3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Man vet vad man får när man köper rog strix.

Precis.Väntar in Strix till varje pris nu.

Var designfel på mitt med så det gick inte i pci slotten.kortet satt 7mm snett.
precis under fästet sticker det ut metall från kortet så den tar i moderkortet.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Väntar på Strix 3090 OC då mitt Suprim 3080 var trasigt.
Bara att googla varav 1 hade det ena bios trasigt...

Ska erkänna att jag bara skummade inläggen i din tråd, men summa summarum var att kortet var trasigt? Jag tolkade det lite som att det även kunde vara moderkortet?

Funder nämligen lite på ett Suprim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurnedOutSwede:

Ska erkänna att jag bara skummade inläggen i din tråd, men summa summarum var att kortet var trasigt? Jag tolkade det lite som att det även kunde vara moderkortet?

Funder nämligen lite på ett Suprim.

Det är det jag har försökt ta reda på hela morgonen.
Butiken vägrar säga om eller vilket fel det är på kortet.

Men det är klart billigare för butiker att bara skicka tillbaka dom till tillverkaren utan att testa.

Jag får tillbaka pengarna iaf så jag ska väl vara nöjd utan att veta om moderkortet är trasigt i pci...är så förbannad

Första batchen skickades ju tillbaka pga att dom hade missat att sätta dit viktiga saker...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Hej Patrik,

Såg att några nämner i tråden att dom har problem med sitt Suprim kort. Har MSI återkallat, stoppat kommande leveranser. Är korten schyssta eller behöver man byta kort 😢

Vad jag fattar det som så var det bara en tillfällig paus för att kolla ett eventuellt problem, som senare släpptes redan i slutet av november...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Trevligt. Inte hört något om Suprim X? Ett tag verkade det ju vara det kortet man skulle jaga, men nu verkar det också svårt

Du har inte plågat supporten på komplett något idag eller fått ett elveransdatum på när nästa batch kommer?

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swindle:

Vad jag fattar det som så var det bara en tillfällig paus för att kolla ett eventuellt problem, som senare släpptes redan i slutet av november...

Aha, verkar som några här haft problem med sina kort. Kanske ett annat fel nu.

Permalänk
Medlem

Chattade precis med Inet om var i kön min beställning på TUF 3080 non-OC låg. Enligt jag chattade med så har de inte uppdaterat kölistan sedan den 2 december då systemavdelningen haft andra mer prioriterade uppgifter. Han kunde inte heller svara på om de hade fått in några leveranser på detta kort sedan dess.

Jag kan bara säga att jag är rätt besviken på Nvidia, Asus och Inet vad gäller denna lansering. Antar att det är fler än mig som sitter med alla andra delar till en ny dator väntades på att GPUn skall komma. Delar vars öppet köp nu rinner bort.

Stort tack till @Webhallen för att ni fortsätter att kommunicera. Det ger iaf någon form av information som även vi andra kan ta del av.

Permalänk
Medlem

Enligt uppgift kommer det att komma ett större parti GIGABYTE EAGLE OC RTX 3080 till inet 12/16, ingen aning om alla är bokade.

Permalänk
Skrivet av relaxer:

Du har inte plågat supporten på komplett något idag eller fått ett elveransdatum på när nästa batch kommer?

Får dessvärre samma ickesvar som vanligt De kan inte se när nästa leverans kommer, eller vilken köplats man har osv osv.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Inet kommer för övrigt få in 50+ av MSI 3080 Gaming X Trio på torsdag. Supporten kunde inte se exakt antal utöver 50+, men jag hoppas innerligt på tilldelning. Jag hade plats 82 den 2:e december.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Hej Patrik,

Såg att några nämner i tråden att dom har problem med sitt Suprim kort. Har MSI återkallat, stoppat kommande leveranser. Är korten schyssta eller behöver man byta kort 😢

De vi hade på lager med misstänkt felaktig batch skeppades tillbaka.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Man vet vad man får när man köper rog strix.

Men inte när 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissdell:

Men inte när 😁

Right in the feels man...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Får dessvärre samma ickesvar som vanligt De kan inte se när nästa leverans kommer, eller vilken köplats man har osv osv.

fick detta från supporten:
Okey, så av en eller annen grunn skiftet ikke ordren status etter oppdatering.
Men ser ut som neste levering vi har på disse er estimert 02.01.2021 og 06.02.2021

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Skrivet av relaxer:

fick detta från supporten:
Okey, så av en eller annen grunn skiftet ikke ordren status etter oppdatering.
Men ser ut som neste levering vi har på disse er estimert 02.01.2021 og 06.02.2021

Oj, såpass? Fan vad trist. Jag kommer förmodligen få ett Gaming X nu i veckan. Då är det ju bud på att faktiskt köra på det, även om jag hellre tar ett Suprim X.... Sitter ju med hela datorn färdig förutom GPU.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Man vet vad man får när man köper rog strix.

