3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på webbis på ett kort med förinstallerat vattenblock, såg att 10 skulle vara på väg, tänkte ah. Här har man ju chans, såg dan efter att det låg 34st förbokningar:P

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bör hamna ett 3090 FTW3 Ultra i inets fyndhörna idag eller imorgon

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Skrivet av Äksol:

Bör hamna ett 3090 FTW3 Ultra i inets fyndhörna idag eller imorgon

var det något som INTE var bra med kortet, eller var det du som inte ville ha det bara..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Har nu fått bokad leverans på mitt Asus 3080 EKWB från webhallen. Vill tacka Patrik @Webhallen för tipset när dessa skulle släppas och för det grymma jobb han lägger ner i detta forum.
Har avbokat mitt 3080 TUF non OC från komplett (Tid 15:10) så ett mindre i kö där.
Behåller min bokning på TUF OC (också komplett) tills jag testat och sett att EKWB kortet fungerar. Sen avbokas det andra TUF kortet också så kön minskar lite även där

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

var det något som INTE var bra med kortet, eller var det du som inte ville ha det bara..

Kortet är bra, men inte 22k-bra enligt mig Absolut inget fel på exemplaret. Jag står i kö på ett 3080 TUF OC sedan 20/9 så jag valde att satsa på det istället.

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem

GTSA verkar ha, men vet ej om dom säljer löst.

Permalänk
Medlem

Elgiganten FTW!

Såg att elgiganten hade uppe palit 3080 gaming pro, beräknad leverans den 16:e.
beställde i torsdags och nyss fick jag mail att mitt paket är påväg.
Trodde fan inte att jag skulle få tag på ett 3080 så snabbt

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Zotac 3080 trinity OC kom in i veckan, var riktigt kul att det gick att få på så kort varsel.

Mini recension nu när jag haft lite tid att testa det om någon annan funderar på att köpa detta kort då jag bara hittar recensioner på grund modellen ej OC.
Klockhastigheten verkar ligga rätt stabilt på ca. 1950 MHz +/- 25 MHz vilket verkar vara en bra bit högre än standard versionen som verkar liga runt 1800.
Ljudnivån var något hög, men med en snabb justering av fläktkurvan så upplevde jag inte det som ett problem längre och är på en klart godkänd nivå subjektivt ungefär samma som mitt gamla MSI 1080 Gaming X och med temperaturer strax över 70 C.
Värt att anmärka på att VCore och power limit förefaller vara låsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

De fick gå före i kön ett tag läste jag i tidigare inlägg här. De som ville byta från non oc till tuf oc alltså. Sedan tror jag folk klagade och de fick inte gå före i kön längre. Nåt sånt.

Nja, inte riktigt så. Man fick byta kö. Vid bytet gick man in på samma tid som man la sin beställning på icke OC kortet. Dvs hade man plats 10 i kön för icke OC så betyder inte det att man fick plats 10 i kön för OC varianten. Jag tycker det var en okej kompromiss, den mest solidariska lösningen iallafall.

Permalänk
Medlem

3080 Suprim X finns att förboka på Amazon.se https://www.amazon.se/MSI-RTX-3080-SUPRIM-10G/dp/B08LTKLG5K/
Klicka vidare på andra säljare för att få tag på en. Obekräftad leveranstid men pengarna dras inte förrän produkten har skickats.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Nja, inte riktigt så. Man fick byta kö. Vid bytet gick man in på samma tid som man la sin beställning på icke OC kortet. Dvs hade man plats 10 i kön för icke OC så betyder inte det att man fick plats 10 i kön för OC varianten. Jag tycker det var en okej kompromiss, den mest solidariska lösningen iallafall.

Jag förstår, men det där är ju faktiskt att gå före i kön, då de går före andra som beställde OC först men bara en lite senare tid, men ändå "före". Sedan är resten bara moraliska värderingar till varför de fick gå före i kön, vilket tydligen inte höll eftersom de sedan ändrade sig och insåg att det var ett misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBM_Hoffman:

Det är väll skitsamma vilket år det är? Ett kösystem ska alltid följas, annars kan man ju lika gärna bara köra först till kvarn på alla kort när dom kommer in i lager

Lider med dig, tror nog inte att jag kommer få mitt kort innan 2020 är slut

Haha alltså det där med 2020 är en meme grej typ, menas att det hänt så mycket galna saker år 2020 att inget överraskar längre.

Permalänk

Vet man om Asus rog Strix rtx 3080 oc har stöd för dsc? Googlat och hittade inte på Asus egna sida..

Permalänk
Medlem

Vet någon om i lager-datumen hos Inet tar hänsyn till tidigare bokningar, eller kan alla redan vara uppbokade? 🤔

Permalänk
Skrivet av depeo:

Vet någon om i lager-datumen hos Inet tar hänsyn till tidigare bokningar, eller kan alla redan vara uppbokade? 🤔

Undrar också detta!

