3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Grattis, när beställde du?

Beställde 15:40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Vill bara väga in med min åsikt om Geforce now.
Jag tycker det funkar riktigt bra! Hade det inte varit för det så hade jag inte kunnat spela Cyberpunk 2077 nu. Visst hade varit najs med högre upplösning men annars är det riktigt bra. Ingen fördröjning och kan köra med raytracing utan problem.

Gött med att man kan spela nästan alla spel man har. Skulle man kört Cyberpunk på stadiga (vilket tydligen också fått mycket beröm för hur bra det fungerat) så skulle det kosta massor.

Det är säkert ett jättebra streamingalternativ men inte så värdefullt för oss som skaffat RTX 3080 tänker jag. Jag borde formulerat mig bättre. Däremot är ett helt nytt spel en annan sak i mina ögon. Jag gillar till och med Cold War och är uppe i 13h just nu, det kommer bli mycket nu under ledigheten. Såklart har GeForce Now också ett värde så det vore ännu mer fel om man varken får spelkupong eller kupong till GFN men just spel har ju störst värde. För mig är det helt oacceptabelt att inte få det jag beställt och blivit lovad.

Jag har ett RTX 3080 men den kostade mig 1000 kr mer än tänkt och har treårsgaranti. Jag vill ha Zotacs med femårsgaranti. Att betla 9000 kr och bara få tre års garanti är smärtsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Well ladies and gentlemen.... Det otroliga har precis inträffat!

Netonnet har precis skickat mitt 3080 TUF OC. Beställde 17:17 idag

Verkar som att det var ikväll vi lyckades! Stort tack för tipset

Hej! detta är ju helgalet, jag beställde ett den 22/9 och väntar fortfarande, och netonnet påstår att dem inte har fått in några kort alls.
Finns det en chans att du kan printa ordern så jag kan trycka upp den i ansiktet på dem?

mvh arg skåning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endors:

Hade en 3090 för 1499:- EUR i varukorgen igår. Dock lite svårt att jämföra då NVIDIA håller lågt pris på FE samt att tyskland just nu har sänkt moms under corona.

https://i.imgur.com/spiU2RO.png

skickar tyska nvidia till sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

skickar tyska nvidia till sverige?

Den butiken som länkades till från nvidia.de, notebooksbilliger, verkade inte sälja till privatpersoner i Sverige. Men det gick att få det skickat mot företagsfaktura.

De skickade till Tyskland, Österike och Holland för privatpersoner och i princip hela europa om man kunde ta det på företagsfaktura... man behövde ett VAT ID, organisationsnummret, för att få beställa till Sverige. Vet inte heller hur det blir med momsen då den var löjligt låg men såg ut att vara inräknade i de cirka 1500 EUR som den kostade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ja, och man handlar från butikerna som faktiskt marknadsfört korten själv.

Sorry men det argumentet funkar inte. Att de kallar det för en "gåva" spelar ingen roll, de har ju lovat man ska få spelkupong (plus mediokra GeForce Now). Jag som kund har t.ex. gjort mitt inköp baserat bland annat på det. Att det sedan kvittar för dig är inget argument.

Inte alls. Det är väl bra att lyfta det så tidigt som möjligt så kanske man kan påverka. Med tur så ändrar Nvidia sig. Butikerna (och spelarna) kan ju sätta press på Nvidia. Dessvärre blir de inte särskilt pressade med konsumenter som er två.

Igen, det är Nvidia som står för det hela, så varför skulle butiken ersätta dig, om det inte kom en ersättning från Nvidia direkt? Det är nämligen inte av butikerna du "köper" koderna av, det är Nvidia. Det hade lika väl kunnat vara så att t.ex. Inet och Webhallen, inte skrev ut något överhuvudtaget om spelkoder, och sen att man fick gå in på Nvidia's sida och hämta koderna. Utan någon ersättning från Nvidia, så hade ju butikerna fått ta det ur egen ficka, vilket jag hoppas du förstår inte är rimligt, med tanke på att de inte kan påverka något av detta.

Klart man ska ta upp det så att Nvidia gör något, men det har redan butikerna gjort, så vi behöver inte sitta här och smutskasta dem för att de gör för lite. När jag pratat med support, innan de förlängde till Januari, så hade Inet dragit i den tråden för länge sedan.

Kommer inte ihåg när det förlängdes till Januari, men det var inte långt innan 10:e i alla fall, så förvänta dig inte något från Nvidia förrän i Januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Igen, det är Nvidia som står för det hela, så varför skulle butiken ersätta dig, om det inte kom en ersättning från Nvidia direkt? Det är nämligen inte av butikerna du "köper" koderna av, det är Nvidia. Det hade lika väl kunnat vara så att t.ex. Inet och Webhallen, inte skrev ut något överhuvudtaget om spelkoder, och sen att man fick gå in på Nvidia's sida och hämta koderna. Utan någon ersättning från Nvidia, så hade ju butikerna fått ta det ur egen ficka, vilket jag hoppas du förstår inte är rimligt, med tanke på att de inte kan påverka något av detta.

Klart man ska ta upp det så att Nvidia gör något, men det har redan butikerna gjort, så vi behöver inte sitta här och smutskasta dem för att de gör för lite. När jag pratat med support, innan de förlängde till Januari, så hade Inet dragit i den tråden för länge sedan.

Kommer inte ihåg när det förlängdes till Januari, men det var inte långt innan 10:e i alla fall, så förvänta dig inte något från Nvidia förrän i Januari.

Därför att jag handlat från en viss butik och inte Nvidia. De har valt att marknadsföra det på det här sättet. Jag förstår det inte är butikernas fel att koderna utgår men det gör inte det till ett mindre problem och att de inte har ansvar. Kanske hade jag valt att köpa ett dyrare kort men mer lättillgängligt kort ifall jag inte blivit lovad spelkuponger till denna, med andra ord kanske köpt ett grafikkort för 8500 kr plus fått spelkupongerna istället för att köpa ett för 7800 men inte få en spelkupong.

Det är mycket som står och väger när man handlar och det är en anledningarna till att tillverkare kör en viss kampanj och butikerna i sin tur marknadsför den. Detta är som Samsung-spelskärmen som dröjt i evigheter där vi kunder hamnar i något av en gråzon och vi får höra att kampanjer ska ses som "gåvor" och något "gratis" (oftast sagt av de som själv inte är berörda).

Permalänk

Verkar inte bli några inkommande TUF oc till Inet idag "försenad inleverans"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Blö, sitter och väntar på TUF icke OC från Netonnet, sticker ju duktigt i ögat när man ser folk som fått sina OC postade nyss då det inkom i sortimentet nyligen. Chansen att jag kan ändra min "releasedagsprissatta" beställning till en OC och betala extra mellanskillnad lär ju vara 0. Sigh.

Jag lider med dig, min vän. Riktigt tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endors:

Den butiken som länkades till från nvidia.de, notebooksbilliger, verkade inte sälja till privatpersoner i Sverige. Men det gick att få det skickat mot företagsfaktura.

De skickade till Tyskland, Österike och Holland för privatpersoner och i princip hela europa om man kunde ta det på företagsfaktura... man behövde ett VAT ID, organisationsnummret, för att få beställa till Sverige. Vet inte heller hur det blir med momsen då den var löjligt låg men såg ut att vara inräknade i de cirka 1500 EUR som den kostade.

Lyckades du beställa genom ett företag? Det är inte svenskt organisationsnummer som ska fyllas i märkte jag utan ett "Vat-ID". Motsvarar det svenskt moms reg nummer eller någon EU variant?

Permalänk
Skrivet av Sötgroda:

Samma för mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Samma gäller 3090 Vision - ändrades från "i lager idag" till "försenad inleverans" och kundtjänst har ingen aning om hur länge det kommer dröja.

Visa signatur

X570 Aorus Master - Ryzen 9 5950X - RTX 3090 Strix - 128GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Lyckades du beställa genom ett företag? Det är inte svenskt organisationsnummer som ska fyllas i märkte jag utan ett "Vat-ID". Motsvarar det svenskt moms reg nummer eller någon EU variant?

