Uppdaterad: Nvidia ber Hardware Unboxed om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Allt finns på 3Dcenter. Här är en väldigt lättläst sammanfattning.

https://mobile.twitter.com/3DCenter_org/status/13326328289499...

Vad bra att HUB själva säger att de inte är partiska🤣

https://youtu.be/aY76yGkYSpY

Vad är ens poängen längre? Både 6800-korten och 3000 serien är enorma förbättringar av förra generationen. Hur kan du gnälla över utstickare i ena andetaget och sedan föreslå att titta på ett genomsnitt i andra andetaget? Ett genomsnitt finns för att undvika att bli lurad av utstickare. Om man tar bort alla recensioner som avgår från genomsnittet så blir det ju inte så många kvar eller?

Tycker du att reviewers som testar spel där resultat väger åt ena hållet så ska sluta publicera de resultaten istället? Isåfall kanske du bör börja kolla på hur många av spelen som testas av de flesta som är nvidia-sponsrade, plocka ut de spel osm inte är affilierade med någondera företag och se vad vi får kvar sedan

Skrivet av kettlebell:

Jag har aldrig heller förstått det där med fanboys, eller jo kanske om det är fjortisar som väljer fotbollslag tills de växer upp, men oftast är det rätt många vuxna som håller på sådär till och med när det gäller teknikprylar som enbart ska handla om bra produkt till förmånligt pris osv.

Sen det där med att hellre köpa AMD för att man är sur på Nvidia eller så, jag menar hmm mjo ok, Men är AMD verkligen bättre själva. Det är bara två företag som gör allt för pengar utan skrupler i slutändan. Det finns bara två konkurrenter här.. fast finns det verkligen nån konkurrens, på riktigt? Jag fick just reda på att Nvidia's CEO är släkt med AMD's CEO. Han är tydligen hennes farbror. Eh..

Det är något aningen mer lite distant förhållande än farbror fick jag för mig men jo, de är inte precis fjärran rivaler.

Och nej fanboism är meningslöst, det är något slags social signalling-fenomen där man vill visa vilken sorts person man är genom att antingen stå med imperiet eller med the underdog, och sedan är man blind för vilka idiotiska beteenden som finns hos ens "egen" sida.

Det är det där gamla om att skilja konsten från konstnären- hårdvaran är vacker och renodlat funktionell, taget som koncept ur etern och given form för att skjuta sköna fotoner i våra ögon. Företagen som tillverkar består väl till 90% av sluskar och bovar.

Gilla hårdvaran, ogilla företagen så blir man inte besviken lika ofta.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Jag har aldrig heller förstått det där med fanboys, eller jo kanske om det är fjortisar som väljer fotbollslag tills de växer upp, men oftast är det rätt många vuxna som håller på sådär till och med när det gäller teknikprylar som enbart ska handla om bra produkt till förmånligt pris osv.

Sen det där med att hellre köpa AMD för att man är sur på Nvidia eller så, jag menar hmm mjo ok, Men är AMD verkligen bättre själva. Det är bara två företag som gör allt för pengar utan skrupler i slutändan. Det finns bara två konkurrenter här.. fast finns det verkligen nån konkurrens, på riktigt? Jag fick just reda på att Nvidia's CEO är släkt med AMD's CEO. Han är tydligen hennes farbror. Eh..

Handlar helt enkelt om att markera höger eller vänster.. intet annat. Nvidia har extremfulat nu i flera år o det räcker för mig. Punkt. Varför kasta pengar åt det hållet då när det andra företaget fular lite mindre.. .. menar inte att andra är perfekt heller . .men jag röstar med mina pengar lite iallafall hur jag vill de ska betee sig.. kan ta lite sämre kort från företag b för att inte stötta de som är de största banditerna nu

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Vad är ens poängen längre? Både 6800-korten och 3000 serien är enorma förbättringar av förra generationen. Hur kan du gnälla över utstickare i ena andetaget och sedan föreslå att titta på ett genomsnitt i andra andetaget? Ett genomsnitt finns för att undvika att bli lurad av utstickare. Om man tar bort alla recensioner som avgår från genomsnittet så blir det ju inte så många kvar eller?

Tycker du att reviewers som testar spel där resultat väger åt ena hållet så ska sluta publicera de resultaten istället? Isåfall kanske du bör börja kolla på hur många av spelen som testas av de flesta som är nvidia-sponsrade, plocka ut de spel osm inte är affilierade med någondera företag och se vad vi får kvar sedan

Det är något aningen mer lite distant förhållande än farbror fick jag för mig men jo, de är inte precis fjärran rivaler.

