Intel: "AMD stryper prestanda för bärbara på batteridrift"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

AMD har rutinmässigt kört negative campaigning i 25 år utan att någon reagerat, men när Intel gör det så vaknar hela forumet.

Har verkligen ingen reagerat? Är det ingen som någonsin sagt något om AMD's negativa kampanjer? Och har det helt plötsligt blivit så att två fel gör ett rätt?

Själv växte jag ur "men H*n då???!!!"-mentaliteten någon gång i låg eller mellanstadiet. Men man får väl ha respekt för att olika människor mognar i olika takt

Whataboutism som koncept känns dock inte särskilt fräscht på internet år 2020 med tanke på vilket klimat som råder. Tycker jag i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Kul att försöka försvara sådant här med whataboutism.

Det finns ingenting att försvara eftersom den som tar till negative campaigning i princip undantagslöst är den som suger.

Det var en reflektion om tingens ordning på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad ska de göra? De kommer inte komma ut med något nytt förrän 2023.

man behöver inte sätta lågvattenmärken, man kan helt enkelt låta bli å behålla den gnutta respekt å heder de hade kvar.
hos mig är dem i botten nu, jag hade respekt för Intel även om jag alltid håller en tunna skit på AMD, men nu är Intel bara löjliga och de har massor med år att jobba ikapp den respekt jag tappat för dem, å jag misstänker att jag inte är ensam om att tänka så här, givetvis inte alla, men ganska många iaf.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

När man googlar på ordet pinsam ...

Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem

Det är min uppfattning att Intels propagandaminister, Ryan, ligger bakom detta.
Tyvärr verkar det så att Intel, likt Amerikanska politiker hellre smutskastar sina motståndare än propagerar för sin egen sak.

Minnet av debaclet med Principled Technologies eller deras 56-kärniga entusiast 3GHz CPU är båda för färska i mitt minne för att detta skall fastna

Permalänk
Medlem

Får man känslan att Intel inte vill fokusera på sina egna produkter?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Inaktiv

Tidigare respekterade recensenter lämnade sina jobb för att jobba med PR på Intel. Och detta är resultatet?

Jag saknar verkligen Kyle Bennet när han jobbade för HardOCP. Och han var inte den enda att gå samma väg.

Tragiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

När man inte kan vinna; Gnäll.

Int'gnäll Intel!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Får man känslan att Intel inte vill fokusera på sina egna produkter?

Ett företag som vill att man ska köpa deras produkter? Nej nu går skam på torra land!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Alla Intel hit och Intel dit men är detta sant så är det ju självklart bra att Intel tar upp det och dåligt utav de som har gjort laptop testar och inte testat eller nämnt det.
Om det visar sig inte vara sant så förtjänar Intel absolut skit men annars vad sysslar folk med att gnälla på Intel över detta, är det en sport eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, Intel kan ju påstå detta och de kan ju faktiskt ha rätt.

Synd att vi aldrig kommer få reda på sanningen eftersom det enligt Intel är förbjudet att göra benchmarks för att reda ut om detta är sant.

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Kollar du på graferna så visar de att även Intels modeller minskar prestanda vid batteridrift.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/89669?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvODk2NjkiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9YXJ0aWNsZUZ1bGwiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMDA0MDgifSwia2V5IjoiZjZmZjdjMTY5NzYzMDJjZDQ0NDY4NjVhYTNlMTQ3YjgifQ%3D%3D

Enda Intel kan få ut ur detta är man vid testing av bärbara måste mycket bättre tydliggöra att prestandatester utförs när datorn går på nätström, så prestandan och mätning av batteritid utförs i två helt icke-jämförbara miljöer.

Om AMD-baserade drar ned prestand mer än Intel-system lär ju det förklara den enorma förbättring vi sett i batteritid hos Renoir.

Fast timingen kunde inte varit sämre, en sak folk verkligen noterat med Apples M1 är att den har exakt samma prestanda vare sig man kör på batteri eller ej, samtidigt som batteritid och framförallt prestanda är på en tidigare aldrig skådad nivå.

