i paketet).
Eftersom jag inte kommer få någon förfoganderätt får jag väl slänga iväg ett syrligt mail till ÅF och påminna dom om att möjliggöra en retur.

Varning åsikt! Varför syrligt, slappna av, andas några gånger och skriv eller ännu hellre ring och förklara sansat att du tyvärr inte har möjlighet att printa fraktsedeln och fråga om de inte kan vara schyssta att skicka en utprintad på posten till dig.

Varför sabba både din egen och någon på kundtjänst dag med syrlighet när det inte är påkallat?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag var med om liknande med en något billigare vara, typ 500 kr. Fick en PDF. Svarade att dom får skicka en printad retursedel. Hörde inget mer och det var 9 månader sedan. Kastade kartongen häromdagen när jag städade.

Nej jag börjar nästan misstänka att det är ungefär så mycket ÅF skiter i det krimskrams dom skickat till mig.
Dock verkar det enligt svar tidigare i tråden som att de isåfall skulle kunna ha rätt att fakturera i upp till tre år.

Skrivet av Mindfighter:

Varning åsikt! Varför syrligt, slappna av, andas några gånger och skriv eller ännu hellre ring och förklara sansat att du tyvärr inte har möjlighet att printa fraktsedeln och fråga om de inte kan vara schyssta att skicka en utprintad på posten till dig.

Varför sabba både din egen och någon på kundtjänst dag med syrlighet när det inte är påkallat?

Syrligheten kan måhända vara onödig. Ringa vill jag helst slippa, sist jag gjorde det var där 90 minuter kö.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Man brukar skriva det som:
"Utan väsentlig olägenhet för köparen."

Det betyder självklart inte att man kan diktera till en specifik sekund men ett relativt snävt intervall är rimligt att be om det är otympliga grejer att bära till ombudet. Säg ett par timmar kvällstid, (17-19, inte 17-22).

Självklart så säger dem åt en att ringa och boka upphämtning om det är varor av större värde och otympligt. Men jag anser iallafall inte att det är rimligt att be om de om det inte krävs. Nu var de så uppenbart att han vill behålla paketet och försöker med "ingen skrivare" att de ger han rätt till paketet. Hade han sagt från början att han behöver ha en retursedel utskriven hade han fått de. Nu förlänger han bara det och väntar tills han får pdf och sedan säger "jag har ingen skrivare". Sen har han ingen tejp att tejpa paketet sen heller, då ska företaget skicka tejp till honom också för de saknar ombudet.

Permalänk
Medlem

Brukade förr iallafall inte vara något problem att få en riktig retur sedel med klister och allt på. nästan säker på att kärringens alla kläder hon beställer alltid innehåller en retursedel för de kläder som inte passar.
Har själv ibland velat returnera varor till stora ÅF och dom skickar ofta en retursedel med posten blixtsnabbt om man ber om det, var några år sen senast nu men samma borde gälla.
Är det som du säger en stor ÅF så borde det inte vara ett problem då de flesta har etikett skrivare(jobbar själv med sådant)eller skrivarpapper med klister på.
Har själv skrivit ut och skickat retursedlar vilket är busenkelt med systemen som företag har idag.

Du kanske bara råkat komma till "fel" personer, sådana finns på alla jobb

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Självklart så säger dem åt en att ringa och boka upphämtning om det är varor av större värde och otympligt. Men jag anser iallafall inte att det är rimligt att be om de om det inte krävs. Nu var de så uppenbart att han vill behålla paketet och försöker med "ingen skrivare" att de ger han rätt till paketet. Hade han sagt från början att han behöver ha en retursedel utskriven hade han fått de. Nu förlänger han bara det och väntar tills han får pdf och sedan säger "jag har ingen skrivare". Sen har han ingen tejp att tejpa paketet sen heller, då ska företaget skicka tejp till honom också för de saknar ombudet.

Som man känner sig själv, känner man andra

Jag har inga intressen av innehållet i paketet som sagt, och om du inte tror mig så är det helt ok med mig

Jag tror bara du är arg för att du inte fått några fellevererade prylar som du kan stjäla.

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att företag förväntar sig att man ska göra väldigt mycket gratisarbete när dom klantar sig. Det verkar som att TS har hört av sig och uttryckt sin situation till ÅF. Tycker inte att det är upp till TS att lägga mer tid utan att det är upp till ÅF att lösa situationen så att det inte skapar mer problem för TS.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Nej jag börjar nästan misstänka att det är ungefär så mycket ÅF skiter i det krimskrams dom skickat till mig.
Dock verkar det enligt svar tidigare i tråden som att de isåfall skulle kunna ha rätt att fakturera i upp till tre år.