Och nej fanboism är meningslöst, det är något slags social signalling-fenomen där man vill visa vilken sorts person man är genom att antingen stå med imperiet eller med the underdog, och sedan är man blind för vilka idiotiska beteenden som finns hos ens "egen" sida.

Det är det där gamla om att skilja konsten från konstnären- hårdvaran är vacker och renodlat funktionell, taget som koncept ur etern och given form för att skjuta sköna fotoner i våra ögon. Företagen som tillverkar består väl till 90% av sluskar och bovar.

Gilla hårdvaran, ogilla företagen så blir man inte besviken lika ofta.

Ja, alltså om man ska tro det som står när jag googlade iaf, så står det:

Lisa Su (born 1969) is a Taiwanese-American business executive and electrical engineer, and the CEO and president of Advanced Micro Devices (AMD). … She is the niece of NVIDIA's CEO Jen-Hsun Huang

Niece är väl systerdotter, brorsdotter om jag inte har fel?

Sedan så håller jag med dig helt om det där med social signalering, har sett det med vissa som köper Apple telefoner till exempel. En släkting till mig bad om hjälp med att välja en telefon, vad jag än sade och förklarade specs så ville han ändå ha just en Iphone och han sa faktiskt att det var för han ville visa för sina vänner och "impa". Då ville han hellre betala massa tusenlappar mer för en telefon med sämre specs än dåvarande Samsung och Huawei osv. Försökte förklara att det är fler som kommer bli impade om de ser att han faktiskt kan och förstår sig på teknologin, men nopp, det fick bli en Iphone. Efteråt fick jag enbart höra klagomål om telefonen.

Jag köper själv alltid det som är bäst för mig och bryr mig enbart om specs, värde och prestanda. Just därför det är så viktigt att recensenterna inte ska bli påverkade eller köpta av dessa stora företag och oberoende journalistik är så viktigt.

rättade konstig mening.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Du inkluderar t.ex. Sweclockers till dessa då?

Jag har varit kritisk till att Swec körde "stock" frekvenserna på minnena, men nu när de kör med 3200-3600 har jag inget att klaga på.

Hade dock inte skadat om Swec kunde göra nån överklocknings guide för folket som strömmat till här på swec.

E nöjd med Swec så som det e just nu annars, super nöjd att de delar med sig ex av vad som händer bakom kulisserna när det gäller prissättningen på grafikkorten. Inte många andra som gör det.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Jag har varit kritisk till att Swec körde "stock" frekvenserna på minnena, men nu när de kör med 3200-3600 har jag inget att klaga på.

Hade dock inte skadat om Swec kunde göra nån överklocknings guide för folket som strömmat till här på swec.

E nöjd med Swec så som det e just nu annars, super nöjd att de delar med sig ex av vad som händer bakom kulisserna när det gäller prissättningen på grafikkorten. Inte många andra som gör det.

Vad jag menar är att de hör ju till samma grupp som de du pekar på. Varför litar du mer på dem än på andra?

Nu är jag inte ute efter att peka finger åt endera hållet, bara att det inte riktigt går argumentera som du gör i det sammanhaget. Det handlar bara om en massa tyckande utan substans i slutändan

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad jag menar är att de hör ju till samma grupp som de du pekar på. Varför litar du mer på dem än på andra?

Nu är jag inte ute efter att peka finger åt endera hållet, bara att det inte riktigt går argumentera som du gör i det sammanhaget. Det handlar bara om en massa tyckande utan substans i slutändan

Sweclocker har funnits sen jag var tonåring, och har ofta mycket välgjorda test och slutpläderingar, jämfört med techtubers som tänker på sina klicks/views. När jag såg GN första gången så kunde inte Steve ens smeta på kylpasta. Bara för att folk håller på med att recensera hårdvara betyder inte att de tillhör samma grupp... Swec e helt enkelt steget över.

Självklart kan jag argumentera på det sättet jag gör, är skillnad på techtubers å swec...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Sweclocker har funnits sen jag var tonåring, och har ofta mycket välgjorda test och slutpläderingar, jämfört med techtubers som tänker på sina klicks/views. När jag såg GN första gången så kunde inte Steve ens smeta på kylpasta. Bara för att folk håller på med att recensera hårdvara betyder inte att de tillhör samma grupp... Swec e helt enkelt steget över.

Självklart kan jag argumentera på det sättet jag gör, är skillnad på techtubers å swec...

Just precis, tyckande.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Ja, alltså om man ska tro det som står när jag googlade iaf, så står det:

Lisa Su (born 1969) is a Taiwanese-American business executive and electrical engineer, and the CEO and president of Advanced Micro Devices (AMD). … She is the niece of NVIDIA's CEO Jen-Hsun Huang

Niece är väl systerdotter, brorsdotter om jag inte har fel?