Säger bara: heja Intel, uppskattar att ni själva sätter strålkastarna på hur brutalt efter ni är Apple!

https://www.sweclockers.com/forum/post/18755905 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unaim:

Alla Intel hit och Intel dit men är detta sant så är det ju självklart bra att Intel tar upp det och dåligt utav de som har gjort laptop testar och inte testat eller nämnt det.
Om det visar sig inte vara sant så förtjänar Intel absolut skit men annars vad sysslar folk med att gnälla på Intel över detta, är det en sport eller?

Ja. Du har så rätt. När företag spyr galla över konkurrenter så brukar det ju vara av ren välvilja mot folk och inte alls ha med smutskastning att göra så fattar inte varför folk instinktivt får för sig att de bara vill kasta skit på AMD för att de inte kan konkurrera på annat sät. Du har så rätt. Hur fan tänker folk egentligen??

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

LTT har uppmärksammat detta :-)

Om det stämmer vad LTT säger i denna video så är det riktigt fult av Intel. Dom har enl. LTT modifierat sin egen strömbudget när dom genomfört testerna och mycket mer. Pinsamt.

https://www.youtube.com/watch?v=o8167-tkPzM

Jag ser gärna att Intel ligger sida vid sida med AMD men inte om det betyder att dom ska börja ljuga & muta stenhårt igen som dom tidigare varit väldigt bra på.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZarToK:

Om det stämmer vad LTT säger i denna video så är det riktigt fult av Intel. Dom har enl. LTT modifierat sin egen strömbudget när dom genomfört testerna och mycket mer. Pinsamt.

https://www.youtube.com/watch?v=o8167-tkPzM

Jag ser gärna att Intel ligger sida vid sida med AMD men inte om det betyder att dom ska börja ljuga & muta stenhårt igen som dom tidigare varit väldigt bra på.

Så, de fuskboostar sina egna processorer, och säger sedan att AMD fuskboostar sina genom att oärligt hävda att processorerna inte cappar vid batteridrift?

Desperat, desperatare, Intel.

What

The

Fuck??

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att alla våra laptops på jobbet med Intel CPUs har ungefär halva prestandan som default när man kör urkopplad, sen att man manuellt kan ställa in att CPU används till max men får 15 minuters batteritid är en annan sak.

Hur svårt är det att koppla in en laddare när man benchmarkar, om man ändå ska testa max prestanda så ska man ju ha optimala förhållanden för det.

Först skulle vi börja benchmarka i notepad liknande appar för att få "verklig prestanda" och nu ska vi helst göra det i energisparläge också.

Permalänk
Medlem

Jag har nog aldrig haft någon laptop som presterat bra under batteridrift...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Ett företag som vill att man ska köpa deras produkter? Nej nu går skam på torra land!

Ett företag som är bekväma och självsäkra med sin produkt framhäver fördelarna med den. Ett företag som inte är självsäkra försöker hitta fel med sin konkurrents produkter. Det är lite som mobbare höll på med i grundskolan. Deras osäkerhet tog de ut på andra... precis som Intel gjort sedan AMD släppte Zen.

Skrivet av Unaim:

Alla Intel hit och Intel dit men är detta sant så är det ju självklart bra att Intel tar upp det och dåligt utav de som har gjort laptop testar och inte testat eller nämnt det.
Om det visar sig inte vara sant så förtjänar Intel absolut skit men annars vad sysslar folk med att gnälla på Intel över detta, är det en sport eller?