Permalänk
Medlem

Den försenade sändningen av TUF 3080 som skulle komma till Webhallen senast 11e December kom aldrig?
Hur många veckor eller månader har det gått sedan Webhallen fick ett enda kort av den modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Vet någon om i lager-datumen hos Inet tar hänsyn till tidigare bokningar, eller kan alla redan vara uppbokade? 🤔

Jag har en beställning på ett 3080 suprim X hos inet. På min beställningssida står det i lager 28/12 medans det på produktsidan står datum i februari. Så förstår jag det rätt bör korten som kommer på beräknade datumet inte vara uppbokade.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av Cochran:

Den försenade sändningen av TUF 3080 som skulle komma till Webhallen senast 11e December kom aldrig?
Hur många veckor eller månader har det gått sedan Webhallen fick ett enda kort av den modellen?

Jo dom fick några stycken.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

OC modellerna hittades fick jag reda på nu i chatten! finns i lager nu

I lager nu som sagt, så flytt borde göras i början på veckan till din butik

Men åhhh, haha! Nu har min TUF OC (15:29) ändrats från 11e till 14e till 16e och nu till 18e. Hahaha... Går verkligen ingen nöd på mig men börjar känna mig lite... kränkt

Permalänk

Hur många här sitter o väntar på ett strix 3080 non-oc?

Hoppas den smyger med i nästa lass av OC. Men men...

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hajvan:

Elgiganten FTW!

Detta är inte ord jag trodde skulle skrivas i denna tråden... Någonsin

Permalänk

Har ni hört nånting om 3090 ASUS TUF på inet eller webhallen? Jag söker och söker men det fins ingen alls :/

Permalänk
Skrivet av eraydedemen:

Hur många här sitter o väntar på ett strix 3080 non-oc?

Hoppas den smyger med i nästa lass av OC. Men men...

Suttit och väntat sen 17 sep 15:05 på ett non OC från Webbis <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eraydedemen:

Hur många här sitter o väntar på ett strix 3080 non-oc?

Hoppas den smyger med i nästa lass av OC. Men men...

Beställde en sådan den 20 september. Ska uppgradera allt så tänkte ändå vänta på AMD Ryzen 5900. Misstänkte att det säkert skulle vara en del problem med första skeppningen + att jag ändå var tvungen att vänta på AMD-processorn så jag lät medvetet bli att beställa den 17 september. Efter några dagar, när det framgått vilken brist det var på korten lade jag en beställning. När jag upptäckte att det överhuvudtaget inte kom några leveranser alls beställde jag OC också den 30 oktober. Vi får se vilken som kommer först.

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Suttit och väntat sen 17 sep 15:05 på ett non OC från Webbis <3

Haha vi har exakt samma tidpunkt då från samma återförsäljare ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Vet någon om i lager-datumen hos Inet tar hänsyn till tidigare bokningar, eller kan alla redan vara uppbokade? 🤔

Skrivet av speedb0at:

Undrar också detta!

Sist jag pratade med Inet sa dom att ”i lager” datumet är datumet för de som bokar idag. Har du bokat tidigare så gäller det inte dig.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

Undrar verkligen hur det går för 3080 Strix OC korten, verkar inte ha kommit något till Sverige på över en månad...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om 3080 strix? Väntar på ett från inet, men de står i lager 2021-02-15 antar att de bara är att vänta och se..

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Undrar verkligen hur det går för 3080 Strix OC korten, verkar inte ha kommit något till Sverige på över en månad...

Skrivet av sINsen:

Någon som vet något om 3080 strix? Väntar på ett från inet, men de står i lager 2021-02-15 antar att de bara är att vänta och se..

Senast de skickade ut var 3 november. Enligt Asus har det varit en "lucka" i produktionen men de skulle få en liten leverans denna veckan. Det hade kundtjänst dock ingen aning om så vi får väl se. Är rädd för att en liten leverans betyder 10-15 kort men hoppas på betydligt fler. Vi valde helt klart fel kort att boka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Senast de skickade ut var 3 november. Enligt Asus har det varit en "lucka" i produktionen men de skulle få en liten leverans denna veckan. Det hade kundtjänst dock ingen aning om så vi får väl se. Är rädd för att en liten leverans betyder 10-15 kort men hoppas på betydligt fler. Vi valde helt klart fel kort att boka :/

Absolut, det är ingen stress på den fronten iallafall, fast man vill ha det nu såklart. Men hellre vänta på det kortet man verkligen vill ha istället för att ta första bästa 3080, jag ser at många gör så. Dock fungerar inte jag så, Har ett 2080 super nu i rog strix, och är supernöjd med det, och efter det bestämde jag mig att ja kommer att fortsätta köra på rog strix kort. Och Strix korten känns verkligen kvalitet.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7