Sedan så håller jag med dig helt om det där med social signalering, har sett det med vissa som köper Apple telefoner till exempel. En släkting till mig bad om hjälp med att välja en telefon, vad jag än sade och förklarade specs så ville han ändå ha just en Iphone och han sa faktiskt att det var för han ville visa för sina vänner och "impa". Då ville han hellre betala massa tusenlappar mer för en telefon med sämre specs än dåvarande Samsung och Huawei osv. Försökte förklara att det är fler som kommer bli impade om de ser att han faktiskt kan och förstår sig på teknologin, men nopp, det fick bli en Iphone. Efteråt fick jag enbart höra klagomål om telefonen.

Jag köper själv alltid det som är bäst för mig och bryr mig enbart om specs, värde och prestanda. Just därför det är så viktigt att recensenterna inte ska bli påverkade eller köpta av dessa stora företag och oberoende journalistik är så viktigt.

Mjo, kollade upp det någon tidigare under någon av AMD's keynotes några dagar efter nvidias motsvarande då jag tyckte att de var rätt lika och undrade högt hur sannolikt att två stycken olika taiwanes-amerikaner som driver halvledarbolag faktiskt skulle vara släkt, blev snabbt kallad rasist av mina polare (mest på skämt dock). När jag kollade upp det så visade det sig att de faktist var släkt.

It is definitely worth mentioning that yet another Taiwanese semiconductor elite or mostly known as the NVIDIA founder Huang Renxun (Jensen Huang) also came from Tainan. He also has a relative relationship with a known Su Zifeng (Lisa Su) and that Su Zifeng's Grandfather as well as Huang Renxun's mother are, in fact, siblings. Not technically "uncle" but still related: NVIDIA's Jensen Huang Technically, it is safe to say that Lisa Su's own grandfather is actually Jen-Hsun Huang's uncle. Although they aren't really niece and uncles, they are very close relatives

Jag förstår de som är bekväma med iPhone därför att det är allt de har använt- jag hade en iPhone SE i något år och den var grym, om än inte för mig. Har detta problem med jobbet, vi satte för att hålla ner kostnaderna till något rimligt ett inköpspris på någonstans runt 6-7000 kr för en jobbtelefon om man ville byta den efter två år utan att den faktiskt strular eller gått sönder eller något- detta visade sig blir svårt då det var precis i vevan när iPhone X blev lanserad. Vart en lång period där jag behövt jaga deals och reor för att få tag i telefoner för dem som absolut inte kan köra android- efter ett tag gav jag upp och sa att sorry, det är iphone 7 som gäller. Nu finns nya SE så det löste sig till slut.

Ännu mer frustrerande är de som vill ha android men har fått samma sorts märkestunnelseende för Samsung och enbart vill ha Samsung Galaxy S, vilken som än råkar vara nyast. Gav som alternativ i princip hela oneplus utbud, flera andra samsunglurar, Sony, CAT, Motorola, men ändå kommer folk med "Jag har alltid haft samsung och förstår mig inte på alla dom andra".

Bleh.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Att vara fanboy av ett företag som är ute efter dina pengar är idiotiskt.. men sen håller jag med på ett annat sätt.. köper hellre amd pga de beter sig bra mycket bättre mot konsumenter o konkurrenter...

Är inte fanboy enligt defintionen torr jag, enda gången jag byggt en riktig entusiast-rigg back in the days (2004) så satsade jag på Nvidia som jag haft kort från sedan de köpte upp 3DFX, GeForce 6800XT hette kortet lämpligt nog, och det var ett referenskort på nära en halvmeter. Kortet glödde verkligen när man spelade, låg på 90 grader idle och ja jag behövde inte ha på elementen i lägenheten på hela vintern. Kylningslösningen blev ett öppet chassi och en golvfläkt modell jetprop "vroooom". Efter ett år av att sitta i kalsongerna på sommarn med fönstret öppet och slippa ha elementen på över vintern och ett jävla liv från fläkten gav jag upp... och bytte sida med en ren AMD-rigg.

Var dock nära att byta den här generationen men AMD styrde ju upp det till slut...

Skrivet av kettlebell:

Jag har aldrig heller förstått det där med fanboys, eller jo kanske om det är fjortisar som väljer fotbollslag tills de växer upp, men oftast är det rätt många vuxna som håller på sådär till och med när det gäller teknikprylar som enbart ska handla om bra produkt till förmånligt pris osv.