Har väl och göra med att Intel betett sig så här sedan AMD släppte sin Zen-arkitektur. Alltså sandkastning och extrem cherrypicking för att smutskasta AMDs produkter istället för att framhäva sina egna. Vilket i sig är ganska skrattretande med tanke på Intels marknadsställning. Jag menar.. Intel BEHÖVER bara fokusera på sin egen utveckling och slå stort på PR trumman när det väl börjar närma sig men istället väljer de att komma med skrattretande struntprat som detta eller "Real world performance" samtidigt som man förkastar benchmark totalt för att sekunden senare använda sin egen benchmark och allt visa att man är bäst. Just detta fallet är ju snarare ett big "No shit moment" kombinerat med oseriös marknadsföring. Ryktas även att Intel modifierat sina exemplar så det gör ju saken ännu mer pinsamt.

Detta är vad folk gnäller på eller snarare påpekar.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har nog aldrig haft någon laptop som presterat bra under batteridrift...

Hade en Asus-laptop som presterade bra under batteridrift. Problemet? Den tömde batteriet på typ 10 minuter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unaim:

Alla Intel hit och Intel dit men är detta sant så är det ju självklart bra att Intel tar upp det och dåligt utav de som har gjort laptop testar och inte testat eller nämnt det.
Om det visar sig inte vara sant så förtjänar Intel absolut skit men annars vad sysslar folk med att gnälla på Intel över detta, är det en sport eller?

En polare fick en gammal Dell Intel laptop av mig, han skaffade en egen laddare till den.
Trots "i7" och SSD så sade han att den går segt och går knappt arbeta med.
Han gjorde en benchmark på den, han fick ut kanske 3000 poäng, han kopplade UR laddaren så fick han 13000 poäng?
Hellre en fungerande men nedklockad CPU som man vet hur den beteer sig.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Kollar du på graferna så visar de att även Intels modeller minskar prestanda vid batteridrift.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/89669?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvODk2NjkiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9YXJ0aWNsZUZ1bGwiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMDA0MDgifSwia2V5IjoiZjZmZjdjMTY5NzYzMDJjZDQ0NDY4NjVhYTNlMTQ3YjgifQ%3D%3D

Enda Intel kan få ut ur detta är man vid testing av bärbara måste mycket bättre tydliggöra att prestandatester utförs när datorn går på nätström, så prestandan och mätning av batteritid utförs i två helt icke-jämförbara miljöer.

Om AMD-baserade drar ned prestand mer än Intel-system lär ju det förklara den enorma förbättring vi sett i batteritid hos Renoir.

Fast timingen kunde inte varit sämre, en sak folk verkligen noterat med Apples M1 är att den har exakt samma prestanda vare sig man kör på batteri eller ej, samtidigt som batteritid och framförallt prestanda är på en tidigare aldrig skådad nivå.

Säger bara: heja Intel, uppskattar att ni själva sätter strålkastarna på hur brutalt efter ni är Apple!

Givet hur Intel har "testat" AMDs produkter förr, så skulle jag snarare hålla för sannolikt att testförutsättningarna skiljer sig mellan Intels processorer och AMDs processorer. Givet att de måste ha två uppsättningar med förklaringar av typen "Unplugged (DC power)" gör inte heller att jag känner mig säkrare på att testscenarierna var likadana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Jag vet inte, men det har suttit i länge: när Intel ligger under, så åker silkesvantarna av och de blir direkt fula. De ljuger, mutar, och saboterar konkurrenterna. När de ligger bra till, så är de snällast i klassen.

Det finns fler stora företag som har sådana här taktiker i företagets DNA. Titta på Facebook, för ett lysande exempel. När de måste släppa negativa nyheter - säg att de har haft ett intrång och blivit av med lite personlig information - så är deras siffror på antalet drabbade alltid i underkant. Några veckor senare rättar de sig och kommer med de riktiga siffrorna, för då är det inte kul att skriva nyheter om det igen, så ingen ser det. De gör så precis varenda gång.

Fruktansvärt tråkigt egentligen. Men det handlar ju i slutändan om pengar och många företag struntar väll blankt i hur gemene man ser på dom.

Fruktansvärt glad över att jag övergav Facebook för typ 5 år sedan, ångrar det inte en sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

När man inte kan vinna; Gnäll.

