Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

12 Feet Deep - 2017. Bra thriller helt enkelt. Hyrde filmen via Telia Play och käkade popcorn.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Wonder Woman 1984. Lite bättre än väntat från popcorn rulle

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Grand Budapest Hotel.

Inte första gången, inte sista. Underbar.

Permalänk
Medlem

Santa with Muscles - Underhållande film med Hulk Hogan om man inte tar den allt för seriöst.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem

Die Hard 1-3. 1 o 2 för julstämning sen 3:an bara för den är bra
8-9/10

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Nya Jönssonligan. Vilken skit!? Så märkligt uppbygd story som inte förklaras förrän framåt slutet. Massa konstiga klipp och plot holes. Värdelös på alla sätt o vis. Hur svårt kan de vara att hitta på en intressant kupp? Nä, låt 2/3 av filmen gå åt till helt random skit som inte för nån historia framåt. 0/5 från mig. Undvik! Se om en gammal jönssonligafilm istället.

Samma åsikt som mig och du skrev liknande kommentar angående den random skiten.
Jag förstår inte hur de tänkte, att endast klippa bort en halvtimma hade gjort att fler klara sig av att kämpa sig igenom att se hela filmen utan att spola.
Skådespelarna så var det bara Henrik Dorsin (Ove Sundberg i Solsidan) som jag känner igen. Han har en viss typ av satir, jag gillar det skarpt i solsidan. Men den typ passar inte som sickan i Jönssonligan tycker jag.. Resten som sagt okända.
Jag fick känslan av att de inte ens ville satsa mycket och ta in dyra skådespelare. De fick Henrik Dorsin och det fick räcka.

Permalänk
Medlem

Satte igång nya jönssonligan idag också men vi stängde av efter 35 min och spela sällskapsspel istället. Sjukt dålig film var det iaf första 35 minuterna, 0/10 helt klart

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem

Filmer som jag hittills har tittat på under julen.
Ensam hemma 1 och 2
Nu är det jul igen 1, 2 och 3
Grinchen
The Christmas Chronicles 1 och 2
Klaus
Tomten är far till alla barnen
Klappjakten

Finns lite fler filmer att beta av innan julen är över. Såg även Soul i morse. Ingen julfilm, men väldigt underhållande

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Bird Box
Över förväntan var den.

//DK

Permalänk

Die Hard

Die Hard 1-3 såklart! Och Kelly's Heroes!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg nya jönssonligan och som tidigare kommentarer var den helt oengagerande.

Sedan såg jag pixars nya Soul. Om någon unge skulle gilla den blir jag förvånad. Otroligt vuxen film för att vara animerad. Men helt ok.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Die Hard. Det är inte jul förrän Hans Gruber faller från Nakatomi Plaza.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd

Your Highness

https://www.imdb.com/title/tt1240982/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vulgär äventyrsfilm som är väldigt välgjord. En film jag brukar se med jämna mellanrum.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sivan:

De ju jul så Die Hard trilogin!

Fast det är väl numera fyra filmer😀
Själv tycker jag bara ettan är sevärd och tvåan om man har en riktigt tråkig dag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samma åsikt som mig och du skrev liknande kommentar angående den random skiten.
Jag förstår inte hur de tänkte, att endast klippa bort en halvtimma hade gjort att fler klara sig av att kämpa sig igenom att se hela filmen utan att spola.
Skådespelarna så var det bara Henrik Dorsin (Ove Sundberg i Solsidan) som jag känner igen. Han har en viss typ av satir, jag gillar det skarpt i solsidan. Men den typ passar inte som sickan i Jönssonligan tycker jag.. Resten som sagt okända.
Jag fick känslan av att de inte ens ville satsa mycket och ta in dyra skådespelare. De fick Henrik Dorsin och det fick räcka.

Nu är väl Anders Jansson och även David Sundin lite kända men det krävs att man tittat på SVT senaste tiden.
Anders är ju en av duon Anders och Måns, lite småroliga när de höll på och han är även en av deltagarna på Bäst I Test där David Sundin är domare. Roligt lekprogram på SVT faktiskt. David har också varit programledare för melodifestivalen om det nu är en merit.

