Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kanske inte en audiofil fråga direkt, men nu när Sony WH-XM3 går att få tag på för dryga 2000:- så är dom svårslagna att motstå.
Min fråga är därför om det går att komma runt den "volume-limit-capacity" jag antar att dessa lurar har?
Köpte dom förra sommaren och märkte då att dom inte kom upp i ens närheten av vad jag skulle kalla acceptabel ljudnivå, crankade upp både lurarna i sig och diverse program jag använde. Provade med både youtube videos, spotify, apple music etc. Även på högsta nivån kände jag att det saknades ett markant hopp i ljudnivå,.
Jag spekulerar endast, men jag anser att det ligger nån EU-begränsning bakom? Vet i alla fall att deras nyare Hi-Res spelare i bla A-serien, (A45/35/40 osv) har en begränsning vad gäller ljudnivån, dvs att dom är strypta.
Gäller det dessa också?

@anon8870 här i tråden verkar jättenöjd med sina XM3, han kanske kan svara på dina undringar.

Däremot tvivlar jag starkt på att ljudkvalitén för musiklyssnande är bättre än i tex Sennheiser Momentum 3 som jag verkligen gillade, men vem vet (jag tycker åtminstone inte detta). Just noice cancelling är dock Sony klassledande på. XM3 är lite plastiga men enligt mig mycket bekväma lurar att bära.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/317745-Philips-2020-Fide...

Lite nyfiken vad folk tycker om dessa? bra rea så om inte kanske någon lyckas köpa de till ett bra pris

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Någon som kan hjälpa mig med att försöka hitta det jag söker, gärna till bra BF-pris? Jag köpte ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm med tillhörande modmic och är väldigt nöjd med ljudet, både från laptopen och stationära datorn. Däremot är jag lite less på att fippla kabeln mellan laptop och stationära hela tiden. Jag har sökt runt och letar någon form av hörlursförstärkare men vet inte vad riktigt. Någon som har tips på ett prisvärt alternativ? Jag har läst mycket gott om JDS Labs men hittar ingenstans att få tag på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Hej alla!

Någon som kan hjälpa mig med att försöka hitta det jag söker, gärna till bra BF-pris? Jag köpte ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm med tillhörande modmic och är väldigt nöjd med ljudet, både från laptopen och stationära datorn. Däremot är jag lite less på att fippla kabeln mellan laptop och stationära hela tiden. Jag har sökt runt och letar någon form av hörlursförstärkare men vet inte vad riktigt. Någon som har tips på ett prisvärt alternativ? Jag har läst mycket gott om JDS Labs men hittar ingenstans att få tag på den.

Jag har en JDS Labs Element köpt 2017, tror det är första versionen. "Red Ring". Jag är jättenöjd med den oavsett vad den drivit /(DT770, HD6XX, K701 och lite annat).

Jag köpte min direkt från JDS Labs, deras webbshop finns här: https://jdslabs.com/shop/

Min är fast kopplad till en stationär dator via USB, och jag har aldrig använt den analoga ingången.

Sen jag köpte den + en O2 som jag har i ett annat rum har jag aldrig övervägt att uppgradera förstärkare, så jag har tyvärr inga förslag på alternativ. Nåt skoj borde väl finnas på marknaden sen jag köpte mitt för några år sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

https://www.webhallen.com/se/product/317745-Philips-2020-Fide...

Lite nyfiken vad folk tycker om dessa? bra rea så om inte kanske någon lyckas köpa de till ett bra pris

Citerar min egen post från fyndtråden:

Skrivet av Gawgizz:

Min personliga erfarenhet av dem är att det är svårt att sätta ett bra betyg på dem med tanke på prislappen (4000 kr), skrev till och med i min egen recension att de hade fått full pott om de landar under 2000 kr framöver, vilket de alltså gjorde! Philips sköt sig själva i foten lite med hur bra X2HR var för ca 1500 kr, och när man väl kommer upp i 3000+ finns det bättre alternativ. Om 2000 kr är för mycket pengar rent allmänt så är X2HR fortfarande ett bra alternativ, men för just 2k är X3 svårslagna. Tänk dock på att dessa alltså är "open-back" hörlurar, det här är inget du drar på dig på en tunnelbana, men det vill man kanske ändå inte med en 3 meter lång semi-proprietär sladd.