Syrligheten kan måhända vara onödig. Ringa vill jag helst slippa, sist jag gjorde det var där 90 minuter kö.

Du gör ju rätt för dig när du kontaktar dem, efter 90 minuters telefonkö. Sedan mailar du dem dem en påminnelse.
Efter detta hade jag lagt paketet i förrådet (skyddat från kyla om grejjorna inte tål det) och låtit saken bero någon månad.
Sedan skickat ett påminnelse mail till och där skrivit att du slänger prylarna datum +3 år från det att du tog emot dem och sedan helt enkelt väntat ut det hela.

Jag har också börjat värdesätta min fritid och efter att jag gjort ovan hade jag låtit saken bero och inte stressat mer över det hela.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Hade en liknande händelse för snart ett år sedan. Butiken var snabba att skicka ut rätt varor men som i ditt fall påtalade jag behovet av retursedel vid två tillfällen därefter släppte jag det och lät paketet stå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Du gör ju rätt för dig när du kontaktar dem, efter 90 minuters telefonkö. Sedan mailar du dem dem en påminnelse.
Efter detta hade jag lagt paketet i förrådet (skyddat från kyla om grejjorna inte tål det) och låtit saken bero någon månad.
Sedan skickat ett påminnelse mail till och där skrivit att du slänger prylarna datum +3 år från det att du tog emot dem och sedan helt enkelt väntat ut det hela.

Jag har också börjat värdesätta min fritid och efter att jag gjort ovan hade jag låtit saken bero och inte stressat mer över det hela.

Ja det känns som en rimlig handlingsplan. Det enda som skulle utgöra ett hinder är att jag värdesätter ytan i förrådet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Som man känner sig själv, känner man andra

Jag har inga intressen av innehållet i paketet som sagt, och om du inte tror mig så är det helt ok med mig

Jag tror bara du är arg för att du inte fått några fellevererade prylar som du kan stjäla.

Jag kan skriva ut din fraktsedel och skicka den med post till dig så slipper du stå inför detta otroliga problem som du verkar ha. Kommer väl gå på 11 kr i porto eller något sånt. Och om du känner för det så kan du när du fått din fraktsedel gärna swisha det beloppet till mig, men det behövs inte. För tycker absolut inte du ska behöva ha flera sömlösa nätter än du haft hittills för att du det verkar ju ta väldigt hårt på dig det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Min åsikt är att företag förväntar sig att man ska göra väldigt mycket gratisarbete när dom klantar sig. Det verkar som att TS har hört av sig och uttryckt sin situation till ÅF. Tycker inte att det är upp till TS att lägga mer tid utan att det är upp till ÅF att lösa situationen så att det inte skapar mer problem för TS.

Min åsikt är att kunder förväntar sig alldeles för mycket som fort ett företag har gjort något fel. Kan nog tycka att man får bjuda till lite själv också och inte känna sig berättigad till allt möjligt i tid och otid. Självklart ska företag reda upp sina misstag, men det behöver inte gå till överdrift, man _kan_ vara lite schysst tillbaka också. Bemöta andra som man själv skulle vilja bli bemött den dag man själv gör ett misstag. (och i min erfarenhet så gör alla misstag förr eller senare)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Som man känner sig själv, känner man andra

Jag har inga intressen av innehållet i paketet som sagt, och om du inte tror mig så är det helt ok med mig

Jag tror bara du är arg för att du inte fått några fellevererade prylar som du kan stjäla.

Att tro på dig hahahah. Direkt när du kontaktar företaget och ber om retursedel, så nämner man om den behövs skickas via post eller om pdf går bra. Det är så uppenbart att du försöker hitta kryphål och mygla. Jobbiga och komplicerade personer finns det gott om men trodde swec var befriat från sånt. Du nämner att ombudet inte har skrivare men alla vet att de har en. Har du ens ställt frågan om de skulle kunna vara så sjyssta att skriva ut pdfen? Antagligen inte, så pinsamt att du försöker framstå att du har gjort så mycket arbete från din sida och allt är företages fel. Gör nu rätt för dig och lös de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Att tro på dig hahahah. Direkt när du kontaktar företaget och ber om retursedel, så nämner man om den behövs skickas via post eller om pdf går bra. Det är så uppenbart att du försöker hitta kryphål och mygla. Jobbiga och komplicerade personer finns det gott om men trodde swec var befriat från sånt. Du nämner att ombudet inte har skrivare men alla vet att de har en. Har du ens ställt frågan om de skulle kunna vara så sjyssta att skriva ut pdfen? Antagligen inte, så pinsamt att du försöker framstå att du har gjort så mycket arbete från din sida och allt är företages fel. Gör nu rätt för dig och lös de.