Jag har inte sett nya Jönssonligan ska tilläggas och inte något som ligger under ”planerat” heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nya Jönssonligan, mest för att den var tillgänglig på streaming. Ingen jag hade sett på Bio. Väldigt brokig sak, fick inte riktigt ihop den. Krystad story. Lite småkul på sina ställen. Tänkte mycket på att jag ville se om Hudson Hawk en film jag inte tänkt på på flera 10 tals år.

Som nån recensent sa, "... bästa Jönssonligan på länge - men som film, inget att hänga i julgran".

Permalänk
Medlem

WW84 igårkväll.

Hade väl hoppats på någpt mer bombastiskt med humor (se allt taika waititi gör) men fick något helt annat.

Välpolerat men rätt inmehållslöst. Och den enda fightscenen som innehöll någon slags tyngd var den sista med cheetah, den var kraftfull, allt annat kändes som tråkig greenscreen.

Och nån borde jobbat hårdare med all wirework gadot gör. Känns som hon bara flyter omkring och landar som om hon vägde 3 kg när det hade sett bättre ut om hon gjorde något mer åt super hero landing-hållet.

Första tio minuterna var bäst, resten meh.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu när det är juletid tänkte jag tipsa om filmen krampus från 2015, en av mina favorit julfilmer senaste åren. En pg13 skräckis med glimten i ögat likt gremmlings och andra 80/90tals klassiker.

Det minst sagt ljumna mottagandet kanske har fått dom flesta att missa denna pärla, men för rätt tittare kommer denna vara som en härlig nostalgisk snuttefilm som osar film från förr.

Permalänk
Medlem

Troy och Gladiator
Filmerna har åldrats helt klart, Troy har åldrats sämst tycker jag beroende på den sämre dialogen/skådespeleriet

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Nu blir det Trolltyg i Tomteskogen. Har inte riktigt haft tid att se film. Kanske i mellandagarna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Såg nya jönssonligan och som tidigare kommentarer var den helt oengagerande.

Sedan såg jag pixars nya Soul. Om någon unge skulle gilla den blir jag förvånad. Otroligt vuxen film för att vara animerad. Men helt ok.

Vi såg också den nya Disney pixar filmen " Själen "
Barnen tyckte den va tråkig , men katten va lite rolig sa den minsta

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The midnight sky - Sci-fi med George clooney som åldrad vetenskapsman. Välgjord och spännande dock något förutsägbar.
7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

"Bad Santa" (bara ettan förståss).
Naturligtvis oxå "The Ice Harvest".
Mvh.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Ber:

Troy och Gladiator
Filmerna har åldrats helt klart, Troy har åldrats sämst tycker jag beroende på den sämre dialogen/skådespeleriet

Troy är helt okey film men Gladiator är ett mästerverk. Top 100 på imdb av en anledning och bra mycket bättre än det mesta som släpps idag. Förstår inte riktigt vad du menar med den har åldras, många av dem bästa filmerna jag sett är ett antal år på nacken som Seven, The dark knight, Nyckeln till frihet, Sagan om ringen, När lammen tystnar & Gudfadern. En bra film har en bra story som berör vilket jag kan sakna i många filmer idag.

Permalänk

Ingen som ens nämnt "Rare exports"? Given Julfilm med familjen!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilNed:

Nyskapande? Ursäkta mig, men är inte det filmen som är en exakt kopia av "Rear Window" av Alfred Hitchcock?

yep

Permalänk
Medlem

Timetrap

har sett den här på netflix och varit smått intresserad men tyckte det verkade lite som en b-film så det tog ett tag innan jag såg den.

jag blev faktiskt förvånad över hur bra den var, simpel men förvånansvärt bra skriven och skådespelare jag aldrig sett förut men fungerade bra.

absolut sevärd, kan rekommendera den så den får en stark 6,5/10 av mig

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Sagan om ringen Konungens Återkomst 4K

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar