Bensinmack (automat) med NFC, finns det?

Permalänk
Hedersmedlem

Bensinmack (automat) med NFC, finns det?

Tja!

Sedan jag började använda Samsung Pay så har jag på gott och ont nästan aldrig plånboken på mig.
Skönt att slippa men kan bli problem t.ex. när man tänkt spontantraska in på systemet men kommer på att man inte har legitimation på sig.

Förutom legitimering så finns det ju även fall där NFC inte finns och på förekommen anledning är min fråga - finns det bensinmackar med automater som har NFC?
Kan inte påstå att jag varit runt och undersökt alla kedjor men de jag besökt tar vad jag kan se bara fysiska kort.

Medveten om att några bensinmackar har betalning via sina egna appar men det är jag inte så sugen på i första hand.
För att förtydliga är "åk till en bemannad mack" alltså inte heller vad jag är ute efter utan bara om några har NFC.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att de flesta kedjor såsom, din-X , ST1, Statoil, Shell med flera har en "blipp" terminal för NFC bredvid vanliga kortläsaren .

Vet detta då jag själv använder samsung pay flitigt

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raaptor:

Skulle vilja påstå att de flesta kedjor såsom, din-X , ST1, Statoil, Shell med flera har en "blipp" terminal för NFC bredvid vanliga kortläsaren .

Vet detta då jag själv använder samsung pay flitigt

Intressant, det kan ju vara så att det helt enkelt är de specifika mackarna jag besöker som inte har uppdaterade terminaler.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Intressant, det kan ju vara så att det helt enkelt är de specifika mackarna jag besöker som inte har uppdaterade terminaler.

Ja företeelsen är hyfsat ny, men som sagt mackkedjorna jag nämnde ovan har i regel alltid en NFC terminal bredvid vanliga kortterminalen numera

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

På St1 kan du ju ha appen och betala direkt genom den

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arkade:

På St1 kan du ju ha appen och betala direkt genom den

Skrivet av Daemon:

Medveten om att några bensinmackar har betalning via sina egna appar men det är jag inte så sugen på i första hand.

Ja...

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.