Satt och chattade med supporten och försökte lista ut vad som gällde, så tyvärr tog ju slut innan jag han köpa något. Jag satt i kö på nvidia.de från kanske 15:00 tiden, korten las upp på sidan vid 14:50 tiden, i någon sorts kösystem de hade för att släppa igenom folk. Jag försökte först få tag på 3080, men de var slut vid 15:10 tiden när kön släppte fram mig.

Från google/cloudoffice.se
"VAT identification number (company)
Swedish registration number has 10 digits in the format of XXXXXX-XXXX. To build a VAT identification number based on the organization number, Sweden's country code SE must be entered before the organization number and end with 01"

Så det ser ut som att det är org-nr som gäller med “SE” + XXXXXX-XXXX + “01”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

:/ I alla fall vet vi att inte hela leveransen till Europa är försenad, eftersom andra fått korten, så borde få det under helgen kan man tycka, annars har de tappat bort dem på vägen.

Permalänk
Medlem

Grön bock hos Webhallen nu, wieeee. Och ja, det är på riktigt, ingen nisse får komma och säga att det är en bugg. Nu har förväntat leveransdatum flyttats till måndag istället för söndag men jag gissar att det kanske ramlar in ett mail/sms redan idag.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det är säkert ett jättebra streamingalternativ men inte så värdefullt för oss som skaffat RTX 3080 tänker jag. Jag borde formulerat mig bättre. Däremot är ett helt nytt spel en annan sak i mina ögon. Jag gillar till och med Cold War och är uppe i 13h just nu, det kommer bli mycket nu under ledigheten. Såklart har GeForce Now också ett värde så det vore ännu mer fel om man varken får spelkupong eller kupong till GFN men just spel har ju störst värde. För mig är det helt oacceptabelt att inte få det jag beställt och blivit lovad.

Jag har ett RTX 3080 men den kostade mig 1000 kr mer än tänkt och har treårsgaranti. Jag vill ha Zotacs med femårsgaranti. Att betla 9000 kr och bara få tre års garanti är smärtsamt.

Du skippade helt alla villkor eller när du läste "spel ingår"? Du blir lovad "om koderna räcker", du blir lovad "till ett visst datum", och du blir endast lovad "om du får ditt kort under kampanjen". Nu vet jag ingen butik som kastat någon under bussen än, alla som inte fick Watch Dogs fick väl COD, och sedan har de förlängt COD. Efter det lär det bli något nytt och om inte, ja då har kampanjen gått ut.

Permalänk

Ibland har man tur och ibland vill man att alla ska fara åt fanders. Det förstnämnda får stämma in på de senaste 24 timmarna. 17:19 igår fick jag orderbekräftelse från NetonNet och kl.14:01 idag får jag ett sms från Instabox där det står att mitt paket är framme

Jag fortsätter lida med alla er som fortfarande står i kö och väntar, o7

https://imgur.com/gallery/eruIkUe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Mitt ändrades från "I lager idag" till 2021-02-15... Beställde hel burk den 18:e september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du skippade helt alla villkor eller när du läste "spel ingår"? Du blir lovad "om koderna räcker", du blir lovad "till ett visst datum", och du blir endast lovad "om du får ditt kort under kampanjen". Nu vet jag ingen butik som kastat någon under bussen än, alla som inte fick Watch Dogs fick väl COD, och sedan har de förlängt COD. Efter det lär det bli något nytt och om inte, ja då har kampanjen gått ut.

Fel, det har inte stått någonstans att det endast gäller "om du får ditt kort under kampanjen" när jag beställt. Nästa gång du ska komma med falska påståenden om mig och vad jag läst så se till att själv vara påläst.

Permalänk
Medlem

Och där dingade SMS:et!
Antingen har jag ESP eller så har man helt enkelt lärt sig hur Webhallen jobbar genom denna långa tråd.

