3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Tror i ärlighetens namn att det kvittar var du lägger din beställning, det är nog kö överallt på det kortet.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Har själv gett upp hoppet.
Jag hade lagt hos alla butiker.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Skrivet av jorgen69:

Har själv gett upp hoppet.
Jag hade lagt hos alla butiker.

MSI's motsvarighet Suprim X är ju relativt enkelt att få tag på.
Beställde för två veckor sedan och får det idag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

MSI's motsvarighet Suprim X är ju relativt enkelt att få tag på.
Beställde för två veckor sedan och får det idag.

Lämnade tillbaka ett Suprim pga att det körde max PCI-e X2 3.0.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Suttit och väntat sen 17 sep 15:05 på ett non OC från Webbis <3

Konstigt dom visar 15:07-16:27 där dom emellan har kö 1-100. 🤔
Väntar själv på ett.
Men ny vecka nu grabbar! Börja producera Asus!
Edit: När får ni in nästa leverans av TUF icke OC? @webhallen

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

MSI's motsvarighet Suprim X är ju relativt enkelt att få tag på.
Beställde för två veckor sedan och får det idag.

Verkar inte så längre tyvärr, ser rätt illa ut både på Webhallen och Inet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Konstigt dom visar 15:07-16:27 där dom emellan har kö 1-100. 🤔
Väntar själv på ett.
Men ny vecka nu grabbar! Börja producera Asus!
Edit: När får ni in nästa leverans av TUF icke OC? @webhallen

Ingen har 15.05 17e sept 🙄 (EDIT: Längre då såklart)

Måste hänvisa till produktsidan om när vi får nästa leverans (spoiler: ingen aning)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Webhallen har fler bokningar än tex Inet. Fast webbis kanske också får in fler kort så det kan nog kvitta. Webhallen kör med öppna kort och har verkligen visat att det är där man ska beställa så jag hade satsat på dem.
Fast räkna inte med att få det före februari-april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Verkar ju som TUF OC tillverkas i mycket större skala:
https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Är riktigt spänd inför den här veckan!
Så många frågetecken som man kommer få svar på. Kommer Asus lyckas leverera TUF korten den här veckan? Kommer inet få ca 100 kort av TUF oc som Webhallen? Kommer jag få mitt bygge med en köplats på ca 100-130?
Gissningsvis blir man besviken igen, men för egen del har jag aldrig varit så här nära en leverans som jag är den här veckan.
Håller tummar och tår för att jag ska kunna njuta av julsemestern till fullo.

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Konstigt dom visar 15:07-16:27 där dom emellan har kö 1-100. 🤔
Väntar själv på ett.
Men ny vecka nu grabbar! Börja producera Asus!
Edit: När får ni in nästa leverans av TUF icke OC? @webhallen

Skrivet av Webhallen:

Ingen har 15.05 17e sept 🙄 (EDIT: Längre då såklart)

Måste hänvisa till produktsidan om när vi får nästa leverans (spoiler: ingen aning)

/Patrik

NON OC Strix kön börjar på 15:03, (vilket var det jag svarade på en tidigare kommentar om) på Webhallen så ser inget problem med att min order gick igenom 15:05 på release när jag satt där och refreshade nonstop för att få tag på ett kort. Orderbild: https://imgur.com/a/8cyyc1V

Om den nu är skulle vara cancelled ger det en väldigt konstig bild av Webhallen att man påpekar att man har väntat i 3 månader nu och eftersom att man var en av de snabbare att klicka hem ett kort så blir det cancelled av självaste inköpsansvarig?

Jag har inga bottar eller nåt och köper ett kort som jag vill ha. Sen finns det inte ens någon kö på NON OC korten än. Sen har en till i tråden (om man kollar 1-2 sidor bak) samma tid för ordern.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jerkan123:

NON OC kön börjar på 15:03, (vilket var det jag svarade på en tidigare kommentar om) på Webhallen så ser inget problem med att min order gick igenom 15:05 på release när jag satt där och refreshade nonstop för att få tag på ett kort. Orderbild: https://imgur.com/a/8cyyc1V

Om den nu är skulle vara cancelled ger det en väldigt konstig bild av Webhallen att man påpekar att man har väntat i 3 månader nu och eftersom att man var en av de snabbare att klicka hem ett kort så blir det cancelled av självaste inköpsansvarig?