Sätter följande i en spoiler för att inte skrämma bort eventuella köpare, detta gäller ENDAST dig som kommer vilja köra hörlurarna balanserat, är du en helt vanlig användare som vill koppla in hörlurarna i en vanlig hörlursport kan du helt strunta i det här:

Värt att tänka på är att sladdarna har en udda kombination av kontakter då den balanserade pluggen är en 2,5 mm-variant medans själva lurarnas anslutning är av en konstig stereo-standard (som alltså inte alls följer någon standard), så man måste köpa eventuell adapter från 2,5 om man inte råkar ha det hemma och vill köra balanserat. I alla fall tills tillverkare börjar matcha deras konstiga stereosplit med sladdar, men jag hittade ingen när jag kollade för några veckor sedan. Har du redan balanserat 2,5jack så är du så klart good to go!

Dold text

Byggkvalitén är inte lika "ordentlig" som X2HR, men samtidigt inget jag värderar jättehögt på solklara hemmalurar, mindre robusta men mycket snyggare och även bekvämare (trodde aldrig jag skulle säga att något var bekvämare än X2HR).
Snäppet sterilare ljud än X2HR, lite mesigare low-end också. Däremot ett rejält steg upp i soundstage och som sagt möjlighet att köra balanserat.

Edit: Kan inte jämföra uppåt i prisklass men consensus verkar vara att till exempel Sundara slår X3 på fingrarna för sina 3500 eller vad man nu kan hitta dem för, det är dock för mycket pengar för mig och inte en lika rättvis jämförelse nu när X3an faktiskt tagit sig bort från det hutlösa överpriset de lanserades för.

Permalänk
Medlem

@laptopkillen @makatech
Får googla runt lite snabbt, dom förra ska sägas returnerades pga av ovan nämnda undran.
Annars, provar jag också. @anon8870 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jesper_W:

Hej alla!

Någon som kan hjälpa mig med att försöka hitta det jag söker, gärna till bra BF-pris? Jag köpte ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm med tillhörande modmic och är väldigt nöjd med ljudet, både från laptopen och stationära datorn. Däremot är jag lite less på att fippla kabeln mellan laptop och stationära hela tiden. Jag har sökt runt och letar någon form av hörlursförstärkare men vet inte vad riktigt. Någon som har tips på ett prisvärt alternativ? Jag har läst mycket gott om JDS Labs men hittar ingenstans att få tag på den.

Skrivet av blackcoffee:

Jag har en JDS Labs Element köpt 2017, tror det är första versionen. "Red Ring". Jag är jättenöjd med den oavsett vad den drivit /(DT770, HD6XX, K701 och lite annat).

Jag köpte min direkt från JDS Labs, deras webbshop finns här: https://jdslabs.com/shop/

Min är fast kopplad till en stationär dator via USB, och jag har aldrig använt den analoga ingången.

Sen jag köpte den + en O2 som jag har i ett annat rum har jag aldrig övervägt att uppgradera förstärkare, så jag har tyvärr inga förslag på alternativ. Nåt skoj borde väl finnas på marknaden sen jag köpte mitt för några år sen?

Det är inte jättevanligt att det finns flera usbingångar på dacar men många prylar har flera vanliga ingångar och stationära datorer har ofta toslinkutgång så koppla toslink till den stationära och usb till laptopen.
En typisk nyare dac som inte är pytteliten ser ofta ut nått så här, 3 ingångar på den här.

https://www.amazon.de/TOPPING-E30-Optical-Coaxial-Portable/dp...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte jättevanligt att det finns flera usbingångar på dacar men många prylar har flera vanliga ingångar och stationära datorer har ofta toslinkutgång så koppla toslink till den stationära och usb till laptopen.
En typisk nyare dac som inte är pytteliten ser ofta ut nått så här, 3 ingångar på den här.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61Nsjf3XbgL._AC_SL1004_.jpg
https://www.amazon.de/TOPPING-E30-Optical-Coaxial-Portable/dp...