Eller mer specifikt: när man inte kan vinna, påstå att man vinner ändå för att alla andra fuskar. I sann Herr Morot-anda.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Datavetare

Givet att det handlar om en U-serie CPU som inte sitter i en direkt budget-laptop är det definitivt anmärkningsvärt.

Testade de 3 bärbara jag har tillgång till, alla Intel-baserade. Två kör Ubuntu och en kör Windows. Det man måste tänka på i Windows är att prestandaprofilen ändras antagligen automatiskt när man drar ur strömmen, satt jag manuellt tillbaka min Surface Pro (som är betydligt mer slimmad än det "IKEA Billy Bokhylla" testade) får jag i praktiken exakt samma resultat i CPU-Z på batteri som med AC.

Var mindre än 10 % skillnad, d.v.s. rätt mycket vad Intels grafer visade, i skillnad om man bara kör som är inställt i Windows. D.v.s. prestandaprofil med AC och "balanserad" på batteri.

Under Ubuntu (testade två generationer Dell Latitude, den senare med i7-8665U som är lite speciellt med maxturbo på 4,8 GHz). Datorn är 4 % snabbare på AC mot batteri, flaskhalsen för maximal frekvens är kylningen och inte strömförsörjning. Den håller >4,5 GHz under väldigt kort tid.

Skrivet av Gruarn:

Givet hur Intel har "testat" AMDs produkter förr, så skulle jag snarare hålla för sannolikt att testförutsättningarna skiljer sig mellan Intels processorer och AMDs processorer. Givet att de måste ha två uppsättningar med förklaringar av typen "Unplugged (DC power)" gör inte heller att jag känner mig säkrare på att testscenarierna var likadana.

Givet din och många andras kommenterar är det ju ändå uppenbart att ett intresse finns att faktiskt reda ut vad som gäller här. Enda som jag se kan skvätt lite på AMD är om det faktiskt är så att de dekreterar vissa specifika program, t.ex. CB, och kör en annan profil där. Bl.a. Samsung har ju försökt sig på sådant i Android, det mottogs inte speciellt väl...

Fast varför bryr sig? Både Intel och AMD behöver just nu ett Hubble-teleskop för att ens ana ledaren i detta race, Apples M1 är så långt före att det bara måste vara så att inga nyheter är bra nyheter för x86 gänget just nu...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Fast varför bryr sig? Både Intel och AMD behöver just nu ett Hubble-teleskop för att ens ana ledaren i detta race, Apples M1 är så långt före att det bara måste vara så att inga nyheter är bra nyheter för x86 gänget just nu...

Vi har förstått att du tycker om att jämföra äpplen och päron, det räcker nog nu.
x86 och ARM är två olika instruktionsuppsättningar som faktiskt fortfarande skiljer i så väl marknadsandel som tillämpning (och nej, x86 kommer inte att gå mot sin död inom en alltför snar framtid, även om det med ojämna mellanrum hävdas av en del - det har gjorts förut).

x86 är en koloss (förvisso liten jämfört med ARM), med en gigantisk infrastruktur som bygger på, och är beroende av, den. Sen kommer det ske en betydande övergång i och med Apples beslut (redan där är vi rejält offtopic) - men eftersom de styr sitt ekosystem stenhårt så är det inte per automatik så att alla persondatorer kommer gå samma öde tillmötes.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Givet din och många andras kommenterar är det ju ändå uppenbart att ett intresse finns att faktiskt reda ut vad som gäller här. Enda som jag se kan skvätt lite på AMD är om det faktiskt är så att de dekreterar vissa specifika program, t.ex. CB, och kör en annan profil där. Bl.a. Samsung har ju försökt sig på sådant i Android, det mottogs inte speciellt väl...

Där håller jag helt med. Försöker man på något vis i programvara styra om prestanda för processorn för att påverka beteende i specifika appar, så är det förkastligt. Med det sagt så går det inte att blunda för att ett av de här två bolagen har en egen kompilerare som gör skillnad på processor och processor, så även om ett sådant beteende skulle upptäckas, så behöver det utredas varför det är så i just de utpekade programvarorna och inte i andra.