Jag har inga bottar eller nåt och köper ett kort som jag vill ha. Sen finns det inte ens någon kö på NON OC korten än. Sen har en till i tråden (om man kollar 1-2 sidor bak) samma tid för ordern.

Vi pratar och nämner endast TUF, du visar bild på Strix.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi pratar och nämner endast TUF, du visar bild på Strix.

/Patrik

Fast du svarade till en som, ifrågasatte mitt svar till en person som undrade vilka fler som beställt Strix NON OC.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jerkan123:

Fast du svarade till en som, ifrågasatte mitt svar till en person som undrade vilka fler som beställt Strix NON OC.

Ledsen för det, följde inte hela tråden bak. Såg ett TUF påstående och hakade på.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen har 15.05 17e sept 🙄 (EDIT: Längre då såklart)

Måste hänvisa till produktsidan om när vi får nästa leverans (spoiler: ingen aning)

/Patrik

Ingen spoiler ang 3090 strix oc?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jutman:

Var tycker ni jag ska lägga en beställning på Asus 3080 Strix OC ?

Ingenstans. Köp annat märke.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lissdell:

Ingen spoiler ang 3090 strix oc?

(Spoiler: ingen aning) 😘

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Vet inte vilken tråd som är bäst lämpad för detta men har nu släppt upp ett gäng RTX 3060 TI för bokning igen. (som finns i lager) kommer hålla ett vakande öga på antal orders så kommer stänga bokning igen om det spårar ur i antal bok.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ifall någon råkar se att Elgiganten på Mobilia i Malmö har ett MSI 3080 inne, så kan jag bespara er trippen eller telefonsamtalet - de säger att de aldrig fick kortet (det har försvunnit på vägen på nåt sätt) och de kan inte gå in och ändra lagersaldot då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ingenstans. Köp annat märke.

Vilket?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jutman:

Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER/XTREME
EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA

Dessa är bra, förstnämnda är större än en liten buss dock.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Jutman:

ZOTAC, Gainward eller Palit.

Permalänk

@Webhallen ursäkta "tjatet" men blev det något tok med 3080 TUF OC leveransen i fredags? Jag hade beräknat datum på min order till 11e, sen 14e sen 16e och nu 18e (order lagd 15:29, hämta i butik). Verkligen ingen panik, men har man inte suttit på nålar innan så gör man det nu kan jag lova!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CloakedAlien:

@Webhallen ursäkta "tjatet" men blev det något tok med 3080 TUF OC leveransen i fredags? Jag hade beräknat datum på min order till 11e, sen 14e sen 16e och nu 18e (order lagd 15:29, hämta i butik). Verkligen ingen panik, men har man inte suttit på nålar innan så gör man det nu kan jag lova!

Ja... vårt system hickade till och skeppade ett gäng kort till en butik, så jagar just nu denna butiken så de skeppar tillbaka de kort de ej ska ha så det blir rätt i kön, trösten nu är att det kommer ett stort lass ändå denna vecka ifall korten inte hinner vända tillbaka.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja... vårt system hickade till och skeppade ett gäng kort till en butik, så jagar just nu denna butiken så de skeppar tillbaka de kort de ej ska ha så det blir rätt i kön, trösten nu är att det kommer ett stort lass ändå denna vecka ifall korten inte hinner vända tillbaka.

/Patrik

Trevligt. Inte hört något om Suprim X? Ett tag verkade det ju vara det kortet man skulle jaga, men nu verkar det också svårt

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja... vårt system hickade till och skeppade ett gäng kort till en butik, så jagar just nu denna butiken så de skeppar tillbaka de kort de ej ska ha så det blir rätt i kön, trösten nu är att det kommer ett stort lass ändå denna vecka ifall korten inte hinner vända tillbaka.

Ah, attans. Men så kan det gå. Synd bara att du åker på massa merjobb med flås i nacken

Tack för infon, väldigt uppskattat! <3

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej Patrik,

Såg att några nämner i tråden att dom har problem med sitt Suprim kort. Har MSI återkallat, stoppat kommande leveranser. Är korten schyssta eller behöver man byta kort 😢

Permalänk
Medlem

Väntar på Strix 3090 OC då mitt Suprim 3080 var trasigt.
Bara att googla varav 1 hade det ena bios trasigt...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Väntar på Strix 3090 OC då mitt Suprim 3080 var trasigt.
Bara att googla varav 1 hade det ena bios trasigt...

Man vet vad man får när man köper rog strix.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7