Har du läst tråden? TS var ju i kontakt med kundtjänst och bad att de skulle skicka en retursedel.
TS har varit i kontakt med företaget och sagt att han skickar tillbaka grejjorna om de fixar honom en fraktsedel så det är ju inte precis som om han försöker skapa en situation där han kan behålla krims kramsent.

Att ombud har en "skrivare" betyder inte att de kan skriva ut TS fraktsedel. Vet vi ifall deras skrivare ens är kopplad till en vanlig dator som har en PDF läsare? Vet vi ifall USB portarna ens tillåter USB minnen ?
Om ombudet säger att de inte kan skriva ut så finns det förmodligen en bra anledning oavsett om de har flera skrivare under disken som de skriver ut andra saker med.

TS har sedan varit på företaget igen för att påminna..

Vad mer ska han göra - köpa en skrivare (som han uppenbarligen inte har något behov av då han hade haft en redan) bara för att skriva ut fraktsedeln?

Detta är faktiskt mer än vad som kan krävas för att lösa företagets problem.

Viss vill man ha Karma poäng eller känner för att göra något bara för att så kan man åka till jobbet, betala på bibblan eller något annat för att få ut fraktsedeln. Men det är inte TS skyldighet att göra det.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av FlytPojken:

Självklart så säger dem åt en att ringa och boka upphämtning om det är varor av större värde och otympligt. Men jag anser iallafall inte att det är rimligt att be om de om det inte krävs. Nu var de så uppenbart att han vill behålla paketet och försöker med "ingen skrivare" att de ger han rätt till paketet. Hade han sagt från början att han behöver ha en retursedel utskriven hade han fått de. Nu förlänger han bara det och väntar tills han får pdf och sedan säger "jag har ingen skrivare". Sen har han ingen tejp att tejpa paketet sen heller, då ska företaget skicka tejp till honom också för de saknar ombudet.

Tycker du tolkar riktigt friskt just nu.

TS har skrivit att denne har bett om retursedel och dessutom suttit över en timme i telefonkö. Mer än så ska man inte förväntas behöva göra. Vill ÅF ha tillbaka sina grejer så ligger det i deras intresse och inte hos TS.

Sedan tror jag att livet blir roligt om man inte är så cynisk mot andra människor och målar nattsvart scenario från en tio rader lång text.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Min åsikt är att kunder förväntar sig alldeles för mycket som fort ett företag har gjort något fel. Kan nog tycka att man får bjuda till lite själv också och inte känna sig berättigad till allt möjligt i tid och otid. Självklart ska företag reda upp sina misstag, men det behöver inte gå till överdrift, man _kan_ vara lite schysst tillbaka också. Bemöta andra som man själv skulle vilja bli bemött den dag man själv gör ett misstag. (och i min erfarenhet så gör alla misstag förr eller senare)

Hade det varit så att jag kände att värdet av den energi och tid som jag förväntas lägga ner när företag gör fel motsvarade det värde som de är beredda att bidra med när jag gör fel så skulle det nog inte vara någon fara (förutsatt att jag inte är en utrbränd ensamförälder som behöver varje timme om dygnet för att klara vardagen, vilket dessvärre är vanligare än man kan tro). Dessvärre så upplever jag inte att detta är fallet.

Kanske är så att jag värderar min tid och energi mer än vissa andra, men få företag som är beredda att betala motsvarande 200-300 kr timmen för att man ska lösa deras problem och verkligen inte så sugna på att låta sin egen personal som ej är redan är budgeterad kundtjänstpersonal (denna räknar jag ej in då jag ej budgeterar 1 timmes extra arbete när jag beställer något) spendera en timme för att lösa det problem kunden skapat. Men, såklart, om man budgeterar (om man tycker det är fullt rimligt att ibland behöva lägga tid) för att hjälpa företag när dom klantar till det i samband med köp så blir ju såklart slutsatsen en annan.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Har varit en sits som denna tidigare. Jag beställde en pryl för ~600 kr, paketet innehöll 3 st. av varan. Jag kontaktar firman, förklarar vad som hänt och ber dem vänligt att boka en upphämtning hos mig. De är tacksamma och ordnar resten. Så enkelt var det i detta fall.

...tills sedan deras returavdelning bokför detta som en retur, och krediterar mig för dessa två tillbakaskickade prylar... Men det är en annan historia.