Tack för svar. Jag behöver inte fler USB-ingångar men i alla fall möjlighet att koppla in två 3.5mm eller motsvarande.

Såg att den du tipsade om fanns på svenska amazon också:
https://www.amazon.se/TOPPING-L30-h%C3%B6rlursf%C3%B6rst%C3%A...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Tack för svar. Jag behöver inte fler USB-ingångar men i alla fall möjlighet att koppla in två 3.5mm eller motsvarande.

Såg att den du tipsade om fanns på svenska amazon också:
https://www.amazon.se/TOPPING-L30-h%C3%B6rlursf%C3%B6rst%C3%A...

Den han länkade (E30) är en DAC medans L30 är en hörlursförstärkare, den du skickade har varken USB, toslink eller 3,5mm in och bara en uppsättning RCA-in. Man använder dem tillsammans för att ta sig från en digital input från datorn till en hörlursport på L30, men att köpa en stack för ditt ändamål är nog att överdriva

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jesper_W:

Tack för svar. Jag behöver inte fler USB-ingångar men i alla fall möjlighet att koppla in två 3.5mm eller motsvarande.

Såg att den du tipsade om fanns på svenska amazon också:
https://www.amazon.se/TOPPING-L30-h%C3%B6rlursf%C3%B6rst%C3%A...

Du skrev att du inte ville hålla på att flytta signalkabeln mellan 2 datorer och du har redan en hörlursförstärkare "O2"men ingen dac med flera ingångar som jag tolkade det du skrev, en dac med minst 2 ingångar löser ju det, alternativet är ju att fixa en ingångsväljare till O2 eller byta ut den mot nått som från början kan ta emot flera signalkällor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du skrev att du inte ville hålla på att flytta signalkabeln mellan 2 datorer och du har redan en hörlursförstärkare "O2"men ingen dac med flera ingångar som jag tolkade det du skrev, en dac med minst 2 ingångar löser ju det, alternativet är ju att fixa en ingångsväljare till O2 eller byta ut den mot nått som från början kan ta emot flera signalkällor.

Ja det blev noll rätt där av mig..

Har du något tips på en produkt? Jag har ingen DAC eller förstärkare idag utan skiftet kabeln mellan helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du skrev att du inte ville hålla på att flytta signalkabeln mellan 2 datorer och du har redan en hörlursförstärkare "O2"men ingen dac med flera ingångar som jag tolkade det du skrev, en dac med minst 2 ingångar löser ju det, alternativet är ju att fixa en ingångsväljare till O2 eller byta ut den mot nått som från början kan ta emot flera signalkällor.

Nä, det var någon annan som hade en O2, du citerade två olika personer.
Jesper har bara ett par hörlurar som han vill slippa koppla mellan datorerna, vilket som du säger går att lösa med en DAC med 2 ingångar men förslagsvis en med inbyggd amp också

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jesper_W:

Ja det blev noll rätt där av mig..

Har du något tips på en produkt? Jag har ingen DAC eller förstärkare idag utan skiftet kabeln mellan helt och hållet.

Du kan ju alltid koll på http://www.headnhifi.com/
https://www.amazon.se/SP200-h%C3%B6rlurar-teknologi-balansera...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Kanske inte en audiofil fråga direkt, men nu när Sony WH-XM3 går att få tag på för dryga 2000:- så är dom svårslagna att motstå.
Min fråga är därför om det går att komma runt den "volume-limit-capacity" jag antar att dessa lurar har?
Köpte dom förra sommaren och märkte då att dom inte kom upp i ens närheten av vad jag skulle kalla acceptabel ljudnivå, crankade upp både lurarna i sig och diverse program jag använde. Provade med både youtube videos, spotify, apple music etc. Även på högsta nivån kände jag att det saknades ett markant hopp i ljudnivå,.
Jag spekulerar endast, men jag anser att det ligger nån EU-begränsning bakom? Vet i alla fall att deras nyare Hi-Res spelare i bla A-serien, (A45/35/40 osv) har en begränsning vad gäller ljudnivån, dvs att dom är strypta.
Gäller det dessa också?

