3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag beställt också ett (: fick orderbekreflese dock vet man aldrig, man har ju handlar på komplett förut.

Permalänk
Medlem

Baah fick orderbekräftelse på TUF hos netonnet men ej i lager nu. Nån som hittar hur man makulerar beställning? Var inte inloggad så finns inte med i beställningar när man är inloggad

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HallonsyltarN:

Baah fick orderbekräftelse på TUF hos netonnet men ej i lager nu. Nån som hittar hur man makulerar beställning? Var inte inloggad så finns inte med i beställningar när man är inloggad

Haha nu verkar vi vara över 10 från denna tråd som fått orderbekräftelse..Samma här, var ej inloggad då det gick snabbare utan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Tack! Fick en orderbekräftelse iaf efter lite svettande med för låg gräns på swish Tummar hålls helt enkelt för ngt som kan driva min cx48 lite vettigare. Yay för alla kort med två hdmi-utgångar

Knep en Tuf OC på netonnet jag med, har fått orderbekräftelse, hoppas den håller och inte avbokas

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Fick igenom min order på tufen på Netonnet, fanns även i lager efter jag lagt ordern ett tag. Fick in den på faktura också, aldrig har jag rushat genom ett köp med denna summa av pengar förut försiktigt optimistisk..

Permalänk

Jag fick också en orderbekräftelse från Netonnet, och den fanns även i lager efter att jag lade ordern Så håller tummarna nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Jag får inte fusion att hitta kortet överhuvudtaget.

Köpte en ”pinne” för att hålla upp kortet.
Hittade den på amazon.se

Gigabytes mjukvara är och har länge varit värdelös rakt igenom, hade samma problem med 3070 EAGLE och internet verkar intyga att samma problem även uppstår med samtliga 3080 modeller från dem.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Fick igenom min order på tufen på Netonnet, fanns även i lager efter jag lagt ordern ett tag. Fick in den på faktura också, aldrig har jag rushat genom ett köp med denna summa av pengar förut försiktigt optimistisk..

Hahahaha ja helt sjukt hur man bara kastade 9400:- på dom. Brukar ju ta längre tid på mig att genomföra beställningar från fodora 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av relaxer:

Fick du med en Anti-sag bracket? sett det i några recensioner men det står inget om det följer med

Japp det följde med.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Tack! Fick en orderbekräftelse iaf efter lite svettande med för låg gräns på swish Tummar hålls helt enkelt för ngt som kan driva min cx48 lite vettigare. Yay för alla kort med två hdmi-utgångar

NoN TUF 3080 OC: Orderstatus: mottagen. Blir ju lite spänning i tillvaron här nu då att följa hur detta förlöper hehe

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Avstängd

Enligt NON så är min order giltig men jag tror det först när jag ser kortet haha..

Permalänk
Medlem

Dom fick känna en fläkt av scalpers plus Swecare, måste ha darrat till i servrarna

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Halloj allesammans, long time lurker i forumet, first time posting!

Är det några som fått leverans av EVGA kort från Inet nu i slutet av veckan? Scan ska ju ha fått in en leverans i veckan med blandade EVGA kort men undrar om Inet fått in något än överhuvudtaget?

Visa signatur

i7 7700k | EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK (SNART FÖRHOPPNINGSVIS) | ASUS ROG Strix Z270I | Corsair Vengeance LPX 16GB | PNY XLR8 NVMe 1TB | SLIGER CONSWOLE CL530

Permalänk
Medlem

Ja hopp suprim x in da house men lyckas inte få ut någon bild. Borde väl iaf komma till bios på ett 850w psu med den rigg jag har? Ledsen lyser och testat med 3x4 och 2x4 inkopplat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja hopp suprim x in da house men lyckas inte få ut någon bild. Borde väl iaf komma till bios på ett 850w psu med den rigg jag har? Ledsen lyser och testat med 3x4 och 2x4 inkopplat

Lyser Rgb på kortet? Antar att du kör DP - har du i så fall testat alla tre portar?

Permalänk
Medlem

Missade NetOnNet.. satt och beställde andra saker på just netonet just då

Idag har de gått 3månader sen jag har beställt ett 3080 Strix OC..
2021 Januari får vi se hur de blir.

Permalänk
Medlem

minirecension av zotac rtx 3080 amp holo efter ungefär en halvtimmes användning:

någorlunda högljutt i stock, ~77c. drar ~320w. snabb undervoltning till 0,8v och 1800mhz (ingen som helst aning om det är stabilt eller bra inställningar, har precis fått det installerat) ger ~220w, ~69c och betydligt lägre ljudnivå. liknande ljudnivå som mitt vattenkylda gtx 1080. jag tycker inte att det är störigt och jag kan vara ganska kräsen med ljudnivå.

oerhört lite spoltjut. i stock var det totalt ohörbart, med undervoltning kan jag höra det om jag lyssnar efter riktigt noga utan sidopanel och hörlurar. har aldrig haft ett kort som tjuter så här lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Lyser Rgb på kortet? Antar att du kör DP - har du i så fall testat alla tre portar?