Sen det där med att hellre köpa AMD för att man är sur på Nvidia eller så, jag menar hmm mjo ok, Men är AMD verkligen bättre själva. Det är bara två företag som gör allt för pengar utan skrupler i slutändan. Det finns bara två konkurrenter här.. fast finns det mverkligen nån konkurrens, på riktigt? Jag fick just reda på att Nvidia's CEO är släkt med AMD's CEO. Han är tydligen hennes arbror. Eh..

Äh jag har ett 290 och var tvungen att byta nu, och jag tyckte 6800 utan xt (med xt ger namnet mig lite allergisk reaktion pga ovanstående) efter mycket övervägande är 6800 min sweet spot i prestanda, pris och framtidssäkring.

Ja det är han, mer skumt är att han bara är 6 år äldre än henne.

Meh...
Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Ännu mer frustrerande är de som vill ha android men har fått samma sorts märkestunnelseende för Samsung och enbart vill ha Samsung Galaxy S, vilken som än råkar vara nyast. Gav som alternativ i princip hela oneplus utbud, flera andra samsunglurar, Sony, CAT, Motorola, men ändå kommer folk med "Jag har alltid haft samsung och förstår mig inte på alla dom andra".

Bleh.

Ja detta är märkligt och än mer märkligt blir det med hårdvarukomponenter då det faktiskt inte märks om det är Intel, Nvidia eller AMD under huven om användaren inte går in i inställningarna. Det enda som märks är prestanda, stabilitet, pris och ljudnivåer. Det är det som borde spela roll för genomsnittliga Svensson, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Linus är nog den sista personen på Youtube jag tar seriöst! Passar det inte så recensera inte kortet?

Jag tar honom väldigt seriöst, även om han "sprallar till" sina video´s. Om ni lyssnar på honom så förstår ni vad han säger. de lämnar fakta baserade recensioner och de tänker inte lämna "vinklade" recensioner för att ett bolag hotar dem eller har fått ett kort, han säger själv att de kan köpa korten, de är inte i behov att få dem gratis.

Men köper bolaget tid så gör dem en "sponsrad video" där de fortfarande gör en fakta baserad recension men lyfter upp positiva punkter som bolaget vill att de skall lyfta.

De "Youtubers" som gör så skall helt klart ha cred och tas seriöst. jag skulle bli väldigt förvånad om SweClockers tycker annorlunda än LTT, sen att SweClockers är Svenskar och är där med "lugna" och kanske inte vågar säga någonting är en annan sak. Linus är högljud men han har inte fel.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

åååh nej, de blir inte sponsrade, de får väl köpa själva då...

just vad Linus säger i videon, han kan lika gärna köpa korten.. inte där skon klämmer....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WDac:

De "Youtubers" som gör så skall helt klart ha cred och tas seriöst. jag skulle bli väldigt förvånad om SweClockers tycker annorlunda än LTT, sen att SweClockers är Svenskar och är där med "lugna" och kanske inte vågar säga någonting är en annan sak. Linus är högljud men han har inte fel.

Jonas var mer högljudd än Linus när de pratade om detta i fredagspanelen, åtminstone i en av meningarna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man kanske kan sluta skicka recensionsexemplar helt och hållet istället?
Om ingen recensent får kort gratis innan release bör man således också helt undvika någon form av jäv?

jag skulle gissa på att Linus tex kommer neka "gratis kort" från tillverkare om detta fortsätter, min uppfattning är att Linus tar detta på stort allvar.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Just precis, tyckande.

Självklart är det tyckande, men det är mitt tyckande baseras iaf på mitt tyckande som hårdvaru entusiast, som har varit med ett tag och är inte taget från luften, men självklart är det ju i slutändan tyckande.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jonas var mer högljudd än Linus när de pratade om detta i fredagspanelen, åtminstone i en av meningarna.

haha "dra åt helvete" å "stoppa upp där solen inte skiner", väldigt Svenskt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Ursäkt nr2 från NVIDIA.

Kommer det fler ursäkter så blir det nog lite fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Folk säger hela tiden att de inte är fanboys sen hittar de på skäl att tycka att Nvidia har rätt.

Nvidia känner flåset i nacken...