Jag kör från iPhone.. och ligger på 40-50% på volymen, vilket räcker med behag. Jag kan testa från android också om det är intressant? Jag har stängt av alla "finesser på NC" så det är bara min inställning på NC som gäller, om det nu fungerar .. hmm jao ja det verkar så.
Testade du stänga av "normalisering" av ljudet i musikstream apparna?

EDIT: på android har du två volym reglage, i telefonen och på hörluren. Nu har jag inte installerat appen på android mobilen.

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Jag har ingen erfarenhet av hur bra lösningar som denna kan vara, och verkligen ingen koll på det här specifika märket, men det här ser ju ut att vara smidigaste sättet att fixa det på:
https://www.amazon.com/BTunes-Bluetooth-Wireless-M4U2-Headpho...

En annan väg att ta som är lite klumpigare men utan tvekan ger dig bättre ljud både in och ut skulle vara att köra en trådlös mini-dac med inbyggd mic och köra en kort sladd från den till hörlurarna, men normalt sett brukar folk montera dessa på huvudbygeln när de "moddar" sina lurar och det är kanske inte optimal placering om man tänker använda den inbyggda mikrofonen.
https://www.amazon.se/FiiO-BTR5-Bluetooth-h%C3%B6rlursf%C3%B6...

Skulle tyvärr säga att det är kört om du vill ha trådlösa open-back lurar med mic "out of the box" :/

Tack för infon! Jag klickade hem ett par Arctis Pro för att testa hur bra ett par hyggliga gaminglurar låter. De kanske funkar tillräckligt bra för att ha till jobbdatorn. Hittade också lite info om att Astro A50 skall vara open-back trots att det inte ser så ut.
Men jag får testa lite. Annars kanske det blir att gaffatejpa fast en FiiO på mina Fidelio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultrabrite:

Tack för infon! Jag klickade hem ett par Arctis Pro för att testa hur bra ett par hyggliga gaminglurar låter. De kanske funkar tillräckligt bra för att ha till jobbdatorn. Hittade också lite info om att Astro A50 skall vara open-back trots att det inte ser så ut.
Men jag får testa lite. Annars kanske det blir att gaffatejpa fast en FiiO på mina Fidelio

Tror att det kan vara svårt att hitta en lösning likt denna med 1. bra räckvidd 2. bra ljud till lurarna och 3. okej mic
Men om man orkar leta så är ju det här konceptet så solklart, och kan man klara sig med halvdåligt ljud i någon riktning så går det säkert att hitta utan att leta ihjäl sig.
https://www.amazon.com/Aluratek-AISM01F-Bluetooth-Microphone-...

Permalänk
Medlem

Någon rekommenderad uppgradering från AKG K550?
Open back, helst med ganska schyst soundstage också 😉

Prisklass 1000-3000kr.

Kommer kombineras med Topping L30/E30 stack.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/forstarkare-recei...

Sony 7.2 surround receiver STR-DN1080

Black Friday! Gäller till söndag 29/11 kl 23.59 ... går inte att köpa länge

Någon som har ett bra tips på surround-receiver 7.2 ATMOS?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt tråd riktigt men chansar..

Kommer få hem en soundbar som jag kommer koppla ps5 och Apple TV till. Sen vidare till tv med arc.

I dagsläget är båda saker kopplade in i tvn som sedan skickar ljudet till det uråldriga ljudsystemet.
Tvn får alltså ljudet och det är inga problem att använda hörlurarna vid behov.

Kommer då tvn få något ljud (när allt går genom limpan) att skicka vidare via hörlursuttaget eller optisk?
Vet inte var jag annars ska koppla mina Sennheiser RS 175.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vet inte om det är rätt tråd riktigt men chansar..

Kommer få hem en soundbar som jag kommer koppla ps5 och Apple TV till. Sen vidare till tv med arc.

I dagsläget är båda saker kopplade in i tvn som sedan skickar ljudet till det uråldriga ljudsystemet.
Tvn får alltså ljudet och det är inga problem att använda hörlurarna vid behov.

Kommer då tvn få något ljud (när allt går genom limpan) att skicka vidare via hörlursuttaget eller optisk?
Vet inte var jag annars ska koppla mina Sennheiser RS 175.