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Har du läst tråden? TS var ju i kontakt med kundtjänst och bad att de skulle skicka en retursedel.
TS har varit i kontakt med företaget och sagt att han skickar tillbaka grejjorna om de fixar honom en fraktsedel så det är ju inte precis som om han försöker skapa en situation där han kan behålla krims kramsent.

Att ombud har en "skrivare" betyder inte att de kan skriva ut TS fraktsedel. Vet vi ifall deras skrivare ens är kopplad till en vanlig dator som har en PDF läsare? Vet vi ifall USB portarna ens tillåter USB minnen ?
Om ombudet säger att de inte kan skriva ut så finns det förmodligen en bra anledning oavsett om de har flera skrivare under disken som de skriver ut andra saker med.

TS har sedan varit på företaget igen för att påminna..

Vad mer ska han göra - köpa en skrivare (som han uppenbarligen inte har något behov av då han hade haft en redan) bara för att skriva ut fraktsedeln?

Detta är faktiskt mer än vad som kan krävas för att lösa företagets problem.

Viss vill man ha Karma poäng eller känner för att göra något bara för att så kan man åka till jobbet, betala på bibblan eller något annat för att få ut fraktsedeln. Men det är inte TS skyldighet att göra det.

Står ingenstans i hela tråden att han försökt fråga ombudet om de möjligtvis kan ordna en utskrift. Pratar vi sedan postnord så är det ännu mer konstigt då de har möjligheten för kunder att fixa sedel på plats. DVS ingen info om vilket företag det handlar om... Men ändå så är det jag som ska förklara mig hahaha.

Skrivet av DavidtheDoom:

Tycker du tolkar riktigt friskt just nu.

TS har skrivit att denne har bett om retursedel och dessutom suttit över en timme i telefonkö. Mer än så ska man inte förväntas behöva göra. Vill ÅF ha tillbaka sina grejer så ligger det i deras intresse och inte hos TS.

Sedan tror jag att livet blir roligt om man inte är så cynisk mot andra människor och målar nattsvart scenario från en tio rader lång text.

Tolkar inte du åt andra hållet att han gjort allt rätt för sig och vill att paketet ska smidigt åka tillbaka? Vilket vi inte har några indikationer på som helst då han inte ens försökt lösa utskrift. Hade varit en annan sak om han nämnt att ombudet inte ville hjälpa honom att skriva ut.

Återigen, be om retursedel fattar alla att de med största sannolikhet skickar en pdf. Om man redan vet på förväg att man inte har möjlighet att skriva ut, så har man tydligt nämnt detta från början. Bara det är en signal att man vet om problemet men man ändå ska spela allanballan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Står ingenstans i hela tråden att han försökt fråga ombudet om de möjligtvis kan ordna en utskrift. Pratar vi sedan postnord så är det ännu mer konstigt då de har möjligheten för kunder att fixa sedel på plats. DVS ingen info om vilket företag det handlar om... Men ändå så är det jag som ska förklara mig hahaha.

Tolkar inte du åt andra hållet att han gjort allt rätt för sig och vill att paketet ska smidigt åka tillbaka? Vilket vi inte har några indikationer på som helst då han inte ens försökt lösa utskrift. Hade varit en annan sak om han nämnt att ombudet inte ville hjälpa honom att skriva ut.

Återigen, be om retursedel fattar alla att de med största sannolikhet skickar en pdf. Om man redan vet på förväg att man inte har möjlighet att skriva ut, så har man tydligt nämnt detta från början. Bara det är en signal att man vet om problemet men man ändå ska spela allanballan.

Skrivet av Jaevel:

Tack för bra input!
Inte hos mitt lokala, och jag tänker definitivt inte ställa på bilen för att köra och lämna paketet.

Inser att du är en väldigt dömande person, jag svarar bara eftersom du påstår att jag inte skulle ha frågat ombudet. Tror du jag bara hittade på att ombudet inte skriver ut fraktsedel åt mig eller?
Skulle visserligen inte förvåna mig med tanke på att du redan bestämt dig för att jag tänker blåsa ÅF
(Återigen, hade jag velat göra det hade det väl varit smidigare för min del att inte nämna att dom skickat massvis med prylar?)