rgbn lyser fint. Testat alla portar och två skärmar display port och hdmi. Datorn verkar boota på fint av ljusen på möss etc annat att döma men inte minsta tillstymmelse till signal från grafikkortet till monitorerna. Ska se om den ryms i sekundärburken men den har bara 600w nätagg och har inte 3x8 anslutningar till den. Första gången någonsin på 22 år jag misslyckats så med gpu installation

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

rgbn lyser fint. Testat alla portar och två skärmar display port och hdmi. Datorn verkar boota på fint av ljusen på möss etc annat att döma men inte minsta tillstymmelse till signal från grafikkortet till monitorerna. Ska se om den ryms i sekundärburken men den har bara 600w nätagg och har inte 3x8 anslutningar till den. Första gången någonsin på 22 år jag misslyckats så med gpu installation

Va?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillwe:

Är det några som fått leverans av EVGA kort från Inet nu i slutet av veckan? Scan ska ju ha fått in en leverans i veckan med blandade EVGA kort men undrar om Inet fått in något än överhuvudtaget?

Jag fick mitt 3080 EVGA FTW3 ULTRA i tisdags. Beställde 5/12.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag kör med ett 750w med suprim x 3080 utan problem. Kolla så det sitter ordentligt i pci porten då det är jäkla tungt.
Pröva lägg chassit på sidan när du startar datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Det har varit en underbart plågsam resa, killar och tjejer.
Men på söndag lämnar jag er.

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!
324062 transporteras till Webhallen [...]. Beräknat leveransdatum är Söndag 2020-12-20.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mzibit:

Jag fick mitt 3080 EVGA FTW3 ULTRA i tisdags. Beställde 5/12.

Nedrar valde fel kort då! Beställde en EVGA GeForce RTX 3080 XC3 BLACK 1/12, inte hört något än. Låg enligt kundtjänst när jag ringde 3/12 "långt fram i kön" och skulle troligen komma med i nästa leverans, hasn't happened 😂

Visa signatur

i7 7700k | EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK (SNART FÖRHOPPNINGSVIS) | ASUS ROG Strix Z270I | Corsair Vengeance LPX 16GB | PNY XLR8 NVMe 1TB | SLIGER CONSWOLE CL530

Permalänk
Medlem

Såg idag att mint 3080TUF jag beställde i September av på Inet nu blivit framflyttat till den 15 Mars!
Måste säga att det känns absolut noll seriöst.
Tänker ha kvar beställningen enkom för att se hur lång tid detta spektakel i verkligheten tar.

Har säkert inget att göra med att dessa korten var prisreducerade...
Säkert ingenting alls...
Visste ni att Tomten faktiskt finns på riktigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillwe:

Fick mitt 3080 FTW3 ULTRA skickat i måndags, beställde 4/12.

Permalänk
Medlem

Noob fråga här.

Är SCAN den leverantör som hela Europa får ifrån eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Såg idag att mint 3080TUF jag beställde i September av på Inet nu blivit framflyttat till den 15 Mars!
Måste säga att det känns absolut noll seriöst.
Tänker ha kvar beställningen enkom för att se hur lång tid detta spektakel i verkligheten tar.

Har säkert inget att göra med att dessa korten var prisreducerade...
Säkert ingenting alls...
Visste ni att Tomten faktiskt finns på riktigt!

Icke-OC varianten antar jag? Otroligt få av dem som kommer in tyvärr om det är fallet (om det är OC variant, så är det bara ett fel att det står 15 mars)

Det ska sägas dock att de har i stort sett noll koll på när någon kommer få sina kort, tills att de i stort sett har det i lager och skickar det till dig. Så man ska inte stirra sig blind på vad som står där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Jag kör med ett 750w med suprim x 3080 utan problem. Kolla så det sitter ordentligt i pci porten då det är jäkla tungt.
Pröva lägg chassit på sidan när du startar datorn.

Testat. Skapar en separat tråd så jag inte spammar sönder denna nu. Försökte få in det i min anda dator en mid tower men det var inte ens nära att va tekniskt möjligt lol. hårddiskburarna tar i kortet är en mastodont minst sagt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Samma här.. Inte i lager ännu så oklart om man var snabb nog..

Fick mitt suprim 3090 bekräftat för hämtning efter min beställning av 3080, beslutsångest vilket man ska välja nu :/

Klarar man sig med ett 800w nätaggregat på 3090? Kör ryzen x5950

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Noob fråga här.

Är SCAN den leverantör som hela Europa får ifrån eller hur funkar det?

Nej, Scan är bara en återförsäljare i Storbritanien. Anledningen att det nämns så mycket, är för att de är de ända (vad jag vet) som faktiskt har en detaljerad tabell på förväntade leveranser och daglig uppdatering. (Proshop har också, men inte alls lika detaljerad eller ofta uppdaterad)

Det kommer in leveranser till Europa, som sen går vidare till olika länder/regioner i Europa (Norden för oss). Om scan förväntar sig en leverans, så borde Norden också få en leverans, för allt kommer från samma ställe.