Kanske inte helt rätt tråd, men relaterat iallafall
Hur skickar du ljudet från TV:n till ljudsystemet idag?
Om det är via HDMI så använder du ju ARC redan, och kan väl göra precis samma sak på nya systemet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kanske inte helt rätt tråd, men relaterat iallafall
Hur skickar du ljudet från TV:n till ljudsystemet idag?
Om det är via HDMI så använder du ju ARC redan, och kan väl göra precis samma sak på nya systemet?

Ljudet går från tv via optisk till ljudsystemet i dagsläget.

Allt är ju idag kopplat till tvns hdmi som sen får skicka det vidare.

Framöver kommer väl inte tvn få något ljud alls om jag fattat det rätt då det går genom limpan med passthrough.

Så det är ju frågan om tvn kommer ha något ljud att skicka ut till lurarna...Inte heller finns det något mer än en optisk in att koppla i på soundbar. En 3.5a på den hade ju inte gjort nåt...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

För alla som drömmer om den bästa hörlursförstärkaren och/eller är moddare, så har Sparkoslabs.com 25% Black Weekendrea just nu.

(rabattkoden står längst upp på sidan och är den högsta rabatten dem någonsin erbjudit)

Deras lurförstärkare Aries kostar nu från ca 16.000 kr med rabatt + ev. tull och moms. Och jag tror denna kritikerrosade lurförstärkare slår så gott som alla konkurrenter, oavsett pris samt med/utan rör!

https://sparkoslabs.com/aries-headphone-amplifier-and-preamp/

Eller så köper man helt enkelt deras komponenter, såsom diskreta operationsförstärkare, spänningsregulatorer och strömförsörjning och bygger något projekt själv. Deras diskreta operationsförstärkare SS3601/2 är den bästa jag använt, och jag är nu sugen på att köpa deras ultimata SS2590 Pro, som slår allt i dess väg! (kräver dock adapter för att passa vanlig konsumentelektronik)

https://sparkoslabs.com/pro-discrete-op-amp/

Enhetsfrakten till Sverige är 15USD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jag kör från iPhone.. och ligger på 40-50% på volymen, vilket räcker med behag. Jag kan testa från android också om det är intressant? Jag har stängt av alla "finesser på NC" så det är bara min inställning på NC som gäller, om det nu fungerar .. hmm jao ja det verkar så.
Testade du stänga av "normalisering" av ljudet i musikstream apparna?

EDIT: på android har du två volym reglage, i telefonen och på hörluren. Nu har jag inte installerat appen på android mobilen.

Hej, sorry för sen återkoppling. Tacksam för svaret 🙂
Nej, jag tror inte jag testade stänga av normalisering, det låter bra som du säger med volymen.
Har till midnatt på mig och lagret är inte slut så jag ska fundera på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Hej, sorry för sen återkoppling. Tacksam för svaret 🙂
Nej, jag tror inte jag testade stänga av normalisering, det låter bra som du säger med volymen.
Har till midnatt på mig och lagret är inte slut så jag ska fundera på det.

Fint det, det är inte alla android mobiler som får dubbla volym reglage. Kommer inte ihåg vilka som gör vad där. Har för mig det finns en inställning under utvecklarverktyg, som heter något med direkt ljud eller så, som gör att man får ett reglage för ljud.

Edit: Såg du har en iPhone nu. Så det borde bli volym av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Fint det, det är inte alla android mobiler som får dubbla volym reglage. Kommer inte ihåg vilka som gör vad där. Har för mig det finns en inställning under utvecklarverktyg, som heter något med direkt ljud eller så, som gör att man får ett reglage för ljud.

Edit: Såg du har en iPhone nu. Så det borde bli volym av det.