Eller är det kanske något fel på dem med eftersom de inte skeppar något på snart två månader 😅

Jag tror man ska vara nöjd med vad man får. Verkar inte vara någon större skillnad på dem i tester. Jag beställde någonsin bara ett kort och är nu lite låst på det. Annars hade jag tagit nästan vad som nu 😂

Permalänk
Medlem

Off topic: Är vi alla så pass artiga att ingen vill berätta för W... att det stavas "förrän"?
(förlåt)

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Gwydon:

Chattade precis med Inet om var i kön min beställning på TUF 3080 non-OC låg. Enligt jag chattade med så har de inte uppdaterat kölistan sedan den 2 december då systemavdelningen haft andra mer prioriterade uppgifter. Han kunde inte heller svara på om de hade fått in några leveranser på detta kort sedan dess.

Jag kan bara säga att jag är rätt besviken på Nvidia, Asus och Inet vad gäller denna lansering. Antar att det är fler än mig som sitter med alla andra delar till en ny dator väntades på att GPUn skall komma. Delar vars öppet köp nu rinner bort.

Stort tack till @Webhallen för att ni fortsätter att kommunicera. Det ger iaf någon form av information som även vi andra kan ta del av.

Håller helt med! Är en ASUS-Rog Strix nörd in i själen. Har alla deras komponenter man kan ha i en dator, och den sista var ROG Strix 3080 grafikkortet, men det här är fan löjligt hanterat av ASUS, så jag kör på ett Aorus Master som anländer imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Håller helt med! Är en ASUS-Rog Strix nörd in i själen. Har alla deras komponenter man kan ha i en dator, och den sista var ROG Strix 3080 grafikkortet, men det här är fan löjligt hanterat av ASUS, så jag kör på ett Aorus Master som anländer imorgon!

Ju fler av er som ger upp ju längre fram i kön kommer jag!
Jokes aside, hoppas du får mycket nöje ur ditt kort!

Permalänk
Skrivet av bektil:

Ju fler av er som ger upp ju längre fram i kön kommer jag!
Jokes aside, hoppas du får mycket nöje ur ditt kort!

Haha! Hoppas du står i kön för NON-OC varianten då ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Ju fler av er som ger upp ju längre fram i kön kommer jag!
Jokes aside, hoppas du får mycket nöje ur ditt kort!

Same, alla platser jag rört mig neråt i kön senaste 1,5-2 månaderna har varit avbokningar...
Vattenkylningsdelarna från EKWB kom i fredags också... har en distroplate från Singularity Computers som legat och stirrat på mig alldeles för länge också

Snälla kiselgudarna, ge oss grafikkort

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Det finns några 3090 i inets fyndhörna nu. Blinkade till ett 3080 auros master men det försvann snabbt 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Det finns några 3090 i inets fyndhörna nu. Blinkade till ett 3080 auros master men det försvann snabbt 😃

Väldigt snabb

Permalänk
Skrivet av parenek4:

Väldigt snabb

Jag hann till köp på den men sen hann jag inte trycka för den var borta 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Håller helt med! Är en ASUS-Rog Strix nörd in i själen. Har alla deras komponenter man kan ha i en dator, och den sista var ROG Strix 3080 grafikkortet, men det här är fan löjligt hanterat av ASUS, så jag kör på ett Aorus Master som anländer imorgon!

Samma här, alltid kört på strix för prestanda och kylning. Hämta också ut mitt master-kort och det är helt ok, men det gnager att inte ha ett strix denna gång.
Dessutom är kortet stort som gatan. Fick köpa till ett anti-sag-fäste. Det väger ~3,3kg(!)

Med det sagt så är jag imponerad av kylningen i Mastern. ~60grader när jag spelar cp2077 och har 98% belastning. TGP på ~340W (hade en peak på ~500W)
Mindre nöjd med de plastiga detaljer som lossnade när jag drog bort skyddsfilmen. Fick peta tillbaka lite försiktigt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av gregorio:

Enligt uppgift kommer det att komma ett större parti GIGABYTE EAGLE OC RTX 3080 till inet 12/16, ingen aning om alla är bokade.

Jag såg precis att mitt Eagles på proshop ska finnas på lager nu!!
Vågar inte hoppas på något än

Permalänk
Skrivet av RageFire:

Sist jag pratade med Inet sa dom att ”i lager” datumet är datumet för de som bokar idag. Har du bokat tidigare så gäller det inte dig.

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toastmastern:

Jag hann till köp på den men sen hann jag inte trycka för den var borta 😂

Ser ut som jag lyckades knipa det, står att det redan är skickat av Inet så hoppas att detta gigabyte kortet fungerar (fick hem ett gaming OC för några veckor sen som var DOA).

Hade tur som satt vid datorn precis när det dök upp i fyndhörnan

My watch is over, hoppas ni får tag i era kort snart!

Permalänk
Avstängd

https://www.inet.se/produkt/x145920/msi-geforce-rtx-3090-24gb... - från 3 års till 1 års garanti för att man inte orkar vänta 3 veckor? Är det verkligen smart tänkt för nått som kostar 18 lax? Det blir som att du "hyr" kortet för 1500 SEK per månad om vi antar att du har otur och det pajjar om drygt ett år... 527 SEK per månad om du kör med 3 års garanti...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Off topic: Är vi alla så pass artiga att ingen vill berätta för W... att det stavas "förrän"?
(förlåt)

Där lärde jag mig nåt också. Brukar (brukade, från och med nu) stava det "förrens".

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10