Permalänk
Medlem

Hmm hur ska Intel ha det, ska de jämföras med benchmark bara ibland när det är till deras fördel men när någon är bättre så är det inte av vikt?

https://www.sweclockers.com/nyhet/29734-intels-vd-dags-att-sl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Givet att det handlar om en U-serie CPU som inte sitter i en direkt budget-laptop är det definitivt anmärkningsvärt.

Testade de 3 bärbara jag har tillgång till, alla Intel-baserade. Två kör Ubuntu och en kör Windows. Det man måste tänka på i Windows är att prestandaprofilen ändras antagligen automatiskt när man drar ur strömmen, satt jag manuellt tillbaka min Surface Pro (som är betydligt mer slimmad än det "IKEA Billy Bokhylla" testade) får jag i praktiken exakt samma resultat i CPU-Z på batteri som med AC.

Var mindre än 10 % skillnad, d.v.s. rätt mycket vad Intels grafer visade, i skillnad om man bara kör som är inställt i Windows. D.v.s. prestandaprofil med AC och "balanserad" på batteri.

Under Ubuntu (testade två generationer Dell Latitude, den senare med i7-8665U som är lite speciellt med maxturbo på 4,8 GHz). Datorn är 4 % snabbare på AC mot batteri, flaskhalsen för maximal frekvens är kylningen och inte strömförsörjning. Den håller >4,5 GHz under väldigt kort tid.

Givet din och många andras kommenterar är det ju ändå uppenbart att ett intresse finns att faktiskt reda ut vad som gäller här. Enda som jag se kan skvätt lite på AMD är om det faktiskt är så att de dekreterar vissa specifika program, t.ex. CB, och kör en annan profil där. Bl.a. Samsung har ju försökt sig på sådant i Android, det mottogs inte speciellt väl...

Fast varför bryr sig? Både Intel och AMD behöver just nu ett Hubble-teleskop för att ens ana ledaren i detta race, Apples M1 är så långt före att det bara måste vara så att inga nyheter är bra nyheter för x86 gänget just nu...

Skulle vara intressant att se om samma beteende finns hos en AMD propp.

Men i slutändan är batteri med full prestanda inte ett särskilt realistiskt scenario, visst datorn blir snabbare men hur användbar är den med 1h batteritid?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

En annan tolkning av Intels resultat:

https://www.extremetech.com/extreme/317657-intel-is-spreading...

Intel verkar ha valt ut de benchmarks de hittat där man ser störst skillnad och sedan bortsett från de där man inte ser denna effekt.

En jämförelse mellan olika tillverkares modeller av både Intel- och AMD-baserade bärbara datorer vore dock intressant.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hmmm. alltså , Windows har ju olika strömsparlägen beroende på om man kör på batteri eller inte, det är ju ingen nyhet.
Men nu verkar det som att AMD har en funktion som stryper prestanda, som alltså inte beror på windows? Eller vad är det Intel försöker säga här? Om det är det, dom säger, så är det ju intressant, och jag skulle vilja veta mera om denna funktion. Om det helt enkelt är Windows hantering av strömspar, mja, då är det väl Microsoft man ska klaga på här,, eller?

I vilket fall som helst så ger detta avsmak för Intel. Inte snyggt!

Permalänk
Medlem

WebXPRT? Från Principled Technologies? Har ungefär noll tillit för varken deras eller Intels CPU tester. Men visst, vill Intel så kan de självklart förespråka att tester av energi-algorithmerna utförs men varför var de tvungna att besudla det med missledande "tester"... Blev lite nyfiken nu, när släppte Intel ett CPU test som inte var helskevt senast? Kan på riktigt inte komma ihåg, deras prat om "real world benchmarks" (kodord för cherry picking) lyckas verkligen sätta sig i minnet... Jag undrar om ens målet var att poängtera testaspekten eller få en till chans att publicera missledande tester.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.