Tack, får se om man kan hålla köpfingret i skick. Är ju trots allt lite onödig lyxkonsumtion vi pratar om 🎧

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Tack, får se om man kan hålla köpfingret i skick. Är ju trots allt lite onödig lyxkonsumtion vi pratar om 🎧

Hehe jepp, om man nu inte gjort sönder sina förra BT lurar.. mina förra sprack i bygeln, skickade in dem och det gick inte på garantin. Så jag valde att de skulle kasseras på plats. Det var ett par New York från Urbanista. Oj de går för 699kr nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hehe jepp, om man nu inte gjort sönder sina förra BT lurar.. mina förra sprack i bygeln, skickade in dem och det gick inte på garantin. Så jag valde att de skulle kasseras på plats. Det var ett par New York från Urbanista. Oj de går för 699kr nu

Grejen är att jag har ett par audio technica ath-m50x som jag är nöjd med och använder till min Cowon Plenue D2.
Sladdlöst skulle dock underlätta, även om dom inte går att använda ihop med Cowonen, aja svårt svårt 😆

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Grejen är att jag har ett par audio technica ath-m50x som jag är nöjd med och använder till min Cowon Plenue D2.
Sladdlöst skulle dock underlätta, även om dom inte går att använda ihop med Cowonen, aja svårt svårt 😆

Ah en DAP, jag använder en Fiio X1 ibland, skaffade en Fiio X3, fast den senare krånglar med att inte kunna spela upp musik ibland. Iofs den nya har BT, så borde testa med den och se hur lurarna beter sig med volymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Ah en DAP, jag använder en Fiio X1 ibland, skaffade en Fiio X3, fast den senare krånglar med att inte kunna spela upp musik ibland. Iofs den nya har BT, så borde testa med den och se hur lurarna beter sig med volymen.

Vill inte ha en Android baserad spelare kände jag. Är ju basicly en telefon i så fall, med en kraftfull DAC.
Största problemet är att det är svårt att hitta en spelare som uppfyller alla kraven.
Fiio är uteslutet för mig, då jag läser att batteritiden är typ en dag eller nåt, mindre i många fall. Dvs som en telefon. Min Cowon klarar upp till 50h enligt specsen, vilket jag kan intyga stämmer. Behöver väldigt sällan ladda den.
Sen har den sina nackdelar, bla är skärmen under all kritik, är otroligt seg och reagerar med en rejäl delay när man trycker på nåt. USB C skulle verkligen ha varit trevligt att se, speciellt med tanke på att modellen är relativt ny, tror den lanserades 2018?
Man lär sig dock att gå runt det och låta den fokusera på musiken.
Sony är ett alternativ med deras billigare modeller i A serien, har också Bluetooth. Men dom europeiska versionerna har som jag skrev förut nån form volume limit, och av vad jag läst på bla https://www.head-fi.org/forums/ osv så har den japanska modellen inga begränsningar. Dock inte helt sugen på att importera en, vore en sak om det har från en europeisk säljare, antingen eBay eller butik. Det var dock inget som gick att få till förra våren när jag beslöt mig för att gå till en engelsk återförsäljare och köpte min D2.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Vill inte ha en Android baserad spelare kände jag. Är ju basicly en telefon i så fall, med en kraftfull DAC.
Största problemet är att det är svårt att hitta en spelare som uppfyller alla kraven.
Fiio är uteslutet för mig, då jag läser att batteritiden är typ en dag eller nåt, mindre i många fall. Dvs som en telefon. Min Cowon klarar upp till 50h enligt specsen, vilket jag kan intyga stämmer. Behöver väldigt sällan ladda den.
Sen har den sina nackdelar, bla är skärmen under all kritik, är otroligt seg och reagerar med en rejäl delay när man trycker på nåt. USB C skulle verkligen ha varit trevligt att se, speciellt med tanke på att modellen är relativt ny, tror den lanserades 2018?
Man lär sig dock att gå runt det och låta den fokusera på musiken.
Sony är ett alternativ med deras billigare modeller i A serien, har också Bluetooth. Men dom europeiska versionerna har som jag skrev förut nån form volume limit, och av vad jag läst på bla https://www.head-fi.org/forums/ osv så har den japanska modellen inga begränsningar. Dock inte helt sugen på att importera en, vore en sak om det har från en europeisk säljare, antingen eBay eller butik. Det var dock inget som gick att få till förra våren när jag beslöt mig för att gå till en engelsk återförsäljare och köpte min D2.

Ja tyvärr så lägger sig EU i hur högt hörlurar ska spela. Funderar på om man ska köpa utomlands när det går resa säkert igen. Fast då ska man ju resa någonstans där det inte är limiterad volym på hörlurarna.