Tuf tuf tuf till Webhallen nu! *springer*

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endors:

Satt och chattade med supporten och försökte lista ut vad som gällde, så tyvärr tog ju slut innan jag han köpa något. Jag satt i kö på nvidia.de från kanske 15:00 tiden, korten las upp på sidan vid 14:50 tiden, i någon sorts kösystem de hade för att släppa igenom folk. Jag försökte först få tag på 3080, men de var slut vid 15:10 tiden när kön släppte fram mig.

Från google/cloudoffice.se
"VAT identification number (company)
Swedish registration number has 10 digits in the format of XXXXXX-XXXX. To build a VAT identification number based on the organization number, Sweden's country code SE must be entered before the organization number and end with 01"

Så det ser ut som att det är org-nr som gäller med “SE” + XXXXXX-XXXX + “01”

Tack för svaret. För ca två veckor sedan fanns det 3090 FE kort kvar på notebooksbilliger under ca ett dygn (3080 FE verkar ha mycket större efterfrågan och tog slut inom minuter). Men bra att veta hur VAT:id ska fyllas i på korrekt sätt om tillfället yppar sig igen. Tack!

Permalänk

Fick nyss sms att mitt Asus 3080 strix OC plockas hos Inet, så hoppas det stämmer

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Chassi: Phanteks NV5
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
Lagring: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjaniWasTaken:

Fick nyss sms att mitt Asus 3080 strix OC plockas hos Inet, så hoppas det stämmer

Vilken köplats hade du innan idag? Ifall du vet. Försöker lista ut hur många kort de fick idag

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Vilken köplats hade du och när beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Fel, det har inte stått någonstans att det endast gäller "om du får ditt kort under kampanjen" när jag beställt. Nästa gång du ska komma med falska påståenden om mig och vad jag läst så se till att själv vara påläst.

Kan du länka till någon kampanj som inte skrivit det? För jag vet att både Inet och Webhallen skrev det. Osäker på Komplett.

Permalänk
Skrivet av Neeon123:

Vilken köplats hade du innan idag? Ifall du vet. Försöker lista ut hur många kort de fick idag

Skrivet av Lyrael:

Vilken köplats hade du och när beställde du?

Hade köplats 5 och beställde 17/9 runt 15.55 om jag minns rätt

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Chassi: Phanteks NV5
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
Lagring: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Tack för svaret. För ca två veckor sedan fanns det 3090 FE kort kvar på notebooksbilliger under ca ett dygn (3080 FE verkar ha mycket större efterfrågan och tog slut inom minuter). Men bra att veta hur VAT:id ska fyllas i på korrekt sätt om tillfället yppar sig igen. Tack!

Har själv hållit koll på nvidia.de och 3080 har lagts upp där två gånger sedan 5e December. Försst 16e december 10:50 till 11:50, då gick det dock inte att starta kön utan man var fast på nvidia.de, så kanske bara var en bugg på sidan. Sedan nu igår 14:50 till 15:22, men tog antagligen slut mycket tidigare då de var helt slut på faktiska sidan när jag kom in 15:10.

Permalänk
Medlem

Ouff, tack för svaret. Jag hade 144 sist jag kollade =(
Mycket nöje med ditt kort nu i jul då! Have fun

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kan du länka till någon kampanj som inte skrivit det? För jag vet att både Inet och Webhallen skrev det. Osäker på Komplett.

https://www.inet.se/produkt/5414910/spelkupong-call-of-duty-b...
https://www.inet.se/produkt/5414908/spelkupong-geforce-now-me...

Inet har inte skrivit ut det. Inte heller Komplett vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag såg inget på inet, möjligt att det stod i något finstilt på kampanjsidan. Det stod i varje fall inte på produktsidorna. Jag kan hålla med om att det är en löjlig reklam grej att erbjuda alla något som nästan ingen kan få. Men vill man bli rik så är det ju smart att få folk att köpa ens produkt i tron att man får mer för pengarna, utan att man som företag faktiskt behöver pröjsa ut. Jag hoppas de fortsätter förlänga kampanjen till korten finns i lager.

Okej så innan var det runt 15:41. Får se vilka fler som fått. Borde väl kommit in 20-30 kan man hoppas.