Permalänk
Medlem

Köpt minnen blåst ?

Hej undrar om det är någon mer som köpte minnen av den här personen med detta användarnamn jonkohler han sålde för ett tag sen 2st par av dom här minnena corsair 2x512TWINX1024 för 1000kr på säljes.
Har nu gått 3 veckor och inga minnen änn där kan man känna sig blåst jag betalade in på hans konto innan han skulle skickat dom så kallade minnena han skyllde på att han inte hade postgiro konto blabla mm..
Jaja man får ju skylla sig lite själv men man blåser fan inte folk så.

Permalänk
Medlem

Livet - Skola - Arbete?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

man får ta och kolla upp personen, ta all info., hans/hennes mors namn, fråga på swec före om någon har köpt från han/hon, PF

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Funkar det inte med "postförskott" (tror jag det är iaf ) Då man betalar när man hämtar ut packetet. Det är nog lite säkrare, men då vet man iofs inte vad som är i paketet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Betalar man i förskott får man skylla sig själv... så enkelt är det!

betala aldrig aldrig i förskott!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Betalar man i förskott får man skylla sig själv... så enkelt är det!

betala aldrig aldrig i förskott!!

finns säkert massa sjuka individer som inte skulle betala om man skickar grejerna till dom oxå ;P

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Budda
finns säkert massa sjuka individer som inte skulle betala om man skickar grejerna till dom oxå ;P

Då får dom inte ut grejorna och paketet skickas tillbaka till dig, så är inte riiiktigt samma sak

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Då får dom inte ut grejorna och paketet skickas tillbaka till dig, så är inte riiiktigt samma sak

joo men de va ju nått snack om att man inte ska betala förens man fått grejerna ;P ... och om man köper nått av nån på postförskott så kan de lika väl ligga en kotte i paketet om man har otur

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Avstängd

då öppnar man paketet på postkontoret och så om det är en kotte skulle man väl kunna tejpa igen paketet och skicka tillbaka?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Shit jaja inte mycket och göra man kan ju hoppas man träffar han någon gång.
Bor tyvärr en 80 mil i från Skellefteå

Permalänk
Medlem

Vet du inte hans namn, adress eller telefonnummer? Brukar vara bra att veta det innan, köper bara från person jag kan träffa i stan eller som jag känner, tycker inte det verkar så trevligt att bli blåst

Hmm, är det bara jag, eller är det problem att ta reda på namn på personer om du vet kontonummret, han måste väll ha reggat det i nått namn med adress?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

För att skicka mot PF måste man ha postgiro, vilket känns lite onödigt att öpnna ett konto för bara för att man ska sälja någon pryl. Jag har sålt en del grejer och kräver att folk sätter in pengarna innan jag skickar, annars kan de blåsa mig. Trist att det finns människor som blåser folk som ger oss andra problem med att sälja saker på ett vettigt sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baath
För att skicka mot PF måste man ha postgiro, vilket känns lite onödigt att öpnna ett konto för bara för att man ska sälja någon pryl. Jag har sålt en del grejer och kräver att folk sätter in pengarna innan jag skickar, annars kan de blåsa mig. Trist att det finns människor som blåser folk som ger oss andra problem med att sälja saker på ett vettigt sätt.

Det är som sagt dessa rötägg som förstör för oss hederliga säljare
Har sålt mängder med prylar både här på Swec och på NH och det märks att folk har blivit väldigt försiktiga när det gäller förskottsbetalning.

Får snart skaffa ett postgirokonto tror jag

Permalänk
Medlem

Bissen, du är inte den enda som den killen har blåst.
Får du inte igen pengarna så måste du bara polisanmäla honom.
(Anmäl honom om du får igen pengarna oxå)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

bara att anmäla hans/hons kontonummer eller ?
dom bör ju ha fakta på personen

Visa signatur

[size="1"]AMD AthlonXP 1700+ ¤ Epox 8RDA3+ ¤ 2x256 Crosair XMS3200 ¤ HIS 9700np ¤ SB Live! 5.1 ¤ 20" Eizo FlexScan T622-T
Maxtor 40gb + 20gb ¤ Windows XP pro ¤ DirectX 9.0b ¤ Catalyst 3.6 ¤ 3Dmark: 2001: 15316p - 2003: 5265p ¤ Bilder
CPU: 166*12,5=2088MHz @ 1,8v ¤ GFX: 346/326 ¤ MEM: 11-3-3-2 ¤ H2O: Swiftech MCW462-UH - Sicce Nova - bil radiator[/size]

Permalänk
Medlem

Tror knappast banken lämnar ut namn och adress om man frågar.

Permalänk
Medlem

menade att den snälla polisen kanske kunde fixa det vid anmälningen...

Visa signatur

[size="1"]AMD AthlonXP 1700+ ¤ Epox 8RDA3+ ¤ 2x256 Crosair XMS3200 ¤ HIS 9700np ¤ SB Live! 5.1 ¤ 20" Eizo FlexScan T622-T
Maxtor 40gb + 20gb ¤ Windows XP pro ¤ DirectX 9.0b ¤ Catalyst 3.6 ¤ 3Dmark: 2001: 15316p - 2003: 5265p ¤ Bilder
CPU: 166*12,5=2088MHz @ 1,8v ¤ GFX: 346/326 ¤ MEM: 11-3-3-2 ¤ H2O: Swiftech MCW462-UH - Sicce Nova - bil radiator[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Det är som sagt dessa rötägg som förstör för oss hederliga säljare
Har sålt mängder med prylar både här på Swec och på NH och det märks att folk har blivit väldigt försiktiga när det gäller förskottsbetalning.

Får snart skaffa ett postgirokonto tror jag

att du skaffar ett postgirokonto hjälper ju knappast om du vill köpa saker av andra personer.....

edit: Alltså är du så korkad så du ger en person 1000kr utan att ha hans riktiga namn ens? Är det så får du ju verkligen skylla dig själv,,, annars är det ju bara att åka hem till honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
att du skaffar ett postgirokonto hjälper ju knappast om du vill köpa saker av andra personer.....

edit: Alltså är du så korkad så du ger en person 1000kr utan att ha hans riktiga namn ens? Är det så får du ju verkligen skylla dig själv,,, annars är det ju bara att åka hem till honom.

Nu skrev jag inte att jag köper grejer av privatpersoner eller hur? Däremot säljer jag mängder av prylar jag har tröttnat på

Permalänk
Medlem

Det är ett helvete utav folk att hålla på så där...

Kan inte Sweclockers göra en svartlista på de IP nummer som folk blivit blåsta av?

Kolla om du har hans Ip efter de mail han har skickat.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Det är ett helvete utav folk att hålla på så där...

Kan inte Sweclockers göra en svartlista på de IP nummer som folk blivit blåsta av?

Kolla om du har hans Ip efter de mail han har skickat.

213.199.90.31