Jag är AMD fanboy själv men har inte köpt något nytt kort sedan Hedenhös, sitter på ett bättre begagnat 290 i väntan på mitt 6800 som kommer i veckan. Roligt nog beror det på ett Nvidia kort som hette GeForce 6800xt 😂 jävla ångpanna till kort, värmde hela lägenheten med det...

lite så ja uppfattar de också.

jag är absolut inget fanboy, då hade jag inte ägt några Intel och Nvidia produkter, men håller ändå en tunna skit på AMD å när AMD har grejer som är bättre så har jag inte problem med att "byta märke". gissa om jag blev besviken på Bulldozer, så jag köpte en Intel i7 2600K istället. men hade ett AMD Radion 5870 om jag minns rätt vid den tidpunkten. BF3 var spelet vi köpte HW för då.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

lite så ja uppfattar de också.

jag är absolut inget fanboy, då hade jag inte ägt några Intel och Nvidia produkter, men håller ändå en tunna skit på AMD å när AMD har grejer som är bättre så har jag inte problem med att "byta märke". gissa om jag blev besviken på Bulldozer, så jag köpte en Intel i7 2600K istället. men hade ett AMD Radion 5870 om jag minns rätt vid den tidpunkten. BF3 var spelet vi köpte HW för då.

fanboy är väl lite mer att man inte kan ta kritik om "egna" produkten o gärna "kritiserar" andra hotande produkter lite extra. Man blir förbannad o gafflar skit om recencenter som kritiserar ens produkt i reviews och även om kritiken är generellt positiv så blir de förbannade på ev kritik som finns inbakad i recensionen.
Finns i denna tråd bra exempel på såna som skriker att ex Hardware unboxed är AMD biased och AMD köpta. Finns ingen grund för det men de har haft något kritiskt om Nvidiaprodukt.
Det är o vara fanboy. Att föredra en produkt pga att det tilltalar en på grund olika orsaker har inget med fanboy o göra så länge man ser nyktert på det hela och kan tycka fel är fel o rätt är rätt.
Ex föredrar jag AMD nu men hade inga problem o använda, berömma etc Nvidiaprodukter. Skriver Hade efterfsom jag fick frispel pga det Nvidia gjorde nu. Är ju inte första gången de gör nåt liknande. Tidigare i år var de också i blåsväder då de försökte trycka till en mindre recensent... Så detta gjorde att jag nu bannlyste Nvidia för evigt från mina datorer (Ja jag har ett 3070 men den är utbytt till 6800 inom 2 dagar). Med för evigt menar jag verkligen det. Propparna brann som nämnts fullständigt.
Hoppas på att Intel kommer med vettiga saker så jag får valmöjligheter ifall AMDs kort inte håller måtten i framtiden.
Och jag kommer fortsätta tycka Nvidia har bra produkter men att bolaget i sig är värre än spya i botten på en tunna med skit i.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

fanboy är väl lite mer att man inte kan ta kritik om "egna" produkten o gärna "kritiserar" andra hotande produkter lite extra. Man blir förbannad o gafflar skit om recencenter som kritiserar ens produkt i reviews och även om kritiken är generellt positiv så blir de förbannade på ev kritik som finns inbakad i recensionen.
Finns i denna tråd bra exempel på såna som skriker att ex Hardware unboxed är AMD biased och AMD köpta. Finns ingen grund för det men de har haft något kritiskt om Nvidiaprodukt.
Det är o vara fanboy. Att föredra en produkt pga att det tilltalar en på grund olika orsaker har inget med fanboy o göra så länge man ser nyktert på det hela och kan tycka fel är fel o rätt är rätt.
Ex föredrar jag AMD nu men hade inga problem o använda, berömma etc Nvidiaprodukter. Skriver Hade efterfsom jag fick frispel pga det Nvidia gjorde nu. Är ju inte första gången de gör nåt liknande. Tidigare i år var de också i blåsväder då de försökte trycka till en mindre recensent... Så detta gjorde att jag nu bannlyste Nvidia för evigt från mina datorer (Ja jag har ett 3070 men den är utbytt till 6800 inom 2 dagar). Med för evigt menar jag verkligen det. Propparna brann som nämnts fullständigt.
Hoppas på att Intel kommer med vettiga saker så jag får valmöjligheter ifall AMDs kort inte håller måtten i framtiden.
Och jag kommer fortsätta tycka Nvidia har bra produkter men att bolaget i sig är värre än spya i botten på en tunna med skit i.

Jag upplever AMD som ett helt annat bolag idag än för 25 år sedan när jag stoppa i min första AMD CPU på 200mhz, och det är
tack vare Lisa, som kom in med massor av IBM erfarenheter, jag skriver upplever nu, för jag vet inte, men jag upplever att AMD som utvecklingsbolag är mycket stabilare nu och är verkligen på riktigt en konkurrent till Intel, så AMD jag tror att AMD kommer vara mer stabilt å hålla längre från å med typ "nu".
fast jag har gamla AMD Riggar som snurrar fortfarande, faktiskt inte haft problem med AMD som många andra skriver om.

Jag är också riktigt less på Nvidia, och hur de nyttjat krypto mining situationen att driva upp priserna.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.