Permalänk
Medlem

@Jaevel eftersom det i laglig mening handlar om hittegods kan du också lämna det hela till Polisen. ÅF kommer då få betala diverse omkostnader vilket kanske gör dem mer benägna att lösa det hela med dig.
Lite rättshaveri över den lösningen, men den finns

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Om det redan vid uthämtningen var tydligt att paketets storlek var fel och så även vikten, varför ens ta ut det? Varit med om liknande när jag beställde en flaska parfym och utlämningsstället drog ut en hel flyttkartong, sa att det blivit fel och lät bli att kvittera ut den. kontaktade företaget samma dag och allting löste sig.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@Jaevel eftersom det i laglig mening handlar om hittegods kan du också lämna det hela till Polisen. ÅF kommer då få betala diverse omkostnader vilket kanske gör dem mer benägna att lösa det hela med dig.
Lite rättshaveri över den lösningen, men den finns

Spännande tanke, rent teoretiskt, hur resonerar du dig fram till detta?
Gillar tanken, men tror faktiskt inte jag vill ställa till det så pass för ÅF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Om det redan vid uthämtningen var tydligt att paketets storlek var fel och så även vikten, varför ens ta ut det? Varit med om liknande när jag beställde en flaska parfym och utlämningsstället drog ut en hel flyttkartong, sa att det blivit fel och lät bli att kvittera ut den. kontaktade företaget samma dag och allting löste sig.

Min spontana tanke var att dom kanske hade skickat med något eftersom jag handlat hos denna ÅF årligen i många års tid. Naivt kanske. Det var ett beslut fattat på ett fåtal sekunder bara. Det hade framförallt besparat mig en massa bekymmer om jag gjort så.

Permalänk
Bildexpert

Fast någonstans måste du (Jaevel) ändå inse att du får rycka dig i kragen och fixa det här om du så vill få någon ändring på det hela. Du får helt enkelt skriva ut retursedeln när du får möjlighet och därefter skicka paketet när du har vägarna förbi ombudet om du vill göra rätt för dig. Förmodligen är du en vuxen människa med jobb samt egen bostad och ekonomi som med stor sannolikhet är fullt kapabel att ordna detta som i realiteten tar max 5 minuter rent praktiskt.

Nej, jag tror att denna tråd endast är ett försök att få bekräftelse för en offerkofta. Problemet är så gott som fabricerat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av FlytPojken:

Tolkar inte du åt andra hållet att han gjort allt rätt för sig och vill att paketet ska smidigt åka tillbaka? Vilket vi inte har några indikationer på som helst då han inte ens försökt lösa utskrift. Hade varit en annan sak om han nämnt att ombudet inte ville hjälpa honom att skriva ut.

Återigen, be om retursedel fattar alla att de med största sannolikhet skickar en pdf. Om man redan vet på förväg att man inte har möjlighet att skriva ut, så har man tydligt nämnt detta från början. Bara det är en signal att man vet om problemet men man ändå ska spela allanballan.

Man får välja om man vill tro det bästa eller värsta om människor. Jag väljer att tro det bättre.
Sedan tycker jag även att om man sitter i telefon i över en timme så har man redan där visat sin karaktär. Hade man velat blåsa ÅF så hade man troligen inte ens påpekat felet till att börja med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

man får väl göra som jag gjort, kollat runt med kompisar när jag va behov pronto att printa ut en lapp?
Någon i ens närhet har oftast en skrivare, fråga random butik? bibliotek?

Personligen har jag inga problem att fixa och dona även om det skulle bli "gratis arbete" åt någon butik osv. som att skriva ut papper,fixa emballage osv.

Är väl för att man är finne och arbetsmyra

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Inser att du är en väldigt dömande person, jag svarar bara eftersom du påstår att jag inte skulle ha frågat ombudet. Tror du jag bara hittade på att ombudet inte skriver ut fraktsedel åt mig eller?
Skulle visserligen inte förvåna mig med tanke på att du redan bestämt dig för att jag tänker blåsa ÅF
(Återigen, hade jag velat göra det hade det väl varit smidigare för min del att inte nämna att dom skickat massvis med prylar?)

Du får kalla mig vad du vill, men vi är inte här för mig :). Jag påstår att din vilja att lösa detta är extremt låg. I hela din story saknas all form av försök till att lösa detta på ett så smidigt sätt som möjligt.

När du hämtar ut paket 2, gör du inte de hos ombudet? Om du redan vet att du ska skicka tillbaka paket 1 så gör man väl det samtidigt som man hämtar paket 2, speciellt om man har ställt på bilen för att hämta paketet? Sen får vi ingen information om vilket företag paketet skickats med heller.

Så här gjorde du, "Hej, kan ni fixa retursedel till företag x?" Svar:Nej

En vanlig människa hade sagt "Hej, jag behöver lite hjälp, jag har en retursedel men saknar skrivare, kan ni hjälpa mig att skriva ut den? Företag x råkade skicka fel."